Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:57

Ik ben daar waarschijnlijk nog heel ouderwets in maar ik wil de kledij echt in mijn handen zien dus ik koop raar of zelden iets via internet, ook geen nieuwe kleding.
Ik wil dat kunnen zien en voelen hoe een maat valt en een foto vertekend vaak. Zo had ik bij zara een broek gezien waarvan ik dacht dat die wel zou passen. Gaan kijken in de winkel en dat was weer een breed maar kort model en voor [naam] heb ik eerder smal en lang model nodig idem voor truien.
En ik weet dat he retour kan zenden maar ben nogal chaotisch en druk op t moment dat ik zoiets te laat zou doen en ik dus met kleding zit dat niet past.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:01

Helaas heb ik dat bij Zara ook vaak. :j
Flo zit haar momenteel goed en h&m het meeste ook wel. Overigens 2 hele fijne truien van de Hema, 1 roze en 1 oker. Ze wilde ze zo graag hebben. Viel vroeger altijd te wijd maar deze niet. Dus of onze dochter nu breder wordt of de kleertjes smaller?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:03

Geen tijd voor om kledij te voelen

Meeste merken weet je het wel eenmaal gevoeld of gezien te hebben
Zet gewoon loep op de plaatjes

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:25

tita schreef:
Geen tijd voor om kledij te voelen

Meeste merken weet je het wel eenmaal gevoeld of gezien te hebben
Zet gewoon loep op de plaatjes

Idem daar kom ik niet aan toe.

Ik moet zeggen dat ik koop wat ik mooi vind en daar voor de rest niet bij kijk naar waar het vandaan komt.

Tweedehands doe ik niet aan. :o

Ik geef wel alle kleding weg. Gooi het niet in de kliko als het te klein word.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:51

Als ik iets moois op de groep zie dan bied ik. Ik neem graag dingen van Lau en Pantykous over bijvoorbeeld en er is een vrouw met een iets ouder kindje dan O, die verkoopt mij haar HoJ spullen. Maar ik word ook steeds handiger met saleaankopen. En als ik iets moois wil dat echt prijzig is, dan koop ik het ook. Ik word wat selectiever nu ik wat meer geld per stuk uitgeef. Liever dat dan een kast voor H&M waar ik de helft niet van gebruik zoals ik eerst had.

Ik wil nu graag die broek van Ammehoela, die geruite tuinbroek maar dat moet echt even maandje wachten want ik moet ook nog een aanschuifbedje, wat babyspullen, we hebben dat spijkerjack van Panty gekocht, wat rompers bij Sleepnomore, ik wil een Lushbestelling doen...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:09

MarcoBorsato schreef:
Ik houd van aparte spullen, slaag bij HEMA vaak wel voor rompers maar kleding koop ik er niet

Of wacht jawel. De joggingbroekjes voor in de nacht haal ik er ook.

En ik koop dan weer alleen maar bij Hema :=. De rest heb ik eigenlijk alleen maar gekregen.

Verder kijk ik met veel jaloezie in dit topic, heb echt geen geld voor al die (in mijn portomonee gezien) dure spullen :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:13

Die selectiefheid kwa hoeveelheid van kleding die je nodig hebt, heb ik bij mijn eigen al, dat trek ik eigenlijk ook gewoon door naar aankopen voor de kinderen. Of het nu dure kleren zijn of niet, maakt op dat punt voor mij niet veel uit.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 20:14

Ik probeer ook echt te kijken naar verantwoorde kleding.

Moet wel zggen dat TAO volgens mij dit jaar echt een slag duurder is geworden (en collectie vind ik mwah) en Bobo ook. Probleem bij bobo vind ik dat de gewone shirt qua kwaliteit wisselend is. De truien en ribbelstofshirts zijn mooi, maar gewone shirts erg verkleuren en soms haast dunne stof.
Heb mij voorgenomen dit jaar vooral van Tiny de shirts te nemen voor de zomer. Die kwaliteit blijft eigenlijk toch het mooiste. Kan ook niet wachten op de tweede drop.

En hoop dat de volgende drop van mini rodini briljant is.

