Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:16

Nouja.
Ze liet alle maal portrait foto's zien van de familie die ook zo lief waren en dat ze ook mooi konden lachen en dat hij op zijn opa leek ect ..
Dat soort dingen :P

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:18

Haha, zullen de mensen achter haar leuk gevonden hebben. :P

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:49

Negerzoen schreef:
Of een meneer waaraan ik vroeg 'spaart u zegeltjes?', antwoordde: 'Nee ik spaar geld!'
Ik: 'Oh ik ook! heeft u al dubbele?'
Moest ie wel om lachen :P

Hahah geniaaal _O-

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:50

Cchanny schreef:
Nouja.
Ze liet alle maal portrait foto's zien van de familie die ook zo lief waren en dat ze ook mooi konden lachen en dat hij op zijn opa leek ect ..
Dat soort dingen :P

Ooooohh.. haha dat had ik echt niet uit je verhaal gehaald :=
Maar zulke dingen zijn wel echt hilarisch.. Ook lastig om dan te zeggen dat ze weg moet.. :o

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:13

sorry,
Ben niet zo best in uitleggen xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:40

Jodie_ schreef:
Gisteren ook, op de drukste dag van de week, een halfuur lang een vrouw uit zitten leggen hóe het nou zat met haar korting. Ze dacht namelijk dat de korting 1+2 gratis was (het was 2+1), en had dus maar 1 tube tandpasta gescand. Dus ik heb de tube teruggeboekt in de kassa, vervolgens 3x opnieuw aangeslagen en toen de korting er vanaf gerekend. Snapte ze niet, zelfs niet na het op 5 verschillende manieren te vertellen. :') En er STOND me een rij achter tot halverwege de galerij hahah, elke keer 'ohhja, ohhhja oke nee zo snap ik het', en dan kwam puntje bij paaltje, 'oke zo snapt u hem helemaal?' 'nee ik snap het nog steeds niet'

Grom. :Y)

Er bestaan écht bijzonder intelligente mensen zo blijkt :+

Daar kom je met name achter als je in een winkel werkt :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:43

Ik nam vanmorgen de telefoon op, hoor ik aan de andere kant van de lijn 'jij bent vast de secetaresse'. Dus ik uitleggen dat ik een productie en evenementen assistent ben. Dat mens 'ja, ik heb geen zin in het geleuter van een secetaresse. Verbind me nou maar door met je baas'. Dus ik nog vragen wie ze was en waar ze voor belde, maar dat vertelde ze wel aan mensen die er wat mee konden, en niet aan een secetaresse. Grom...
En toch was het lachen, want mijn baas wilde het telefoontje niet aannemen voordat hij wist wie t was. Erg grappig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:52

Oh, mensen die totaal niet luisteren..... zo vermoeiend.....

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:13

Over supermarktklanten gesproken: vorige week was ik een irritante :P De Wolkentoetjes waren in de aanbieding. Dus ik een lading gekocht, bleek alleen van de chocolade de korting afgeschreven te zijn. Dus ik boos, en gezegd dat ze de korting dan maar zo terug moest geven. Meiske zenuwachtig en iemand bellen om het na te gaan kijken. En de rij werd langer en langer en langer.
Bleek later dat alleen de chocola in de aanbieding was en de rest niet. Had ik het fout gedaan. Ging met een redelijk rood hoofd en een heeeele lang rij achterlatend maar snel weg...

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:15

Mijn collega had gisteren ook zoiets. Belde een klant op die de baas wilde spreken. Ze vraagt netjes of ze door kan geven waar het over gaat. Mevrouw steekt een heel verhaal af...bla bla bla. Mijn collega heeft haar maar uit laten praten, want was geen tussenkomen aan. Uiteindelijk 10 minuten later kan mijn collega haar onderbreken en zegt: "Ik zal u even doorverbinden met ...(naam baas).
Klant boos: Oh, nu is hij er zeker ineens wel hè!
Collega: Mevrouw, ik vroeg alleen of ik door kon geven waar het over ging, ik heb niet gezegd dat hij er niet was.
Klant: Oh. Nou... verbind maar door dan.

