Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Sizzle schreef:De meeste mensen die begin februari ziek zijn geweest hebben waarschijnlijker mexikaanse griep gehad, die was toen op zijn hoogtepunt dit jaar.
Wij zijn er ook erg ziek van geweest (en zo ongeveer de hele wijk).
Hoe weten ze dat het de mexicaanse was? Is dat getest ofzo?
raket schreef:Veel mensen zeg.
Ik ken via via wel nog meer mensen. Maar ik heb de mensen opgenoemd waar ik het telefoonnummer ook van ken.
Bedankt trouwens.
Ik denk dat het de pillen, astma of een ander virus is. Maar wacht wel even de buurtjes van morgen af. Anders bel ik de dokter wel weer.
lenaa_tje schreef:bigone schreef:Tja, het kan wel zo zijn dat je niemand kent die het heeft(gehad) maar aangezien er zo veel verschillende symptomen zijn, keelpijn of kuchje of diarree , dan denk ik dat er naast de positief geteste personen er nog vele duizenden rondlopen die op dit moment gewoon corona hebben maar in hele lichte mate.
Tja ik woon ook gewoon in een provincie waar het niet (gelukkig) tot een echte uitbraak is gekomen.
Natuurlijk zijn hier meer zieken dan geschreven wordt maar is dat erg? Dat iemand ziek is en thuis uitziekt?
Popstra schreef:Sizzle schreef:De meeste mensen die begin februari ziek zijn geweest hebben waarschijnlijker mexikaanse griep gehad, die was toen op zijn hoogtepunt dit jaar.
Wij zijn er ook erg ziek van geweest (en zo ongeveer de hele wijk).
Hoe weten ze dat het de mexicaanse was? Is dat getest ofzo?
rien10 schreef:Nou dan zal ik even een zwager update geven waar ik toch wel van schrok. Ik heb een filmpje gezien en mijn schoonzus gesproken.
Hij kan zitten.
That's it. Zitten. Dat is wat hij kan.
Verder kan hij nog niet veel. Hij wordt van bed in de stoel getild. Heeft sonde voeding (is bezig met sliktraining). Kan bijna niet praten. Heeft vandaag een hand opgetild en dat is dan een mijlpaal. Een hand optillen
Dus mensen, onderschat dit niet!
Thioro schreef:Heeft je moeder nog intensieve zorg nodig of gaat het steeds beter Tienus?
.
tienus63 schreef:Thioro schreef:Heeft je moeder nog intensieve zorg nodig of gaat het steeds beter Tienus?
.
Mijn moeder heeft helemaal geen zorg of bezoek aan arts nodig gehad.
Kriebelhoest, kuchje, avondje lichte verhoging, geurverlies dat was het.
Huisarts heeft het vastgesteld toen hij mijn vader bezocht en het verhaal van mijn moeder aanhoorde bij haar de conclusie getrokken dat ze het ook heeft.
Ze merkt nu dat ze kortademiger is dan voor de besmetting.
lenaa_tje schreef:Marcella schreef:Tuurlijk gewoon gras kan er gewoon erin. Onkruid ben ik niet zo'n fan van om in de compostbak te doe, maar ken zat mensen op het complex die het wel doen.
Even opgezocht het is belangrijk om het gevarieerd te doen. Dus met veel gras staat dat niet in verhouding.
Sizzle schreef:ah zo ja. Goed dat er ook nog op andere virussen getest word en er zo veel duidelijk is daar over.Ja, een van de kinderen hier uit de buurt lag in het ziekenhuis met een zware longontsteking en was positief voor influenza A H1N1. Vervolgens viel zo ongeveer iedereen met bosjes om en was letterlijk de halve school ziek.
Bij ons in huis heeft mijn schoonvader het uit NL meegenomen die kreeg koorts toen ze op weg naar ons waren. Mijn man is toen getest ivm werk in de zorg.
Ik heb toen zelf 2 weken thuis gewerkt ivm een verschrikkelijke hoest die daar uit voortkwam en toen het weg was kwam de lockdown![]()
Bij ons in het dorp zijn nog geen corona gevallen bekend.
Maar sowieso was al bekend dat er dit jaar minstens 3 aggressieve griepstammen heerste waaronder de mexikaanse die inderdaad endemisch verklaard is.