Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:12

Wat fijn dat hij vrij komt.
Michael mocht geen printjes ontvangen dus ik deed dingen uit wiki copy past-en naar m'n brieven :P

Ik heb zelf veel geleerd nav schrijven met een gedetineerde. Mijn engels is echt zoveel beter geworden maar ik ben ook meer over simpele dingen na gaan denken.Ik koester kleine dingen meer.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:46

Ja dat heb ik ook Nimber, niet alleen mijn engels is stukken beter maar ik denk ook veel maar na over dingen..

Ik moet ook zeggen dat ik onbewust heel erg bezig ben met ''gevangenis'' zo werd ik s'nachts huilend wakker omdat ik een nachtmerrie had waarbij mijn vriend de gevangenis in moest voor een lange tijd.
De nachtmerrie leek zo echt, dat ik bijna een dag van slag ben geweest.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:13

Rianne11_42 schreef:
Wat mooi is dat eigenlijk he, dat ze kunnen genieten van de kleine dingen, zelfs (of juist) als je op een plek bent waar de positiviteit ver te zoeken is. Veel mensen buiten de gevangenis kunnen daar nog veel van leren.

_/-\o_

Fijn dat Monty zo snel al vrijgelaten wordt! Kijkt hij er erg naar uit? Lijkt me toch behoorlijk gek om weer mee te moeten draaien met de maatschappij buiten de gevangenis, na zo'n tijd.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:38

Ja hij kijkt er heel erg naar uit, hij heeft in totaal 23,5 jaar gezeten (hij moest 25), dus de wereld is totaal anders nu.
Hij heeft nog wel twee Harley's (motors) maar zijn auto, huis enz heeft zijn ex vrouw verkocht en die is er met het geld vandoor gegaan.
Gelukkig kan hij bij zijn tante terecht tot hij zelf weer woonruimte heeft gevonden en kan betalen, want hij moet ook aan een baan zien te komen.

Mijn engels is ook echt enorm vooruit gegaan met schrijven.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:46

Lijkt me idd heftig na zo'n lange tijd... Fijn dat ie nog ergens terecht kan, je hoort toch vaak dat families de rug toekeren

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:10

jeetje 23,5 jaar is ook lang hoor! hoe oud is hij nu?

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:41

23,5 jaar is echt heel lang... Degene waar ik mee schreef kwam na 15 jaar vrij. Dan sta je opeens in een wereld met internet en mobiele telefoons enzo. Ik weet nog dat hij daar best bang voor was, het is best een shock. Je merkt nu nog wel dat hij dingen niet zo logisch vindt als iemand die wel is opgegroeid met bijvoorbeeld internet.

Ik heb weer een brief klaarliggen, die kan morgen met de post mee!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 08:43

Steffiy hij is nu 58 old men ;)

Maaike ik denk dat Monty ook last gast hebben van zo'n cultuurshock.
Hij zegt nu al dat hij niets te maken wil hebben met technologie. :')

Zijn tante komt ook vaak op bezoek met zijn neefje. Zijn neefje is agent, dat vind ie stiekem maar niets.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:15

SteffiiY schreef:
Ja dat heb ik ook Nimber, niet alleen mijn engels is stukken beter maar ik denk ook veel maar na over dingen..

Ik moet ook zeggen dat ik onbewust heel erg bezig ben met ''gevangenis'' zo werd ik s'nachts huilend wakker omdat ik een nachtmerrie had waarbij mijn vriend de gevangenis in moest voor een lange tijd.
De nachtmerrie leek zo echt, dat ik bijna een dag van slag ben geweest.

Ik las dit gister en heb vannacht ook een nachtmerrie gehad :( Ik droomde dat mijn vader de doodstraf kreeg en geëxecuteerd werd zo voor onze ogen. Mega injectie en het duurde enorm lang voordat hij daadwerkelijk overleed. In die droom kon ik alleen maar huilen. Gelukkig beïnvloed het momenteel m'n dag verder niet.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:40

Nant schreef:
Ja hij kijkt er heel erg naar uit, hij heeft in totaal 23,5 jaar gezeten (hij moest 25), dus de wereld is totaal anders nu.
Hij heeft nog wel twee Harley's (motors) maar zijn auto, huis enz heeft zijn ex vrouw verkocht en die is er met het geld vandoor gegaan.
Gelukkig kan hij bij zijn tante terecht tot hij zelf weer woonruimte heeft gevonden en kan betalen, want hij moet ook aan een baan zien te komen.

