Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 00:42

Nee,ik zuig geen spinnen op.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:03

Mijn auto mag 100kg trekken. Maar wat gebeurt er, stel ik zou 500 kg trekken? En vooral, wat is het verschil met dezelfde auto (zelfde jaar, model, motor, alles) die 600 kg mag trekken?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:16

Waar kan ik vrijdag op de heide wandelen, zonder in de file te hoeven lopen? Het deel van de Posbank met het bezoekerscentrum valt daarmee dus af.
Ik kom uit Friesland, rij hoe dan ook over Hilversum en kan verder daar naar toe waar ik naar toe wil, maar dat zal dus niet Brabant of Limburg zijn. Verder maakt locatie weinig uit.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:18

Lalidan schreef:
Waar kan ik vrijdag op de heide wandelen, zonder in de file te hoeven lopen? Het deel van de Posbank met het bezoekerscentrum valt daarmee dus af.
Ik kom uit Friesland, rij hoe dan ook over Hilversum en kan verder daar naar toe waar ik naar toe wil, maar dat zal dus niet Brabant of Limburg zijn. Verder maakt locatie weinig uit.

De Treek?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:13

theadora99 schreef:
Mijn auto mag 100kg trekken. Maar wat gebeurt er, stel ik zou 500 kg trekken? En vooral, wat is het verschil met dezelfde auto (zelfde jaar, model, motor, alles) die 600 kg mag trekken?

Het kan dan zijn dat de aanhanger die getrokken wordt de voorwielen van het wegdek tilt (dan kan je niet meer sturen).
Ik heb ook eens een bestelbus gezien die te vaak te zwaar beladen werd, hiervan lag op de duur de motor los in de bak. Deze had zichzelf losgetrokken, rijden ging vanaf dat moment absoluut niet meer.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:29

Lalidan schreef:

Onder Nijmegen ligt Heumensoord. Heel rustig, maar uitgestrekt genoeg om mooie rondes te lopen.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:41

theadora99 schreef:

Verschil tussen aandrijvingsvorm?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:16

AmyII schreef:
theadora99 schreef:

Het kan dan zijn dat de aanhanger die getrokken wordt de voorwielen van het wegdek tilt (dan kan je niet meer sturen).
Ik heb ook eens een bestelbus gezien die te vaak te zwaar beladen werd, hiervan lag op de duur de motor los in de bak. Deze had zichzelf losgetrokken, rijden ging vanaf dat moment absoluut niet meer.

Maar exact dezelfde auto (op het eerste oog dan), zelfde motor, gewicht etc, mag wel meer trekken. iemand die ik erover sprak zei dat het zat in de sterkte van de trekhaak maar dat leek me nogal een raar verhaal. Gaat overigens om een Ford Fiesta. Hoef helemaal niet zo veel te trekken hoor vroeg me alleen af waarom ik minder mag trekken dan een andere auto.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:20

ReadTheRulez schreef:
Knipt iemand wel eens de stofzuigerzak open om te kijken of de spinnen die je hebt opgezogen er nog in zitten? :')

Nope :') _O-

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:59

theadora99 schreef:
Maar exact dezelfde auto (op het eerste oog dan), zelfde motor, gewicht etc, mag wel meer trekken. iemand die ik erover sprak zei dat het zat in de sterkte van de trekhaak maar dat leek me nogal een raar verhaal. Gaat overigens om een Ford Fiesta. Hoef helemaal niet zo veel te trekken hoor vroeg me alleen af waarom ik minder mag trekken dan een andere auto.

Het zou inderdaad aan de type-goedkeuring van de trekhaak kunnen liggen.
Staat bij jou op je kentekenbewijs dat je 100 kg. mag trekken?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 23:05

Ja, staat op kentekenbewijs idd. Bij dezelfde auto (alleen een andere kleur :') ) staat ook op kentekenbewijs dat hij meer mag trekken.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 23:16

100kg is echt niets, de meeste aanhangers wegen meer. Misschien dat zo'n bagage-aanhanger kan? Maar die zal ook snel meer wegen met inhoud lijkt me.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 23:45

Heb je toevallig een demontabele trekhaak? Of een trekhaak die later aan de carrosserie is vastgemaakt? Lijkt me dat dan daar het verschil zit. Ik had bij mijn vorige auto ook een demontabele (omdat hij anders voor het kenteken zat) en daar mocht hooguit een fietsendrager op.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 23:48

AmyII schreef:
Heb je toevallig een demontabele trekhaak? Of een trekhaak die later aan de carrosserie is vastgemaakt? Lijkt me dat dan daar het verschil zit. Ik had bij mijn vorige auto ook een demontabele (omdat hij anders voor het kenteken zat) en daar mocht hooguit een fietsendrager op.