Als je nu wist of het een meis of joch werd was het al makkelijker overnemen :P
Maar goed jij vent niet zo heel erg van roze toch Marco?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:14

Blijft een lastige discussie. Ook bij duurdere merken weet je soms niet waar de grondstoffen vandaan komen en Zeeman bijvoorbeeld schijnt zijn zaakjes dan weer vrij goed voor elkaar te hebben. Ik koop weinig meer bij H&M en Primark, maar Zara soms nog wel. Verder veel tweedehands merk en Sale. Laatst nog Mingo, 1+ en Carlijnq met 70% korting gekocht.

Nu nummer twee ook een jongetje blijkt vind ik het minder moeilijk om duurdere dingen te kopen, die schuif ik gewoon door straks. :D

En over smaak valt gelukkig niet te twisten. Sommige dingen vind ik bij anderen heel leuk, maar zou ik zelf niet zo snel kopen. Die LH salopettes vind ik op een plaatje erg leuk, maar dat baggy staat mijn zoontje vreselijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:19

_lautje_ schreef:
Als je nu wist of het een meis of joch werd was het al makkelijker overnemen :P
Maar goed jij vent niet zo heel erg van roze toch Marco?

Ik dénk het niet maar misschien wel. Ik zie mezelf ook wel weer losgaan met een meisje, ik vind dat zachtroze echt mooi.

Nog 23 weken en dan weten we het *\o/*

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:32

Dat van TAO dacht ik ook al, maar dat ligt dus niet aan mij.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:45

Ach, of je het nu mooi vindt of niet, als iemand zn best heeft gedaan op een combinatie dan vindt ik alleen dat vaak al leuk om te zien. Ik heb hier eigenlijk nog nooit iets voorbij zien komen waarvan ik dacht: ok. Niet mooi en ook echt niet over nagedacht.

Laura: de dames staan er weer chique op! Bloemetjesmotief is best bescheiden toch? Stofje van het roze shirt van T&C ziet er heerlijk zacht en toch stevig uit!

Ik wacht nu met smart op de groene trui met vleermuis van Mini Rodini, wat een tof ding is dat! Verder ga ik denk ik vast sparen voor de sale van de huidige collecties LH, Gray label, Molo, carlijnq en repose. Als ik alles zou kopen wat ik tof vind zijn we zo 1000,- verder. Krijg ik wel bonje hier denk ik :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:53

Lang niet gereageerd, maar lees af en toe nog wel mee.
Vind de hele ‘duurzaamheid’ discussie wel leuk. Ben namelijk mijn leven drastisch aan het verduurzamen en sinds ik die serie heb gezien over de kledingindustrie kan ik het nauwelijks meer over mijn hart verkrijgen om slecht geproduceerd spul te kopen :o Voor mezelf deed ik dat al lang niet, maar ja, zelf doe ik ook een heel stuk langer met mijn kleding, dus dan maakt me de prijs ook niet zo uit.
Maar het hele dure nieuwe spul voor kids past helaas ook niet zo bij mijn portemonnee dus ik heb besloten om dan tweedehands te kopen :P Of in de uitverkoop natuurlijk.
Vind het wel lastig om echt goed te filteren wat nu wel en niet verantwoord is. De merken die hier genoemd worden vind ik vaak niet zo heel mooi :o Behalve House of Jamie, dat vind ik wel echt mooi spul. Sommige dingen van mini rodini vind ik wel te doen, maar meer eigenlijk niet echt.
Ik hou nu echt van merken als tumble ‘nd dry, tygo en vito, moodstreet, me and my monkey enzo. Maar volgens mij is dat niet echt duurzaam? Vind het allemaal zo ontransparant wat er nu wel of niet goed is.

Anyway; iemand nog tips voor goede merken die in mijn straatje passen? Of facebookgroepen waar je lid van kan worden waar je leuk spul kan kopen 2e hands?
Vind het jammer dat Lautje meisjes heeft, want dat spul vind ik wel leuk :+ En alle anderen die jongetjes hebben, lopen gelijk met mijn jongen dus kan ik ook niet 2e hands overnemen. Hoewel ik nu een nieuwe baby-jongen krijg, dus misschien kan ik met MarcoBorsato concurreren om de spullen van pantykous :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:57

MarcoBorsato schreef:
_lautje_ schreef:
Dat broekje hebben we hier ook Giolli. Die is echt beeldig.

