Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:42

Mama was op stap :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:45

Nabster schreef:
Gini schreef:

Het kan ook negatief zijn om over een term te struikelen die iemand snel heeft neergetypt omdat dat op dat moment even de beste term was waarmee die persoon zich dacht uit te drukken.

Je kunt ook dingen zoeken natuurlijk. De term kindvrij is volgens mij een hele normale term hier op het forum. En als je het kindvrij topic leest weet je precies wat ik bedoel. Wordt bijna met haat over koters gesproken.

Het is de eerste keer dat ik dat woord hoor en ik ga geen heel topic waarin ik niet geïnteresseerd ben doorlezen om dan mee te kunnen haten over de term 'kindvrij'. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:16

Laat mensen zichzelf lekker labelen zoals ze dat willen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:26

Ik noem mezelf bewust kinderloos.
Er zijn inmiddels zoveel verschillende benamingen voor ze veel verschillende opvattingen etc dat ik dat allemaal niet ga bijhouden. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:32

lor1_1984 schreef:
Ik noem mezelf bewust kinderloos.
Er zijn inmiddels zoveel verschillende benamingen voor ze veel verschillende opvattingen etc dat ik dat allemaal niet ga bijhouden. :)

Etiketjes plakken is nou eenmaal een volkshobby. En of het nou 'kinderloos' of 'geenkinduitmijndoos' heet, lekker boeiend.
Men moet gewoon wat te mekkeren hebben en het is inderdaad niet bij te houden hoe het allemaal wel/niet mag heten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:40

Noem het dan gewoon zoals je wilt. Lekker boeiend.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:17

Dat gemierenneuk over een benaming, houd toch op

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 07:57

liekec schreef:
En daarnaast durven vrouwen minder te onderhandelen over salaris, dus is het niet heel gek dat wij gemiddeld verdienen....

Het is niet altijd een kwestie van niet durven. Het is ook dat vrouwen die willen onderhandelen bij voorbaat al niet serieus genomen worden. Heb dat zelf aan de hand gehad toen ik ooit nog op kantoor werkte: de mannen kregen een paar honderd gulden salarisverhoging en ik niks. Toen ik naar de directeur ging om te onderhandelen, werd er eerst op een rare manier geglimlacht en daarna kreeg ik na veel omhalen helemaal 50 gulden bruto per maand erbij. Dat was voor mij al veel in die tijd, maar vergeleken met de mannen echt een zoethoudertje.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 07:59

Mars schreef:
Ik vind voor sommige beroepen mannen over t algemeen geschikter en voor andere beroepen vrouwen. Is imo niks mis mee. We zijn nu eenmaal anders.

Dat ben ik zéker met je eens! :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:01

Janine1990 schreef:
Marcella schreef:
Tja word ook niet eerste keer dat ik help. :+

Enige verschil met nu is dat het mijn eigen kippen zijn, maar wel daarvoor aangeschafte dubbeldoel kippen (en dus voor eieren als vlees). Maar dan hoef ik van de winter niet iedere dag speciaal voor de kippen naar de moestuin. En dan volgend voorjaar nieuwe kippen en een volledig ontsmet hok ook weer.

Ik ben hier echt belachelijk hypocriet in :')

Was ooit bij een vriendinnetje op de boerderij aan het spelen. Superleuk... tot we onze stokpaarden kwijt waren, alle 'stallen' nagekeken... Niets te vinden...
Mijn laatste optie was de garage, daar stonden ze, ik draaide me om om weer naar buiten te gaan, hing daar een kop zonder kip :')

Ik hoefde de dag er op geen kippensoep :Y) Zo stom :')

Zou ik ook hebben hoor, nadat je een stukje hebt gezien van kippen die ondersteboven aan een rail hangen en zo onthoofd en alles worden...staat het idee van kip eten toch een hele poos niet aan -O-

Ik vind het wel erg interessant hoe dat werkt met vlees.... alsof dat andere dieren zijn met minder rechten ofzo :(:) Verhaal van Marcella is op zich goed: liever kippen slachten en eten die het goed gehad hebben. Maar aan de andere kant: even grofweg zeggen dat je dieren hebt gekocht, in de winter geen zin hebt om er voor te zorgen en deze gezonde dieren dan maar om zeep helpt, en dan in het voorjaar weer nieuwe koopt om daarmee weer hetzelfde te gaan doen.... dat moet je eens zeggen over andere dieren :=

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:03

Shenavallie schreef:
liekec schreef:
En daarnaast durven vrouwen minder te onderhandelen over salaris, dus is het niet heel gek dat wij gemiddeld verdienen....

