Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:00

Ik neem ook eigen drinken mee naar de bios. Voor. Sommige mensen is het niet zo vanzelfsprekend dat ze naast de film ook nog voor 10 euro eten en drinken kunnen halen.

Zelfs na de pubertijd niet :j

Overigens in m'n pubertijd kocht ik het wel bij de bios.. Toen kende ik de waarde van bedragen nog niet zo....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:13

Miefje schreef:
Bij ons vragen ze 5 euro voor een kleine bak popcorn.
Ze hebben dan wel alleen caramel :') maar die wordt geleverd in een hard plastic afsluitbare bak. Die bak heb ik afgewassen en die van m'n zusje geclaimd, daar neem ik de volgende keer popcorn vd supermarkt in mee.

Das een goeie!

Naar pretparken etc neem ik ook graag zelf mee. Niet eens alleen om de kosten maar vooral om het aanbod (kleffe snacks etc).

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:47

In een pretpark is het ook gewoon toegestaan. Ik werk zelf in een groot bekend themapark. Omdat er niet in iemand zn portemonnee gekeken kan worden, mogen gasten hun eigen eten en drinken nuttigen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:00

xLianneeee schreef:
In een pretpark is het ook gewoon toegestaan. Ik werk zelf in een groot bekend themapark. Omdat er niet in iemand zn portemonnee gekeken kan worden, mogen gasten hun eigen eten en drinken nuttigen.

Als wij een dagje weg gaan dan eten wij vaak wel bij het pretpark of in de dierentuin. Maar ik neem wel altijd een flesje drinken mee of voor onderweg koekjes of iets dergelijks. Of even een extra broodje ofzo. Kan me niet voorstellen dat mensen dat niet vinden kunnen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:00

Ik zou ook echt weigeren naar een pretpark te gaan als dat niet toegestaan is. Idd om bovenstaande redenen.

Bioscoop wisselt voor mij of ik het zelf meeneem of niet, hangt er dus vanaf hoe breed ik het op dat moment heb.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:16

Als ik naar de bioscoop ga neem ik vaak wel een bak popcorn, omdat ik de versgepopte popcorn van de bioscoop echt het aller allerlekkerst vind, maar drinken neem ik zelf mee in mijn tas. Ze willen nog wel eens een tascontrole uitvoeren maar ik ben tot nu toe nog niet gesnapt met eigen versnaperingen in de tas (even afkloppen)

Naar pretparken en dierentuinen neem ik ook zelf eten en drinken mee. Ik wil best ergens op de dag een patatje ofzo kopen, maar de entree is vaak al duur genoeg, ga niet ook nog eens tientallen euro's uitgeven aan eten. Gelukkig kan dit wel altijd. Ik ken eigenlijk geen parken die hier een probleem van maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:21

Pathé mag je geen eigen consumpties meenemen, staat in de voorwaarden. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:48

Laurora schreef:
Als ik naar de bioscoop ga neem ik vaak wel een bak popcorn, omdat ik de versgepopte popcorn van de bioscoop echt het aller allerlekkerst vind, maar drinken neem ik zelf mee in mijn tas. Ze willen nog wel eens een tascontrole uitvoeren maar ik ben tot nu toe nog niet gesnapt met eigen versnaperingen in de tas (even afkloppen) .

Ik dus wel maar er werd niks van gezegd :=

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:55

MarlindeRooz schreef:

Gelukkig mogen ze je niet dwingen je tas te openen :Y) Dus als ze vragen om tascontrole en jij zegt nee mogen ze niet in je tas kijken. Dan mogen ze wel weigeren je binnen te laten, oke, maar er zijn meer bioscopen in de stad }>

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:32

Levitate schreef:
MarlindeRooz schreef:

Gelukkig mogen ze je niet dwingen je tas te openen :Y) Dus als ze vragen om tascontrole en jij zegt nee mogen ze niet in je tas kijken. Dan mogen ze wel weigeren je binnen te laten, oke, maar er zijn meer bioscopen in de stad }>

Jammer alleen dat de tassencontrole pas is nadat je al een kaartje hebt gekocht :Y) Denk niet dat ze er wakker van zullen liggen. :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:35

mrieeek schreef:
Ben wel benieuwd hoe jullie hierover denken. Ik heb een leaseauto en de baas betaald mijn benzinekosten. Echter, nu is het natuurlijk niet zo dat deze auto mij niks kost. Ik lever er immers iedere maand loon voor in (bijtelling).

..

Parkeerkosten zou ik wel splitten of afwisselen, maar verder vraag ik hier echt niets voor... Het bedrag dat het in BE kost is zo laag dat ik daarover niet kan zeuren. Ik betaal ook niet per km.

Dus ja, mijn vrienden laten mij bijna altijd rijden :D

Naar bios neem ik niets mee, mag bij kinepolis ook niet en ik kan me er niet zo druk in maken. Heb ook nooit in huis wat ik daar dan wil haha. En de 'kleine' bioscopen steun ik graag door er wat te kopen. In Gent hebben beide bioscoopjes ook een eigen café, alleen maar leuk.

Bij uiteten wil ik liever niet splitten want een ander hoeft niet op te draaien voor mijn dure smaak := tenzij we echt gelijkaardig gegeten en gedronken hebben. Maar als ik start met een glas champagne, en dan een goeie fles wijn uitkies met mijn man en we samen nog makkelijk een grote fles spuitwater nemen, en ik het dessert vervang door kaas lopen de kosten gewoon te veel op tgo iemand die pakweg 2 cola en één gerecht neemt...

