Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:01

Martin, ik denk dat het vooral bij veel mensen (bij mij ook) door het verkeerde keelgat schiet dat jij veel dingen die jouw mening zijn verkondigt als de waarheid. Bureau's zitten in Amsterdam omdat dat dichtbij Schiphol is. Dat is gewoon pure onzin, 99% van de Nederlandse modellen komt niet eens buiten Nederland. Je hebt wel gelijk over het feit dat ze veel in Amsterdam zitten, maar dat komt dan weer puur en alleen doordat het de grootste stad in Nederland is, en ook nog eens de hoofdstad. De grootste concentratie van meisjes -> de grootste concentratie van potentiele modellen -> de grootste concentratie van modellenbureau's.

Je verkondigt dat jij super diep in het wereldje zit en dat jij daardoor de enige bent die adviezen kan geven. Door regelmatig uitspraken te doen als 'wat een onzin' etc krijgen mensen een aversie tegen het lezen van je berichten. Zo diep zit je namelijk niet in het wereldje, en daarbuiten zit je ook nog eens in het wereldje van de mannenmodellen en niet van de vrouwenmodellen. Jij geeft zelf aan dat er hier geen verschil in zit maar geloof mij, en ja dit weet ik echt uit ervaring, dat die werelden 100% anders zijn. In de vrouwenwereld is er zo veel meer concurrentie, het is zo veel harder.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:05

Emmaa_ schreef:
Martin, ik denk dat het vooral bij veel mensen (bij mij ook) door het verkeerde keelgat schiet dat jij veel dingen die jouw mening zijn verkondigt als de waarheid. Bureau's zitten in Amsterdam omdat dat dichtbij Schiphol is. Dat is gewoon pure onzin, 99% van de Nederlandse modellen komt niet eens buiten Nederland. Je hebt wel gelijk over het feit dat ze veel in Amsterdam zitten, maar dat komt dan weer puur en alleen doordat het de grootste stad in Nederland is, en ook nog eens de hoofdstad. De grootste concentratie van meisjes -> de grootste concentratie van potentiele modellen -> de grootste concentratie van modellenbureau's.

Je verkondigt dat jij super diep in het wereldje zit en dat jij daardoor de enige bent die adviezen kan geven. Door regelmatig uitspraken te doen als 'wat een onzin' etc krijgen mensen een aversie tegen het lezen van je berichten. Zo diep zit je namelijk niet in het wereldje, en daarbuiten zit je ook nog eens in het wereldje van de mannenmodellen en niet van de vrouwenmodellen. Jij geeft zelf aan dat er hier geen verschil in zit maar geloof mij, en ja dit weet ik echt uit ervaring, dat die werelden 100% anders zijn. In de vrouwenwereld is er zo veel meer concurrentie, het is zo veel harder.

Helemaal mee eens :j buiten dat ging ik even teruglezen in het topic en las ik dat je pas sinds maart ingeschreven bent als model. Het zal dus best meevallen met hoeveel ervaring en expertise je hebt :P

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:10

Ik moet ook zeggen dat ik inmiddels wel heel nieuwsgierig ben geworden naar foto's van Martin zijn werk :o Op wat selfies na heb ik nog maar weinig gezien. ;)

Ik lees zelf trouwens alleen maar mee :D Met mijn 1,55 en gebrek aan been zal ik nooit model worden. Maar vind het wel erg leuk om jullie te volgen en jullie foto's te zien.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:19

Hoi hoi, zou ik mij mogen melden?
Ik ben Sindy, 15 jaar en 1,75 :) als mijn beugel eruit is wil ik graag eens in de 'modellenwereld' gaan kijken of dat wat voor mij is.
Heb er nog helemaal geen ervaring mee dus heb nog een boel te leren
Ondertussen lijkt het mij heel leuk om foto's van andere te zien en de tips te lezen :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 21:03

Emmaa_ schreef:

Ik vind het vooral opvallend dat er over fashionshows van de WDKA bijvoorbeeld gesproken word en iemand dan ‘in het wereldje’ zit. Geloof me, dat zit wel wat dieper dan de fashion gerelateerde scholen ;)

Afijn. Mensen merken het vanzelf :)

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:18

Leuk sindy, vind je een erg aansprekend hoofd hebben op de foto uit je profiel :)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:59

Misschien moet Martinklok behalve aan zijn super diep in het wereld zittende 4 maanden lang oude modellen carrière ook werken aan zijn overkomen op het internet. je komt namelijk een beetje over als een betweterig vervelend persoon. Dat schiet veel mensen het verkeerde keelgat in.