Het is niet altijd een kwestie van niet durven. Het is ook dat vrouwen die willen onderhandelen bij voorbaat al niet serieus genomen worden. Heb dat zelf aan de hand gehad toen ik ooit nog op kantoor werkte: de mannen kregen een paar honderd gulden salarisverhoging en ik niks. Toen ik naar de directeur ging om te onderhandelen, werd er eerst op een rare manier geglimlacht en daarna kreeg ik na veel omhalen helemaal 50 gulden bruto per maand erbij. Dat was voor mij al veel in die tijd, maar vergeleken met de mannen echt een zoethoudertje.

En jij denkt niet dat als je zo een onderhandeling in stapt dat invloed zou hebben?

Vind dit verhaal te afhankelijk van veel factoren om maar aan te nemen dat je niet serieus bent genomen :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:06

Nee, dat dacht ik toen niet. Nu wel. Ik ging er toen nog van uit dat iedereen gelijk was en dus ging ik naar de directeur voor een gesprek. Achteraf weet ik dus wel beter. Daarna alleen nog maar bij bedrijven gewerkt waar iedereen hetzelfde loon kreeg, ongeacht leeftijd of geslacht. Ideaal! :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:27

Het is niet zo zeer zin hebben van de winter, maar gezondheid kwestie die in de winter periode het slechts is. Ik hoop ze voor nu t/m december te kunnen houden, maar als het niet kan worden ze eerder geslacht.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:34

Anoniem schreef:
LadyMadonna schreef:
Tja, het blijft moeilijk te bevatten dat niet iedereen kinderen geweldig vind, of er zelfs een gruwelijke hekel aan heeft.....
(Kennelijk)

Toevoeging: vroeger zei ik gewoon: nee, ik heb geen kinderen.
Vaak volgde dan de vraag: wil je niet of kan je niet?
Toen ben ik de term “bewust kindloos” gaan gebruiken. Kreeg ik voor op m’n flikker, want: kwetsend voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen...
Toen werd ik gewezen op “bewust kindvrij”, maar dat mag nu kennelijk ook niet meer?

Mijn reactie is meestal; nee ik heb geen kinderen. Sommige zijn best leuk hoor, maar dan wel van een ander. :D met een dikke glimlach beantwoordt dat heel veel vragen.

Ik houd juist helemaal niet van andermans kinderen en heb er zelf wel eentje. Dat vinden mensen ook ontzettend raar. Nu is die intussen 19. Maar toen die jonger was, werd er toch wel verwacht dat ik kinderen leuk vind en graag mee deed met dat geleuter over ze. Nou nee dus.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:39

pmarena schreef:
Ik vind het wel erg interessant hoe dat werkt met vlees.... alsof dat andere dieren zijn met minder rechten ofzo :(:) Verhaal van Marcella is op zich goed: liever kippen slachten en eten die het goed gehad hebben. Maar aan de andere kant: even grofweg zeggen dat je dieren hebt gekocht, in de winter geen zin hebt om er voor te zorgen en deze gezonde dieren dan maar om zeep helpt, en dan in het voorjaar weer nieuwe koopt om daarmee weer hetzelfde te gaan doen.... dat moet je eens zeggen over andere dieren :=

Jonger vlees is wel malser natuurlijk. Dus beter jaarlijks jonge kipjes slachten dan wachten tot het taaie soepkippen zijn geworden.
Maar aan de andere kant bij Onze Boerderij was Yvon gister bij een kippenboer en die zegt dat oude hennen veel grotere eieren leggen. Dus het is maar net wat je zoekt in je kip. Twee eitjes koken/bakken ipv eentje is ook niet zoveel moeite tenslotte.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:42

Heb trouwens ook bewust geen kinderen en die gaan er niet komen ook. Maar vanuit het feit dat ik best wat aangeboren problemen heb waar ik mijn kinderen niet mee wil opzadelen, maar wel erfelijk zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:50

Als men het niet eens is over wat iemand waard is in het werk dan zit je gewoon op de verkeerde plek of iemand is zelfoverschattend.
Ik heb ook wel eens een negatief advies gegeven over iemand omdat ik het hele jaar geen enkele positieve vooruitgang gezien had en hij maakte zich schuldig aan pestgedrag. Blijkbaar zag het hele management team dat ook zo want hij kreeg geen bonus en geen verhoging. Nog nooit zo iemand zo boos en beledigd gezien, hij was serieus overtuigt dat hij de allerbeste was.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:55

