Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:29

Jaren terug, net na de verbouwing van het spoorwegmuseum, had ik een gezin met 2 kinderen van 6 en 9 in mijn trein. De kinderen waren helemaal trots op zichzelf, ze waren net in die cabine in het spoorwegmuseum gezeten en wisten zeker dat ze wisten hoe ze een trein moesten besturen. Ze zaten achterin dus ze mochten dat wel een in de achterste cabine uitleggen hoe dat dan werkt, zolang ze maar nergens aan kwamen en alleen aanwezen. Ik wist dat er daar een oude sprinter cabine staat en ik had een MDDM. De jongens lopen vol goede moed de cabine in, keken om zich heen en kwamen tegelijkertijd tot de conclusie dat ze werkelijk geen flauw idee hadden hoe ze een trein moesten besturen _O- _O- _O- . Maar ze vonden het nog steeds echt gaaf dat ze even mochten kijken :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:43

Gloa schreef:
Ik denk toch dat je de atb bedoeld. De dodeman is meer een zoemer en die hoor je alleen als de mcn niet op tijd reageert.

Oh, in het spoorwegmuseum klonk die echt als een belletje. Je zal gelijk hebben :P

Iejoorr

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:51

Is dat belletje (of in dit geval zoemer) dan echt zo dat ze weten dat je nog leeft? :o

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:19

Eerst gaat er een lampje branden waarop de machinist de dodeman moet bedienen. Als ze dat niet doen gaat er een zoemer af zodat ze alsnog kunnen reageren. Komt er dan nog geen reactie word er vanuit gegaan dat de machinist niet bewust meer is van zijn/haar handelen (of erger), remt de trein vanzelf af en komt tot stilstand. Ik ken 1 machinist die daardoor nog leeft, die had inderdaad het bewustzijn verloren en omdat er geen contact met hem gelegd kon worden is de machinist van de tegentrein gaan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:33

Ik zag van de week gewoon een oude DDM rijden, met het stuurstandrijtuig Dolfijn :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 15:56

Gloa rijd je dat traject vaker tot Sittard? Dan zal ik vast nog eens bij je in de trein zitten, moet elke dag Eindhoven-Sittard. Naja, overstappen op de sprinter in Sittard. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:19

Ja hoor ik kom regelmatig in heerlen en maastricht

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:30

Iejoorr schreef:
Ahh Utrecht-Leiden, gedeeltelijk mijn dagelijkse traject.
Wordt flink over geklaagd omdat de trein schijnt te stuiteren bij Bodegraven :')

Haha ja je wordt flink heen en weer geschut. Ik pak elke dag die trein en bijna nooit een andere dus dacht eigenlijk dat alle trajecten dat wel hadden, maar blijkbaar dus niet :')
Bij Alphen (als hij richting Utrecht gaat) hangt hij ook helemaal schuin vlak voor het station, als je net op de verkeerde plek zit slaat zo die deur tegen je knieeën #)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:53

Arantes schreef:
Iejoorr schreef:
Ahh Utrecht-Leiden, gedeeltelijk mijn dagelijkse traject.
Wordt flink over geklaagd omdat de trein schijnt te stuiteren bij Bodegraven :')

Haha ja je wordt flink heen en weer geschut. Ik pak elke dag die trein en bijna nooit een andere dus dacht eigenlijk dat alle trajecten dat wel hadden, maar blijkbaar dus niet :')
Bij Alphen (als hij richting Utrecht gaat) hangt hij ook helemaal schuin vlak voor het station, als je net op de verkeerde plek zit slaat zo die deur tegen je knieeën #)

Ohh ja, dat laatste is bij schiedam ook zo! Je ziet al die treinen gewoon scheefhangen op het perron. Vaak alleen maar makkelijk want je hoeft de deur niet open te duwen, die blijft zo openstaan := Alleen erg lastig opstaan om naar de deur te lopen...

