Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Exitium schreef:NoTwixLeft schreef:Denk dat een examinator daar iets van gaat vinden... iets met veiligheid en doorstroming....
Mag hopen van niet, lijkt me niet dat iets waar geen wettelijke regels voor zijn mee mag tellen voor het al dan niet slagen van een leerling
Exitium schreef:NoTwixLeft schreef:Denk dat een examinator daar iets van gaat vinden... iets met veiligheid en doorstroming....
Mag hopen van niet, lijkt me niet dat iets waar geen wettelijke regels voor zijn mee mag tellen voor het al dan niet slagen van een leerling
luuntje schreef:Ik heb in 1994 geleerd mijn knipperlicht naar links aan te zetten als ik de rotonde 3/4 wilde nemen.
In Duitsland mag het niet naar links knipperen als je een rotonde opgaat. Enkel knipperen als je eraf gaat.
NoTwixLeft schreef:Exitium schreef:Het is geen verplichting (rotonde is gelijk aan een (oneindig rechtdoorgaande) eenrichtingsweg, je hoeft enkel richting aan te geven als je afslaat), maar wordt wel regelmatig als tip meegegeven bij rijlessen. In diverse andere landen is knipperlicht naar links op een rotonde overigens verboden, dus op vakantie is dat wel iets om rekening mee te houden.
Is geen tip voor mijn leerlingen, maar ze moeten het gewoon doen. Geen discussie mogelijk.
Verplicht is het misschien niet, maar tijdens het examen niet knipperen naar links voor een rotonde.... Denk dat een examinator daar iets van gaat vinden... iets met veiligheid en doorstroming....
Voor het een rotonde is/wordt, moet je het namelijk gewoon zien als een normale kruising, dus knipper aan naar links.
Anne_GTI schreef:Blijft wel een irritatie, de bus moet wel door de wijk maar de straat wordt er niet op ingericht. Toppunt vind ik haltes waar je de bus niet fatsoenlijk kan halteren.
JPitty schreef:Wat apart. Kan het zijn dat de pech van de auto begon op de rechterbaan met een lekkage ofzo en dat ze daarom die baan hadden afgekruist in afwachting van de ZOAB cleaner? Of dat ze die rechterbaan hadden afgekruist zodat de berger vrij baan had naar de pechvogel?