[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:43

Wow dat arme kind is nog lang in leven gebleven :\

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:45

hier nog een uitgebreider bericht
https://www.quora.com/Why-was-it-imposs ... e-Omayra-Sánchez

verschrikkelijk, geen andere woorden voor

edit

ik krijg die link niet werkend, misschien als je hem zo kopieert en plakt

[url]https://www.quora.com/Why-was-it-impossible-to-rescue-Omayra-Sánchez[/url]
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 18-11-22 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:46

Oh wow, dat ze vastzat in de armen van haar gestorven tante wist ik niet eens.

DuoPenotti

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:49

Ja en ook vast aan beton van haar huis lees ik en dat daardoor de reddingswerkers haar ook niet los konden krijgen

Een dier zouden ze op dat moment een spuitje geven, maar een mens mag langzaam sterven.....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:50

Kippenvel dit...geen woorden voor.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 12:03

DuoPenotti schreef:
Ja en ook vast aan beton van haar huis lees ik en dat daardoor de reddingswerkers haar ook niet los konden krijgen

Een dier zouden ze op dat moment een spuitje geven, maar een mens mag langzaam sterven.....

Nou ja goed, ze waren alles op alles aan het zetten om haar te redden. Je kan moeilijk dan maar euthanasie plegen op een kind, terwijl ze toen niet wisten dat het uitzichtloos was. Dat wisten ze pas achteraf.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 12:04

Zo lees ik dat niet dat ze dat achteraf pas wisten.
Zoals ik begrijp wisten ze al heel snel dat het uitzichtloos was.
Ze hadden gewoon geen spullen. Het enige wat haar los zou krijgen was amputatie en ook daar hadden ze geenmogelijkheid toe.
En dat ze dat de eerste dag niet deden snap ik, maar halverwege de 2e dag of zo..... dit lijden is erger dan overlijden.
Maar goed dat vind ik dan.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 12:09

Misschien hoopten ze ook op een wonder (of hulp). Of hadden verwacht dat ze sneller zou sterven.

Ik denk niet dat euthanasie snel gebeurd als je weet dat iemand niet gered kan worden. Net als die man ondersteboven in de grot ofzo, dat deden ze ook niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 12:10

Nee dat weet ik dat ze dat niet doen, dat is ook net mijn punt :D

Je kan wat dat betreft beter een dier zijn, dan doen ze het wel.
Een mens mag uitzichtloos sterven, want het is een mens.....

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 12:14

Klopt dat arme meisje met die zwarte ogen, in en in triest en bovenal bijzonder luguber.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 14:58

De omschrijving zei me niks, tot ik die foto zag. Toen ging er gelijk een heel voetbalveld aan schijnwerpers branden.

Amputatie is al niet evident en vergeet niet dat ze ook bedolven zat met modder en (smerig) ijswater. Begin daar dan maar eens aan... Met elektrische apparatuur moet je al niet aankomen, en met handmatig zagen of hakken zonder dat je iets kan zien?
Over infecties en de rest, daar wil ik geeneens aan denken.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 15:29

Amputatie in zulk smerig water (er lagen al heel wat lijken in, om maar te zwijgen over hoop gewone rotzooi) zonder mogelijkheid om haar binnen no time in een ziekenhuis te krijgen zou ook dood betekenen.

Enerzijds denk ik net zoals DP - een paard in deze situatie zou iemand hebben doodgeschoten om hem al die ellende en uitzichtloos lijden te besparen... maar als het om een kind gaat, ja, dan snap ik wel dat je misschien toch blijft hopen dat er nog hulp komt. Of dat je die beslissing gewoon niet durft te maken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 15:31

Nee precies daar was ook geen mogelijkheid toe
Maar ze zat zo vast dat los maken ook niet kon.

Verschrikkelijk....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:53

Ik herinner me dat nog goed. Het eerste bericht klopt niet, want er was wel adequate hulp maar ze konden helemaal niets. Beelden van haar werden ook doorlopend getoond op tv.

