[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jadeken

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:07

In die trand is er ook documentaire "India's daughter"
Over een groepsverkrachting op een bus, meisje overleefd het ook niet... ;(

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:41

Soms was ik liever een jongen geweest....

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:45

Er worden ook alsnog heel veel jongens verkracht en misbruikt. Maar hier ligt een nog groter taboe op.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:36

Daarom doen de jongens niet zo vaak aangifte

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:54

Precies, en is het minder bekend. Terwijl het net zo geregeld voor komt.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:33

Even een knuppel in het hoenderhok gooien hoor:
Denken jullie echt dat er net zoveel verkrachtingen bij mannen voorkomen als bij vrouwen?

Ik weet dat het bestaat, en vind het echt vreselijk dat er zo'n taboe op is, want misbruik = misbruik. Maar ik (als vrouw van 1,65 en 54 kilo) heb echt niet de kracht in mijn lijf om een man tegen de grond te werpen en te misbruiken.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:36

Kaitlyn schreef:
Denken jullie echt dat er net zoveel verkrachtingen bij mannen voorkomen als bij vrouwen?

Ik weet dat het bestaat, en vind het echt vreselijk dat er zo'n taboe op is, want misbruik = misbruik. Maar ik (als vrouw van 1,65 en 54 kilo) heb echt niet de kracht in mijn lijf om een man tegen de grond te werpen en te misbruiken.

Mannen worden vaak door mannen misbruikt, niet per se door vrouwen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:40

soloro schreef:
Kaitlyn schreef:

Mannen worden vaak door mannen misbruikt, niet per se door vrouwen.

Oh ja, die optie was ik even vergeten, stom! :o? 8)7

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:40

Kaitlyn schreef:

Nee niet zoveel als vrouwen, maar vele malen meer dan men denkt. En inderdaad ook gewoon door mannen

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:45

Vast niet zo veel inderdaad. De meeste mannen worden misbruikt door mannen, maar er zijn genoeg vrouwen die mannen drogeren, seks met ze hebben en ze dan beroven. Omdat er zo'n taboe op rust word het veel minder besproken

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:40

Het komt helaas ook voor dat jongens door vrouwen worden misbruikt, maar dan wel op een leeftijd dat ze nog niet in opstand komen. Hoewel er ook genoeg berichten zijn dat jongens in de puberteit de Sjaak zijn. Onlangs nog door een juf in Amerika of Engeland (dat ben ik even kwijt), die op slinkse wijze een jongen (15 jaar) zover had gekregen dat hij steeds verder met haar ging. Ze maakte er een punt van toen hij aangaf ermee te willen stoppen en bleef hem stalken. Hij was zo wijs om ermee naar de media te stappen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:49

Ik denk ook dat het verschil tussen mannen en vrouwen niet heel erg groot is als men denkt. Fysiek zijn vrouwen vaak, helaas, minder sterk maar als je enkel naar kinderen kijkt zijn ze beide net zo weerloos :(

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:02

Ik lees weleens op Reddit, en daar komen regelmatig verhalen langs over jongens/mannen die dronken zijn, bewusteloos op de bank/op bed liggen en dan wakker worden met een meisje die met ze bezig is. Als je dat omdraait (meisje is bewusteloos/gedrogeerd) ziet iedereen dat het verkrachting is, want er kan geen toestemming gegeven worden, maar jongens houden dit soort incidenten vaak stil, en als ze er wel over praten, dan vraagt men zich af waarom ze het erg vonden. "Doesn't matter, had sex". Hetzelfde met jonge jongens die misbruikt worden door een oudere vrouw. (Er is zelfs een South Park aflevering over.)

Toch denk ik persoonlijk wel dat vrouwen inderdaad vaker slachtoffer zijn, omdat die ook bij bewustzijn een man niet kunnen overmeesteren als die kwaad in de zin heeft. Kinderen zijn daarnaast psychisch ook niet in staat zich te verweren, of om te relativeren dat het verkeerd is. Vandaar ook al die campagnes dat de jongens voorlichting moeten krijgen over 'consent', en niet vrouwen over hoe ze zich kleden en gedragen in het openbaar.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:58

Het heeft denk ik ook wel een beetje met de huidige maatschappij te maken. Niet dat er in de middeleeuwen geen mensen verkracht werden, maar de hedendaagse media staat bol van de seksueel getinte foto's, muziek, videoclips enz. Tuurlijk is het goed dat seks genormaliseerd is, omdat het ook gewoon een normale bezigheid is waar je je niet voor hoeft te schamen, maar soms heb ik het gevoel dat het te ver gaat. Het ideale beeld wat de media schetst is meerdere malen per week steaming hot sex, daardoor krijgen veel mensen het idee (vrouwen én mannen) dat seks iets is wat moet om gelukkig te zijn. Ik ken mensen die door dat beeld het idee hebben dat seks een récht is, in plaats van iets leuks waar beide partners het mee eens moeten zijn.
Ook zeker het beeld dat de vrouw de onderdanige is die alles maar moet slikken (no pun intended :') ) en de man het stoere sterke wezen dat altijd maar klaar moet staan voor seks.
Een vrouw mag nog zeggen dat ze geen zin heeft, maar de man lijkt geen keuze te hebben. Als hij geen seks wil, is hij vast een mietje.
Daar komt ook het idee vandaan dat mannen altijd maar blij moeten zijn met seks, zelfs als ze verkacht zijn (tenzij door een man, want dan zijn ze natuurlijk meteen homo, en dat is zogenaamd heel erg)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:31

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:35

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:57

Verschrikkelijk idd

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:55

Gruwelijk als het allemaal klopt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:57

Ja dat is echt gebeurd en het is nog iets bizarder dan alleen dat wat in het artikel staat :=

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:18

Nies_ schreef:
Ja dat is echt gebeurd en het is nog iets bizarder dan alleen dat wat in het artikel staat :=

Vertel!

Verschrikkelijk ook voor de nabestaanden, die leven nu met de gedachten dat hij veel pijn heeft gehad....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:19

Gatsie, wat een naar nieuws.. hoe verzin je het? Lijkt wel zo’n Penoza-achtige toestand :\

Wat weet jij er nog meer van dan Nies? :o

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:54

De hoofddader heeft zeker 10 minuten staan kijken hoe hij in brand stond := Dat vind ik toch tamelijk sadistisch.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:27

Nies_ schreef:
De hoofddader heeft zeker 10 minuten staan kijken hoe hij in brand stond := Dat vind ik toch tamelijk sadistisch.

Waar heb je die informatie vandaan? Lijkt me redelijk onmogelijk trouwens, voor zover ik weet kan het heel snel gaan als je eenmaal brandt, dat duurt geen 10 minuten..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:38

En wie heeft dat al die 10 minuten geconstateerd dat de dader stond te kijken, zonder zelf te hulp te schieten? Of heeft de dader dat voor de 'sfeer' zelf bedacht?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:38

Een verdachten zou zich gemeld hebben. Die van de Caddy.