Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:44

Dorus schreef:
Een niet al te hoog krukje oid waar ik m’n voeten op kan zetten als ik aan de eettafel zit te werken. Bij voorkeur een beetje stijlvol en geen standaard kunststof dingen.

De stoelen zijn eigenlijk veel te hoog voor mijn beenlengte en ergens in mijn lijf gaat er iets mis als ik te lang aan die tafel zit te werken. Heb de halve nacht wakker gelegen met pijn nadat ik een groot deel van de avond aan de eettafel had doorgebracht.

rien10 schreef:
Als je Googled op Voetenbankje en dan op Afbeeldingen, zie je er een hoop. Zakelijk, maar ook huislijke. Ikea heeft ze ook.

Zakelijk is echt niet wat ik zoek en alles wat ik op Google of bij Ikea tegen kom is veel te hoog. Ik hoef niet giga veel hoogte te compenseren en wil ook graag m’n knieën nog kwijt kunnen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:45

gerlindie schreef:
Het gaat vooral over de doserings streepjes die specifiek op de spuit staan (ze gaan op kg lichaamsgewicht zegmaar)

Ik heb nu een "gewoon" spuitje van de Kruidvat, maar nu is het dus een klein beetje gokken wat de dosering precies is.
De DA heeft ze niet los

Heb je de oude spuit nog?
Pak je nieuwe spuit en trek deze vol.
Zet je vinger aan de onderkant van de oude spuit.
Vul deze van boven tot de juiste hoeveelheid.
Druk vervolgens rustig het te veel wat je over hebt uit de nieuwe spuit terug in de fles.
Stop zodra deze leeg is. Op de plek waar zuigerstopt zet je met een (watervaste stift) een streep rondom.

Volgende keer heb je dan de juiste afmeting.

(Wat je in je oude spuit hebt kun je weer opzuigen uit een glaasje als extra controle eventueel)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:48

Hoeveel cm denk je ongeveer Dorus? Ik denk namelijk even aan interieurtafeltjes die je in de vensterbank zet om een bloempot op te zetten. Vaak gemaakt van mooi hout, beetje rustiek.

Maar in hogere formaten heeft Leen Bakker een heel gaaf soort van bankje.

Andere optie is een bartafel nemen met hoge krukken. Heb ik zelf, werkt echt heel prettig. Maar goed, ik heb alleen af en toe weekenddienst. Voeten gaan van eigen kruk naar de grond en ook op de kruk tegenover me. Maar wel een dure oplossing :')

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:52

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:05

Veulen84 schreef:
gerlindie schreef:
Het gaat vooral over de doserings streepjes die specifiek op de spuit staan (ze gaan op kg lichaamsgewicht zegmaar)

Ik heb nu een "gewoon" spuitje van de Kruidvat, maar nu is het dus een klein beetje gokken wat de dosering precies is.
De DA heeft ze niet los

Heb je de oude spuit nog?
Pak je nieuwe spuit en trek deze vol.
Zet je vinger aan de onderkant van de oude spuit.
Vul deze van boven tot de juiste hoeveelheid.
Druk vervolgens rustig het te veel wat je over hebt uit de nieuwe spuit terug in de fles.
Stop zodra deze leeg is. Op de plek waar zuigerstopt zet je met een (watervaste stift) een streep rondom.

Volgende keer heb je dan de juiste afmeting.

(Wat je in je oude spuit hebt kun je weer opzuigen uit een glaasje als extra controle eventueel)

Slim!
Dankjewel <3

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:17

Janine1990 schreef:
Hoeveel cm denk je ongeveer Dorus? Ik denk namelijk even aan interieurtafeltjes die je in de vensterbank zet om een bloempot op te zetten. Vaak gemaakt van mooi hout, beetje rustiek.

Andere optie is een bartafel nemen met hoge krukken. Heb ik zelf, werkt echt heel prettig. Maar goed, ik heb alleen af en toe weekenddienst. Voeten gaan van eigen kruk naar de grond en ook op de kruk tegenover me. Maar wel een dure oplossing :')

Een 20cm maximaal gok ik.

