Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:36

purny schreef:
tokedri schreef:
De opnames komen vaak wat later

Op 3 september waren er 601 positief besmette mensen

Er liggen nu 261 mensen met COVID in het ziekenhuis, dat is best veel in vergelijking met het aantal positieve testen van 2 wkn geleden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:38

purny schreef:
tokedri schreef:

En nu zijn we twee weken verder en zijn de ziekenhuis opnames verdubbeld. Mocht dat zo doorgaan dan is er over twee weken een verdriedubbeling van de opnames. Gelukkig is de opnameduur een stuk minder lang door betere behandeling .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:44

Het voelt voor mij zo dubbel. Aan de ene kant ben ik er helemaal klaar mee. Maar aan de andere kant probeer ik me zo goed mogelijk aan de regels te houden. En skip ik ook dingen, wilde bijvoorbeeld in de herfstvakantie naar Duitsland. Dat gaan we niet doen. En ook weekendje Zeeland wat we in plaats daarvan zouden gaan doen heb ik niet zoveel trek in. Aan de ene kant door de maatregelen die er zijn, maar ook verwacht ik daar meer drukte. Dus niet relaxt weg dan voor mij. Dan maar beter thuis leuke dingen doen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:56

lenaa_tje schreef:
Zebrastreep schreef:
Het gaat weer helemaal de verkeerde kant op. Ik reed net terug van school naar huis en geen wonder dat het in Groningen zo oploopt. Als ik keek naar hoe jonge mensen nog net niet bij elkaar op schoot zitten en helemaal met de fietsers niks en nergens houden mensen afstand.

Zo was ik nog even in de dechatlon voor een fietspomp die ik echt nodig was en ook 2 jonge gasten die gewoon midden in het pad bleven staan ik heb ze even geïrriteerd aangekeken en ben omgelopen. Had mijn portie ergenissen al gehad daarvoor om wat anders dus was al niet zo te genieten.

Dit is overal gewoon een probleem. Ik ervaar dit in Drenthe ook zo. En ook daar lopen de besmettingen op. Ik doe voorlopig niks meer dan werk. Winkelen, horeca andere dingen. Ik sla echt even over.

Jup ik was langzamerhand mijzelf alweer wat aan het opsluiten haha. Nu is het alleen thuis stal stage of school. Ik verwacht dat school ook helaas niet meer zo lang gaat duren was wel weer fijn op school. Winkelen deed ik al niet meer en horeca eigenlijk ook al niet echt meer. Maar als we zo doorgaan sluit dat toch weer...

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:57

purny schreef:
tokedri schreef:

Ja 1100 meer

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:06

Vanochtend de test gehad. Jeetje wat een drukte.
Mijn vriend werkt nu thuis omdat mijn klachten vrij heftig waren.

Hij werkt als planner in de zorg en daar hoor ik toch wel dagelijks een medewerker met positieve testen.

Ze lijken in ook in de middag heftiger te worden. Als ik negatief getest word, vraag ik me toch serieus af wat ik dan kan hebben.

Alles smaakt anders, wat ik eerst lekker vond, vind ik nu ronduit smerig, hoofdpijn duizelig, kriebelhoestbuien, mega spierpijn.. en toch ook buikkramp..

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:18

MarryAnneR schreef:
Vanochtend de test gehad. Jeetje wat een drukte.
Mijn vriend werkt nu thuis omdat mijn klachten vrij heftig waren.

Hij werkt als planner in de zorg en daar hoor ik toch wel dagelijks een medewerker met positieve testen.

Ze lijken in ook in de middag heftiger te worden. Als ik negatief getest word, vraag ik me toch serieus af wat ik dan kan hebben.

Alles smaakt anders, wat ik eerst lekker vond, vind ik nu ronduit smerig, hoofdpijn duizelig, kriebelhoestbuien, mega spierpijn.. en toch ook buikkramp..

Balen zeg
Buikkramp hoort er ook bij
Hopelijk negatief

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:24

elnienjo schreef:
knabbelgirl schreef:
Ik moet zeggen dat ik me ook wel afvraag hoe het geregeld gaat worden als de veiligheidsregio's maatregelen gaan treffen. Waar hoor je deze dingen? Regionaal nieuws is logischer maar leest een groot deel van de mensen niet, landelijk nieuws haalt weer een stukje nut weg. En waar vind je het terug voor mensen die bijvoorbeeld een dagje in die regio komen bezoeken etc etc. Ben erg benieuwd naar de praktische kant. Dat van de mondkapjes was natuurlijk landelijk nieuws, maar het lijkt me niet dat dit bij iedere regionale verandering zal gaan gebeuren?

Het lijkt me logisch dat je gewoon weg blijft uit regio's waar de besmettingen de spuigaten uitlopen.
En hopelijk denken die studenten nu niet, kom laten we 'ns in Zeeland gaan stappen want daar gelden geen extra beperkingen omdat er nu weinig besmettingen zijn.

Het was een gewoon algemene vraag :) Zeker omdat mensen natuurlijk ook wel naar zulke regio's moeten voor dingen als werk of medische zaken

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:53

Hoe zit het eigenlijk als je als zuid Hollander naar noord Holland gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:04

Wat bedoel je?
Je mag nog gewoon in heel Nederland reizen, dus ook van Zuid-Holland naar Noord-Holland.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:17

Marie_Anne schreef:
Wat bedoel je?
Je mag nog gewoon in heel Nederland reizen, dus ook van Zuid-Holland naar Noord-Holland.

