Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:46

Mooi kleurtje weer Anc!

Vandaag het eerste deel van mijn script online! Het is een korte post, want ik heb het script opgedeeld in logische (hoop ik :P ) stukken.
Overspel: deel 1!

Ohana_91

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:02

Nou ik heb google analytics geïnstalleerd op blogger (was blijkbaar veel makkelijker dan ik dacht) en nu blijkt dat statcounter veel lagere aantallen geeft dan google analytics. Ik heb dus drie verschillende soorten statistieken: blogger, google analytics en statcounter en geen komt overeen, dus welke nou klopt?? Joost mag het weten...

talievlietie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:10

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:18

Talievlietie wat leuk geschreven zeg! Ik kan me best goed vinden in al jouw antwoorden. Behalve dan dat ik altijd een OV-mens zal blijven O:) Lang leve de trein!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:36

Huh? Ik zie mezelf alweer voorbijkomen voor een Liebster Award bij Jans. Thanks a million! :D Alleen uh... je hebt niet toevallig een bericht achtergelaten of een mail gestuurd die ik over het hoofd heb gezien? Want zoals gezegd heb ik het bloggen de afgelopen maand zwaar verwaarloosd en heb ik andere blogs ook niet echt bijgehouden. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:52

Chanen schreef:
Huh? Ik zie mezelf alweer voorbijkomen voor een Liebster Award bij [***]. Thanks a million! :D Alleen uh... je hebt niet toevallig een bericht achtergelaten of een mail gestuurd die ik over het hoofd heb gezien? Want zoals gezegd heb ik het bloggen de afgelopen maand zwaar verwaarloosd en heb ik andere blogs ook niet echt bijgehouden. :o

Ik heb het hier op het topic gezet :) voor alle bokkers die ik genomineerd heb :D

talievlietie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:01

Dankjewel Sabini! ik had er ook echt plezier in :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:04

Straks allemaal jullie blogs eens lezen :)

Ik heb even jullie advies nodig, mijn blog is een beautyblog *wauw* maar met een voorkeur naar natuurlijke producten. Nu heb ik een leuk BE merk (zie je absoluut niet vaak) gevonden maar deze ligt toch wel 3 cijfers buiten mijn bugdet (prijzen lopen soms op tot boven de €100, vergelijkbaar met dermalogical). Zou ik mij stoute schoenen aantrekken en een mail sturen naar het bedrijf om te vragen of ze gratis testers hebben ?
aangezien dit merk me wel bevalt, maar een beetje te prijzig is, het natuurlijk is, wat zeer goed is voor de blog, en vele bedrijven hebben wel van die kleine testers in mini flacons of zakjes.

Nu wat denken jullie ?

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:09

Oei, lastig... Mijn ervaring is dat bedrijven wel naar je toe komen als ze interesse hebben in jouw blog.
Maar aan de andere kant; wie niet waagt, wie niet wint.
Ik zou het wel goed onderbouwen waarom je het wilt als je het gaat doen en naar welke producten je interesse uitgaat. Ik weet niet of ik het zou doen, dus daarin kan ik je niet adviseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:15

Gewoon doen!
Waarom niet?

Geeft alleen maar aan dat je hun producten fijn vind en ze graag zou willen reviewen en ze kunnen altijd gewoon nee zeggen als ze er geen behoefte aan hebben ;)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:17

Haha hier zit ik ook mee. Maar aan de andere kant, hoe kunnen ze een blog leren kennen die daarin geïntreseerd is ?
Heb zo echt een dubbel gevoel, doen en slagen of afgaan. Ofwel niet doen en geen antwoord en niemand dat de blog leert kennen. :)

@Anc : dank je voor je bericht, je hebt inderdaad wel gelijk. Maar moest ik het doen, hoe zou ik dat kunnen aanpakken. Want ik ben een ramp in formele e-mails opstellen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:24

Ik zou in je mail vertellen waar je over blogt en waarom je voor natuurlijke producten kiest, hoeveel bezoekers je gemiddeld per week hebt en dat je graag een review van hun product wil schrijven, waarbij je vraagt of het mogelijk is om testers te krijgen. Vrij zakelijk houden, niet zeggen dat het duur is om flesjes te kopen.

Ik heb een jaar of 7 een online muziekmagazine gehad waarbij ik bij platenmaatschappijen moest vragen om interviews, cd's en concertkaarten. De eerste paar keer is het erg spannend, maar het went en na verloop van tijd kreeg ik de cd's ongevraagd binnen. :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:29

Dank je Imre, hier heb ik veel aan !

