Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:29

FjordHorse schreef:
Vreemdste wat ik ooit gehoord heb was toen ik in een prullenwinkel (héél goedkope, "de zeeman" (belgië) weet niet of dat in Nederland ook is) werkte en er een buitenlander vlakaf aan mij vroeg of hij niet met mij mee naar huis mocht gaan want ik had een hete poep en hij zou leuk gezelschap zijn voor in de nacht (dat laatste minder beleefd uitgedrukt). Toen heb ik mijn geweldig "stille" stem aangesproken en heb gezegd (dat heel de winkel het hoorde :D ): "Sorry ik heb mijn vergrootglas niet mee dus het zal zelfbediening worden voor u". Je had die zijn gezicht moeten zien :D Geweldig gewoon _O- Hij was meteen :evaw:
(ik heb er niet lang meer gewerkt :') )

hete poep? wij hebben hier ook een zeeman ;)

Shirley

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:33

Wij zouden "lekker kontje" zeggen :))

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:38

Haha ik heb de woorden niet uitgekozen hé bokkers ;D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:17

Ieuw, hete poep. :\

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:26

Shirley schreef:
Wij zouden "lekker kontje" zeggen :))

Onze. Vertaling vind ik toch beter dan hete poep :')

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:30

oh men,, had vandaag een vrouw in de hema,
Ja hebben jullie ook Toiletzeep.
ik; Ja mevrouw, ik zal even met u meelopen.
Hier hebben we een pompje met zeep, en hier hebben we 2 soorten stukken handzeep.
k; Nee, ik zoek toilet zeep.
Ik; ja mevrouw, dat zijn deze.
k; Nee, ik heb altijd van love of zoiets,
ik; Dove?
k; Ja die ja,
ik; Nee , we hebben hier alleen eigen merk.
k; Oh wat stom/raar....

duussss

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:51

Zeker voor het eerst in de HEMA :D

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:57

Vandaag had ik een klant aan de kassa die 200 euro extra op wou nemen. Dus ik beleefd gevraagd of het goed was dat we eerst de boodschappen zouden pinnen en dat ik daarna even in mijn la kon kijken. Dus zo gezegt zo gedaan, eerst boodschappen en toen gekeken. Ze vroeg of de 200 euro een beetje klein kon, dus ik aangegeven dat het 2x 50 en 3x 20 en 4x 10 kon zijn, ging ze helemaal door het lint. Want ze wou enkel 20 en 10 en als dat niet kon dan ging ze wel naar de bank enz.. Sommige mensen _-:(

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:09

Nou, dan gaat u lekker naar de bank! DOEI!
haha..
Helaas mag je niet zo reageren..

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:15

Zo had ik laatst ook een klant die wou 20 euro bijpinnen, nou prima geen probleem. Vraagt ze of het zo klein mogelijk kan, ik zeg tegen die mevrouw dat ik het alleen met tientjes terug kan geven aangezien ik geen 5 en 2 euro's meer in mijn la had. Wordt ze hartstikke boos op mij want ze moest iemand terug betalen blabla... Uiteindelijk loopt ze de winkel uit en er gelijk weer in en koopt ze iets van 30 cent zegt ze 'nu moet je wel hè hahahahahha' met een heel gemeen lachje.. sommige mensen

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:16

O-M-G die laatste, zo kinderachtig zeg!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:23

Afgezien van die meer dan flauwe opmerking, wel slim natuurlijk.

Zo heb ik eens online besteld, echt vlak erna mail dat het artikel met 20% korting verkocht werd tot voorraad op was. Baalde enorm, belde, kreeg natuurlijk te horen dat korting niet geldig was op reeds gedane bestellingen, dus toen de doos kwam, gewoon geweigerd, retour gestuurd (natuurlijk op kosten bedrijf) en nieuwe besteld met korting. Scheelde me toch weer 15 euro.

Ook eens met bol.com gehad, 1+1 gratis actie, ik bestel (DOM, zo leerde ik achteraf) 1 stuk en kreeg er dus geen tweede automatisch bij, heb toen ook gebeld en verhaal gedaan, nee ik MOEST dat ene stuk retour doen en een volledig nieuwe bestelling plaatsen. Heb toen alles maar geannuleerd en laten terugbetalen.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:34

Jannickee schreef:
Zo had ik laatst ook een klant die wou 20 euro bijpinnen, nou prima geen probleem. Vraagt ze of het zo klein mogelijk kan, ik zeg tegen die mevrouw dat ik het alleen met tientjes terug kan geven aangezien ik geen 5 en 2 euro's meer in mijn la had. Wordt ze hartstikke boos op mij want ze moest iemand terug betalen blabla... Uiteindelijk loopt ze de winkel uit en er gelijk weer in en koopt ze iets van 30 cent zegt ze 'nu moet je wel hè hahahahahha' met een heel gemeen lachje.. sommige mensen

Vreselijk. Wel slim natuurlijk, maar zo kinderachtig.
Zou dan ook echt geneigd zijn met alleen maar 5 en 10 centen terug te geven }>

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:40

Zo had ik een keer een mevrouw die wou wel de korting maar geen 2 artikelen (2e was voor de helft ofzo, weet niet meer precies)
Dus ik zeg, nee sorry mevrouw dat geld alleen als u er 2 koopt.
En ze was het niet eens hoe het dan ging met retourneren, terwijl kassa dat altijd keurig berekent.
Ik snapte haar intussen al niet meer, was al 10 minuten met die klant bezig, ook maar een collega gebeld voor 2e kassa.
Zegt ze, nou dan neem ik er 4..
okee, ik afrekenen in tasje doen etc.
zegt ze ; nee die wil ik gelijk weer retour doen! GRRRRRRR

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:50

Heb ik ook al eens gehad: kreeg korting als ik boven de 100 euro kocht, maar toen ik afrekende kostte de toiletborstel die erbij zat maar liefst het dubbele van verwacht (stond geen prijs bij in het schap). Ik naar de servicebalie, gezegd dat ik die goud-waard-zijnde-borstel niet hoefde, kreeg idd volle bedrag van de borstel retour. Terwijl ik de korting dan mooi in mijn zak had. Vond ik ook raar maar was er wel blij mee.

