Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:42

Ik vraag me af waarom er zojuist tegelijkertijd voor mijn huis een auto op een vrachtwagen werd getakeld, er een auto aan kwam rijden en er een vrouw in een ruimtepak uitstapte, en er twee russische straaljagers over kwamen vliegen. :')

Ik ben overigens in Zweden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:51

Resistance schreef:
Ik vraag me af waarom er zojuist tegelijkertijd voor mijn huis een auto op een vrachtwagen werd getakeld, er een auto aan kwam rijden en er een vrouw in een ruimtepak uitstapte, en er twee russische straaljagers over kwamen vliegen. :')

En ik dacht dat ze overal in Scandinavie zo streng op hallucinogene drugs waren....

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:55

Is er een reden dat zo zomer zo fris en best nat is?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:56

Ik ben overigens in Alkmaar.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:00

Eske_B schreef:
Is er een reden dat zo zomer zo fris en best nat is?

De warmte is op vakantie. :j
Alle warmte die hier normaal hoort te zijn, zit nu als "extra warmte" in Italië :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:56

Resistance schreef:

Wegrennen en verstoppen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:58

Resistance schreef:

Wegrennen en je verstoppen?
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 05-08-17 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:21

Resistance schreef:

Eh wat? _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:24

Resistance schreef:

Que?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:41

Ja, echt. :') De laatste keer dat ik alcohol op heb is een maand geleden, en drugs doe ik niet aan. Wellicht toch de verkeerde paddenstoelen geplukt in het bos? :=

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:49

Waarom hebben ze hier pro secco in een roze blikje met een eenhoorn erop? We dachten eerst dat het gewoon frisdrank was...

Zo hebben ze ook wijnflessen met een eenhoorn :')

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:02

Waarom doen ze in Spanje ook een vraagteken aan het begin van de zin?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:05

_Cassidy schreef:

Om duidelijk te maken waar de vraagt begint..¿...en eindigt...?...

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:34

_Cassidy schreef:

De makkelijkste manier om een vragende zin te maken, dan hoef je niet perse de zin te veranderen met vragende woorden maar kan je een normale zin gewoon laten staan met een vraagteken ervoor en erachter :)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:48

Nou ik in de bus zit vraag ik me af waarom je een auto je gordel aan moet en in de bus met het geen gordel en je mag er instaan.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:49

Ashleytjuhh schreef:
Nou ik in de bus zit vraag ik me af waarom je een auto je gordel aan moet en in de bus met het geen gordel en je mag er instaan.

En waarom het in touringcars wel moet, ook als Xe worden ingezet als lijnbus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:56

_Cassidy schreef:

In Spanje is een vragende zin grammaticaal precies het zelfde als een normale zin. Vandaar dat het vraagteken er ook voor staat, zodat ze gelijk weten dat je de zin als vragend moet interpreteren. :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:08

De bus rijdt over het algemeen voornamelijk binnen de bebouwde kom, dus ongelukken gaan met relatief lage snelheid. Daarnaast gebeuren er met lijnbussen relatief heel weinig ongelukken.

Dit kon ik zo vinden over touringcars, voor lijnbussen ligt de verhouding zelfs nog gunstiger:
"Er is een risico van 0,15 doden in de bus en 2,3 doden in de auto per miljard afgelegde kilometers''

Dat bij een lijnbus waarin gordels zitten, deze wel gedragen moet worden komt waarscijnlijk doordat daar geen aparte wetgeving voor is en ook bij auto's is het zo dat er nog modellen zijn zonder gordel. Pas vanaf 1990 is het verplicht om achterin de auto gordels te hebben bij nieuw geleverde auto's en pas vanaf 1992 is het verplicht deze ook te gebruiken. Sindsdien is het zo dat als er een gordel in de auto zit, je verplicht bent deze te gebruiken.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:29

Ik heb ook ooit gehoord dat hoe bussen gebouwd zijn en hoe je zit, een gordel juist helemaal niet nodig of handig is. Maar het fijne weet ik er niet meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:40

Ik fiets altijd naar paardlief, zij staat 24/7 buiten aan de een redelijk drukke (geen hardrijdende) weg, precies aan een soort van in/uitrit waar ook redelijk wat auto's, fietsers en voetgangers langs komen.

Nog voordat ik überhaupt bij het hek ben heeft mevrouw mij al gespot en begroet me met een luide hinnik, maar ik vraag me af waar ze mij aan herkent? Het is nog zeker 15 a 20 meter totdat ik er ben dus mij ruiken kan ze niet, kleren ook niet want ik heb niet elke dag hetzelfde aan. Ik roep haar ook niet dus ze moet mij gewoon ergens aan herkennen waardoor ze weet dat ik het ben, naar andere fietsers roept ze namelijk niet. Zou ze mij herkennen aan mijn fiets ( :')) of de manier waarop ik fiets? Wat denken jullie? Ben wel benieuwd waardoor ze weet dat ik het ben en niet een willekeurige fietser.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:42

manier waarop je fietst, je houding en manier van bewegen.
Mij herkennen ze ook van honderd meter afstand

edit: al zou ik de reuk niet onderschatten hoor, 15-20 meter kunnen ze denk ik best :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 00:14

Trui schreef:
Waarom hebben ze hier pro secco in een roze blikje met een eenhoorn erop? We dachten eerst dat het gewoon frisdrank was...

Zo hebben ze ook wijnflessen met een eenhoorn :')

Ooooh! :wow: hebbuh!!! :Y)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:02

e vraag over de bussem en touringcars was in het vorige topic ook behandeld, daar staat ook de hele uitleg :)

Anoniem schreef:
Ik fiets altijd naar paardlief, zij staat 24/7 buiten aan de een redelijk drukke (geen hardrijdende) weg, precies aan een soort van in/uitrit waar ook redelijk wat auto's, fietsers en voetgangers langs komen.

Nog voordat ik überhaupt bij het hek ben heeft mevrouw mij al gespot en begroet me met een luide hinnik, maar ik vraag me af waar ze mij aan herkent? Het is nog zeker 15 a 20 meter totdat ik er ben dus mij ruiken kan ze niet, kleren ook niet want ik heb niet elke dag hetzelfde aan. Ik roep haar ook niet dus ze moet mij gewoon ergens aan herkennen waardoor ze weet dat ik het ben, naar andere fietsers roept ze namelijk niet. Zou ze mij herkennen aan mijn fiets ( :')) of de manier waarop ik fiets? Wat denken jullie? Ben wel benieuwd waardoor ze weet dat ik het ben en niet een willekeurige fietser.

Ik denk ook toch wel reuk. Veel dieren hebben een geweldige neus!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:16

Misschien een hele domme vraag, maar weet iemand wat dit voor vage plakkertjes met balletjes(?) dit zijn? Ik zie deze advertentie om de haverklap op Facebook maar als ik er op wil klikken stuurt ie me door naar de App Store dus dan kan ik het nog niet zien, en ik kan het zelf niet opzoeken omdat ik geen idee heb hoe het heet. Ik ben ondertussen best nieuwsgierig geworden waar dit goed voor is :')

Afbeelding

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:20

Volgens mij zijn dat pleisters voor oor acupunctuur