Het voor-en-na foto topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Re: Het voor-en-na foto topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 12:59

Wat een cutie <3

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 13:00

Die ziet er echt heel leuk uit, heel ondeugend! Ze wordt steeds mooier ook vind ik <3

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 13:05

Het is net alsof de poten zijn uitgerekt! :+
Wel heel lief! <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 13:09

ohhh zo leuk die opgroei foto's. Ze is echt een schatje <3

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 13:13

Zo leuk die voor en na allemaal. Vooral voorraad kasten vind ik leuk om te zien :')

In mijn huurwoning tuintje liggen veel tegels, beetje teveel. Dus een aantal er weer uit :D
Afbeelding

Afbeelding

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 13:13

Ach wat een liefie.
Wij hebben ook een kelpie... Een échte Australiër hihi. Ze begon ook vrij donker maar wordt steeds lichter naarmate ze ouder wordt <3

NientsjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 13:18

Knappe hond <3

Nog in het asiel, 6 november.
Afbeelding

Vorige week vrijdag <3
Afbeelding

Met haar grote broers :+:
Afbeelding

Nu lekker in het zonnetje
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 14:13

Ja, zo’n foto heb ik ook nog wel. Hier zit een jaar tussen:

Afbeelding

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 15:06

black_kelpie schreef:
20 januari versus vandaag :Y)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Jeeeeetje wat gaat dat hard! :wow: :oo

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:24

noviceh schreef:
Ja, zo’n foto heb ik ook nog wel. Hier zit een jaar tussen:

[ Afbeelding ]

Praaaaaaaaaaaachtige molosser!!!! <3 <3 <3 <3

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 21:06

RanjaRietje schreef:
Zo leuk die voor en na allemaal. Vooral voorraad kasten vind ik leuk om te zien :')

In mijn huurwoning tuintje liggen veel tegels, beetje teveel. Dus een aantal er weer uit :D
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

*\o/* Hoe meer eruit, hoe beter!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 07:02

Oh dat katje <3

YvonneV Ik zit in BE, als ik het goed heb is de max. hoogte hier ook 2 meter..

We moeten helaas wel echt snoeien hoor.
Als er sneeuw valt en blijft liggen, valt de haag daardoor open omdat die zo hoog staat en daardoor ook heel veel weegt. En dat krijg je dan niet meer terug gepropt :')

We hebben sowieso een inschattingsfout gemaakt toen we de ren plaatsten; we hadden een metertje ruimte moeten houden om naar aan de haag te kunnen.

Ik heb gisteren de L-vorm voorgesteld, en mijn vriend zei nee :') Te veel werk in de huidige sluis gestoken, nog niet eens een jaar geleden, dus ik snap het wel hahaha.

Ze kunnen er in theorie wel aan vanuit onze kant hoor. Er zullen misschien wel een paar takken bij hem terecht komen; die mag hij terug naar onze kant gooien dan.

De haag staat - voor zover ik weet - op ons erf, maar is volgens hem ondertussen een halve meter over zijn deel heen gegroeid qua breedte.
Als hij daadwerkelijk gelijk heeft, en hij wilt moeilijk doen, zijn we nog niet klaar vrees ik..

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:06

Voorlopige stand van zaken, na een eerste gesprek - de haag vliegt eruit :(
Maar: de offerte komt pas donderdag, dus we zullen zien of die mening nog wordt herzien. Zal een stevig kostenplaatje zijn.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:24

Wij hebben een paar weken terug een oude coniferenhaag laten slopen, heel stuk hoger dan deze die jullie hebben (gewoon vrij gegroeid, 7-8 meter hoog) en een stuk van 50 meter. Is met een grote graafmachine gebeurt en was binnen 2 uurtjes wel klaar. Kosten vielen mee begreep ik, maar de haag was bij ons gezamelijk en de buren wouden deze weg hebben, dus zij hebben de kosten op zich genomen. Denk dat het erg afhangt of er een graafmachine bij kan etc.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:43

LWDaisy schreef:
Maar: de offerte komt pas donderdag, dus we zullen zien of die mening nog wordt herzien. Zal een stevig kostenplaatje zijn.

Maar het is een huurhuis toch? Dan lijken me die kosten voor de verhuurder en niet voor jullie? Lijkt mij dat hij een correcte erfafscheiding moet voorzien.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:46

Naomi_Jortje schreef:
LWDaisy schreef:

Maar het is een huurhuis toch? Dan lijken me die kosten voor de verhuurder en niet voor jullie? Lijkt mij dat hij een correcte erfafscheiding moet voorzien.

Buitenruimte is voor de huurder helaas.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:01

Oh dan heb ik vroeger geluk gehad met mijn verhuurder denk ik. Die gaf toen aan dat de erfafscheiding op zijn kosten was.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:55

Naomi_Jortje schreef:
LWDaisy schreef:

De huisbaas heeft de haag destijds zelf geplant, dus ik trek mijn paraplu open haha.

Ze neemt de kosten wel op haar hoor :) Ze hoopt dat de buren links en achter willen bijleggen (rechts zitten we naast een wegel) maar dat zullen we nog moeten zien.

XladyX ik gok dat als de werken doorgaan, ze langs rechts zullen beginnen.
Achteraan staat de kippenren in de weg, dat zullen we moeten verzetten - arme kippen. Niet perse omdat we hun ren moeten verzetten; maar omdat zij midden in de herrie gaan belanden.
Dan kunnen ze er achter ook wel vrij goed aan, staat wel nog een tuinhuis.
Links - geen idee of ze last gaan ondervinden van de boordstenen en border. Links komt de haag ook verder dan rechts en loopt die dichter tegen het huis aan, geen idee of daar nog een graver tussen past - lijkt me moeilijk, want boordstenen en border over de hele lengte langs die kant.

Doorheen heel de laag loopt ook nog Bekaert omheining, tot in de grond, met bijhorende palen.

Ik zou er moedeloos van worden haha.

Geen idee of ik gelijk heb, maar mij lijkt me dat de Bekaert het graafwerken gaat bemoeilijk en vertragen.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik op dezelfde dag de haag kwijt geraak én ook een nieuwe omheining heb staan. En dat betekent: dan kan iedereen zomaar in en uit mijn tuin lopen. Waar mijn kippen wonen, mijn tuinhuis staat, mijn tuinmeubelen buiten staan, mijn buiten-lavabo waar ik in geïnvesteerd heb, decoratie, ...

Ik word echt doodongelukkig van het idee alleen al.

Ik woon in een rustige wijk, maar die wegel is een veelgebruikte binnenweg voor voetgangers en fietsers.
Ik sta héél erg op privacy, en het idee dat iedereen maar kan binnen kijken én wandelen in de tuin - ik wil het niet :')