Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Martin, ik denk dat het vooral bij veel mensen (bij mij ook) door het verkeerde keelgat schiet dat jij veel dingen die jouw mening zijn verkondigt als de waarheid. Bureau's zitten in Amsterdam omdat dat dichtbij Schiphol is. Dat is gewoon pure onzin, 99% van de Nederlandse modellen komt niet eens buiten Nederland. Je hebt wel gelijk over het feit dat ze veel in Amsterdam zitten, maar dat komt dan weer puur en alleen doordat het de grootste stad in Nederland is, en ook nog eens de hoofdstad. De grootste concentratie van meisjes -> de grootste concentratie van potentiele modellen -> de grootste concentratie van modellenbureau's.
Je verkondigt dat jij super diep in het wereldje zit en dat jij daardoor de enige bent die adviezen kan geven. Door regelmatig uitspraken te doen als 'wat een onzin' etc krijgen mensen een aversie tegen het lezen van je berichten. Zo diep zit je namelijk niet in het wereldje, en daarbuiten zit je ook nog eens in het wereldje van de mannenmodellen en niet van de vrouwenmodellen. Jij geeft zelf aan dat er hier geen verschil in zit maar geloof mij, en ja dit weet ik echt uit ervaring, dat die werelden 100% anders zijn. In de vrouwenwereld is er zo veel meer concurrentie, het is zo veel harder.
Emmaa_ schreef:Martin, ik denk dat het vooral bij veel mensen (bij mij ook) door het verkeerde keelgat schiet dat jij veel dingen die jouw mening zijn verkondigt als de waarheid. Bureau's zitten in Amsterdam omdat dat dichtbij Schiphol is. Dat is gewoon pure onzin, 99% van de Nederlandse modellen komt niet eens buiten Nederland. Je hebt wel gelijk over het feit dat ze veel in Amsterdam zitten, maar dat komt dan weer puur en alleen doordat het de grootste stad in Nederland is, en ook nog eens de hoofdstad. De grootste concentratie van meisjes -> de grootste concentratie van potentiele modellen -> de grootste concentratie van modellenbureau's.
Je verkondigt dat jij super diep in het wereldje zit en dat jij daardoor de enige bent die adviezen kan geven. Door regelmatig uitspraken te doen als 'wat een onzin' etc krijgen mensen een aversie tegen het lezen van je berichten. Zo diep zit je namelijk niet in het wereldje, en daarbuiten zit je ook nog eens in het wereldje van de mannenmodellen en niet van de vrouwenmodellen. Jij geeft zelf aan dat er hier geen verschil in zit maar geloof mij, en ja dit weet ik echt uit ervaring, dat die werelden 100% anders zijn. In de vrouwenwereld is er zo veel meer concurrentie, het is zo veel harder.
Willl65 schreef:Ooooo mijn dochter is stikzenuwachtig....nog 6 dagen en dan fashionweek catwalk.
Helaas voor twee andere shows waar ze voor uitgekozen was toch te klein. Maar zaterdag om 17.00 uur gaat het echt gebeuren. Zoooo leuk!
Ze zal de jongste en de kleinste zijn hahaha. Ik ga zo genieten van haar moment.
faatxhorse schreef:Wat superleuk Willl65! Wees maar trots
Sterre, gaaaf! Ben benieuwd.
SindyKaya, je hebt inderdaad een heel aansprekend gezicht. Leuk!
Ik ben inmiddels aangenomen door het bureau waar ik ooit gescout was, binnenkort gaan we beginnen met testshoots en het catwalkloopje trainen (wordt nog wat, ik ben een verschrikkelijke kluns nl).
Fred_Kroket schreef:Jennifuur schreef:En ik zeg ook niet dat jij zegt dat er nergens anders bureau's zitten, maar je doet alsof iedereen jou maar moet geloven omdat je naar eigen zeggen in het wereldje zit. Jouw eigen referentiekader bepaalt niet de realiteit.
Je bedoelt het vast goed, maar je posts schieten soms onbedoeld in het verkeerde keelgat van mensen.
Precies, zeker je gebrek aan ervaring. Je bent als model een gebruiksvoorwerp die een doelgroep moet aanspreken.
De supermodellen die we nu kennen bestaan straks niet meer. Merken hechten meer waarde aan iemand met een bepaalde achtergrond of uitstraling. Kijk maar naar parfum. Zeker de damesluchtjes worden gerepresenteerd door filmsterren. De herenluchtjes nog wel door modellen. Maar dat verschuift de laatste generaties topmodellen lopen nu rond maar een nieuwe doutzen zien we niet zo snel meer. Want er zijn genoeg mooie filmsterren die de bekendheid al hebben. Daarnaast word er steeds meer afgeweken van de "ideale" maat.
Dat Martin zijn neus nu al optrekt voor een reclame klus blijkt wel aan gebrek van verstand van deze wereld. Juist aan die klussen valt geld te verdienen. Wat dacht je van de royalties? Wij hebben modellen in het bestand die leven van hun werk. En wij leven er samen erg goed van.
Onze klanten zijn o.a. De drie grootste verzekeraars van Nederland. En zit daar om tafel en praten over budgetten waar je oren van suizen.
Dus alsjeblieft Martin, houd je bij je leest. Beetje advies prima maar je weet Niet alles. Ik ook niet maar ik loop dat niet rond te bazuinen.