Mijn engels is ook echt enorm vooruit gegaan met schrijven.

Lekker dan -O- Wat Maaike zegt over mobiels lijkt me inderdaad wel raar ja, je komt ineens in een hele moderne tijd...

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:22

Dat doet me altijd denken aan The Shawshank Redemption. Die oude man die na tig jaar vrijkomt en niet meer kan wennen aan de moderne maatschappij en uiteindelijk zelfmoord pleegt. Schrijnend om te zien :\

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:27

Ja afschuwelijk! Kan het me best voorstellen! Lijkt me ook eng!

Shawshank is wel mn favoriete film <3 Zo mooi!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:31

Ik zag dat Isegrim haar blog weer bij had gewerkt...
Leef erg met jullie mee

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:33

Thnx voor het melden!
Die ga ik dan gelijk even bijlezen!

En weer een brok in mn keel hoor..... Heftig...

T is zo dicht bij nu.....
Hoe moet zij zich in godsnaam voelen....
Hoe moet Jamie zich in godsnaam voelen....

Y;(
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 08-11-13 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:39

Jeetje heftig! Sterkte Isegrim! Knap hoe je ermee omgaat. En hij trouwens ook!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:47

Ik moet ook steeds aan Isegrim en Jamie denken. Datum komt zo snel dichterbij...

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:42

Ik denk dat Jamie er wel vrede mee heeft nu, wat ik eerder van Isegrim begreep was hij het leven (op deze manier) beu. Maar laat ik niet gaan speculeren, dat is aan Isegrim zelf om te vertellen natuurlijk.
Ik hoop in elk geval dat hij er rustig onder is en er vrede mee heeft. Ik hoop ook dat Isegrim zelf het allemaal trekt, wat moet het voor haar ook zwaar zijn. :(:)

Shawshank heb ik nooit gezien, snel maar eens kijken dan, al is de clue nu een beetje weg ;) haha maar dat geeft niet.
Ik hoop dat Monty het beter treft.

Nu snel Isegrim haar blog lezen. Y;(

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:52

De clue van Shawshank was niet die, hoor, gelukkig! :) Dat is slechts één stukje uit de film. Het einde is heel anders (gaat ook over andere mensen). Suuuupergoede film.

Sterkte, Petra! Mooie blog heb je weer geschreven.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:53

Er gebeurt nog veel meer Nant! Echt kijken!

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:15

Wat ongelovelijk knap van je Isagrim wat je voor Jamie doet! Heel veel sterkte en kracht voor de komende tijd! Elke keer dat ik je blog lees denk ik een script voor een slechte film te lezen. Helaas is het werkelijkheid. Respect dat je hem blijft steunen!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:25

Ik heb ook net weer de 2 laaste blogs van Isegrim gelezen en ook ik ben onder de indruk. Een zoon die afscheid van zijn vader moet nemen die hij eigenlijk nauwelijks kent en het daar moeilijk mee heeft. De rust en acceptatie die Jamie uitstraalt is een schrale troost.
Hoe laat is de executie van Jamie in Nederlandse tijd?
Mag je jamie dinsdag nog wel zien? Wanneer wordt hij over gebracht naar Hunsville? Ik hoop dat hij nog ''geniet'' van zijn laaste 40 mile. Dat hij de geur van het meer nog wat kan opsnuiven.. kan genieten van de autorit en het uitzicht

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:43

Ik ga de film zeker kijken :j

Kedevr schreef:
Elke keer dat ik je blog lees denk ik een script voor een slechte film te lezen. Helaas is het werkelijkheid.

Nou getsie inderdaad dat heb ik ook. Steeds hoop ik ook op een plotselinge positieve wending.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:15

Wat ik voor mezelf op maak uit de blog is dat voor jamie dit de positieve wending is dat alle ellende op DR eindelijk afgelopen gaat zijn.

Dat maakt t zo moeilijk want wat is een andere positieve wending?

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:34

Het is een van de meest indrukwekkende blogs die ik ooit heb gelezen, ik kan me niet voorstellen wat Isegrim doormaakt. Heel knap dat ze daar zo over weet te schrijven. Zo dubbel ook, dat Jamie er zo rustig onder is. Die death row moet echt een enorme ellende zijn.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:45

Nimber schreef:
Dat maakt t zo moeilijk want wat is een andere positieve wending?

Afschaffing van de doodstraf. Hopelijk komt het ooit zover!