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:35

Ik vlieg regelmatig en tegenwoordig zijn ze zo streng met tassen dat ik niet eens meer m'n handtas mee mag nemen in combinatie met een kleine rugtas die onder de stoel past (mijn handtas is 5 bij 10 bij 12 cm :')), die hou ik altijd om en daar stoor ik niemand mee. Is enkel voor m'n paspoort en portemonnee. Die verstop ik tegenwoordig dus op m'n rug. Dan mag het wel :D Scheelt weer 30 euro.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:38

Bioscopen hebben het echt niet zo heel gemakkelijk meer. Film is de laatste jaren op veel meer manieren toegankelijker geworden. Zo lichtjes zullen ze er dus niet over gaan als mensen wegblijven door tassencontrole. Denk dat ze er dan wel wakker van liggen.
Dat er een tassencontrole is, moet trouwens duidelijk gemaakt worden VOORDAT je een dienst of product aankoopt. Je moet hier duidelijk van op de hoogte zijn voordat je een aankoop doet of een contract aangaat. Een onaangekondigde controle na aankoop van een ticketje mag dus niet zomaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:15

Cubone schreef:
Ik vlieg regelmatig en tegenwoordig zijn ze zo streng met tassen dat ik niet eens meer m'n handtas mee mag nemen in combinatie met een kleine rugtas die onder de stoel past (mijn handtas is 5 bij 10 bij 12 cm :')), die hou ik altijd om en daar stoor ik niemand mee. Is enkel voor m'n paspoort en portemonnee. Die verstop ik tegenwoordig dus op m'n rug. Dan mag het wel :D Scheelt weer 30 euro.

Als die handtas in je handbagage kan, dan mag het gewoon.. Ik heb zelf ook altijd zo'n klein tasje mee, kan mijn Ereader, telefoon en paspoort precies in en nooit problemen mee gehad. Doen ze dit wel, dan stop ik hem in mijn handbagage en is het ook klaar :j

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:31

Cubone schreef:

Daar heb ik een heuptasje voor, trui dr over en niemand die wat ziet.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:32

Ik heb bij Kinepolis Antwerpen zeer frequent mijn tas moeten openen voor die mannen met die grote geweren, maar die waren vreemd genoeg nooit zo geïnteresseerd in mijn lege waterflesje :+
Sinds die weg zijn heb ik nooit meer controle gezien eigenlijk, en wij komen er toch wel geregeld.

Haha Cubone, ik zie je al gaan. “Nee hoor meneer de douanier, ik verstop helemaal niets, ik heb gewoon een bochel!”

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:31

watchthesky schreef:
Haha Cubone, ik zie je al gaan. “Nee hoor meneer de douanier, ik verstop helemaal niets, ik heb gewoon een bochel!”

Haha, ach. Ik heb ook wel eens een achter de douane een Donald duck gekocht voor het tax free tasje omdat ik te veel Nederlands snoepgoed bij me had van de ah en ik anders moest dokken voor de extra baggage :7 Die jaarvoorraad drop en rookworsten moest echt mee, maar bedacht het me pas op het laatste moment dus had geen bagage bijgekocht :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 12:45

Eigen eten en drinken meenemen naar de bios vind ik niet zo netjes. Water ok. Maar verder kun je dan toch best even een paar uur zonder lekkers?

Vind sowieso dat het afgeschaft mag worden, eten bij de film... al die schransende mensen leiden me ontzettend af :P Ik was 2 jaar niet naar de bios geweest en was echt verbaasd over de hoeveelheid mensen die de hele film popcorn zaten te kauwen. Het maakt zoveel herrie.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 12:48

Sheran schreef:
Eigen eten en drinken meenemen naar de bios vind ik niet zo netjes. Water ok. Maar verder kun je dan toch best even een paar uur zonder lekkers?

Vind sowieso dat het afgeschaft mag worden, eten bij de film... al die schransende mensen leiden me ontzettend af :P Ik was 2 jaar niet naar de bios geweest en was echt verbaasd over de hoeveelheid mensen die de hele film popcorn zaten te kauwen. Het maakt zoveel herrie.

Dan kun je beter naar een filmhuis gaan waar het niet mag. Wist niet eens dat het bestond dus ik keek lelijk toen ik naar een film ging waar ineens stond dat eten en drinken in de zaal niet was toegstaan. Als ik naar de bios ga doe ik dat voor de totaalbeleving, opgaan in de fiml MET lekker drinken en snaai. Ik ben echter niet bereid om naast een duur ticket dan ook nog 3,50 voor een flesje cola te betalen en 3 euro voor een zak chips ofzo. Ik kom niet zo heel vaak in de bios, maar als ze het eten en drinken in de zaal afschaffen neem ik toch maar een videoland abo ofzo :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 13:01

Haha dat denk ik juist andersom: maar voor mij hoort eten dan ook niet bij de 'totaalbeleving' van een bioscoop. Mij gaat het om de film, dat je er helemaal in gezogen kan worden. Eten en kletsen hoort voor mij bij thuis kijken :)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:00

Ja ingezogen met een snoepzak in de houder van de stoel :')

Ik ga echt nooit meer naar de bios maar die zeldzame keer hoort dat er standaard bij!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:30

Als ik thuis in een film wil gezogen worden is dat ook met een zak chips hoor.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:36

Afbeelding
Ik moest direct aan dit topic denken :')

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:39

eclair98 schreef:
[ [url=m/mDC34d.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik moest direct aan dit topic denken :')

_O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:41

Haha echt bizar.... -O-