Luisteren is ook een kunst }:0

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:48

Mijn baas wil inderdaad ook vaak even weten waar het over gaat enzo..
Anders blijven ze aan de telefoon hangen met zeurende klanten!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:15

Vandaag klant aan de telefoon (werk bij klachtendienst) die een claim wilde indienen en daarvoor langs ging komen met de papieren:
Klant: "Schikt het als ik deze namiddag even bij u op kantoor kom?"
Ik: "Ja prima, ik ben hier tot 5 uur"
Klant: "Mooi, mag ik dan weten waar u woont?"
Ik: "Euuuh (stilte) u mag wel weten waar ik werk!"
En daarna zijn we alletwee in lachen uitgebarsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:24

Dat is leuk! :D

Maar die klant luistert wel goed, super zulke mensen :D

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:51

Vandaag ook een man bij de servicebalie gehad die een hele lading sigaretten kwam kopen. Hij ondertussen pinnen dus ik vragen of hij er een tasje omheen wilde of dat het zo ook meeging. Ging zo wel mee zei hij. Meneer klaar met pinnen, 'Euh... heeft u misschien ook nog een tasje er omheen?' 'Ja natuurlijk meneer, had ik net ook al gevraagd, maar mannen en twee dingen tegelijk doen gaat natuurlijk niet samen he ;)' Meneer vond het helemaal grappig heeft nog een kwartier staan te lachen :+

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:53

maaikj schreef:
xXLiekeXx schreef:
Gister had ik ook een aantal keer zo'n irritante klanten.
Werk in een friettent. Dan heb je een toonbank waar je je bestelling door kunt geven. Een bank om te wachten, wat tafels, een bar en de balie waar je je friet kan afhalen.
Dan roep ik een hele bestelling om. Zegt er een man 'Ja, hier,' aan de bar. Lijkt mij logisch dat die vent, net als de rest van de klanten, zijn bestelling gewoon aan de balie komt afhalen. Blijft ie echt zitten van 'Ja, schiet je nou nog op met die friet hier te brengen,'.
Daar kan ik dus niet zo goed tegen.

k zou het ook gewoon op de toonbank zetten en het dus ECHT NIET naar m toe brengen..

Of je bent gewoon klantvriendelijk, als ik zie dat een klant ergens van de kassa af zit, loop ik daar gewoon naar toe hoor :=

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:03

Ik vind het toch op een gegeven moment te ver gaan.
Zoals bij ons ook. :)
het is aan het einde van de dag.
tegen uurtje of half 6. 6 uur gaat de winkel dicht. :)
En denk toch wel dat iedereen weet dat de winkel dan echt wel gevouwen is of word.
Sta je te vouwen in een bak. Komt de klant naast je staan, die nota bene ziet dat je aan het vouwen bent, en alles word gewoon over hoop getrokken. ( Doe je thuis toch ook niet? := dat denk ik dan.)

Of reacties als: '' Zo nu heb je weer wat werk te doen.'' Pardon? := Hoe komt die winkel netjes, hoe komen alle spullen in de winkel etc.?
Door uit mijn neus te peuteren?

Of klanten die geen geduld hebben.
Merk ik soms bij mijzelf ook.
maar bij veel klanten ook wel hoor.
Ze staan nog niet eens 15 seconde bij de kassa en kijken dan al op of er iemand aan komt.
Of ze staan nog niet eens bij de kassa en staan al te wuiven en te roepen alsof ze er al een uur staan? :')

En wel eens klanten.
Dan zit ik pauze te houden, want ja, daar heb ik toch ook recht op?
Dat ze door de deur kijken en dan zeggen: '' ja ik sta bij de kassa hoor, ik wil afrekenen.''
Dan hou ik het netjes en zeg ik ook wel dat mijn collega er aankomt en dat ik niks voor ze kan doen.
maar denk dan wel: mijn collega staat in de winkel hoor. Als je even geduld hebt, of naar haar toe loopt,
Waarom moet je daarvoor iemand van zijn pauze afhouden. alsof wij al die uren in de winkel moeten staan zonder pauze te houden...

