Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:54

Interessante discussie. Ik koop wat ik wil en waar ik wil. Alleen is mijn budget niet altijd wat ik zou willen.

Hier een rauwdouwer/klimgeit in huis. Zit onder de krassen, blauwen plekken en regelmatig tand door zijn lip. Leer hem constant weer benen en billen naar beneden en dan de rest. Zijn voorkeur is snoekduik ofwel hoofd eerst en hij is zo snel. Hij loopt nog niet eens. Nieuwste geintje is beuken met je hoofd tegen de verwarming. Hij heeft nu een mooie plek daar. Denk dat het geluid erg mooi is want hij lacht er steeds bij. Hij doet het ook wel tegen de muur.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:01

Giolli schreef:
Tita:
WAT IS ER MIS MET MIJN EI.

Hij is dood ongelukkig, zielig, bang en lijdt pijn.....emotioneel en wellicht ook lichamelijk. En niet duurzaam.

Kijk dat duurzame gepreek is allemaal wel mooi en vooral heeft dat te maken met spelen op onze emoties.
Kledingindustrie kan harde wereld zijn maar met dat kleine beetje duurzaam red je de mensheid niet, milieu en wereld niet maar concept is mooi

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:06

1 druppel is maar 1 druppel maar een boel druppels...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:06

Mavelle schreef:
Welke serie was dat Verootje? Ben wel benieuwd.

Hier heeft duurzaam wel mijn voorkeur maar moet tegelijkertijd bekennen dat ik nog nooit iets heb laten liggen omdat het niet duurzaam is. Ik koop wel regelmatig tweedehands. Mensen geven hier vaak kleding als cadeau i.p.v. speelgoed, dus helemaal prima. Mijn ouders en zusjes vinden het ook leuk om kleding voor A te kopen dus al met al heeft A best een goed gevulde kledingkast.

Geven trouwens wel veel geld uit aan schoentjes, soms meer dan ik zou willen maar mijn man heeft nu eenmaal een schoenentic.

Genaaid van NPO. Dat gaat over de impact van het produceren van kleding op het milieu en op de mensen die het maken.

Zelfde geldt voor het bestellen van Ali en wish etc, dat deed ik al nooit. En dubieus speelgoed bv uit China enzo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:08

Op Netflix staat ook veel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:11

Ja ook idd. De wereld is zo krom en scheef verdeeld, echt erg :\

Dus ik wil er niet meer aan meewerken :Y)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:20

Op één hadden ze geld, zweet en luxeproblemen, deel ging over de kledingindustrie. Ik probeer er wel op te letten. Af en toe koop ik eens wat bij h&m of hema, meestal frugi (die doen al aardig wat op vlak van milieu en werkomstandigheden), en filou is een klein Belgisch bedrijf.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:25

Afbeelding

Tja is wel waarheid.

Kijk in Nederland willen we de kolencentrales gaan sluiten en in China gaan ze er 600 bijmaken
CO2 uitstoot moet minder, wat doet ons moeder bedrijf hier verminderen en in Azië zetten we een grote fabriek neer.

Alle beetjes helpen maar als je in het vervuilende wereldje zit ( zoals ik) kijk je er anders tegen aan.
Met mijn alle beste wil help ik, probeer afval zo goed mogelijk te scheiden, koop duurzaam, mijn vlees komt bij boerrschappen....maar is een druppeltje op de gloeiende niet werkende plaat.

Ik ben beetje sceptisch, paar jaar terug was ik voor de zaak in Calcutta en New Delhi....... kansloos.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:28

Je hoeft van mij niet hetzelfde te doen. Maar je hoeft het ook niet te bekritiseren. Gelukkig is Nederland niet het enige land waar men wat bewuster wordt.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:32

Maar als niemand iets doet wordt het sowieso niet beter in de wereld, dus daarom probeer ikzelf wel zo duurzaam mogelijk te leven. waarbij duurzame kleding wel mijn nummer 1 prio is en waar ik geen concessies kan en wil doen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:34

Het zal idd weinig nut hebben wat we doen, op grote schaal. Maar het gaat ook om bewustwording. Dat iemand anders het nog slechter doet, wil niet zeggen dat wij dan ook maar alles moeten gaan doen wat we kunnen om onze leefomgeving slechter te maken.

Feit blijft wel dat oa de luchtkwaliteit en kwaliteit van leven hier een stuk beter is als in grote delen van China. En dat komt niet doordat we er bewust een potje van maken.
Ook wil ik niet willens en wetens bijdragen aan andermans leed. Het is enorm moeilijk om te filteren idd, maar als je het weet kun je er je ogen niet meer voor sluiten, vind ik.

Ik werk zelf als MVO coördinator binnen een bedrijf dat duurzaamheid en MVO heel hoog in her vaandel heeft staan. Maar ook wij focussen ons meer op mens, dan op milieu. Omdat daar de grootste winst te behalen valt.
Wij zitten ook in een sector die de wereld ‘kapot maakt’ (natuursteen), maar dat wil niet zeggen dat je er niet alles aan kunt doen om dat onder de meest correcte omstandigheden te doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:35

Met niks doen gebeurt er sowieso niks.

En persoonlijk kan ik het voor mezelf niet verantwoorden dat er om mij te voorzien van luxe producten, mensen onder de meest erbarmelijke omstandigheden moeten werken voor een schamel salarisje. Of dat nou wat doet voor het klimaat of niet.