Ik zal een mail opstellen en dan kunnen jullie hem eens nalezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:31

Precies, gewoon netjes vermelden dat je een blog hebt waar hun producten goed bij aansluiten en of ze misschien een paar producten willen sturen voor review.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:41

Geachte,

Dagelijks zoek ik het hele internet af naar
nieuwe en interessante schoonheidsproducten.
Zelf heb ik een blog die vooral gericht is naar
producten van natuurlijke oorsprong, hierbij sprak uw
merk mij zeer hard aan. De blog is nog tamelijk klein maar trekt toch ongeveer zo'n
30 lezers per dag aan, waar ik veel positieve
feedback en commentaar van krijg.

Vanwege mijn passie voor natuurlijke producten, hard geïnteresseerd
in de werking. Hierbij zou ik dan graag
jullie producten testen, en de resultaten delen met de lezers van mijn blog.
Daarom zou ik aan jullie willen vragen of jullie over gratis testers
beschikken over bepaalde producten, en of het eventueel mogelijk zou zijn of
ik deze testers mag reviewen voor jullie en op mijn blog plaatsen.

Met vriendelijke groeten,
Daisy Massy
http://greendaisys.wordpress.com/

Zo wat denkt de bloggende bokt generatie ? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:52

Ik zou inderdaad gewoon mailen :j brutalen hebben de hele wereld!

Klinkt goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:58

Ik er nog bijzetten dat je een blog hebt gericht op producten van natuurlijke oorsprong omdat je daar je eigen voorkeur naar uit gaat.
Dat je hierdoor bij hun producten terecht bent gekomen en wat je tot nu toe geprobeerd is heel fijn vind, waardoor je graag meer zou willen proberen om met je lezers te delen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:58

Ik zou het iets anders doen:

Citaat:
Beste ...,

Mijn passie voor natuurlijke schoonheidsproducten deel ik op mijn weblog Greendaisys. Ik speur dagelijks op internet naar nieuwe en interessante producten en [..merknaam..] past goed bij dit onderwerp! Vanwege mijn passie voor natuurlijke schoonheidsproducten zou ik graag de producten van [..merknaam..] testen. Graag zou ik testexemplaren van [..merknaam..] ontvangen. Mijn bevindingen plaats ik op mijn weblog met een artikel en foto's. Uiteraard stuur ik een linkje naar de blog over het betreffende product zodra het online staat.

Wilt u meer weten of mij of mijn website, stuur gerust een mailtje!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Daisy Massy
http://greendaisys.wordpress.com/

hierwoonikstraat 123
1234 AB
Plaatsnaam

Tekst iets omgegooid, statistieken er toch maar uitgelaten :+ (kunnen ze opvragen) en adresvoorbeeld toegevoegd omdat ze de producten ergens naartoe moeten sturen. Voor de volledigheid kan je ook je telefoonnummer nog vermelden.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:00

Wauw, hoe mooi is dat geschreven !
Mag ik je voorbeeld gebruiken ?

Maar welk onderwerp zou ik nog op de mail plakken :D Die is moeilijk.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:02

Ik vind die van Imre ook zakelijker, in jouw voorbeeld zat nog veel emotie. Ik zou die van Imre opsturen :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:03

Tuurlijk. :j

Als onderwerp kan je gebruiken: testproducten gezocht voor weblog natuurlijke schoonheidsproducten

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:04

Jij bent zo lief en geweldig ! :D

Verzonden !!! Ik hou jullie op de hoogte !!!
Laatst bijgewerkt door Morrow_Less op 09-01-14 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:04

Is mijn werk, teksten redigeren. :))

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:05

@morrow_less

Ja inderdaad, ik zou ook voor het voorbeeld van Imre gaan :j
Succes! En geloof me, ik kan uit eigen ervaring vertellen dat een brutaal mens de halve wereld heeft, nee heb je, ja kun je krijgen. Ik heb ook 10x mijn hoofd gestoten voor ik eindelijk een ja kreeg met 'een dag uit het leven van'. Soms krijg ik geen reactie op een aanvraag, soms een nee en steeds vaker een ja.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:06

Jans schreef:
Ik heb het hier op het topic gezet :) voor alle bokkers die ik genomineerd heb :D

Oh, haha! Overheen gelezen dus. Zal de volgende keer mijn aandacht er wat beter bijhouden als ik iets teruglees. ;)

@ Morrow_Less: Zelf zou ik er de durf niet voor hebben, maar ik zou het hartstikke stoer van je vinden als je ze een mail stuurt. Je kunt het altijd proberen. Als ze er niks in zien, hoor je dat vanzelf wel en anders is het alleen maar hartstikke gaaf als je een paar testers toegestuurd krijgt om te reviewen. Ik zou dan wel voor een mail gaan zoals die van Imre, die klinkt toch zakelijker en professioneler. ;)