Kleine ergerpuntjes. :oo

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:08

Lovelygirl jij werk zeker bi jde Zeeman?

bij mij flikte ze ook die truukjes ..

Citaat:
Vandaag ook een man bij de servicebalie gehad die een hele lading sigaretten kwam kopen. Hij ondertussen pinnen dus ik vragen of hij er een tasje omheen wilde of dat het zo ook meeging. Ging zo wel mee zei hij. Meneer klaar met pinnen, 'Euh... heeft u misschien ook nog een tasje er omheen?' 'Ja natuurlijk meneer, had ik net ook al gevraagd, maar mannen en twee dingen tegelijk doen gaat natuurlijk niet samen he ' Meneer vond het helemaal grappig heeft nog een kwartier staan te lachen

Haha :P Hij had wel trage humor als hij er een kwartier over heb staan lachen :+

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:12

Jups klopt, hoe weet je dat? :Y)
Heb jij daar ook gewerkt ofzo?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:14

Ja xD
Wel 2 hele maanden! :P
Of 3..

Ne wacht 3 xD
Had me net op de laatste dag van de maand 3 me ziek gemeld.
Dus geen 30 euro :(
Als je namelijk 3 maanden niet ziek meld, krijg je 30 euro xD
Zo nais ..

Maar verdien nu wel minder, maar ik ben de hele dag buiten, mag gratis paardenrijden.
En ben natuurlijk de hele dag bij PAARDEN :D

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:17

Rivaldo schreef:
xXLiekeXx schreef:
Gister had ik ook een aantal keer zo'n irritante klanten.
Werk in een friettent. Dan heb je een toonbank waar je je bestelling door kunt geven. Een bank om te wachten, wat tafels, een bar en de balie waar je je friet kan afhalen.
Dan roep ik een hele bestelling om. Zegt er een man 'Ja, hier,' aan de bar. Lijkt mij logisch dat die vent, net als de rest van de klanten, zijn bestelling gewoon aan de balie komt afhalen. Blijft ie echt zitten van 'Ja, schiet je nou nog op met die friet hier te brengen,'.
Daar kan ik dus niet zo goed tegen.

Of je bent gewoon klantvriendelijk, als ik zie dat een klant ergens van de kassa af zit, loop ik daar gewoon naar toe hoor :=
Daar heb je toch een speciale balie voor? straks doet iedereen het, dan moet jij het steeds brengen. straks is het erg druk en heb je daar geen tijd voor, en dan? Moet je het dan ook brengen omdat de klant dat verwacht? soms vind ik het ook gewoon associaal van sommige mensen. Het is ook niet zo moeilijk om het af te halen. Ik werk in een viswinkel en breng het alleen als het oude mensen zijn of slecht op been. maar jonge mannen of vrouwen die denken dat je een slaaf voor ze bent denk ik ook echt van "jah daaaag, pak lekker zelf. Ik moet vandaag ook 13 uur op mijn benen staan"

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:36

Wij hebben een hekje bij de servicebalie en die doen we open als het heel druk is. Op het hekje staat een groot bord dat 'verboden toegang' aangeeft alszijnde verkeersbord. Duidelijk genoeg toch zou je denken.... En toch zijn er heel veel klanten die gewoon het hekje open duwen en voor je staan (terwijl er bijna niemand bij de kassa staat). Als je dan zegt dat het hekje niet voor niets dicht is dan kijken ze eens om en zeggen:

- oohhh..heb ik helemaal niet gezien (tuurlijk!)
- maar hij stond open (jaaajaaa...)
- ja maar ik moet ook sigaretten hebben (telt dan het bordje+hekje niet ofzo?)