Alleen ik ben er dus nog niet achter waar ik precies wel mooie maar ook verantwoorde kleding kan kopen. Die hele industrie is zo ontransparant :\
Dus daar wil ik graag achter komen :j
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 10-02-19 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:35

Ik probeer er wel meer om te denken al vind ik het best lastig. Het is zo lang amper een issue geweest dat het best omschakelen is en ook erg ondoorzichtig als je wil bepalen wat het juiste is om te doen. En dat ik dan nu wellicht niet direct onderdeel van de oplossing ben, tja. Ik ben dan in ieder geval niet direct meer een onderdeel van het probleem. Gevoelsmatig al fijner :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:39

Litilaura, je moet doen waar je je fijn bij voelt.

Ik vind BOBO echt een leuk merk en ik koop het graag , concept is dan ook harstikke mooi een nobel streven.
Milieu vind ik bijna nog belangrijker dan de mensen..... maar ik ga er niet de wereld mee redden.
Ik vind het vreselijk hoe de wereld eruit ziet in bepaalde landen.

Maar je kunt het niet stoppen vreselijk vind ik het.
Maar ik ben er van overtuigd dat de aarde zichzelf ooit zal herstellen als de mens weg is, nu is er teveel schade komt nooit meer goed.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:41

Maar ben je wel zeker die, " duurzame" spullen wel duurzaam zijn en ze je niet in t zak zetten. Ze kunnen zeggen wat ze willen, rapporten kunnen ze vervalsen. Producenten weten nu ook wel dat er geld te verdienen valt, vanaf er duurzaam bij staat, maar of dat het ook zo is ? Ik hebben mijn twijfels bij.

Ik doe dan liever dingen waar ik zelf bij ben en ik dus zeker ben dat het duurzaam is.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 10-02-19 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:43

Dat mag.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 22:44

Vero: Emile et Ida? Heeft ook mooie dingen en is rustiger dan mini rodini ofzo.
Tiny cottons ook zo.
En kijk eens op de outlet van smallable. Die hebben heelveel mooie dingen daar en vaak de mooie merken die hier in Europa worden geproduceerd.

Mijn man zit in een sector die vaak wordt genoemd als vervuiler. De glastuinbouw.
Maar wat wij doen hier in Nederland is ongekend.
Wij hopen binnen enkele jaren volledig energie neutraal te kunnen produceren.
Voor een kilo tomaten gebruiken wij 10% de hoeveelheid water die bijv in biologische teelt of in Spanje wordt gebruikt.
En die kennis gaat steeds meer de wereld over.
Op een hele schone manier goede kwaliteit veilig voedsel produceren.
En nee het is niet biologisch, maar voor de natuur/milieu beter.
En dat snappen een hoop mensen niet en is best frustrerend.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:46

Ik heb van Emile echt zo'n lieve salopette en nog in de sale ook dus niet zo gek veel kwijt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:49

Lau

Plantjes groeien beter op schone grond, hup stoomketel op bio-diesel ;)

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:00

Ja ik doe inderdaad waar ik me goed bij voel ;)

En dat is vaak tegen de stroom in, en aangezien ik echt wakker lig van millieuvervuiling, leef ik duurzaam binnen mijn wereldje.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 23:21

Bij ons groeien plantjes niet op grond maar op steenwol :D Is nog schoner dan gewone grond. En een duurzaam herbruikbaar product :)

Kassen zijn bij ons grotendeels verwarmd door aardwarmte opgepompt uit de grond. Dus ook dat is schoon

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 00:04

Goede discussie mbt duurzaamheid :j Ik ben er ook wel steeds meer mee bezig. Valt niet mee want krijg manlief niet makkelijk mee mbt plastic scheiden (omdat het grootste deel nog steeds verbrand wordt) en biologische voeding ed. Qua kleding probeer ik er steeds meer op te letten maar die transparantie is idd lastig. Koop wel voornamelijk tweedehands dus in die zin draait het wel goed, maar die merken vind ik wel interessant. Zijn wel heel erg bezig met duurzaamheid in huis met zonnepanelen en wrs elektrisch rijden, mogelijk ook warmtepomp om los te komen van gas etc. Ik denk graag dat heel veel kleine druppeltjes toch ergens een verschil gaan maken, van net doen alsof je neus bloedt wordt het iig niet beter.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 09:37

Maar dat is met biologisch ook weer interessant.
Want met groenten bijv is biologisch helemaal niet duurzamer, smaak minder en vitamine/mineralen zijn lager.
Moet je geen Spaanse kauwgomballen kopen, maar Nederlandse kasgroenten zijn heel duurzaam en gezond en top van kwaliteit.
Alleen kost het wat.
En voor een Nederlander is nog te vaak een paprika een paprika en een tomaat een tomaat. En als die ene 90ct de kilo is waarom die ander 2,50.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:51

Dat is toch precies zo met kleding. Dat zien veel mensen ook niet. :n Waarom kost deze trui €60,- en die €16? Is toch een trui met 2 mouwen en een plaatje, wat is dan het verschil.

Ik moet zeggen, ik ben mede door veel actieve posters hier op bokt (waaronder jij Lau) toch anders gaan kijken naar de Nederlandse vee en kasindustrie :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:55

Ja, groenten is weer een ander verhaal. Ook zo bizar dat we groenten en fruit van over de hele wereld eten :?
Dat koop ik iig altijd uit Nederland. Net zoals vlees, melk en eieren van Nederlandse boeren.
Nederlandse boeren hebben de minste uitstoot wereldwijd! En toch wordt het ze zo moeilijk gemaakt hier. Snap er niks van.

Anyway; dat is wel erg off-topic hier, waar je je tomaten vandaan haalt :P

Ik ga eens kijken naar die merken lautje! Thanks voor de tips :)
Nu de tweede ook een jongen wordt vind ik het niet zo erg meer om iets meer uit te geven voor kleding, schuif het dan toch wel door :+ zelfde seizoen geboren, dus ik hoop dat de maten dan aardig overeen komen.