Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 11:29

CharleyT schreef:
Spenk schreef:
In Engeland houden mensen zich heel strikt aan thuisblijven met klachten en meteen isolatie inclusief de hele familie ook dragen veel nog mondkapjes en houden alsnog afstand de basisregels worden daar veel beter nageleefd dan hier. En ook daar loopt het nu wel weer op en neemt de druk op de zorg steeds meer toe.

Klinkt mooi hoor, maar ik geloof er niks van. ook de Britten zijn gewoon mensen, en net als in elk ander land zullen er genoeg zijn die minder of niet aan de regels houden.

Of mensen zich nou wel of niet aan regels houden, er zijn ook gewoon nog een hoop regels in het VK. Zoals een mondmaskerverplichting in de meeste overdekte openbare gelegenheden zoals winkels en het OV. Maar ook regels mbt hoeveel mensen je thuis mag uitnodigen (Wales), maximale groepsgrootte van zes mensen in horeca en social distancing regels en “bubbels” in het onderwijs (Schotland), kantoren en zelfs in winkels (Noord Ierland).

Vanaf morgen 16 augustus blijven de volgende regels gelden:

Other restrictions remain in place:
Social distancing of at least 1m (3ft) continues for many indoor activities, including restaurants and shopping

A maximum of 10 people from three households can meet indoors in private dwellings.

Face coverings are mandatory on public transport, in shops and a number of other settings, unless you are exempt

People are still advised to work from home where possible

Nightclubs cannot open

https://www.bbc.com/news/explainers-52530518

Een stuk meer dan het coronavrije walhalla als sommigen doen geloven. Nederland wil veel verder dan de dit versoepelen op korte termijn en daar heb ik een beetje een hard hoofd in.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 11:33

Het gaat mij niet zozeer om wat wel en niet kan. Heb ervaren dat we prima kunnen leven zonder betaald vermaak. Is deels zelfs wel goed bevallen.

Waar ik mij druk om maak zijn de tegenstrijdigheid en willekeurigheid in beleid.

"Mondkapjes voegen niks toe, is schijnveiligheid."

We voeren toch mondkapjes in.

Avondklok terwijl iedereen kan bedenken dat dit geen enkel nut heeft, mensen bleven gewoon bij elkaar slapen. Je mag wel de hond uitlaten maar gewoon een rondje wandelen krijg je een prent.

"We sluiten de basisscholen niet weer".

We sluiten de basisscholen zodat de ouders gedwongen worden thuis te werken.

"We gaan niet investeren in meer IC personeel want als er dan niemand ligt verveel je je dood."

Niets geen stimulance de weerstand te verhogen, sporten buiten mocht zelfs niet.

"Er komt geen (indirecte) vaccinatiedwang.

En zo gaat de lijst nog wel een stukje door. En toch wat onzekerheid of (onzinnige) maatregelen weer terug komen door de zoveelste Corona variant of weer een compleet ander virus.

Jildau

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 11:39

Corinep precies wat jij zegt inderdaad. Herinner me ook nog dat Rutte riep dat testen totaal geen zin had zonder klachten. Inmiddels willen ze eigenlijk dat je je elke keer test als je de voordeur open hebt getrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 11:44

Ik sta te kijken van de aankomende plannen, ik zie liever dat ze het rustig aan gaan openen ipv in november alles los te willen laten en dat dan alles weer dicht kan. Liever slow maar steady.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 11:44

Really???? Voor op reis te gaan, heb je na een kwartier de uitslag van een test.
In een ziekenhuis is het moeilijk onderscheid te maken tussen coronasymptomen en symtomen van de ziekte.
Mijn bek valt open en ik krijg 'm niet meer dicht.

Citaat:
Francis (71), een man die al drie jaar tegen prostaatkanker vecht, werd een maand geleden opgenomen in UZ Leuven voor een probleem aan de nieren. Donderdag kreeg de zeventiger plots bezoek op de kamer: een man die net terugkeerde uit Turkije werd opgenomen. Even later bleek dat hij besmet was met COVID-19, maar ondertussen lag het duo bijna drie uur samen op een kamer. “Bij een spoedopname op een oncologische afdeling hebben 9 op de 10 patiënten hoge koorts, waardoor het moeilijk is om een onderscheid te maken in coronasymptomen of symptomen van de ziekte”, legt UZ Leuven uit.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 11:46

Muze schreef:
Ik heb m’n familie al 2 jaar niet gezien,
Mijn ouders ook niet: dochter, kleinkinderen….
Is dat ook verwend kleuter gedrag?
Allemaal ingeënt maar reizen UK is toch redelijk klote hoor.

Das wat anders dan stampen omdat je niet naar een festivalletje kan...