Een bartafel is ook echt geen optie. Dat is net zo dramatisch of zelfs dramatischer dan de huidige opstelling. Die sporten van een kruk zijn altijd te laag voor mij waardoor ik met hetzelfde probleem zit. Voeten op de stoel tegenover me doe ik nu wel regelmatig, maar dat werkt dus niet afdoende.
En op het puntje van de stoel gaan zitten in actieve houding met voetjes aan de vloer is dan helemaal geen optie meer. Om over de bijbehoren investering en mijn gehechtheid aan m’n huidige tafel nog maar niet te spreken :+

kimmie1 schreef:
https://www.marktplaats.nl/a/huis-en-in ... ousPage=lr

Misschien is zoiets wat? ik heb er hier zelf 1 en vind m ideaal qua hoogte.

Buiten dat hij oerlelijk is _O-
Maar zoiets lijkt er wel op qua hoogte! Ik zou eens moeten gaan testen met wat boeken oid wat voor hoogte ik precies moet hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:19

Ik weet niet wat je interieur is, maar een kistje? Zoals mandarijnenkistje oid? Eventueel een klein kussentje/kleedje er op.
Ik ben van het mom: niet te moeilijk :P Maar het moet jou ook passen!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:51

Dorus schreef:
Janine1990 schreef:

Een bartafel is ook echt geen optie. Dat is net zo dramatisch of zelfs dramatischer dan de huidige opstelling. Die sporten van een kruk zijn altijd te laag voor mij waardoor ik met hetzelfde probleem zit. Voeten op de stoel tegenover me doe ik nu wel regelmatig, maar dat werkt dus niet afdoende.
En op het puntje van de stoel gaan zitten in actieve houding met voetjes aan de vloer is dan helemaal geen optie meer. Om over de bijbehoren investering en mijn gehechtheid aan m’n huidige tafel nog maar niet te spreken :+

kimmie1 schreef:

Maar zoiets lijkt er wel op qua hoogte! Ik zou eens moeten gaan testen met wat boeken oid wat voor hoogte ik precies moet hebben.

Andere bekleding er op, leuk kleurtje aan het hout geven en je komt een heel eind ;-)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:35

Dorus schreef:
Dorus schreef:
Een niet al te hoog krukje oid waar ik m’n voeten op kan zetten als ik aan de eettafel zit te werken. Bij voorkeur een beetje stijlvol en geen standaard kunststof dingen.

De stoelen zijn eigenlijk veel te hoog voor mijn beenlengte en ergens in mijn lijf gaat er iets mis als ik te lang aan die tafel zit te werken. Heb de halve nacht wakker gelegen met pijn nadat ik een groot deel van de avond aan de eettafel had doorgebracht.

rien10 schreef:
Als je Googled op Voetenbankje en dan op Afbeeldingen, zie je er een hoop. Zakelijk, maar ook huislijke. Ikea heeft ze ook.

Zakelijk is echt niet wat ik zoek en alles wat ik op Google of bij Ikea tegen kom is veel te hoog. Ik hoef niet giga veel hoogte te compenseren en wil ook graag m’n knieën nog kwijt kunnen.

Misschien zoiets als dit: https://www.ergo2work.nl/item/7-2098/humanscale-fm500 . Of wil je een recht voetenbankje?

Trui

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:54

of ze ergens dit sjabrak met deze kleur mog verkopen. is als t goed is de PK fancy

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:57

Dorus schreef:
Janine1990 schreef:

kimmie1 schreef:

Ik vergeet ook altijd dat niet iedereen zo lang is als ik :roll:
Voor mij is het in ieder geval super comfi, maar ik begrijp dat niet iedereen dat zo ervaart hihi...