Die man die in de gesmolten staal gevallen is was nog niet heel lang geleden, denk begin dit jaar. Heb toen het net gebeurd was daar ook iets over gelezen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 00:32

Die man die in dat staal viel, dat erin vallen heeft hij misschien niet gevoeld. Maar de hitte in dat vat op weg naar beneden moet toch ook ondraaglijk zijn geweest.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 00:57

Ceffyl schreef:
Die man die in dat staal viel, dat erin vallen heeft hij misschien niet gevoeld. Maar de hitte in dat vat op weg naar beneden moet toch ook ondraaglijk zijn geweest.

Ik heb even gezocht, maar dat gesmolten staal was 2000 graden Celsius, ben je dan niet bijna meteen opgelost? Al je “zachte” delen inclusief dus je hersenen en hart zijn dan toch wel direct weg? Cremeren gaat maar tot 1100 bijvoorbeeld.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 08:58

Sanet schreef:
Ceffyl schreef:

Ik heb even gezocht, maar dat gesmolten staal was 2000 graden Celsius, ben je dan niet bijna meteen opgelost? Al je “zachte” delen inclusief dus je hersenen en hart zijn dan toch wel direct weg? Cremeren gaat maar tot 1100 bijvoorbeeld.

Ik had ook zitten zoeken. Maar het probleem zit erin dat gesmolten staal (of lava) een bepaalde hardheid heeft, begreep ik. Je valt er dus niet in, maar je valt erop en 'zinkt' er langzaam in.

Omdat je erop valt, krijg je dat je enkele seconden maximaal toch even iets voelt en longen verbranden door de dampen voordat je erop ligt.

Maar dat zal dus ook liggen aan hoe je valt. Stel dat je met je voeten naar beneden erin gaat staan, zal dat langer een pijnlijke zaak zijn dan als je head first of plat gaat. En ook of je erop valt of erin duikt.

Maar in alle gevallen zou ik het gewoon niet doen en zal het een snelle dood zijn.

Citaat:
Steven Dierkes, 39, was taking a sample from the 1,400°C crucible when he tripped and fell in, killing him instantly.

Half his body stayed outside the container, according to a colleague at Caterpillar’s Mapleton Foundry in Illinois.

Dit staat in een nieuwsbericht, om het luguberder te maken. Ik weet niet of het dezelfde man is, want hier is het 1400 graden. Maar deze man leunde voorover.
Laatst bijgewerkt door beert op 19-11-22 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 09:03

beert schreef:
Maar in alle gevallen zou ik het gewoon niet doen.

:')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 09:07

Dat is wel het beste ja :D

Vaak bij heftig trauma voelt iemand ook een tijdje niets. Dat komt pas later.
Is dat altijd zo?
Dan maar hopen dat het dan hier ook was.
Maar al zak je er niet als een plons in. Net daarboven is het ook zo heet dat je denk ik meteen dood bent. Hoop ik althans...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 09:39

Maar dat is met een papercut altijd toch al zo? Eerst denk ik nog: yes, dat valt mee, en dan ineens AAAAAAUW!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 09:44

Die shock is een natuurlijke reactie als ik het goed heb.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 11:42

Of als je heel hard je voet ofzo stoot, en dan heb heb je die fractie van een seconde dat je weet dat het heel veel pijn gaat doen maar je voelt het nog nét niet...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 11:46

Sanet schreef:
Ceffyl schreef:

Ik dacht 800/850 graden en dan is zo’n oven ook wel even bezig met cremeren. Zal met 2000 graden veel sneller gaan :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 13:48

Sanet schreef:
Ceffyl schreef:

Bij cremeren duurt het zo'n anderhalf uur voordat iemand helemaal opgebrand is. Vermoedelijk gaat dat met 2000 graden iets sneller. Ik kan alleen maar hopen dat die man heel snel zijn bewustzijn verloren is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 18:45