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 11:50

Ja, maar een aantal Posts geleden werd er gezegd dat we vrijwel alles weer kunnen “ behalve clubs en festivals”. Was dat maar zo.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 11:53

corinep schreef:
Het gaat mij niet zozeer om wat wel en niet kan. Heb ervaren dat we prima kunnen leven zonder betaald vermaak. Is deels zelfs wel goed bevallen.

Waar ik mij druk om maak zijn de tegenstrijdigheid en willekeurigheid in beleid.

"Mondkapjes voegen niks toe, is schijnveiligheid."

We voeren toch mondkapjes in.

Avondklok terwijl iedereen kan bedenken dat dit geen enkel nut heeft, mensen bleven gewoon bij elkaar slapen. Je mag wel de hond uitlaten maar gewoon een rondje wandelen krijg je een prent.

"We sluiten de basisscholen niet weer".

We sluiten de basisscholen zodat de ouders gedwongen worden thuis te werken.

"We gaan niet investeren in meer IC personeel want als er dan niemand ligt verveel je je dood."

Niets geen stimulance de weerstand te verhogen, sporten buiten mocht zelfs niet.

"Er komt geen (indirecte) vaccinatiedwang.

En zo gaat de lijst nog wel een stukje door. En toch wat onzekerheid of (onzinnige) maatregelen weer terug komen door de zoveelste Corona variant of weer een compleet ander virus.

Dit idd. Dat is hetgene waar ik me het meest over op kan winden. Gelukkig kan ik dat tegenwoordig prima loslaten. Maar bijzonder is het wel. En dan de boodschap van alles loslaten op 1 nov. Zodra er niks verandert in het huidige beleid (aansturen op hogere vaccinatiegraad) kan iedereen op zijn klompen aanvoelen dat we die datum nooit gaan halen. Niet in 2021 iig :+

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 11:55

CharleyT schreef:
Spenk schreef:
In Engeland houden mensen zich heel strikt aan thuisblijven met klachten en meteen isolatie inclusief de hele familie ook dragen veel nog mondkapjes en houden alsnog afstand de basisregels worden daar veel beter nageleefd dan hier. En ook daar loopt het nu wel weer op en neemt de druk op de zorg steeds meer toe.

Klinkt mooi hoor, maar ik geloof er niks van. ook de Britten zijn gewoon mensen, en net als in elk ander land zullen er genoeg zijn die minder of niet aan de regels houden.

Nou inderdaad zeg
We hebben allemaal de beelden van oa het EK gezien
En ik ken heel veel britten en die zeggen nou niet bepaald wat Spenk zegt
Maar alleen van kennen if horen zeggen daar baseer je toch niet op

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 11:58

Jildau schreef:
Corinep precies wat jij zegt inderdaad. Herinner me ook nog dat Rutte riep dat testen totaal geen zin had zonder klachten. Inmiddels willen ze eigenlijk dat je je elke keer test als je de voordeur open hebt getrokken.

Ja om nog maar te zwijgen over de kost daarvan
In Belgie alleen al 950.000.000 miljoen euro aan testen :$

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:10

De mensen met aandelen in de testen zijn iig stinkend rijk nu :+

Is het jullie ook opgevallen dat contactberoepen altijd halverwege de maand stilgelegd werden of weer open mochten? Als je een halve maand of zelfs maar een week in sommige gevallen had kunnen werken had je die maand geen recht op steun.

En ik maak mij ernstig zorgen over ons algehele immuunsysteem, door al dat ge handenwas, social distancing, alle stress en niet naar de sporschool kunnen(al die corona kilos :')) is dat allemaal een stuk minder geworden. Straks gaan we allemaal dood aan de gewone griep :')

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:12

Jildau schreef:

Die idd, maar als je er geen actieve herrinneringen aan hebt teld het niet he?

JE STAAT OP CAMERA, HEEL NERDERLAND HEEFT HET GEZIEN

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:32

Joh, hoofdletters is schreeuwen, herrinneringen bestaan niet en het telT schrijf je zo. O ja, Nerderland bestaat ook niet, al kan ik me wel een voorstelling maken van een land vol nerds in de overtreffende trap.

Kan je je voorstellen dat de kennis over corona zich in de loop van het anderhalf jaar dat we er nu mee bezig zijn, heeft ontwikkeld? Dat er destijds besluiten zijn genomen met de kennis van toen, maar ook met de omstandigheden van een totaal andere situatie? Ander virusvariant, nog geen gevaccineerden, lockdown.

Roepen is makkelijk, regeren en beleid maken is moeilijker.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:34

corinep schreef:
En ik maak mij ernstig zorgen over ons algehele immuunsysteem, door al dat ge handenwas, social distancing, alle stress en niet naar de sporschool kunnen(al die corona kilos :')) is dat allemaal een stuk minder geworden. Straks gaan we allemaal dood aan de gewone griep :')

Ik denk dat dat inderdaad terecht is. We bouwen geen weerstand meer op als we onze handen kapot blijven wassen, afstand blijven houden, mondkapjes op en maar zorgen dat we geen virusjes oplopen.
Om nog maar niet te praten over de psychologische gevolgen. Een deel van mijn cliënten is bekend binnen de psychiatrie en ik zie echt dat veel een behoorlijke dreun hebben gehad en nergens terecht kunnen. Enorme wachtlijsten en al zeer lange tijd code zwart.