Ontopic. Ik heb jaren geleden wat shoots gedaan voor de lol en soms voor wat geld maar dat had ik desmaals allemaal viavia geregeld omdat ik veel fotografen kende.
Ik zou heel graag weer willen beginnen met shoots op tpf basis oid. Welke sites raden jullie hiervoor aan?
Het lijkt mij bv heel leuk om pin up achtige shoots te doen maar ik heb geen idee hoe ik dat aan ga pakken.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:05

Via Facebook Kana! Er zijn daar meerdere groepen van TFP shoots en er komen geregeld echt hele leuke dingen voorbij. Geloof dat het Tfp Shoots heet en nog eentje met Dutch Modelling geloof ik, maar er zijn er sowieso meerdere dus zou gewoon daar eens een kijkje nemen :j

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:06

Goh, nooit aan Facebook gedacht daarvoor. Ik ga die groepen eens opzoeken. Bedankt voor de tip! :D
Laatst bijgewerkt door Kana op 05-07-15 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 00:10

Modellen, Fotografen en Visagisten is de grootste groep, daar zit veel TFP werk en samenwerkingen in :)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:37

Courses schreef:
Modellen, Fotografen en Visagisten is de grootste groep, daar zit veel TFP werk en samenwerkingen in :)

Ah, ik wíst dat er nog eentje was inderdaad maar kon er niet opkomen. Deze dus ook Kana :D

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:05

Ooooo mijn dochter is stikzenuwachtig....nog 6 dagen en dan fashionweek catwalk.
Helaas voor twee andere shows waar ze voor uitgekozen was toch te klein. Maar zaterdag om 17.00 uur gaat het echt gebeuren. Zoooo leuk!
Ze zal de jongste en de kleinste zijn hahaha. Ik ga zo genieten van haar moment.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:47

Wat ontzettend gaaf!
Ik wacht nog op een opdracht van mijn kapper. Zijn vorige grote opdracht was van Chanel. Super gaaf :D. De volgende x mocht ik mee als model :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:49

_Zoe schreef:
Leuk sindy, vind je een erg aansprekend hoofd hebben op de foto uit je profiel :)

Dankjewel! :)

Wat ontzettend gaaf Willl65, laat je ons weten hoe het ging ? :D

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:31

Willl65 schreef:
Ooooo mijn dochter is stikzenuwachtig....nog 6 dagen en dan fashionweek catwalk.
Helaas voor twee andere shows waar ze voor uitgekozen was toch te klein. Maar zaterdag om 17.00 uur gaat het echt gebeuren. Zoooo leuk!
Ze zal de jongste en de kleinste zijn hahaha. Ik ga zo genieten van haar moment.

Oooh wat spannend! Ze zal het vast super doen. Ze is dan misschien de kleinste en de jongste, maar haar gezicht is heel mooi en bijzonder :j

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:40

Wat superleuk Willl65! Wees maar trots :D

Sterre, gaaaf! Ben benieuwd.

SindyKaya, je hebt inderdaad een heel aansprekend gezicht. Leuk!

Ik ben inmiddels aangenomen door het bureau waar ik ooit gescout was, binnenkort gaan we beginnen met testshoots en het catwalkloopje trainen (wordt nog wat, ik ben een verschrikkelijke kluns nl :') ).

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 19:16

faatxhorse schreef:
Wat superleuk Willl65! Wees maar trots :D

Sterre, gaaaf! Ben benieuwd.

SindyKaya, je hebt inderdaad een heel aansprekend gezicht. Leuk!

Ik ben inmiddels aangenomen door het bureau waar ik ooit gescout was, binnenkort gaan we beginnen met testshoots en het catwalkloopje trainen (wordt nog wat, ik ben een verschrikkelijke kluns nl :') ).

