Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:50

xTiffani schreef:
Net nog bij een topic, over dat ze een andere bank zocht.

Ik dacht aan een bank die je in de huiskamer zet dus oke, ik lees verder en kom bij de eisen:
-klantvriendelijker bank ( toch wat vraagtekens bij dit puntje maar goed, nog steeds dacht ik dat het over een zitbank ging )
-internetbankieren ( ooh.. daar viel mijn kwartje :o? )

Sorry _O-

its_daantjee

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:55

maandag ochtend... met je duffe weekendkop in de bus stappen, lukte nog wel. maar inchecken met mn bankpas ging best moeilijk. toen ik ineens zag dat ik mn bankpas er voor hield dacht ik: 'ooooooohhh' ik vraag me echt af wat de buschauffeur wel niet gedacht moet hebben :')

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:05

Ach, zo heb ik een keer geprobeerd te pinnen met een creditcard. Iemand had me zijn portemonnee meegegeven, en zowel de creditcard als de pinpas waren van de SNS..

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:18

Maar je kunt toch gewoon pinnen met een creditcard? Of kan dat in nl niet?

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:32

Met deze/op deze plaats niet in ieder geval. Was in een supermarkt.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:36

its_daantjee schreef:
maandag ochtend... met je duffe weekendkop in de bus stappen, lukte nog wel. maar inchecken met mn bankpas ging best moeilijk. toen ik ineens zag dat ik mn bankpas er voor hield dacht ik: 'ooooooohhh' ik vraag me echt af wat de buschauffeur wel niet gedacht moet hebben :')

Bedrijfs binnen-kom pas werkt ook niet :')

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:46

hahaha weer wat geleerd :') maar mn duffe weekendkop zat ook niet zo lekker mee hahah

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:27

its_daantjee schreef:

Dat je aan een patiënt vraagt om een legitimatiebewijs en een Karwei voordeelkaart aangereikt krijgt :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:05

Tja... Verkeerde pasjes. :D

Wij gingen naar Frankrijk met de auto op vakantie en ik had van tevoren speciaal gekeken of je met creditcard door de tolwegen kon. Nou, dat kon dus dat leek me wel ideaal. Dus bij de eerste tolpoort pak ik de creditcard en stop m in dat apparaat... Die hem weigert. Dus... Ik die knop indrukken en in het Engels mijn verhaal doen. Die man banketstaaf voor een uur in 3seconden in het Frans dus verstond er niks van. Weer die knop ingedrukt en gevraagd of ie ook Engels sprak. Antwoord; non... Tuut, tuut, tuut. Okeeeeee, altijd even vriendelijk die Fransen :') dus wij achteruit weer die rij uit en naar de bemande poort, maar het briefje was ingeslikt dus geen idee hoeveel het was. Gelukkig deed die man de poort open voor het geld wat wij bij elkaar hadden geschraapt :+

Maar eenmaal op de camping wilde ik pinnen en zag twee pasjes in de portemonnee en dacht ineens: 'oooh, ziet de creditcard er zo uit!' :oo :o ik had constant mn pinpas in die tolpoort gestopt. :Y)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:10

''Heeft u een AH bonuskaart mevrouw'' Ja die heb ik, en geef hem aan de jongeman achter de kassa.
''Euh... Hij doet het niet... Oh deze pas werkt hier niet mevrouw''
OEPS Gamma pas heeft een identieke kleur blauw! -O-

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:44

jorika1986 schreef:
''Heeft u een AH bonuskaart mevrouw'' Ja die heb ik, en geef hem aan de jongeman achter de kassa.
''Euh... Hij doet het niet... Oh deze pas werkt hier niet mevrouw''
OEPS Gamma pas heeft een identieke kleur blauw! -O-

Ik gaf bij de gamma mijn AH pas... :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:45

Ik kwam er vandaag achter wat de afkorting LMFAO betekend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:52

In 2007 kwam er in Vlaanderen een liedje uit van de Fikskes, " 'k vraget aan" waarbij ze allemaal herinneringen bovenhalen zoals ravotten op straat, je had slechts een paar programm's op tv en dat was het enzovoorts. Verkering vragen was toen ook "aanvragen", vandaar de titel.

Nu komt er in dat liedje op een bepaald moment "en buurman wat doe je nu, voor onze allereerste tetjes". Ik heb dat liedje zo'n 9 jaar vrolijk meegezongen en me altijd afgevraagd wat ze nou net met die ene zin bedoelden.

Tot vandaag in de auto. Dat liedje was op de radio, ik sta aan het stoplicht en in de auto naast me zat een nogal onverzorgd persoon. En net toen ze het zongen dacht ik "da's net ma flodder" ... :)* OOOOOH, die buurman bedoelen ze dus! Heb die film als kind vaak zat gezien, ken de scène absoluut maar dat ik die link nooit heb gelegd :')

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:41

Varekaj schreef:
In 2007 kwam er in Vlaanderen een liedje uit van de Fikskes, " 'k vraget aan" waarbij ze allemaal herinneringen bovenhalen zoals ravotten op straat, je had slechts een paar programm's op tv en dat was het enzovoorts. Verkering vragen was toen ook "aanvragen", vandaar de titel.

