Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:57

Ik zag dat de IC van Maastricht 2 minuten eerder vertrekt ofzo. Naja dat maakt me niks uit, die pak ik toch nooit. Zag alleen geen optie voor een sprinter van Maastricht naar Sittard, maar dat zie ik tzt wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:23

Lienek schreef:
Sinds de heraanleg van de a1 stopt mijn bus niet meer in muiden zo jammer.. nog even uitvogelen hoe ik dan straks ga reizen om weer op school te komen

Vanaf 23 oktober stoppen de bussen wel gewoon weer op Muiden :) Dat is alleen tijdelijk omdat het tussenstuk van de afrit A1 naar het P+R terrein nog neergelegd moest worden. Verder kan je nog wel met de 520 naar Stammerkamp in Diemen en vanuit daar op de 328 of 327 naar Bijlmer of Amstel :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:25

Breathe schreef:
In plaats van 36 minuten reistijd nu 58 minuten reistijd.. En terug haal ik mijn trein 9/10x waarschijnlijk niet. Normaal veranderen ze mijn traject niet, maar nu hebben ze dus alles omgegooid, kan echt wel een beetje huilen van de winter :brr: :brr:

Dat gaat om een aansluiting tussen NS en een andere vervoerder denk ik? Mail je vervoerder en de provincie :j Het lijkt alsof dat soort dingen niets doen, maar zeker als veel mensen het doen kan het wel degelijk echt invloed hebben! Denk niet dat je helemaal machteloos bent.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:40

Bij mij verandert er geloof ik heel veel in negatieve zin :=
Maar moet het nog ff allemaal uitvogelen want vindt het niet helemaal duidelijk

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:48

Emmaa_ schreef:
Lienek schreef:
Sinds de heraanleg van de a1 stopt mijn bus niet meer in muiden zo jammer.. nog even uitvogelen hoe ik dan straks ga reizen om weer op school te komen

Vanaf 23 oktober stoppen de bussen wel gewoon weer op Muiden :) Dat is alleen tijdelijk omdat het tussenstuk van de afrit A1 naar het P+R terrein nog neergelegd moest worden. Verder kan je nog wel met de 520 naar Stammerkamp in Diemen en vanuit daar op de 328 of 327 naar Bijlmer of Amstel :)

Oh echt! Dacht dat die halte helemaal geschrapt werd!
Ik moet vanaf eind januari weer elke dag op en neer van de 320 en dan een over stap naar de bijlmer. Diemerknoop gaat wel weg denk ik dan of niet?

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:50

Er is iets veranderd in de treinregeling waardoor een klasgenoot nu kan kiezen tussen 4 minuten te laat opschool of 56 minuten te vroeg.. is school wel eens open zo vroeg? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:53

Lienek schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik moet vanaf eind januari weer elke dag op en neer van de 320 en dan een over stap naar de bijlmer. Diemerknoop gaat wel weg denk ik dan of niet?

Nee hoor, voor zover ik weet in ieder geval niet! Als de bussen straks weer over Muiden gaan dan gaan ze denk ik vanaf P+R weer langs de snelweg ipv erover. Ik zit elke ochtend in de 328 en vind het echt verschrikkelijk dat hij nu het hele stuk over de A1 moet, kost zo veel extra tijd.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:57

Emmaa_ schreef:
Lienek schreef:
[quote="Emmaa_"
[/quote

Nee hoor, voor zover ik weet in ieder geval niet! Als de bussen straks weer over Muiden gaan dan gaan ze denk ik vanaf P+R weer langs de snelweg ipv erover. Ik zit elke ochtend in de 328 en vind het echt verschrikkelijk dat hij nu het hele stuk over de A1 moet, kost zo veel extra tijd.

Hoe zo kost het extra tijd dan? Leek me logisch dat het sneller zou gaan nu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:58

Als ze door kunnen rijden valt het wel mee maar de A6 en de A1 staan toch wel met vrij grote regelmaat vast jammer genoeg.. Via muiden kan hij tenminste langs de file rijden.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:00

Emmaa_ schreef:
Als ze door kunnen rijden valt het wel mee maar de A6 en de A1 staan toch wel met vrij grote regelmaat vast jammer genoeg.. Via muiden kan hij tenminste langs de file rijden.