Is het af te raden? Dat bedoelde ik...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:23

purny schreef:
Marie_Anne schreef:
Wat bedoel je?

Is het af te raden? Dat bedoelde ik...

Dat moet je toch zelf beslissen? Ligt er ook nog aan wat je gaat doen.

Ik maak voor mij zelf heel duidelijk de keuze niet naar de stad te gaan.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:27

Vooral niet hier in Amsterdam komen als het niet nodig is zou ik zeggen. Ik hoor het nu een stuk meer dan in Maart ( en toen kende ik al wat

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:38

Oké thnx. Nee als ik er niet perse heen moet ga ik ook niet

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:06

Sintara schreef:
Gaat het bij jullie ook zo stroef met het testen? Mijn moeder kwam er gewoon niet doorheen aan de telefoon, hele dagen geprobeerd - niemand te spreken gekregen. Mijn collega mocht na een week wachten komen, was de test mislukt en nu mag ze pas na weer een week wachten komen.. En zo ken ik nog meer vergelijkbare verhalen. Echt een ramp :(

Ik heb op zondagochtend gebeld en kreeg echt meteen iemand aan de lijn! Kon iets meer dan 48 uur later getest worden en had de uitslag binnen 12 uur na de test.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:16

Ik zag net op AD.nl dat de kroegen vanaf 00.00 uur geen klanten meer binnen mogen laten en om 1 uur moeten ze sluiten.
En feestzalen max. 50 mensen.
Dit geldt voor met name de steden in de Randstad.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:39

Hier is de kroeg nooit terug gegaan naar officiële openingstijden, combinatie van kosten terwijl er toch weinig mensen zijn en veiligheid. Ook randstad trouwens. Voor hen verandert er dan weinig, denk ik. Behalve dat ze heel veel klanten missen. Normaal regelmatig feestavonden waar 100 man binnen mag en nu plek voor veel minder. ( zelfs als er grotere groepen ergens zouden mogen hebben ze te weinig ruimte met 1,5 meter)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:37

Mijn moeder is vandaag doorgestuurd door huisarts voor longfoto’s en hartfilmpje.
Zeer waarschijnlijk heeft zij een vorm van trombose overgehouden aan covid. (Klinisch vastgesteld door spoedarts ten tijde, april; covid bij mijn vader. Ze is nooit getest.)
Huisarts belde achter haar aan.

Vanavond uit eten geweest in ** sterrenrestaurant.
Chef daar heeft vorige week in Amsterdam gekookt.
In zijn eigen restaurant moet al zijn personeel met mondkapjes op aan het werk zijn.
Het was hem opgevallen dat ze in Amsterdam minder krek zijn, minder afstand.
Voor de foto van met de witte en zwarte brigade werd hem verzocht mondkapje af te doen.
Hij weigerde dat.
Ze vonden hem een partypooper, hij dacht aan de gezondheid van zijn personeel en klanten in zijn toko op het platteland.

We konden als enige in de zaal voor groepen zitten of op royale afstand van andere gasten in het restaurant.
Maar vanwege het weer hebben we lekker buiten onder de overkapping gezeten.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:48

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:55

Zeker weten genoten en gesmuld.
Moeders was ook mee. Spoedarts belde notabene met de uitslag.
Maar we hebben die uitslag even geparkeerd. Vanavond stond in het teken van genieten.
Morgen maar eens met eigen huisarts voor vervolgstappen bellen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:29

Eleeke schreef:
Hoop dat je wel genoten hebt Tienus.
Tsja Amsterdam.. Ik woon er al 6 jaar met heel veel plezier, Maareh apart volk af en toe hoor :)

Deze link wilde ik jullie niet onthouden, ik moest zo lachen

https://www.nu.nl/opmerkelijk/6078183/d ... -veld.html

:D :D goede actie. Eindelijk mensen die het serieus nemen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:33

Inderdaad strakke actie van die voetballers.

Is het een ploeg uit Uelsen of is er ook een plek Uelzen in Duitsland.
De eerste ligt dichtbij de Drents/Overijsselse grens.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:40

tienus63 schreef:
Zeker weten genoten en gesmuld.
Moeders was ook mee. Spoedarts belde notabene met de uitslag.
Maar we hebben die uitslag even geparkeerd. Vanavond stond in het teken van genieten.
Morgen maar eens met eigen huisarts voor vervolgstappen bellen.

Fijn dat jullie dat naast je hebben kunnen leggen voor even en genoten hebben.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:50

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/234877 ... terna.html

Dit soort nieuwsberichten wordt ik altijd een beetje kriegel van. 1700 besmettingen vergelijken met landen waar Nederland wel 10x inpast en met 10x zoveel inwoners. Ik hoor ze nog roepen oh we gaan Italië achterna en nu Frankrijk en Spanje

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 01:29

Ik ben nu onderweg in Duitsland met de paarden voor een 10 daagse show in Kreuth. Ik kom uit midden NL en de restvd nedelanderd komt ook morgen vroeg daar aan. Ben benieuwd of ze bovenop hun maatregelen vragen o.i.d gaan stellen op het secretariaat aan ons. ik heb zo een vermoeden van niet.