Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 22:17

Bij mij viel het tegen via marktplaats. Allemaal merkdingetjes die echt weinig gedragen waren (anders verkoop ik t niet) maar dan kreeg ik een bod van 2€ voor een truitje dat nieuw 20€ was.
Dan geef ik t liever weg aan een vriendin. En dus is er nu een doos gevuld wat klaar staat voor de post naar Lizy in Frankrijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:08

Lekkere schapen. Wil je die weg doen? Kan je mij info pbeen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:42

Nee schapen hebben de nominatie nog overleefd dus gaan niet te koop :)

Wel balen inderdaad als je nog maar zo weinig geboden krijgt...maar je raakt wel een paar dingen voor een redelijk bedrag kwijt toch zeker?

Hier steeds een aantal favoriete artikelen apart gehouden met het idee het zal je toch gebeuren dat je nog eens zwanger raakt... (moet er niet aan denken :P ) en dan was dit toch wel heel leuk / handig.

Maar gaandeweg als je dan nog eens door die kleertjes heen gaat, dan zijn er toch weer dingen waarvan je zegt mwoah nou dat kan er eigenlijk ook wel uit, en toch in de verkoop-dozen.

Heb nu nog 1 doosje over met kleertjes die ik nu nog bewaar omdat dat wel geinig is voor later, omdat hij daarmee op hele leuke foto's staat of omdat piepklein rompertje toch wel erg leuk is om te zien hoe klein die was. Van eerste tijd geen leuke foto's maar wel nog een super leuk en lief rompertje :P

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 01:19

Cemlys slofjes 3 tot 6 maanden wil je mij een foto sturen met je prijs?
Zien ze er nog netjes uit?
Is het ook voor het najaar?

Wat lekker die wollen dekens!

Pmarena dit bieden ze regelmatig aan op een verkoop fb site in onze regio.
Is dit niet wat:
Afbeelding

Ik heb nu 1 setje besteld.
R kruipt nog lang niet maar het lijkt mij wel handig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 02:08

Heb ze gehad en vond ze enorm onhandig. Zakten af of stroopten op.
Hij heeft nooit last van zijn knieën gehad of kapotte kleding.
Kan me alleen voorstellen dat als ze veel buiten op stenen kruipen dat ze fijn zijn.
40 cent vanuit china gratisch bezorgd in nl trouwens

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:52

Bedankt voor het meedenken :)

Ja ik heb die ook gehad, nog 1 paar liggen zelfs, net verkocht :P

Maar eigenlijk nooit gebruikt die rare strakke dingen.
Niet lekker over een broek (vind ik, dat gaat zo rimpelen er onder) en nu met een kindje van 2,5 ook wel een beetje raar :P Die moet gewoon kniestukken op zijn broek om die langer bruikbaar te houden.

Nu zijn dit ook wel dunne broekjes hoor en nog maat 80, dus sowieso lopen ze wel op het eind :P

Heb ook wel wat leuke kniestukken liggen maar die zijn zo stug.
Is op zich natuurlijk zodat ze niet snel doorslijten maar het mag van mij wel wat meer plooien.

Heb een heerlijke wollen broek van Hu-da waar heerlijke kniestukken op zitten, dus nu wil ik ook zoiets voor andere broeken O:)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:28

Vroeger kregen we van die ribstof stukken op onze knieën toch? Is nog best hip ook, of geld dat alleen voor elleboog stukken :P
Of van die figuurplaatjes, zodat je dan een disneyfiguur of een superheld over de scheur in je broek genaaid had zitten.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:46

k kocht voor de oudste vaak suede knielappen op de markt en bij de betere stoffenwinkel. Vaak zoveel mogelijk in de kleur van de broek zelf en dan deed ik direct beiden knieën. Moet zeggen dat het dan wel altijd terug in de kast ging als speelkleding en niet meer voor netjes oid.

Gisteren de kledingkasten van beiden zoons eens uitgezocht. Gevoelsmatig heeft de jongste (4, 110/116) nooit zoveel in zijn kast liggen en ben ik geneigd altijd kleding voor hem mee te nemen 'want de oudste heeft wel genoeg'. Het blijkt dus juist andersom te zijn, dus gisteren bij o.a. jayno een vest, spijkerbroek, 3 tshirts, een polo en twee truien voor hem gekocht van o.a. Quapi, knot so bad en tygo&Vigo. Hoop dat het past want zijn allemaal van die tussenmaatjes (146/152) terwijl zoonlief nu eigenlijk 140/146 heeft.