Dus die vrouw meende dat als ze 4 stuks kocht en ze er 2 retour bracht, ze die 2 die ze houdt niet volledig moet betalen? Of hoe gaat dat dan?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:56

Ja ik weet niet.. snapte haar verhaal niet ... maarja, gewoon gedaan zoals zij het hebben wilde.

Bij ons wordt altijd het bedrag gewoon verrekent als je iets terug brengt..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:02

Kayleigh__ schreef:
Jannickee schreef:

Vreselijk. Wel slim natuurlijk, maar zo kinderachtig.
Zou dan ook echt geneigd zijn met alleen maar 5 en 10 centen terug te geven }>

Dat moet ook haast wel, want ze heeft nog steeds geen 2 en 5 euro in de kassa neem ik aan. (Bovendien, al heb je ze wel, dan zou ik ze niet geven... Ken menig zeikerig klant die daar dan weer over gaat zanikken)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:59

foxy80 schreef:
Ook eens met bol.com gehad, 1+1 gratis actie, ik bestel (DOM, zo leerde ik achteraf) 1 stuk en kreeg er dus geen tweede automatisch bij, heb toen ook gebeld en verhaal gedaan, nee ik MOEST dat ene stuk retour doen en een volledig nieuwe bestelling plaatsen. Heb toen alles maar geannuleerd en laten terugbetalen.

dat heeft denk ik meer te maken gehad met administratie bij bol.com, dat ze het niet kunnen verrekenen als je het niet terug stuurt. In dat geval willen ze je alleen maar helpen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:31

sommige mensen he... Ik werk bij de bakker, komt er om 12 uur nog een meneer binnen met een hele lijst ontbijtkoeken. Ik zeg vriendelijk dat ik geen chrousants of chocokoeken meer heb. Begint ie daar te flippen.... Sorry hoor, sta dan vroeger op of plaats een bestelling (dit heb ik uiteraard niet gezegd).

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:42

olafgek schreef:
sommige mensen he... Ik werk bij de bakker, komt er om 12 uur nog een meneer binnen met een hele lijst ontbijtkoeken. Ik zeg vriendelijk dat ik geen chrousants of chocokoeken meer heb. Begint ie daar te flippen.... Sorry hoor, sta dan vroeger op of plaats een bestelling (dit heb ik uiteraard niet gezegd).

Croissant :+

Wat hebben jullie allemaal rare klanten -O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:06

Skyliner schreef:
olafgek schreef:

Croissant :+

Wat hebben jullie allemaal rare klanten -O-

oeps :p was met men gsm getypt :p

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:27

bij ons op stage (dierenwinkel) hebben we pas verbouwd..kat zit nu naast de deur van binnnenkomst,, en zat eerst achterin naast de honden. Kwam laats een klant naar me toe,, waar het wel niet op sloeg om haar de hele winkel door te laten lopen! en dat we wel eens bordjes mogen plaatsen waar alles staat.. ( hebben 2 ha vloeroppervlakte) Dus ik zei de klant dat als ze het een van onze medewerkers had gevraagd dat ze een antwoord had gekregen, of dat we zelfs het voor haar hadden gehaald. Zegt ze me! jullie voeren toch geen flikker uit,, ik snap niet waarom ik hier nog ben en ik snap ook niet waarom ik die onzin van jou blijf aanhoren,,

ik dacht echt bij mezelf.. MENS ik heb het zweet op mn rug staan,, krijgen ieder kwartier vracht binnen,, en was druk bezig met hondenbotten enzo uitpakken,,

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:06

Jannickee schreef:

Zo'n klant had ik van de week ook. En lól dat ze dan hebben! _-:(
Die lui snappen echt niet dat je nog de hele fiets avond op die la moet draaien en dat je niet zomaar even wisselgeld erbij kunt toveren. :roll:

Heb van de week een man die voor 2,40 met een briefje van 50 wilde betalen verzocht om dat te pinnen, ik was net open en had nog geen twintigjes en maar 5 tientjes, die la moest nog 4 uur mee tot lunchtijd... Gelukkig snapte hij dat wel.
En de klant erna die het gehoord had ook, dus die heeft ook gepind. :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:25

Maar wat doen jullie wel als je wisselgeld op is en een klant heeft alleen maar een briefje van 50 om mee te betalen?
Moet ie dan zijn spullen maar terug leggen?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:28

Leidinggevende roepen, die kan de bon parkeren en dan op een andere kassa afrekenen.
En meteen wisselgeld voor mij pakken, als 'ie er dan toch is. :Y)

Maar zover komt het nooit denk ik.
Meestal heb ik heus nog wel iets in die la, sowieso wel muntgeld, maar 20 euro in muntgeld teruggeven is gewoon flink balen, want dan ben je echt heel snel leeg.