Shenavallie schreef:
Nee, dat dacht ik toen niet. Nu wel. Ik ging er toen nog van uit dat iedereen gelijk was en dus ging ik naar de directeur voor een gesprek. Achteraf weet ik dus wel beter. Daarna alleen nog maar bij bedrijven gewerkt waar iedereen hetzelfde loon kreeg, ongeacht leeftijd of geslacht. Ideaal! :j

Dat lijkt me juist niks. Vooral niet met de huidige arbeidsmarkt. Ik heb juist best wel pittig onderhandeld over salaris en de hoeveelheid uren die ik daarvoor werk (en ook alles gekregen waar ik om heb gevraagd). Onze jaarlijkse verhoging is gebaseerd op hoe je presteert en je ontwikkelt. Ik krijg dus ook meer betaald dan iemand met dezelfde functie die zijn/haar persoonlijke ontwikkeling niet boeit.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 09:32

SusanH schreef:
Ik wil er even ingooien dat ik kindvrij een hele nare term vind. Net of kinderen het vreselijkste zijn wat je kan overkomen en dat je leven dan voorbij is. De meeste succesvolle vrouwen die ik ken zijn naast gewoon heel goed in hun werk ook nog moeder. Daar kan ik alleen maar diep respect voor opbrengen.

Ja. Kinderen zijn het vreselijkste wat me kan overkomen, daarom heb ik de glijbanen eruit laten halen. Daarom noemen we het kindVRIJ.

Breng dan ook wat respect voor degenen die ze niet willen, niet alleen voor de genen die ze wel willen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 09:42

Prairy schreef:
SusanH schreef:
Ik wil er even ingooien dat ik kindvrij een hele nare term vind. Net of kinderen het vreselijkste zijn wat je kan overkomen en dat je leven dan voorbij is. De meeste succesvolle vrouwen die ik ken zijn naast gewoon heel goed in hun werk ook nog moeder. Daar kan ik alleen maar diep respect voor opbrengen.

Ja. Kinderen zijn het vreselijkste wat me kan overkomen, daarom heb ik de glijbanen eruit laten halen. Daarom noemen we het kindVRIJ.

Breng dan ook wat respect voor degenen die ze niet willen, niet alleen voor de genen die ze wel willen.

_/-\o_

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:02

Prairy schreef:
SusanH schreef:

Ik geef toch heel duidelijk aan dat het mijn mening is? Ik vind hoe jij het nu brengt heel aanvallend over komen. Ik heb geen moeite met mensen die bewust geen kinderen willen. Dikke prima. Ik vind alleen de term kindvrij naar overkomen. Alsof je vrij van ongedierte bent. Of vrij van ongemakken. Is blijkbaar een hele onpopulaire mening als ik de reacties zo lees.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:05

Zelfs al vind iemand een kind gelijk staan aan een rat, dat boeit me vrij weinig eerlijk gezegd, zolang ze maar geen vangkooien met snoepjes neerzetten ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:19

Marcella schreef:
Het is niet zo zeer zin hebben van de winter, maar gezondheid kwestie die in de winter periode het slechts is. Ik hoop ze voor nu t/m december te kunnen houden, maar als het niet kan worden ze eerder geslacht.

Maar op zich is er toch ook niks mis mee om je eigen vlees op te fokken? :)
Alleen ik vind het zo.... bijzonder / intrigerend altijd dat er "voor vlees" anders tegenaan gekeken wordt.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:30

Ik weet niet of het perse een unpopulair opinion is of meer unpopulair behaviour :') , maar als ik op verjaardagen of andere feestjes ben met mijn vriend begeef ik me het liefst tussen de mannen. Die kunnen me een partij ouwehoeren, grapjes maken en weet ik het (gegarandeerd de hele avond lol). Tussen de dames staan vind ik niks aan. Ik kan echt niet mee met die gesprekken over kinderen en kleren en make-up e.d. Ik wil feestvieren en slap zeveren 8-) *\o/*
Wordt daar vaak best raar over aangekeken, want het is toch wel een dingetje wat 'zo hoort' bij ons in de omgeving merk ik en ik heb al eens te horen gekregen dat vrouwen me daarom arrogant vinden. Wat ik volgens mij toch eigenlijk niet echt ben of in ieder geval is het niet de bedoeling -O-

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:33

Toch is het iets wat je dagelijks hoort hoor, dat vrouwen beter met mannen kunnen omgaan dan met vrouwen. Ik heb 4 broers en zou niet weten hoe ik me moet gedragen op een verjaardag tussen alleen maar vrouwen. Niet heel gek dus, wel heel gezellig. :))