verootjoo schreef:@Nikass; dit staat echt niet in welke CAO dan ook. (Ik ken er wel wat) Dit is een keuze van je werkgever of het is onbetaald verlof.
Lees anders je CAO even door, het zou me zeer verbazen als deze situatie per CAO zo geregeld is.
en daarnaast: wat je collega's vertellen en wat er daadwerkelijk is afgesproken, is lang niet altijd hetzelfde.
Daarnaast, al dat verlof; bedenk dat de wet toe staat dat je iets van 216 uur (pin me niet vast op het laatste uur) per jaar kopen.
Het is aan de marktpartijen om in te vullen hoe.
Als je dan even telt dat je 160 uur wettelijk verlof (is vier weken voltijd) hebt; veel bedrijven/CAO's en afspraken voorzien is 25 - 28 vakatiedagen (is 200 - 224 uur) en je mag er dan ook nog eens 216 uur bij kopen, dan heb je totaal een slordige 420 uur = 52 dagen verlof. Dat is ruim tien weken!
Als je dan even uit gaat van 50 werkweken op jaarbasis (de rest is feestdagen, give or take een dag) dan heb je dus 20% van je werkbare tijd verlof!
fokfanaat schreef:Ja dat is hier ook wel, maar je kan dus ook een gedeelte uren doen en rest uitbetalen
Ik weet niet welke overheid jouw werkgever is maar in het IKB van de netwerkbedrijven zit meer dan alleen je adv en bovenwettelijk verlof.
Als ik alles in vrije dagen omzet, ga ik over die 216 uur heen.....