Maar kan de bus niet over de vluchtstrook dan? Dacht dat dat nu weer mogelijk zou moeten zijn na de her aanleg en de files ontweken konden worden. Was eerst ook zo'n drama

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:27

Ik ben ook niet blij, ik krijg een extra overstap |o
Het is wel een iets kortere reistijd, maar die extra overstap zit ik echt niet op te wachten :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:44

PeerAppel schreef:
Ik zag dat de IC van Maastricht 2 minuten eerder vertrekt ofzo. Naja dat maakt me niks uit, die pak ik toch nooit. Zag alleen geen optie voor een sprinter van Maastricht naar Sittard, maar dat zie ik tzt wel weer.

Die sprinters zijn er straks nog wel maar rijden niet meer onder de NS vlag.

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:46

Shadow0 schreef:
Breathe schreef:
In plaats van 36 minuten reistijd nu 58 minuten reistijd.. En terug haal ik mijn trein 9/10x waarschijnlijk niet. Normaal veranderen ze mijn traject niet, maar nu hebben ze dus alles omgegooid, kan echt wel een beetje huilen van de winter :brr: :brr:

Dat gaat om een aansluiting tussen NS en een andere vervoerder denk ik? Mail je vervoerder en de provincie :j Het lijkt alsof dat soort dingen niets doen, maar zeker als veel mensen het doen kan het wel degelijk echt invloed hebben! Denk niet dat je helemaal machteloos bent.

Nee, ik reis volledig met NS. Ze hebben de tijden net zo veranderd dat een snellere verbinding niet mogelijk is omdat die treinen tegelijk vertrekken en ik dus een overstap van een goede 26 minuten heb... Je brengt me wel op een idee, misschien moet ik de bus gaan pakken op het stuk waar ik normaal de sprinter pak. :)* Al zit ik in de spits tien keer liever in de trein haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:49

Vertrekken ze aan de overzijde van het perron? Dan heb je namelijk wel een prima cross-platform overstap ook al is de vertrektijd hetzelfde.

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:52

Nee, perron 1 en perron 6/7 helaas.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:08

Weet iemand wat het verschil is tussen een R-net sprinter en een NS sprinter?
Zie dat daar vanaf 11 december ook verschil in zit :=

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:18

Mijn trein gaat later weg uit heerenveen, kan ik 5 min langer slapen. :D
Helaas ga ik op de terugweg me trein 9/10 keer missen nu.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:40

Die R-net sprinter is een soort opvolger van de Randstadrail. Het is een samenwerking tussen verschillende vervoerders, waaronder NS, RET en HTM. Er komen sprinters (type flirt) in zwart-rode kleur.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:46

Mijn grootste ergernis blijft dat er gewoon nooit genoeg plek is in de trein. Elke ochtend en avond staat de hele trein vol en iedereen moet in gangpaden op elkaar gepropt staan. Heerlijk ontspannen na een drukke werkdag. :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:52

daffieduck83 schreef:
Die R-net sprinter is een soort opvolger van de Randstadrail. Het is een samenwerking tussen verschillende vervoerders, waaronder NS, RET en HTM. Er komen sprinters (type flirt) in zwart-rode kleur.

Ahh dankje, die gaan van Alphen naar Gouda rijden. Ben benieuwd!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 20:44

Afbeelding
Ik moet vooral van Delft naar Rotterdam centraal of Blaak overdag om op de uni te komen. Dat moet wel lukken. Maar 's avonds laat ga ik toch 1-2x in de week via Rotterdam Blaak. Gaat nog lastig worden -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 20:50

Een spoor dat aftakt vanaf Houten (of via nieuwegein ipv die tram) en dan via vianen en gorinchem naar Breda rijdt zou idd super ideaal zijn. :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:13

Prettig zeg, ik zit aan de Blaak op school :roll: wordt lachen dan als het helemaal dicht gaat. Reis 5 dagen in de week via Blaak _O-

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:19

Warboel schreef:
Prettig zeg, ik zit aan de Blaak op school :roll: wordt lachen dan als het helemaal dicht gaat. Reis 5 dagen in de week via Blaak _O-

Ik ook op z'n minst 3x per week. Heb wel een fiets in Rotterdam gezet, maar om nou om half 12 's avonds van Blaak naar Centraal te fietsen, alleen...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:33

Nah, dat zou ik wel aandurven hoor. Je hoeft niet door Zuid ;)
Ik heb alleen geen fiets over := zak wel de metro worden dan.