En Corine, ik hoop dat je trots bent op jezelf.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fleurtjeuh schreef:Mensen delen hier verhalen over verloren dierbaren omdat er toch best wel pijnlijke opmerkingen gemaakt worden en jij doet het af als 'zaniken' en 'nergens over gaan'?Zullen we anders gewoon ophouden om op corine te zaniken en besluiten dat alles wat ze zegt sarcastisch is?
Scheelt weer 3 pagina's die nergens over gaan
Qimm schreef:Maar dat "gezanik" en die verhalen zijn in de huidige conversatie met elkaar verbonden, dus dat afdoen als zaniken en nergens over gaan vind ik eerlijk gezegd net zo getuigen van gebrek aan empathie als de opmerkingen die Corine maakt. Wil je er niet aan deelnemen, klik je het weg, kom je later terug als de gemoederen wat bedaard zijn en het gesprek weer over een kindvrij bestaan gaat.Ik denk/neem aan dat ze het zaniken OP corine bedoelt, niet de verhalen die dat losmaakt.
_San87_ schreef:Ik heb één collega die weleens praat over haar kinderen, maar dat is voornamelijk: "mijn zoon vindt jou echt heel cool!" omdat ik ook gek ben op dino's, rugby en allemaal van dat soort "jongensdingen."Ik zit nu tijdelijk op kantoor (hoop dat dat permanent wordt) en de moeders hier praten nooit over hun kinderen, zo fijn.
fleurtjeuh schreef:Dan begreep ik je verkeerd, excuus.Ik bedoel uiteraard niet de pijnlijke varhalen over verloren dierbaren. Jemig kom op zeg
fleurtjeuh schreef:Ik bedoel uiteraard niet de pijnlijke varhalen over verloren dierbaren. Jemig kom op zeg
Varekaj schreef:corinep schreef:Ja dat is minderwaardig en kun je je pas voorstellen als je kinderen hebt inderdaad.
Fijn voor je familie dat ze voor jou minderwaardig zijn. Ik zou me als partner/familielid de ogen uit de kop schamen om zoiets te verklaren.
En ik vraag me inderdaad af waarom je hier nog aan het rondzweven bent. Je bent het cliché waarom dit topic er is: "je kan het niet weten als je geen kinderen hebt".
Welnu, lieve schat, heel even dit. Ik kies bewust niet voor kinderen omwille van medische redenen. Van MIJN kant. Dat ik er ook vrij weinig mee heb, dat komt mooi uit. Maar mijn partner had ze eventueel wel graag gehad en heeft de situatie aanvaard en besloten dat samen blijven voor hem waardevoller is dan een ander zoeken om wel een kind mee te verwekken. DAT is OOK liefde. In goede en slechte tijden er zijn voor elkaar.
Dus bedenk even héél goed dat jouw uitspraken hier absoluut wél hard binnenkomen met je gezeik "dat kan je niet weten", want ik verplaats me best vaak in zijn standpunt. Je zou mijn partner immens kwetsen met al je oh zo overtuigde eenzijdige waarheid.
Urbanus schreef:Ik denk dat Fleur bedoelde dat Corine, bewust of onbewust, negatieve aandacht vraagt en dat dat vervelend is, dat je haar beter kunt negeren.
Wil iemand konijnenbaby's zien?
Qimm schreef:Eens!
[ [url=m/SI5TD0.jpg]Afbeelding[/url] ]