Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 06:50

Niet alleen in een rusthuis, gezien dit topic. Afwachten maar weer tot mei..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 09:38

Ik ga hard duimen dat bevrijdingsdag 2022, verlosdag van jullie buren gaat zijn.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 10:51

luuntje schreef:
Ik ga hard duimen dat bevrijdingsdag 2022, verlosdag van jullie buren gaat zijn.

Dat zou ook een mooi symboliek zijn.
Letterlijk

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 11:06

Nee die verzorging tehuizen... net een kleuter school... rollators kun je ook de boel blokkeren zitplaatsen bezet houden.. verhalen genoeg van mijn oma vroeger..
Laatst bijgewerkt door Christiene op 08-04-22 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 11:10

Arabesk schreef:
Mei 2022.…... Start topic najaar 2018 ongelooflijk.

Kunnen die buren niet gewoon oprotten naar een bejaardentehuis ofzo en daar loeren naar anderen en geen leven hebben.

Ik ben tussen 2020 en 2022 weg geweest van Bokt. Ik was ook verbaasd dat dit topic nog steeds actief was. :+ Hele bijzondere mensen in ieder geval.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 11:39

Christiene schreef:
Nee die verzorging tehuizen... net een kleuter school... rollators kun je ook de boel blokkeren zitplaatsen bezet houden.. verhalen genoeg van mijn oma vroeger..

Als mensen ouder worden,gehandicapt worden,etc.,dan blijven het gewoon dezelfde mensen die aardig zijn of onaardig wat ze ook al waren toen ze nog zelfstandig woonden.Eerst blokkeerden ze je oprit met hun auto en nu met hun scootmobiel of rollator.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:10

anjali schreef:
Als mensen ouder worden,gehandicapt worden,etc.,dan blijven het gewoon dezelfde mensen die aardig zijn of onaardig wat ze ook al waren toen ze nog zelfstandig woonden.Eerst blokkeerden ze je oprit met hun auto en nu met hun scootmobiel of rollator.

Dat klopt vaak en is ten dele waar. Wat je vaak ziet bij mensen die beginnend dementie hebben dat er decorum verlies kan zijn, dat er bepaalde (gezonde) remmingen die er waren weg vallen. Die groep wordt vaak (nog niet) herkend cq erkend als zijnde beginnende dementie. Vaak zijn die mensen ongeduldiger, hebben "schijt" aan de normale fatsoen normen en kunnen onsympathiek aanwezig zijn .
Vaak worden onhebbelijke gewoontes zoals Anjali schrijft sterker, zoals ongeduldig zijn etc en fijne mensen zijn vaak nog liever, fijner etc.
Vaak worden die mensen enorm open en gebruiken woorden bv die ze vroeger nooit gebruikten. Voor de omgeving is dit dan wel eventjes wennen. HEt is heel erg moeilijk om generaliserend over ouder wordende mensen te schrijven, want daarvoor is het te verschillend. Veel mensen worden nooit (gelukig) dement, en toch zie je daar ook dat bepaalde positieve cq negatieve eigenschappen zich kunnen versterken.

TS, ik hoop oprecht dat jullie er in mei uitkomen en dat deze nare "soap" spoedig voorbij zal zijn. Dat mag onderhand wel eens zo zijn!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:30

Zon rusthuis klinkt dan juist als de ideale plek voor de buren. Daar voelen ze zich als een vis in het water!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 12:52

ista schreef:
Zon rusthuis klinkt dan juist als de ideale plek voor de buren. Daar voelen ze zich als een vis in het water!
_O-

Ik heb in bejaardenhuizen gewerkt waar het heel gezellig was hoor en ook mijn ouders zaten in een heel goed en fijn bejaardenhuis toen mijn vader dement was.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:00

Moonfight schreef:
Geen update, alles is rustig. Niks meer van ze gehoord over de dakkapel. Zitting hoger beroep is in mei.