Nu komt er in dat liedje op een bepaald moment "en buurman wat doe je nu, voor onze allereerste tetjes". Ik heb dat liedje zo'n 9 jaar vrolijk meegezongen en me altijd afgevraagd wat ze nou net met die ene zin bedoelden.

Tot vandaag in de auto. Dat liedje was op de radio, ik sta aan het stoplicht en in de auto naast me zat een nogal onverzorgd persoon. En net toen ze het zongen dacht ik "da's net ma flodder" ... :)* OOOOOH, die buurman bedoelen ze dus! Heb die film als kind vaak zat gezien, ken de scène absoluut maar dat ik die link nooit heb gelegd :')

Klopt ja, ik heb die cd nog in mijn kast staan. Mooi liedje, vooral als je inderdaad de jaren tachtig hebt meegemaakt. (Ma Flodder - kun je nagaan hoeveel Vlamingen in die tijd nog naar de Nederlandse tv keken.)

Veel Nederlanders hadden toch wel moeite met dat Verkavelingsvlaams. Zo had ik een keer een vriendin die het woord sjotten verkeerd begreep. Die moest ik uitleggen dat de bandleden als kinderen gingen voetballen, in plaats van een spuit in hun arm zetten. :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:52

Voor diegenen die bekend zijn met Teen Wolf.. Ik heb dit echt een hele tijd gelezen als 'Lose your anim' ik begreep er geen reet van.. nu weet ik wel beter :+ dit vind ik gewoon te erg :')

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:54

wij als Haags gezin waren verhuisd naar het Zeeuwse platteland. M'n vader had daar werk gekregen. Wij "stadsmensen" kennen hele andere betekenissen als de Zeeuwen. Zo werden er daar geregeld lijntjes uitgezet ipv getekend. foto's getrokken en het bed aftrekken ipv afhalen. :D

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 23:37

xTitanic schreef:
Voor diegenen die bekend zijn met Teen Wolf.. Ik heb dit echt een hele tijd gelezen als 'Lose your anim' ik begreep er geen reet van.. nu weet ik wel beter :+ dit vind ik gewoon te erg :')

[ Afbeelding ]

bedoelen ze lose your mind? ik ken teenwolf zeeeeker wel (STILES <3 ) maar dit muntje valt niet hoor :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:12

purny schreef:
wij als Haags gezin waren verhuisd naar het Zeeuwse platteland. M'n vader had daar werk gekregen. Wij "stadsmensen" kennen hele andere betekenissen als de Zeeuwen. Zo werden er daar geregeld lijntjes uitgezet ipv getekend. foto's getrokken en het bed aftrekken ipv afhalen. :D

Zo heb ik, als limbo, naar (niet limburgse) familie wel eens geappt dat we net waren aangereden...... Nee we hadden geen auto ongeluk gehad, we waren gewoon net weg gereden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:50

@musicolog: ik ben van '84, kan je nagaan :D Volgens mij werd die film gewoon op Vlaamse televisie uitgezonden hoor, maar er waren nog programma's die ze volgens mij overnamen. Zoals "Zeg eens aah" en shows met André Van Duin.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:53

Op een Forum schrijven dat je straks bent afgewerkt. Waarop iemand reageert "Daniëlle, afgewerkt? :oo :oo :oo " en iemand anders reageert " ze komt uit Brabant " en jij niet snapt wat er nu aan de hand is... Sinds ik daar ontdekt heb wat afgewerkt in de rest van het land betekent ben ik tegenwoordig altijd klaar met werken ;)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:56

Amable schreef:
Op een Forum schrijven dat je straks bent afgewerkt. Waarop iemand reageert "Daniëlle, afgewerkt? :oo :oo :oo " en iemand anders reageert " ze komt uit Brabant " en jij niet snapt wat er nu aan de hand is... Sinds ik daar ontdekt heb wat afgewerkt in de rest van het land betekent ben ik tegenwoordig altijd klaar met werken ;)

Ik begrijp er niets van :+

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:00

Haha herkenbaar Amable :')
Zo'n miscommunicatie had ik ook met een vriendin van boven de rivieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:03

Amable schreef:

_O- _O-
De dames met het oudste beroep ter wereld "werken hun klanten af"

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:04

Anoniem schreef:
Amable schreef:

_O- _O-
De dames met het oudste beroep ter wereld "werken hun klanten af"

oh :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:15

Mijn moeder werkt in Amsterdam, maar die zegt ook 'aangereden' als ze net weg rijdt.. Die Amsterdammers dachten dat ze een hartverzakking kregen _O- Al moet ik zelf ook lachen om bepaalde opmerkingen hier in Amsterdam, een collega van mijn moeder zei laatst dat 'ze zin had in vette bek'.. Friet/frituur dus :+