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:39

De hele dienstregeling word overhoop gehaald. Net nu alles van mij perfect aansloot. :(
Vanmiddag maar kijken of er veel voor mij verandert

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:57

Was vroegah bij delft ook zo, daar hing die ook belachelijk scheef! Ben benieuwd naar de nieuwe dienstregeling, ik hoop altijd op extra treinen :') maar volgens mij niet. Alleen Leiden-Den Haag. Alsof die er nog niet genoeg hadden >;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:59

Op perron 20 in Utrecht hangt de trein ook zo ontzettend scheef. Ik val daar bijna de trein in bij het instappen, vergis me altijd in hoe schuin dat ding staat :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:56

Ah, inderdaad vrij grote wijzigingen op sommige delen - niet allemaal slecht geloof ik. Maar Utrecht-Breda blijft dramatisch slecht :(

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:06

Shadow0 schreef:
Maar Utrecht-Breda blijft dramatisch slecht :(

Tja, 'eerst eten...' hè?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:08

Oomens: ik vat 'm even niet geloof ik?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:21

Shadow0 schreef:
Oomens: ik vat 'm even niet geloof ik?

Dat verwijst naar de (regionaal bekende) uitdrukking 'eerst eten, zeggen ze in Oosterhout'.

Het verhaal gaat dat er nu geen spoorlijn Breda-Utrecht ligt doordat het traject Breda-Tilburg wel via een station in Rijen is aangelegd en niet via het iets noordelijker gelegen Oosterhout (wat een aftakking naar Utrecht parallel aan de A27 een stuk gemakkelijker had gemaakt). Dat zou zo zijn gekomen doordat destijds beide plaatsen een delegatie naar Den Haag hadden gestuurd om te pleiten voor een station in hun gemeente, waarbij de Oosterhoutse delegatie bij aankomst eerst ging lunchen terwijl Rijen meteen naar het ministerie ging en een deal sloot.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:35

Ah. De uitdrukking kende ik niet, het verhaal wel enigzins, maar ik dacht dat ging om een dorp tussen Tilburg en Den Bosch. De lijn naar Tilburg via Oosterhout laten lopen lijkt me niet echt logisch (en als 'ie alleen naar Tilburg gaat lost het ook niets op want daar wil ik niet heen)... maar een spoor naast de A27: Breda - Oosterhout - Gorinchem - Vianen - Utrecht had er gewoon moeten zijn. Da's niet alleen foutje van Oosterhout, da's een logistieke miskleun geweest op heel hoog niveau.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:35

Ik ben erg benieuwd naar de dienstregeling en wat ik vandaag allemaal mee maak tijdens mijn reis van Maastricht naar Winschoten! :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:53

Bij mijn sloot ook alles perfect aan (tram/bus-trein-tram). Hoop dat het zo blijft!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:55

Ik ben ook heeeel benieuwd! Las al dat er geen spitstreinen meer van leiden naar Gouda gaan :(
Jammer, dit was altijd mijn 2e optie als alphen-Leiden weer eens niet rijdt #)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:28

Oeiiii ik heb de nieuwe dienstregeling gezien en ik ben niet blij := op de heenweg gaat m'n trein 5 minuten eerder, dan heb ik 3 minuten overstaptijd van m'n bus op mn trein. Terug komt de trein aan op de vertrektijd van de bus dus moet ik dagelijks een kwartier tot een half uur wachten. Balen! Hopelijk past de Arrivé hun tijden ook aan in de winterdienstregeling :j

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:40

In plaats van 36 minuten reistijd nu 58 minuten reistijd.. En terug haal ik mijn trein 9/10x waarschijnlijk niet. Normaal veranderen ze mijn traject niet, maar nu hebben ze dus alles omgegooid, kan echt wel een beetje huilen van de winter :brr: :brr:

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:50

Sinds de heraanleg van de a1 stopt mijn bus niet meer in muiden zo jammer.. nog even uitvogelen hoe ik dan straks ga reizen om weer op school te komen

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:56

Voor mij veranderd er niet zo veel gelukkig. Ja, ik kan uit meer intercity's kiezen om naar Arnhem te gaan en als ik naar Zwolle ga met de intercity heb ik niet dat stomme eerste stuk waar de IC als sprinter reed.