Wij hebben zo een verjaardag.
Julia heeft een shirt van Tartine et Chocolat en broek van Ralph Lauren aan. Sophie boxpakje van Ealph Lauren en vestje van Tartine.

[ [url=m/XQvfwq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WOCkyx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mijn man leek Sophie vooral op een slechte reclame van een bloemist :Y)
Ik vind het poppig en gewoon schattig.

<3 <3

Zullen we de discussie geld/mooi gewoon niet voeren? Niet weer. En als je niks aardigs kunt zeggen, zeg dan niks, zo houden we het hier gezellig.

Hoewel ik vaak niks zeg omdat ik zo meh ben van het zwanger zijn. Meh.

Puckababy heeft 20 procent korting met code Leontien. Nee grapje, PUCKAKUSJE. Even de Tokyo Piep besteld voor onze eigen piep.

O loopt trouwens sinds zijn 1e verjaardag. Maakt ondertussen deuren open, schuift krukjes naar aanrecht en kasten om op te klimmen, heeft het kinderslot door, rent achteruit :') Hoe komt zo'n slomo als ik aan zo'n behendig kind :')

Haha jou rust is voorbij :')

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:02

Ik zei ooit ook, ik wil echt niet alles roze....

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:03

Bizar he hoe snel ze soms doorhebben hoe ze levensgevaarlijke dingen kunnen uithalen. O staat al sinds 9 maanden langs de banken enzo en loopt nu sinds een week of 3. Sinds deze week echt goed los, kruipen doet hij ineens helemaal niet meer. Nieuwe skill is in the pocket! Vind het super! Veel kleding staat veel leuker als hij rondloopt :))

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:06

Cruz begint nu net met lopen dus ik heb t nog even rustig :D

Oh Lau wat staat die TC trui mooi trouwens! Smal is ie he, voor t hoofd! Bij.Cruz ging dat echt niet.

Ik heb wat seller’s regrets nu ik weet dat er wellicht ooit nog een kindje komt.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:08

Haha Pk, ach. Dan weer shoppen is ook geen straf toch?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:09

:(:) Wat van mij is, is van jou bro.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:11

Tita:
WAT IS ER MIS MET MIJN EI.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:12

Hier houden we ook ons hart vast als [naam] zelf kan rechtstaan en kan stappen, denk dat de bulten en blauw plekken niet tellen gaat zijn.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:16

dromertje2 schreef:
Hier houden we ook ons hart vast als Finn zelf kan rechtstaan en kan stappen, denk dat de bulten en blauw plekken niet tellen gaat zijn.

Valt hier heel erg mee gelukkig! Je moet weliswaar ogen in je achterhoofd hebben maar aan de ‘normale’ valpartijen heeft hij niks overgehouden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:32

Hij heeft al kruipend al de nodige blauwe plekken opgelopen, hij is niet bepaald voorzichtig. Het omgekeerde van de oudste, zijn we niet gewoon dus.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:41

De discussie weer.

Ik koop wat ik kan betalen, soms is dat meer en soms minder. Koop ook graag 2e hands maar soms vind ik bepaalde merken toch voor te veel weg gaan.

Eerst wilde ik graag de MR broekjes, maar nu kleed ik B weer vaak gewoon in een tumble spijkerbroek met een leuke sweater er boven op.

Hij heeft sinds hij goed loopt al z'n shoesme schoenen, voeten groeien niet zo hard dus heb helaas nog geen nieuwe hoeven kopen :P

Ik koop de rompers graag bij de lidl en Hema.

Zeeman heeft nu wel leuk newborn spul en Hema ook. Voor B niet veel leuks laatste tijd.

Vandaag liep B compleet in tumble haha. Trui, broek en winterjas.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:42

Welke serie was dat Verootje? Ben wel benieuwd.

Hier heeft duurzaam wel mijn voorkeur maar moet tegelijkertijd bekennen dat ik nog nooit iets heb laten liggen omdat het niet duurzaam is. Ik koop wel regelmatig tweedehands. Mensen geven hier vaak kleding als cadeau i.p.v. speelgoed, dus helemaal prima. Mijn ouders en zusjes vinden het ook leuk om kleding voor A te kopen dus al met al heeft A best een goed gevulde kledingkast.

Geven trouwens wel veel geld uit aan schoentjes, soms meer dan ik zou willen maar mijn man heeft nu eenmaal een schoenentic.