[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 10:22

Dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft. :knuffel:

En Corine, ik hoop dat je trots bent op jezelf. :r

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 10:35

Zullen we anders gewoon ophouden om op corine te zaniken en besluiten dat alles wat ze zegt sarcastisch is?
Scheelt weer 3 pagina's die nergens over gaan

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 10:36

fleurtjeuh schreef:
Zullen we anders gewoon ophouden om op corine te zaniken en besluiten dat alles wat ze zegt sarcastisch is?

Eens!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 10:37

fleurtjeuh schreef:
Mensen delen hier verhalen over verloren dierbaren omdat er toch best wel pijnlijke opmerkingen gemaakt worden en jij doet het af als 'zaniken' en 'nergens over gaan'? :wow: Wauw...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 10:39

Ik denk/neem aan dat ze het zaniken OP corine bedoelt, niet de verhalen die dat losmaakt.

Oh dat staat er zelfs ook letterlijk.
Laatst bijgewerkt door Qimm op 15-04-22 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 10:42

Qimm schreef:
Ik denk/neem aan dat ze het zaniken OP corine bedoelt, niet de verhalen die dat losmaakt.

Zo las ik het ook :j

En vind het ook een goed idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 10:42

Qimm schreef:
Maar dat "gezanik" en die verhalen zijn in de huidige conversatie met elkaar verbonden, dus dat afdoen als zaniken en nergens over gaan vind ik eerlijk gezegd net zo getuigen van gebrek aan empathie als de opmerkingen die Corine maakt. Wil je er niet aan deelnemen, klik je het weg, kom je later terug als de gemoederen wat bedaard zijn en het gesprek weer over een kindvrij bestaan gaat.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 10:45

Ik snap wat je bedoelt, maar ik interpreteer haar opmerking niet op dezelfde manier en ik geloof ook niet dat zij bedoelt wat jij nu ervaart.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 10:46

Ik zit nu tijdelijk op kantoor (hoop dat dat permanent wordt) en de moeders hier praten nooit over hun kinderen, zo fijn <3.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 10:58

Ik bedoel uiteraard niet de pijnlijke varhalen over verloren dierbaren. Jemig kom op zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:24

_San87_ schreef:
Ik zit nu tijdelijk op kantoor (hoop dat dat permanent wordt) en de moeders hier praten nooit over hun kinderen, zo fijn <3.
Ik heb één collega die weleens praat over haar kinderen, maar dat is voornamelijk: "mijn zoon vindt jou echt heel cool!" omdat ik ook gek ben op dino's, rugby en allemaal van dat soort "jongensdingen." :)) Een andere collega, één van mijn managers, daarentegen praat misschien niet over z'n kinderen, maar zijn kinderen zijn wel extréém needy. Die ene keer dat ik op kantoor kwam, kon hij niet komen, want z'n kinderen (in de leeftijd van 9-13 of zo) konden niet even een paar uurtjes alleen thuisblijven, en hij komt ook regelmatig (lees: altijd) te laat op vergaderingen, want of hij is nog met de hond aan het wandelen, of hij moet nog koffie zetten, of... "de kinderen moeten naar school." Ja, en? Dan moet je die vergadering niet om 9u inplannen?

fleurtjeuh schreef:
Ik bedoel uiteraard niet de pijnlijke varhalen over verloren dierbaren. Jemig kom op zeg
Dan begreep ik je verkeerd, excuus. :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:25

fleurtjeuh schreef:

Wat bedoel je dan wel? Het enige andere wat benoemt wordt:
Dat mensen zich gekwetst of gedegenereerd voelen doordat een bepaald type moeder wederom aan geeft dat wij niet in staat zijn om bepaalde dingen te voelen of om met mensen mee te leven of gen te begrijpen omdat wij geen moeder zijn? En dat je wel verdomd goede redenen moet hebben om niet aan kinderen te beginnen?

Volgens mij is dat iets waar bewust kinderloze of zelfs onvrijwillige kinderloze vrouwen vaak tegen aan lopen, dergelijke uitspraken en opvattingen. Het is ook geenzins onder sarcasme te vatten. Er zat niet eens een humoristisch component in. Het was gewoon haar mening.
Een mening waar we vaak mee te dealen hebben irl. Mede daarom ook dit topic en de uitleg in de OP.