Demontabel in elk geval niet. Ik heb hem alleen pas een week (vorige week woensdag opgehaald) dus of hij later is bevestigd durf ik eigenlijk niet te zeggen...

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 00:02

Bestaat er ook zoiets als een traphekje idee voor je douche als douchegordijn?

Ik wil eigenlijk iets van een douchegordijn maar alleen de onderste helft. Als ik hem op volle lengte doe moet hij voorbij het licht en dan sta ik half donker te douchen en dat vind ik irritant. Heb kort nagedacht om dan de stang maar halverwege te hangen ipv hoog maar dan moet ik er onderdoor als ik wil douchen, lijkt me ook niet handig :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 05:25

laraxXxemma schreef:

Ik wil eigenlijk iets van een douchegordijn maar alleen de onderste helft. Als ik hem op volle lengte doe moet hij voorbij het licht en dan sta ik half donker te douchen en dat vind ik irritant. Heb kort nagedacht om dan de stang maar halverwege te hangen ipv hoog maar dan moet ik er onderdoor als ik wil douchen, lijkt me ook niet handig :')

Als het al bestaat, dan heeft het volgens mij weinig zin. Als het lager begint dan de hoogte waarop de straal je lichaam raakt, dan spetter je er toch gewoon overheen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 06:58

Kun je lang op 1 been staan met je ogen dicht? Het valt mij best tegen.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:01

laraxXxemma schreef:

Er zijn wel van die klemstangen voor het douchegordijn, die zou je dan op normale hoogte kunnen hangen als je niet aan het douchen bent, en lager als je wel doucht.

Een traphekje achtige oplossing bestaat ook, dat heet een douchedeur ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:09

laraxXxemma schreef:

En een transparante? Schijnt het licht doorheen :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:05

germie schreef:

Hahaha wat toevallig. Net nog geoefend. Moet ik van de kine. Links 17 sec en rechts 13 vandaag. Ben er erg slecht in.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:07

Waarom worden plastic bakjes niet droog in de vaatwasser. Super vervelend.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:31

theadora99 schreef:

Maar exact dezelfde auto (op het eerste oog dan), zelfde motor, gewicht etc, mag wel meer trekken. iemand die ik erover sprak zei dat het zat in de sterkte van de trekhaak maar dat leek me nogal een raar verhaal. Gaat overigens om een Ford Fiesta. Hoef helemaal niet zo veel te trekken hoor vroeg me alleen af waarom ik minder mag trekken dan een andere auto.[/quote]

Soms is het alleen ene papieren kwestie en soms ligt het aan de instellingen van de motor. Je kunt ook je auto soms omhoog laten keuren. Dus dat je meer mag trekken. Dan stellen ze de motor anders in (chiptuning), wordt gecontroleerd of je chassis ed het aankan en mag je meer trekken.

Overigens zijn er best wel veel (vooral kleine) auto's die geremd maar 100 kg oid mogen trekken en geremd rond de 500. Maar niemand die dat controleerd (of eraan denkt) als hij een boels 750 kg aanhangwagen huurt. Terwijl je dan wel fout bezig bent.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:34

Zo'n aanhangwagen van 750kg is vaak geremd en weegt geen 500kg. Dus dat mag prima. Je moet wel opletten hoe zwaar je hem belaadt natuurlijk.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:42

germie schreef:

Hier 35 seconden op links en 32 op rechts, valt me niet tegen maar mán waar is mijn evenwicht heen :') ogen open betekent dat ik het rustig 2 a 3 minuten volhoud 8-)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:51

poes schreef:
germie schreef:

Hahaha wat toevallig. Net nog geoefend. Moet ik van de kine. Links 17 sec en rechts 13 vandaag. Ben er erg slecht in.

Ik nog slechter maar ik juist weer een goed evenwicht met coordinatiesporten. Dus wat zegt het? Weinig tot niets. Maar ben wel benieuwd of mensen het echt kunnen, of echt niet.
Los staan in trein of bus doe ik weer zo.
Ogen open idd minuten lang.