Ook kleine ergenissen, maar soms zo bloedirritant. Of mensen die het hekje wel opendoen, maar niet dichtdoen.... kleine moeite toch. Het toppunt is wel dat klanten door het (gesloten) hekje denderen, hekje dichtdoen en vervolgens tegen de volgende klant zeggen dat ze maar ergens anders af moeten rekenen omdat het hekje dicht zit (terwijl ze zelf door het hekje denderen....)

Op een keer werden we er zo stapelgek van dat we eens het hekje met een ketting hebben vastgemaakt. Lache was dat joh :P. Alle klanten die vonden dat ze wel even voor mochten en bij de balie konden afrekenen stuitten op het hekje (gesloten en wel) en dan de opmerkingen: heej, het hekje zit ducht (joh, echt waar :+ ).

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:40

In de supermarkt:
Mevrouw: "Mag ik jou wat vragen?"
Ik: " Ja, hoor"
mevrouw: hebben jullie lijm voor nepnagels
Ik: Nee, srry die hebben we niet..
Mevrouw: Ja, weet je dan of het ook met secondelijm kan.
Ik: Srry mevrouw maar dat weet ik niet ;)

Ik heb een hekel aan van die mensen die dan gaan zeggen: Hallo Laura, en nog een fijne dag Laura ofzoiets. Ze hebben dan op je naamplaatje zitten kijken.
Ff nadenken of ik er nog een weet ;)
owja nog een leuke.
Mevrouw: Mevrouw weet jij waar de brie staat?
Ik: jahoor, die staat bij de kaasafdeling
Mevrouw: Neenee dat bedoel ik niet..
Euhm.. kijkt ze zo rond bij de pasta soorten..
Ohwjaaa mie!
Ik moest echt mijn lach inhouden toen ik wegliep.. }>

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:07

LauraM schreef:
In de supermarkt:
Mevrouw: "Mag ik jou wat vragen?"
Ik: " Ja, hoor"
mevrouw: hebben jullie lijm voor nepnagels
Ik: Nee, srry die hebben we niet..
Mevrouw: Ja, weet je dan of het ook met secondelijm kan.
Ik: Srry mevrouw maar dat weet ik niet ;)

Haha jaa mensen denken dat je als winkelpersoon alles weet blijkbaar.

Toen ik achter de kassa werkte ook. Er stonden even geen klanten. Komt er een vrouw uit de winkel iets vragen over oplaadbare betterijen dat ik echt dacht van uhhh watte??? Was ook nog in half chinees. En me dan geirriteerd aankijken dat ik de vraag niet snap en uiteindelijk het antwoord niet weet. Tja sorry, zie ik eruit als een lopende encyclopedie ofzo...
Of als ze komen afrekenen ineens iets vragen over een artikel dat ik echt denk van waarom vraag je dat dan niet even op de afdeling zelf... want het was echt'weer zo'n vraag die ik echt niet zou kunnen weten :=

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:09

"Hoeveel garantie zit op dit product?"

Net alsof ik van alle merken/producten de garantieprocedures weet. :')

Philips heeft het vaak op de verpakking, net als SanDisk, dus dan zijn ze geheel verbaasd dat ik het weet. _O-

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:13

Ik had eerst ook een klant met een rare opmerking maar niet tegen mij maar een andere klant :=
Ze kregen ruzie. Want ik ging mijn kassa open maken. En tegenover mij stond een redelijke rij. Dus kwam een vrouwtje aansluiten maar er wou ook een meneer aansluiten die bijna vooraan stond daar.. Hij helemaal boos op dat oude vrouwtje omdat die volgens hem voordrong. Zegt die zo...
Hoe ouder hoe gekker! En dat vrouwtje vond ik echt sneu haha en toen kwam de man van dat vrouwtje derbij. Ik denk dat die zichzelf bedoeld!
Ik denk uhhh ik bemoei me er maar niet mee :=
Maar die man was bijna aan de beurt... dan denk ik wel bij mezelf komop zeg doe niet zo kinderachtig.