Ik zoek nu nog een paar warme vesten die zich makkelijk laten matchen, ik vind vooral sobere hoodies met weinig uitstraling. Helaas vind hij een capuchon niet fijn dragen. Als iemand nog iets leuks tegenkomt houd ik me aanbevolen! Blauw en oranje tinten staan hem vaak wel mooi

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:51

Misschien even bij de WE kijken. Daar hebben ze in ieder geval die kleuren, maar of ze ook zonder capuchon hebben durf ik niet te zeggen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:53

Ah, ja suède...dat is wel een idee inderdaad! Daar had ik nog niet aan gedacht, ook nooit tegengekomen eigenlijk voor kniestukken. Bedankt voor de tip +:)+

Ah dus de oudste maakt even een inhaalslag :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:17

Ja ik voel me eigenlijk best schuldig nu. Hij kleed zichzelf al jaren aan, en afgelopen week gaf ik hem op zijn kop omdat hij al voor de zoveelste keer koos voor vest X en broek Y. Weerwoord kreeg ik niet en gedwee pakte hij iets anders.
Achteraf gezien logisch als de helft van de kleding in je kast te klein of te groot is, of een knoopt mist :o

Paar maanden geleden wel een hele stapel CARS broeken voor hem gekocht, maar die lagen nog ongedragen in de kast. Nu begrijp ik waarom: Er zit geen verstelmogelijkheid in, dus ze zakken voortdurend van zijn uberranke lijfje :o Bij de jongste heb ik dat toch sneller in de gaten aangezien ik daar de kleding nog voor klaar leg.

Na mijn zwangerschap gaan we dus maar eens saampjes ouderwets de stad in voor een leuke garderobe aanvulling. :D :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:24

Ah dat is wel een beetje sneu ja... maarja met een jongere broer en nog een meid in de maak was je al lekker aan het shoppen wellicht :(:)

Anders laat je hem wat dingen aanwijzen in een Wehkamp catalogus ofzo :P

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:35

Misschien samen alvast online kijken of wehkamp boek idd. (Bestaan die nog)

Mijn oudste houd niet van shoppen. Kijk daarom vaak alvast online om te kijken wat hij leuk vind.

Kniestukken die ik niet aan. Zonde van een mooie jeans. En als er een gat in zit gooi ik de broek weg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:57

Weggooien vind ik dan weer zonde, dan zou hij weer een nieuwe broek vernielen in de viezigheid. Zolang het nog min of meer past dragen wij de tuinbroeken helemaal op :j

En de meesten blijven gewoon netjes. Maar als er alleen een knietje door is of er zitten vlekken op ofzo en hij past verder nog prima, dan kan hij er wat mij betreft lekker mee door raggen hier door de baggerzooi :P

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:01

Klinkt stom maar mijn kind speelt nooit in de baggerzooi. :+

Wel bij de stallen in het hooi of zandbak etc. Dat doet hij in laarzen en gewone jeans. Hoeft hij niet voor verkleed zeg maar.

Heb persoonlijk een hekel aan knielappen. Hoog water broeken of broeken die 3 x omgeslagen zijn omdat hij op de groei gekocht is. Maar dat ben ik :')

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 20:36

Hier net zo hoor Simon. Kind krijgt géén knielappen of plaatjes pp de kleren. Dan koop ik wel nieuw :o

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:29

Hier de Petit Bateau romper uitgetest, maar vind ze niet zo 'speciaal' wat dat betreft. Hema voelt imo net zo zacht of nog zachter aan. Dus ik hou het toch maar bij de Hema rompers in vervolg.
Puckababy die vind ik daarintegen wel heerlijk zacht, heb daar 3 pyjama's van en de 4 seizoenen slaapzak.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:13

Ik doe ook niet aan knielappen maar wij hebben pas 1 broek versleten

Ik heb trouwens hele fijne binnenschoentjes gevonden. We hebben ze voor de gym maar hij vindt ze echt heel fijn. Zijn van de decathlon
Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:21

Henrieke schreef:
Hier de Petit Bateau romper uitgetest, maar vind ze niet zo 'speciaal' wat dat betreft. Hema voelt imo net zo zacht of nog zachter aan. Dus ik hou het toch maar bij de Hema rompers in vervolg.
Puckababy die vind ik daarintegen wel heerlijk zacht, heb daar 3 pyjama's van en de 4 seizoenen slaapzak.

De Hema is meer rek en inderdaad wat zachter, gewoon goede basics. Die van PB zijn gewoon mooi. :D

Hier redden we het voorlopig nog met blote voetjes en straks natuurlijks slofjes dus de schoenen hoef ik me nog niet druk over te maken.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:25

Ik heb er hier een die nooit wat uit wil dus nu wisselen we zijn schoenen en is hij tevreden. En staat hij niet met zijn harde zolen op mijn tenen :')
Hij loopt ooknher liefst gewoon met zijn jas binnen als we thuis komen want die mag dus niet uit :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:28

Bergstein heeft dit jaar ook slofjes die er erg comfi uitzien. Die wil ik binnenkort eens vasthouden :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:30

Boxpakjes tot 86 zijn er wel voor jongens. Noppies had ze vorig jaar bijvoorbeeld.
Mijn kleine man heeft van 7 tot 10 maanden een helm op gehad dus boxpakjes waren de oplossing met een helm die 23 uur per dag op moet blijven.

Ik zoek leuke sloffen met zachte zool maat 25 voor een jongen maar bij de reguliere sites (wehkamp zalando scapino) kan ik niks vinden.
Wel lekker zacht en warm we hebben een houten vloer in de kamer zonder vloerverwarming.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:41

Friesam: misschien zijn de bergstein sloffen ook wat voor jou

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:45

Mag ik met jullie mee kletsen? :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:19

Ik heb die Bergstein slofjes al in m'n handen gehad Keet, ze zagen er goed uit!

Tuurlijk Quellian :j

Ik heb deze week pakjesweg. Komt spul binnen van 3 winkels *\o/*