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:02

Trui schreef:
of ze ergens dit sjabrak met deze kleur mog verkopen. is als t goed is de PK fancy

[ [url=m/yNM1O8.png]Afbeelding[/url] ]

Pk sample sale heeft die volgens mij! Is binnenkort weer bij ons in de buurt (regio groene hart / harmelen)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:42

gerlindie schreef:
Ik zoek zo'n paarse doseerspuit van de metacam.
Bij mij is het dingetje wat er inzit waar je aantrekt kapot gegaan...

Heeft iemand enig idee hoe ik daar met enige spoed aan kan komen?

Er is ook een berekening van aantal kg paard waardoor je een normale spuit kan gebruiken

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:11

ik zoek te betalen wit gouden oorbellen, die geen 100+ eu kosten.... wat n gedoe

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:54

Ik ben op zoek, in tilburg in winkelcentrum heb je een klein kledingwinkeltje. Volgens mij van turken oid. Je kan er niet pinnen, alleen contant betalen. ik kan niet meer op de naam komen.. :(

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:04

Banyu schreef:
Ik ben op zoek, in tilburg in winkelcentrum heb je een klein kledingwinkeltje. Volgens mij van turken oid. Je kan er niet pinnen, alleen contant betalen. ik kan niet meer op de naam komen.. :(

Zou dit hem zijn: https://www.facebook.com/pg/musakfashio ... e_internal ?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:29

Jet schreef:
Banyu schreef:

Zou dit hem zijn: https://www.facebook.com/pg/musakfashio ... e_internal ?

Nee, helaas niet. zover ik weey doen ze niet aan reperaties e.d

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:30

Weet je ongeveer waar in Tilburg? Kan je met Google streetview door de straten lopen om er te komen?
Zo heb ik ooit een winkel teruggevonden in Maastricht en tot grote vreugde van mijn zusje sn zwager bleken ze ook een vestiging dichterbij te hebben.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:46

Dorus schreef:
Weet je ongeveer waar in Tilburg? Kan je met Google streetview door de straten lopen om er te komen?
Zo heb ik ooit een winkel teruggevonden in Maastricht en tot grote vreugde van mijn zusje sn zwager bleken ze ook een vestiging dichterbij te hebben.

Ja, al geprobeerd maar het is echt in een winkelcentrum zelf zeg maar...

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:49

En weet je ook nog welk winkelcentrum? Tilburg heeft er meerdere.. Groot winkelcentrum of eerder een overdekte passage met wat winkels?

Want er zijn wel meer kledingwinkeltjes die aan je aanwijzingen voldoen..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:56

fohadie schreef:
En weet je ook nog welk winkelcentrum? Tilburg heeft er meerdere.. Groot winkelcentrum of eerder een overdekte passage met wat winkels?

Pfoe, even goed nadenken...
Tis wel echt in het centrum, zat een action in, uiteindelijk kom je langs de andete kant op de mac donalds uiy als ik me goed herinner.

Enige foto die ik toen gemaakt is is deze;

Afbeelding

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:00

Banyu schreef:
fohadie schreef:

Tis wel echt in het centrum, zat een action in, uiteindelijk kom je langs de andete kant op de mac donalds uiy als ik me goed herinner.

[ [url=m/2F9ZV3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet nu precies waar je bedoelt. Helaas, wegens een grondige verbouwing in die passage (zo heet die doorgang) dicht.ook even geen idee wanneer ie weer open gaat, en of de winkel er nog zit. Sommige winkels komen nl niet meer terug. Ik ga even voor je googelen of ik de naam kan vindn.

Edit: De enige winkels die ik kan vinden staan op deze site, maar die is lang niet volledig. Weet wel dat er al een tijd lang een aantal winkels leegstonden voor de vetbouwing begon. https://www.emmapassage.nl/winkels/mode-dames

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:24

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:03

Banyu schreef:
fohadie schreef:

[ [url=m/2F9ZV3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is 100% zeker de emmapassage :)
Edit: maar ik weet niet welk winkeltje je precies bedoeld helaas.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:10

Toch wel dus, ik twijfelde erg fohadie. Vandaar dat ik het niet kon vinden. Was overigens in December voot het laatst haha, maar thanks ga ik even gerichter zoeken! :D