Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 07:38

Omdat ze maar op een bepaalde tijd die route rijden en avond bezorging kost extra geld.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 14:28

fjordjes schreef:
Waarom kan ik nooit de tijd wijzigen voor mijn pakketten? Kan alleen kiezen uit bezorgen op post nl punt of op afgesproken plaats.

Omdat een bezorger niet kriskras zijn of haar route gaat doen, dat spreekt toch voor zich?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 15:07

Maar waarom kunnen sommige dat wel dan? Waarom is die optie er dan?
Bij mij staat altijd dat het niet mogelijk is. Laatst kon ik wel voor avondbezorging kiezen en nu weer niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 16:59

fjordjes schreef:
Maar waarom kunnen sommige dat wel dan? Waarom is die optie er dan?
Bij mij staat altijd dat het niet mogelijk is. Laatst kon ik wel voor avondbezorging kiezen en nu weer niet.

Ligt er aan waar je woont of er meerdere routes zijn op een dag.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 17:21

Ja ik woon in een gat achteraf met 250 huizen ofzo dus er zal maar 1 route zijn bij ons :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 17:24

fjordjes schreef:
Ja ik woon in een gat achteraf met 250 huizen ofzo dus er zal maar 1 route zijn bij ons :+

Ja precies. Dat is de reden. Heb ik hier ook. Toen ik nog in Utrecht woonde had ik altijd keuze uit 3 mogelijke tijden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 17:47

fjordjes schreef:

Ik ook en voordeel : ik weet dat ze altijd in de middag komen, want die route loopt ook altijd hetzelfde :') Soms 's avonds maar dan is het een nieuwe die nog niet zo vlot is of het is een drukke periode. Maar nóóit 's ochtends

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:09

Hier altijd tussen 9 en 10 in de ochtend, in de zomer een uurtje eerder. Vaste bezorger met vaste route.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:53

Ik snap de vraag wel, want als ik soms meerdere items koop bij bol.com dan heb je verschillende verkopers soms. Bij de een kan ik wel kiezen voor ochtend bezorging of avondbezorging en voor het andere item niet. Terwijl ik alles tegelijkertijd bestel.

Ik weet ook niet waarom je bij de een wel avondbezorging kan kiezen en bij de andere niet?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 21:10

Dat ligt aan de pakketdienst. Niet alles gaat via postnl bij Bol.
Ik kan als het via Postnl gaat niet kiezen voor avondbezorging en met mijn Select account nog maar 1 keer kunnen kiezen voor zondag bezorging.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 22:08

Vanaf donderdagavond stond hier in de app dat mijn pakje vandaag zou komen. Richting het einde van het tijdvak een update: we komen niet meer, volgende week proberen we het nogmaals. Had me juist verheugd op mijn pakje en zat expres de hele middag klaar om hem niet te missen -O-

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 23:17

Neonlight schreef:
Dat ligt aan de pakketdienst. Niet alles gaat via postnl bij Bol.
Ik kan als het via Postnl gaat niet kiezen voor avondbezorging en met mijn Select account nog maar 1 keer kunnen kiezen voor zondag bezorging.

Volgens mij ging toen juist alles wel via post nl, daarom vond ik het zo raar. Ik zal nog eens opletten een volgende keer :-)

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 20:23

beert schreef:
Ik snap de vraag wel, want als ik soms meerdere items koop bij bol.com dan heb je verschillende verkopers soms. Bij de een kan ik wel kiezen voor ochtend bezorging of avondbezorging en voor het andere item niet. Terwijl ik alles tegelijkertijd bestel.

Ik weet ook niet waarom je bij de een wel avondbezorging kan kiezen en bij de andere niet?

ik weet niet of het te maken heeft met het contract dat de verkoper met de vervoerder heeft.
Zo is dat idem met afleveren of ze een 2e keer langskomen als er niemand aanwezig is of dat het direct naar een servicepunt gaat.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:45

Ik erger me dood aan DHL. Helaas ontkomen we niet altijd eraan dat we iets ontvangen met DHL
Maar echt iedere zending waarvan de zeggen deze komt zaterdag wordt 9 van de 10 keer verplaatst naar maandag. En als je denkt ze komen niet, dan komen ze wel.
En als ze komen komen ze minimaal 1-1.5 uur na de aangegeven tijd (behalve als je ervan uit gaat dat ze te laat komen, want dan zijn ze wel op tijd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 07:09

DHL is hier ook drama. Ik heb nu in de app bij bezorgvoorkeuren een DHL punt opgegeven. De Esso is 7 dagen per week open dus DHL bezorgt daar ook op zaterdag en met de ruime openingstijden zie ik altijd wel kans om het snel op te halen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 17:19

Het is weer eens zo ver. Iets wat dinsdag al bezorgd zou worden. Duurt tot gister voor het gestorteerd werd, en vandaag zou de levering zijn. Maar alweer wijziging het zit nog steeds in het sorteerproces en zou nu morgen afgeleverd worden.

Ik bestelde het met spoedlevering (zelf ophalen in een winkel kon niet ivm ziekte helaas)want ik heb het nu dinsdag uiterlijk nodig en dan moet ik nog testen zodat het woensdag werkt en bruikbaar is. Werkt het niet naar behoren dan heb ik woensdag een enorm probleem. Een simpel brievenbuspakje 8)7 dan had ik beter morgen naar de winkel kunnen gaan -O-

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:44

karuna schreef:
Het is weer eens zo ver. Iets wat dinsdag al bezorgd zou worden. Duurt tot gister voor het gestorteerd werd, en vandaag zou de levering zijn. Maar alweer wijziging het zit nog steeds in het sorteerproces en zou nu morgen afgeleverd worden.

