Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Idd ik geloof ook niet dat het alleen door de scholen komt. Die waren ook al langer open, en toen leek het zelfs even te dalen. Ik vind de stijging nog steeds niet schokkend trouwens.
Vayo schreef:SusanH schreef:Idd ik geloof ook niet dat het alleen door de scholen komt. Die waren ook al langer open, en toen leek het zelfs even te dalen. Ik vind de stijging nog steeds niet schokkend trouwens.
Ik ook niet. Lichte stijging qua ziekenhuisopnames en IC’s. Kan net zo goed over een aantal dagen weer dalen. Ze leren steeds meer over hoe patiënten zo goed mogelijk te behandelen. Er wordt dagelijks gevaccineerd. En er worden hele klassen getest en om me heen zie ik aardig wat a-symptomatische besmettingen of mensen met slechts keelpijn. Zij worden eruit gepikt en door de isolatie geeft dit minder kans op verspreiding. Een a-symptomatische kind welke eerder niet zou hebben getest, zou dan voor meer besmettingen kunnen zorgen dan nu.
We bereiden ons al weken voor op een derde golf. En het kan hoor, maar ergens voelt het ook wat als bangmakerij. Hij is al zo lang uitgebleven. Wellicht belanden we er nu in, maar ik zie het net zo goed weer zakken over wat dagen.
verootjoo schreef:purny schreef:Bij nieuwsuur heeft marion koopmans het wederom over een derde golf... waar is die golf dan die een paar maanden eerder zou komen?
Dat was de tweede golf. Nu bereiden we ons in de zorg voor op de derde golf.
secricible schreef:De preventieparadox: er worden maatregelen genomen om een probleem (de derde golf) te voorkomen of uit te stellen.
Dat is succesvol, waardoor mensen gaan roepen dat "we al maanden bang gemaakt worden voor die derde golf".
Hoe beter de preventieparadox werkt, hoe slechter het draagvlak wordt. Er is toch immers niks aan de hand.
Precies wat je met je vorige post illustreert.
secricible schreef:De preventieparadox: er worden maatregelen genomen om een probleem (de derde golf) te voorkomen of uit te stellen.
Dat is succesvol, waardoor mensen gaan roepen dat "we al maanden bang gemaakt worden voor die derde golf".
Hoe beter de preventieparadox werkt, hoe slechter het draagvlak wordt. Er is toch immers niks aan de hand.
Precies wat je met je vorige post illustreert.
Mindim schreef:Hiet steeds meer besmettingen. De een is schooljuf op de basisschool en is positief getest. Met heel het gezin in quarantaine, dochter zit op het middelbaar bij mijn zoon in de klas, de andere is administratief medewerker op een kinderdagverblijf, die zit ook in quarantaine met de familie, moeder van bijna 90 woont bij hen. En dan hebben we nog een ouder echtpaar wiens kleinkinderen waren langs geweest.
Dus ja top, die basisscholen en kinderopvangcentra open.
Dat in een dorp van 300 mensen.
Pandora2 schreef:Nee, aan het venster in de trein![]()
Dan zet je 1 persoon per zitbank en kunnen er dus minder mensen mee met de trein richting kust.