Waarom zouden we het dan moeten negeren? Dit topic is expliciet voor deze doelgroep... en de reacties zijn denk ik ook vrij logisch.
Dat de opmerking "niet zo bedoeld is". Maakt hem niet minder kwetsend of vervelend om aan te horen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:30

Ik denk dat Fleur bedoelde dat Corine, bewust of onbewust, negatieve aandacht vraagt en dat dat vervelend is, dat je haar beter kunt negeren.

Wil iemand konijnenbaby's zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:31

Urbanus schreef:
Ik denk dat Fleur bedoelde dat Corine, bewust of onbewust, negatieve aandacht vraagt en dat dat vervelend is, dat je haar beter kunt negeren.

JA

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:32

Urbanus schreef:

Ja oké,je had me bij baby konijnen...

Laat maar zien :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:34

Afbeelding

Mammoet <3

Afbeelding

Moossie!

Nooit geweten hoe leuk konijnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:36

Ooooooo! <3 Leuke namen ook!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:42

Dat zijn pas leuke baby's!!!!!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:42

Varekaj schreef:
corinep schreef:
Ja dat is minderwaardig en kun je je pas voorstellen als je kinderen hebt inderdaad.

Fijn voor je familie dat ze voor jou minderwaardig zijn. Ik zou me als partner/familielid de ogen uit de kop schamen om zoiets te verklaren.

En ik vraag me inderdaad af waarom je hier nog aan het rondzweven bent. Je bent het cliché waarom dit topic er is: "je kan het niet weten als je geen kinderen hebt".

Welnu, lieve schat, heel even dit. Ik kies bewust niet voor kinderen omwille van medische redenen. Van MIJN kant. Dat ik er ook vrij weinig mee heb, dat komt mooi uit. Maar mijn partner had ze eventueel wel graag gehad en heeft de situatie aanvaard en besloten dat samen blijven voor hem waardevoller is dan een ander zoeken om wel een kind mee te verwekken. DAT is OOK liefde. In goede en slechte tijden er zijn voor elkaar.

Dus bedenk even héél goed dat jouw uitspraken hier absoluut wél hard binnenkomen met je gezeik "dat kan je niet weten", want ik verplaats me best vaak in zijn standpunt. Je zou mijn partner immens kwetsen met al je oh zo overtuigde eenzijdige waarheid.

Jij bent degene die een paar pagina's terug verkondigd dat je liever de relatie verbreekt dan een dagje opoffert om met hem en zijn neefje naar de dierentuin te gaan...

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:48

Urbanus schreef:

Fijn dat dit al genoemd wordt.
Kunnen we gewoon doen of we de reacties niet zien als er zo gereageerd wordt?
Misschien dat ze dan ook inzien dat het niet leuk is om hier te reageren en dat ergens anders gaan doen :+

Jaaa baby konijntjes !!
Veel beter om over te praten en naar te kijken <3

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:49

Qimm schreef:
Eens!

[ [url=m/SI5TD0.jpg]Afbeelding[/url] ]

>;)
Dit voelt alsof ik getrouwd zou zijn en kinderen heb.
Vanwege paarden en katten zit een spontane vakantie er ook niet in.
En het zoeken naar de herkomst van een rare geur is ook bekend. Dat wil zeggen: wat de geur veroorzaakt is duidelijk. De vraag is alleen waar die malle kater nou weer zijn muis verstopt heeft %) _-:( . Soms helpt het om te kijken waar de vliegen vandaan komen O:) :r.
(Hé, zijn het dan toch net kinderen? :)* )

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 12:00

ooh wat een mooie nijntjes <3

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 12:00

Urbanus schreef:
[ [url=m/tcw01r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mammoet <3

[ [url=m/vgkgxo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moossie!

Nooit geweten hoe leuk konijnen zijn.

Ohhhh, die oren :') <3

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 12:01

Het spijt mij als ik iemand gekwetst heb, dat is niet mijn bedoeling.

Het is mijn mening en persoonlijke ervaring dat je de liefde voor een kind echt niet kan vergelijken met die voor een partner of ander familielid. En nee, ik denk echt niet dat je je dat kan voorstellen als je dus zelf geen kinderen hebt.

Ik ben juist een heel empatisch en zorgzaam persoon. Ik zeg wel altijd eerlijk hoe ik over iets denk. De ene keer wordt dat verkeerd opgevat, de andere keer juist gewaardeerd.

Als je mijn posts vervelend vind kun je ze ook negeren. Bewust iemand kwetsen is absoluut nooit mijn bedoeling.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 12:03

Wij hebben een pup sinds zondag, samen met haar moeder. Twee is wel zo gezellig in huis <3

Afbeelding