Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amkeVH schreef:Ik snap alleen nogsteeds niet zo goed waarom de benelux tunnel bij vlaardingen (ZH) ligt.
Je zou zeggen dat die ergens bij de kruising van be nl en lux ligt.. toch?
Veulen84 schreef:amkeVH schreef:Ik snap alleen nogsteeds niet zo goed waarom de benelux tunnel bij vlaardingen (ZH) ligt.
Maar nederland, belgie en luxemburg delen geen kruising
musiqolog schreef:amkeVH schreef:Ik snap alleen nogsteeds niet zo goed waarom de benelux tunnel bij vlaardingen (ZH) ligt.
De Benelux was nog redelijk nieuw toen die tunnel werd gebouwd. We hadden toen net de Tweede Wereldoorlog achter de rug en waren nog erg enthousiast over Europese samenwerking: nooit meer dat enge nationalisme waarmee landen elkaar constant in de wielen rijden en soms oorlog voeren. Dus ook: geen dingen meer vernoemen naar koning(inn)en en nationale helden, maar naar internationale organisaties. Zo kun je in Nederland ook vaak een Europaplein of een Laan der Verenigde Naties vinden.
Bovendien: een snelwegtunnel in het Rotterdamse havengebied was iets moderns. Snelwegen hadden, net als de Benelux, de toekomst. Vergelijk het met de voetbalclub Telstar. Die is in dezelfde tijd opgericht en genoemd naar... een communicatiesatelliet! Heeft allemaal niets met voetballen te maken, maar zo gaf je wel aan: dit is een club van deze tijd, met een grootse toekomst voor zich.