Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nabster schreef:Gini schreef:
Het kan ook negatief zijn om over een term te struikelen die iemand snel heeft neergetypt omdat dat op dat moment even de beste term was waarmee die persoon zich dacht uit te drukken.
Je kunt ook dingen zoeken natuurlijk. De term kindvrij is volgens mij een hele normale term hier op het forum. En als je het kindvrij topic leest weet je precies wat ik bedoel. Wordtbijnamet haat over koters gesproken.
lor1_1984 schreef:Ik noem mezelf bewust kinderloos.
Er zijn inmiddels zoveel verschillende benamingen voor ze veel verschillende opvattingen etc dat ik dat allemaal niet ga bijhouden.
liekec schreef:En daarnaast durven vrouwen minder te onderhandelen over salaris, dus is het niet heel gek dat wij gemiddeld verdienen....
Janine1990 schreef:Marcella schreef:Tja word ook niet eerste keer dat ik help.
Enige verschil met nu is dat het mijn eigen kippen zijn, maar wel daarvoor aangeschafte dubbeldoel kippen (en dus voor eieren als vlees). Maar dan hoef ik van de winter niet iedere dag speciaal voor de kippen naar de moestuin. En dan volgend voorjaar nieuwe kippen en een volledig ontsmet hok ook weer.
Ik ben hier echt belachelijk hypocriet in![]()
Was ooit bij een vriendinnetje op de boerderij aan het spelen. Superleuk... tot we onze stokpaarden kwijt waren, alle 'stallen' nagekeken... Niets te vinden...
Mijn laatste optie was de garage, daar stonden ze, ik draaide me om om weer naar buiten te gaan, hing daar een kop zonder kip![]()
Ik hoefde de dag er op geen kippensoepZo stom
Shenavallie schreef:liekec schreef:En daarnaast durven vrouwen minder te onderhandelen over salaris, dus is het niet heel gek dat wij gemiddeld verdienen....
Het is niet altijd een kwestie van niet durven. Het is ook dat vrouwen die willen onderhandelen bij voorbaat al niet serieus genomen worden. Heb dat zelf aan de hand gehad toen ik ooit nog op kantoor werkte: de mannen kregen een paar honderd gulden salarisverhoging en ik niks. Toen ik naar de directeur ging om te onderhandelen, werd er eerst op een rare manier geglimlacht en daarna kreeg ik na veel omhalen helemaal 50 gulden bruto per maand erbij. Dat was voor mij al veel in die tijd, maar vergeleken met de mannen echt een zoethoudertje.
Anoniem schreef:LadyMadonna schreef:Tja, het blijft moeilijk te bevatten dat niet iedereen kinderen geweldig vind, of er zelfs een gruwelijke hekel aan heeft.....
(Kennelijk)
Toevoeging: vroeger zei ik gewoon: nee, ik heb geen kinderen.
Vaak volgde dan de vraag: wil je niet of kan je niet?
Toen ben ik de term “bewust kindloos” gaan gebruiken. Kreeg ik voor op m’n flikker, want: kwetsend voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen...
Toen werd ik gewezen op “bewust kindvrij”, maar dat mag nu kennelijk ook niet meer?
Mijn reactie is meestal; nee ik heb geen kinderen. Sommige zijn best leuk hoor, maar dan wel van een ander.met een dikke glimlach beantwoordt dat heel veel vragen.
pmarena schreef:Ik vind het wel erg interessant hoe dat werkt met vlees.... alsof dat andere dieren zijn met minder rechten ofzoVerhaal van Marcella is op zich goed: liever kippen slachten en eten die het goed gehad hebben. Maar aan de andere kant: even grofweg zeggen dat je dieren hebt gekocht, in de winter geen zin hebt om er voor te zorgen en deze gezonde dieren dan maar om zeep helpt, en dan in het voorjaar weer nieuwe koopt om daarmee weer hetzelfde te gaan doen.... dat moet je eens zeggen over andere dieren
Shenavallie schreef:Nee, dat dacht ik toen niet. Nu wel. Ik ging er toen nog van uit dat iedereen gelijk was en dus ging ik naar de directeur voor een gesprek. Achteraf weet ik dus wel beter. Daarna alleen nog maar bij bedrijven gewerkt waar iedereen hetzelfde loon kreeg, ongeacht leeftijd of geslacht. Ideaal!
SusanH schreef:Ik wil er even ingooien dat ik kindvrij een hele nare term vind. Net of kinderen het vreselijkste zijn wat je kan overkomen en dat je leven dan voorbij is. De meeste succesvolle vrouwen die ik ken zijn naast gewoon heel goed in hun werk ook nog moeder. Daar kan ik alleen maar diep respect voor opbrengen.
Prairy schreef:SusanH schreef:Ik wil er even ingooien dat ik kindvrij een hele nare term vind. Net of kinderen het vreselijkste zijn wat je kan overkomen en dat je leven dan voorbij is. De meeste succesvolle vrouwen die ik ken zijn naast gewoon heel goed in hun werk ook nog moeder. Daar kan ik alleen maar diep respect voor opbrengen.
Ja. Kinderen zijn het vreselijkste wat me kan overkomen, daarom heb ik de glijbanen eruit laten halen. Daarom noemen we het kindVRIJ.
Breng dan ook wat respect voor degenen die ze niet willen, niet alleen voor de genen die ze wel willen.
Prairy schreef:SusanH schreef:Ik wil er even ingooien dat ik kindvrij een hele nare term vind. Net of kinderen het vreselijkste zijn wat je kan overkomen en dat je leven dan voorbij is. De meeste succesvolle vrouwen die ik ken zijn naast gewoon heel goed in hun werk ook nog moeder. Daar kan ik alleen maar diep respect voor opbrengen.
Ja. Kinderen zijn het vreselijkste wat me kan overkomen, daarom heb ik de glijbanen eruit laten halen. Daarom noemen we het kindVRIJ.
Breng dan ook wat respect voor degenen die ze niet willen, niet alleen voor de genen die ze wel willen.
Marcella schreef:Het is niet zo zeer zin hebben van de winter, maar gezondheid kwestie die in de winter periode het slechts is. Ik hoop ze voor nu t/m december te kunnen houden, maar als het niet kan worden ze eerder geslacht.