Ik bestelde het met spoedlevering (zelf ophalen in een winkel kon niet ivm ziekte helaas)want ik heb het nu dinsdag uiterlijk nodig en dan moet ik nog testen zodat het woensdag werkt en bruikbaar is. Werkt het niet naar behoren dan heb ik woensdag een enorm probleem. Een simpel brievenbuspakje 8)7 dan had ik beter morgen naar de winkel kunnen gaan -O-

Het. Is. Black. Friday.

Dan had je naar de winkel moeten gaan, geduld is een schone zaak :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:22

Het is ruim voor black friday besteld als brievenbus pakje. En betaald voor spoed verzending. -:(- Omdat ik door ziekte niet naar de winkel kon. Dan had ik al geschreven. Ervan uitgaande dat het er gewoon zou zijn of op zijn ergst een dag later. Daar betaal ik ook extra voor desnoods.

En dan schuiven ze op en op waardoor ik morgen zelf naar de winkel had kunnen gaan. Waarom bieden ze dan spoedbezorging aan en laten ze daar stevig voor betalen als ze zich er niet aan houden. :n afgelopen dinsdag was de officiele bezorgdag. En nu wordt het op zijn vroegst morgen. En ligt het al twee dagen als gesorteerd.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:28

Het is Black Friday week, november is sowieso al stervensdruk want start sinterklaas/kerstperiode en ze hebben nog steeds overal een personeels te kort.

Heb je pech dat hij verkeerd gesorteerd is, ja. Dat is poedersuiker maar dat kan helaas gebeuren waardoor hij een keer extra over de band moet.

Maar als je morgen gewoon in staat bent om zelf naar de winkel te gaan, want dat zeg je net, wat is dan het hele probleem? Dat je het 4 dagen van te voren in huis hebt ipv een week?

Dat jij de webshop betaald voor een spoedzending heeft een PostNL/DHL echt geen reet mee te maken. Betekend alleen dat de webshop hem eerder/gelijk verstuurd.

Ik snap echt niet dat mensen het niet leren dat je in november en december gewoon extra geduld nodig hebt en als het zo'n spoed is je zelf naar de winkel moet gaan om het op te halen of laten ophalen door iemand of het gewoon veel eerder besteld.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:45

Nouja als ik extra betaal voor spoedverzending zou ik ook verwachten dat het er binnen 1 a 2 dagen is :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 20:04

Maar je betaald ervoor dat de webshop het snel verstuurd, daarna zijn zij ook gewoon afhankelijk van de pakketdiensten en die gaan echt geen stap harder omdat jij 3 euro meer betaald hebt voor verzending.

Tenzij het rouwpost is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 20:07

Nou ja in een week voor een drukke besteldag bestel en betaal ervoor om het snel te bezorgen en het bedrijf het ook meteen heeft afgeleverd bij een postpunt (te zien aan de track en trace melding) en daarna het eerst een dag blijft liggen zonder dat er iets mee gebeurd en daarna maar opschuiven en opschuiven. Ik had ook niet kunnen denken dat ik al snel opgeknapt ben. Ik moet een heel eind rijden omdat in de buurt het niet meer verkoopt en kpn helaas het ook niet meer verkoopt.

Want anders is het november en december druk. Dan rond pasen en andere uitverkoop dan rond de zomer sale oftewel jaarrond kan post.nl niet waarmaken waar ze wel extra voor laten betalen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 21:12

@karuna, het is niet ruim voor black friday besteld. Iedereen weet dat veel winkels al een week eerder acties hebben. Black friday is allang niet meer alleen op die ene vrijdag.

Froukje schreef:
Ik snap echt niet dat mensen het niet leren dat je in november en december gewoon extra geduld nodig hebt en als het zo'n spoed is je zelf naar de winkel moet gaan om het op te halen of laten ophalen door iemand of het gewoon veel eerder besteld.

Dit dus. En dan nog klagen ook. Beetje respect voor de bezorgers zou mensen wat meer sieren, en al helemaal in deze tijden. :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 21:20

Precies. Ik heb nu ook al bijna al m'n sinterklaascadeaus binnen. Normaal ben ik van last minut dingen doen, maar ik was bang voor langere wachttijden.

Ik snap alleen niet dat bedrijven blijven adverteren met voor 23.59 besteld, morgen in huis.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 22:23

Froukje schreef:

Het is de reden dat ik altijd probeer om alle kerstcadeautjes al in de eerste helft van oktober in huis te hebben. Dit jaar werd wat later (28 oktober het laatste ontvangen) en dat vond ik al veel te laat :')

@Karuna: Ik zou morgen nog even afwachten en eventueel anders in de loop van de middag (weet niet hoe laat de post normaliter bezorgd wordt bij je) naar de winkel gaan om het daar te halen. Komt het morgen niet, dan zal het op z'n vroegst pas dinsdag worden omdat er zondag en maandag geen briefpost bezorgd wordt. Zodra dat pakketje die binnenkomt kun je dat retourneren via de wet koop op afstand.