Ik ben het met je bovenstaande posts ook echt eens. Het resultaat is nu gewoon dat mensen geen vertrouwen er meer in hebben. Dingen die het hardst geroepen werden dat nooit zou gebeuren of geen nut had, werden vervolgens verplicht en opgelegd.

En nu is het echt bijna zover dat iedereen gevaccineerd had kunnen worden … gaan ze nu vooral kijken naar de vaccinatiegraad ipv dat we accepteren dat een deel zich niet laat vaccineren en we dit geen reden laten zijn om maatregelen (langer) te behouden.

Het is gewoon niet gek dat steeds meer mensen afhaken. Gewoon thuis de gezelligheid opzoeken en de 1,5m schrappen met familie, vrienden en bekenden. Gewoon gezellig weer verjaardagen met de hele familie of vriendengroep. Elkaar een knuffel geven of feliciteren enz. En ik geef ze groot gelijk. Als je er op moet wachten tot het officieel weer zou mogen ….
Als je volledig gevaccineerd bent kun je nu maar beter volop gaan leven en je lijf de kans geven om je immuunsysteem op peil te krijgen voor het najaar.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:39

Vayo dat inderdaad
245 ziekenhuisopnames / dag voor psychische aandoeningen waarvan gemiddeld 48 dagen in Zkh..al jarenlang de normaalste zaak van de wereld
Wat is de alarm drempel dan voor psychisch lijden ?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:41

Psychisch lijden zit toch maar tussen de oren.

/sarcame uit

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:45

Als ik zie dat de mondkapjes plicht bijna niet meer word gehandhaafd in den haag.
Donderdag beide keren met de bus geweest en er werd niet gehandhaafd op het dragen ervan.
Op het station lopen er tientallen mensen zonder kapje.
Dan denk ik ook op mijn beurt, waarom zal ik hem nog dragen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:49

purny schreef:
Als ik zie dat de mondkapjes plicht bijna niet meer word gehandhaafd in den haag.
Donderdag beide keren met de bus geweest en er werd niet gehandhaafd op het dragen ervan.

Mooi. Anders komen we nooit aan die groepsimmuniteit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:49

Het is zo makkelijk om af te geven op het beleid. Ik zou zeggen: allemaal de politiek in. Jullie doen het vast beter, beste stuurlui :j +:)+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:52

Ik zou ook niet graag in Mark rutte zijn schoenen willen staan, hij kan het immers toch nooit goed doen.

Maar in Nederland hebben we ook 19 miljoen virologen :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:52

Fitzroy schreef:
Het is zo makkelijk om af te geven op het beleid. Ik zou zeggen: allemaal de politiek in. Jullie doen het vast beter, beste stuurlui :j +:)+

Je mag best kritisch zijn op een beleid dat met de dag wisselt, zonder onderbouwing met cijfers met alle gevolgen van dien.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:56

Commentaar aan de zijlijn is gewoon heel erg makkelijk. Ga er maar aanstaan. Je doet het nooit goed. Niet voor wappies, niet voor jongeren en niet streng genoeg voor ouderen en chronisch zieken. %)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 13:02

purny schreef:

Wij zitten er nog minstens 6 maand aan vast %)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 13:09

Suzanne F. schreef:
corinep schreef:
Het zou mij niets verbazen als een hoop mensen die 2e prik niet nemen omdat ze zich gewoon belazerd voelen. Er eigenlijk niet achter stonden maar vooruit dan maar, dan kunnen we weer verder met ons leven. Vervolgens blijkt dat niet zo te zijn dus denken ze steek die 2e prik dan maar lekker ergens anders.

Nou hier zeg je wat. Maar dit kan zeker meespelen. Mijn eerste prik haalde ik overtuigd, ik zag het inderdaad als de uitweg uit deze omstandigheden. Toen bleek dat je nog steeds besmet kon raken, nog steeds mensen kon besmetten en we er niet zijn met vaccineren, haalde ik die 2e prik met wat tegenzin. Ik ben wel van ‘wie a zegt moet ook b zeggen’ dus ik heb 2 ook gehaald maar niet heel blij.
Ik kan me dus voorstellen dat anderen dat ook hebben.
Verder volledig eens met Vayo en Ingedebruijn.

Ik vind het toch wel een fijn gevoel hoor, dat de kans om ernstig ziek te worden veel kleiner is en dat ook het risico op overdracht lager is.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 13:16

Fitzroy schreef:

En dag en nacht werken voor een schijntje in vergelijking met het bedrijfsleven!