Hopelijk hebben ze een ambtenaar getroffen bij de Gemeente tijdens hun geklaag die wakker was, die als tegen antwoord heeft gegeven maar uw dakkapel is ook niet afgeplakt...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:23

Het is inmiddels bijna mei.
Kunnen we op een bepaalde datum gaan duimen voor een afronding van dit verhaal?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:38

Ik wilde zeggen 8 mei, dat is mijn verjaardag… maar das op zondag

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:55

5 mei Bevrijdingsdag :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:03

Jes schreef:
5 mei Bevrijdingsdag :')

Hahaha. Ja dat zou mooi zijn.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-22 12:01

17 mei is de zitting :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 19:18

Nog even wachten dus.
Gedragen de buren zich nu?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 21:27

Da's bijna! Kunnen ze daarna nog steeds rekken of is dit een definitieve uitspraak?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-22 13:16

Dat is geen uitspraak maar een zitting ter plaatse. Dit is stap 1 van het hoger beroep van de buren. Wij hopen zelf op een uitspraak richting de einde van dit kalender jaar.

Buren zijn redelijk rustig op het moment :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 13:24

Wat een lange adem hebben jullie nodig. Ik hoop oprecht dat jullie rustig in de toekomst kunnen blijven wonen net als wij. ONs is het ook gelukt. ONze buren hadden vanaf 1972!! al bij de vorige eigenaar problemen met de afscheiding en dat was een enorm lijk dat uit de kast kwam vrij snel na aankoop. Ik vond het zo'n naar mens, dat wij (was ook mogelijk in onze situatie→ dus zegt niets over die van jullie!!) haar in alles haar zin hebben gegeven en de hele afscheiding hebben weg gehaald en 5 meter naar voren een nieuwe laurier haag hebben gepland. Dit alles met behulp van een intermediair. Toen ze na al die uitgaven en werk nog problemen maakte in onze tuin in aanwezigheid van de intermediair ben ik zo boos op haar geworden, dat de intermediair ik weet niet wat gedaan heeft richting haar, maar het was helemaal klaar en het is nog klaar. Alleen is ze nu met de andere buren begonnen, maar dat is niet ons probleem. Ze negeert onz volledig en onlangs hoorde ik in de winkel een verschrikt "oeilala" naast me en dat was de buuf die bijna tegen me aanbotste en verschrikt die uitroep deed in aanwezigheid van haar vriendin. :=

Dat wens ik je dus echt toe, want niets zo vervelend als dit oeverloze gezeur en mensen die niet van ophouden weten. Ons woongenot is enorm verhoogd, en pas als het stopt zul je merken wat voor een wissel dit trekt op je woongenot. SUCCES!!

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:08

sterkte en succes morgen, hopelijk is dat dan het laatste hoofdstuk.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:24

Krijgen jullie na de zitting direct een uitspraak of nemen de rechters daar weer de nodige tijd voor?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:29

Dat schrijft ze letterlijk 3 Posts boven je :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 17:02

Shiloh schreef:
Tegenwoordig willen ze bij hoger beroep nog wel eens direct een uitspraak doen wat het uiteindelijke vonnis is, dat verschilt nog wel eens daarom mijn vraag. Ik hoop natuurlijk voor haar dat er direct een uitspraak is, niet dat er weer eens 6 weken wordt gepakt voor dat deze schriftelijk volgt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 17:54

meggiemeg schreef:
Shiloh schreef:
Tegenwoordig willen ze bij hoger beroep nog wel eens direct een uitspraak doen wat het uiteindelijke vonnis is, dat verschilt nog wel eens daarom mijn vraag. Ik hoop natuurlijk voor haar dat er direct een uitspraak is, niet dat er weer eens 6 weken wordt gepakt voor dat deze schriftelijk volgt.

Sterker nog de ts verwacht pas einde van dit kalenderjaar uitspraak schrijft ze. Duurt dus nog wel wat langer dan 6 weken :=

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 20:47

Succes morgen!!!