Leuk zeg!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:18

Fred_Kroket schreef:
Jennifuur schreef:
En ik zeg ook niet dat jij zegt dat er nergens anders bureau's zitten :') , maar je doet alsof iedereen jou maar moet geloven omdat je naar eigen zeggen in het wereldje zit. Jouw eigen referentiekader bepaalt niet de realiteit.
Je bedoelt het vast goed, maar je posts schieten soms onbedoeld in het verkeerde keelgat van mensen.

Precies, zeker je gebrek aan ervaring. Je bent als model een gebruiksvoorwerp die een doelgroep moet aanspreken.

De supermodellen die we nu kennen bestaan straks niet meer. Merken hechten meer waarde aan iemand met een bepaalde achtergrond of uitstraling. Kijk maar naar parfum. Zeker de damesluchtjes worden gerepresenteerd door filmsterren. De herenluchtjes nog wel door modellen. Maar dat verschuift de laatste generaties topmodellen lopen nu rond maar een nieuwe doutzen zien we niet zo snel meer. Want er zijn genoeg mooie filmsterren die de bekendheid al hebben. Daarnaast word er steeds meer afgeweken van de "ideale" maat.

Dat Martin zijn neus nu al optrekt voor een reclame klus blijkt wel aan gebrek van verstand van deze wereld. Juist aan die klussen valt geld te verdienen. Wat dacht je van de royalties? Wij hebben modellen in het bestand die leven van hun werk. En wij leven er samen erg goed van.

Onze klanten zijn o.a. De drie grootste verzekeraars van Nederland. En zit daar om tafel en praten over budgetten waar je oren van suizen.

Dus alsjeblieft Martin, houd je bij je leest. Beetje advies prima maar je weet Niet alles. Ik ook niet maar ik loop dat niet rond te bazuinen.

Lijkt mij juist geweldig om voor een reclame klus te worden opgeroepen! Wat betreft de scheermessen reclame, niet alleen mannen hebben dat nodig lijkt mij, vrouwen hebben ook haargroei :')

Afijn kruipt weer terug in de meeleesmodus :o

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:52

Ja jongens, laten we het hier wat gezellig houden. Iedereen heeft een andere kijk op de modellenwereld en laten we deze gewoon respecteren van elkaar!
Persoonlijk vind ik fashionfotos/portretfotos ook leuker dan een reclame maar ik snap zeker dat er mensen zijn die dat heel erg leuk vinden.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:38

Ik lees al vanaf het begin mee met dit topic, heb zelf geen ambitie om model te worden of wat dan ook; ik vind het leuk om iedereens vorderingen te volgen en de mooie foto's te zien.

Maar man man man, wat is de sfeer omgeslagen de afgelopen pagina's. Over Martin is al genoeg gezegd, hoop dat hij er wat van leert. Tegen iedereen dan ook het advies om geen steken onder water te geven en het er bij te laten. De reactie van LisaaSophie en de reactie van Martin hierop als perfect voorbeeld van onnodige sneren.

Ik kruip weer onder mijn steen! :+ Iedereen veel succes met het maken van mooie foto's, ik zie ze graag weer voorbij komen :D

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:48

Moderatoropmerking:
Helaas heb ik een aantal reacties uit dit topic moeten verwijderen. Ik wil jullie allemaal vragen om op een vriendelijke toon verder te gaan en elkaar niet persoonlijk aan te vallen. Zoals jullie ook in de regels kunnen lezen: "Hoe sterk je het ook met iemand oneens bent: maak van een discussie geen persoonlijke aanval maar weerleg het standpunt van je discussiepartner met argumenten. Commentaar geven mag en is soms zelfs hard nodig, maar blijf ook dan constructief: iemands gedrag of mening veranderen gaat een stuk eenvoudiger als je die persoon niet eerst tegen je in het harnas hebt gejaagd."
Bedankt alvast. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:15

Nieuwe fotoshoot foto's binnen :D

Afbeelding
Afbeelding

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 18:26

Ze zijn echt leuk geworden Nayomie :D

Mochten er trouwens nog mensen zijn die hun portfolio willen aanvullen, ik zoek weer modellen ^^ (In het noorden van Nederland)

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:56

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:05

Heel mooi! <3