Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:22

Veel plezier morgen, geniet er maar van!!

marrlinde

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:27

Fijne dag morgen

Wow, die eerste uit het rijtje foto's is echt heel mooi! Ondanks dat ik dat normaal nooit zou kiezen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 00:05

super lang niet meer bijgelezen maar mijn trouw komt zooooooo dichtbij nu :D Over 4 weken al :)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 06:57

Nog precies een maand en dan mag ik mijn jurk uitzoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:51

Heel veel plezier vandaag Cayenne, geniet ervan! :)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:58

Wat is jullie datum Poes? Moet er nog veel gebeuren?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:02

tassie schreef:
Nog precies een maand en dan mag ik mijn jurk uitzoeken!

Bij anastasia toch? Goed onthouden? O:)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:31

Ja sammie! Goed onthouden. Heb er echt mega veel zin in

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:21

Veel plezier Cayenne vandaag en alvast gefeliciteerd :))

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:31

Veel plezier Cayenne!

En komt voor meer anderen hier dichtbij zo te lezen (datum en passen) :))
Leuk!!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:49

Oh jullie reacties zijn zo vreselijk grappig om sommige jurken. _O-

Veel plezier Cayenne!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:53

Veel plezier Cayenne, geniet ervan!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:59

Kijk hier al een poos mee, maar wil Cayenne toch even een heeeeeele mooie, fijne en bijzondere dag wensen vandaag! (dus bij dezE)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:35

miccamaaike schreef:
Kijk hier al een poos mee, maar wil Cayenne toch even een heeeeeele mooie, fijne en bijzondere dag wensen vandaag! (dus bij dezE)

:j ik ook!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 00:46

Ik lees hier ook al een tijdje mee, maar zag net deze jurk en ben helemaal verliefd geworden <3

Afbeelding

Een Ines Di Santo.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 06:46

Van harte gefeliciteerd Cayenne!

Beloofd is beloofd: zwarte zwanen terug in gracht van Kasteel Heeswijk http://feed.omroepbrabant.nl/share/2187717 #omroepbrabant

moest aan je denken bij dit artikel, jullie trouwden gister toch op kasteel Heeswijk?

*kruip weer terug onder mijn steen*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:05

:wave:

Ik ga even offtopic, maar omdat jullie zo hebben meegeleefd wilde ik ook even mijn verslagje van onze grote dag hier plaatsen. En foto's van de jurk zijn toch een beetje ontopic :+

Bereid je voor, lang verhaal :D

Goedemorgen! Ik zweef nog even na op onze roze wolk, maar oeh, wat was het gaaf!

De dag begon met nogal wat stress := Mijn vader en moeder zouden mij om 09:00 uur ophalen om naar de locatie te gaan, maar om 08:00 uur kreeg ik een telefoontje dat mijn vader een hernia had en niet uit bed kon komen. Tot dat moment was ik nog heel rustig (had ook maar 3 uur geslapen 's nachts :') ) maar toen schoot ik wel direct in de zenuwen. Gelukkig was mijn schoonvader de reddende engel en die heeft mij naar de locatie gebracht.

Om 10:30 uur waren mijn ouders er ook (paps had bij een huisartsenpost een flinke pijnstiller voorgeschreven gekregen) en zijn we rustig met de kapster begonnen. Daarna kwam de visagie en om 13:30 uur was ik klaar. De zenuwen vielen toen eigenlijk wel weer mee. Tot het moment dat ik de oversteek moest maken van het koetshuis naar de wapenzaal. Dat is op Kasteel Heeswijk zo'n 50 meter lopen en in die tussentijd was iedereen al binnen en stond mijn verloofde al op mij te wachten voor de voltrekking. Het moment dat mijn muziek klonk en de deur open ging zodat mijn vader mij kon weggeven was echt onbeschrijfelijk! Niet uit te drukken gewoon. Ik geloof dat bijna niemand het droog gehouden heeft := Ontzettend speciaal!
Onze ambtenaar heeft een ontzettend mooi en persoonlijk verhaal gemaakt en verloofde en ik hebben beiden een persoonlijk woord tot elkaar gericht. En toen waren we officiëel getrouwd! *\o/*

Met het verlaten van de Wapenzaal stond er een grote erehaag van mensen met bellenblazers. En toen kwam de grote verrassing van mijn nu-man :D
Even een klein stukje geschiedenis: al eeuwen zwemt er steevast een koppel zwarte zwanen door de slotgracht van Kasteel Heeswijk. Dat is een traditie van honderden jaren terug. Helaas is afgelopen jaar één van de twee van het koppel vast geraakt in een hek, waarna een vos haar had gedood. Een korte tijd later is ook haar partner overleden. Waarschijnlijk gestorven van verdriet en eenzaamheid. De zwanen werden altijd gevoerd door het kasteel, maar na het overlijden van het vrouwtje weigerde het mannetje om te eten en is het volledig weggekwijnd. Dit klinkt raar onder dieren, maar het komt vaker voor omdat zwanen paartjes voor het leven vormen.

Afgelopen zomer was er door het kasteel een sponsoractie gestart voor een nieuw koppel zwanen, maar in verband met de kosten was dit nog niet gelukt. Ik vond het ontzettend jammer dat er voor ons huwelijk geen zwarte zwanen zouden zwemmen rond het kasteel, maar helaas niets aan te doen. Tot we gisteren pasgetrouwd uit de wapenzaal kwamen en er langs de slotgracht een grote groep mensen en kinderen stond met een grote kist. Namens het kasteel kreeg ik te horen dat mijn man als huwelijksgeschenk het geldbedrag voor een jong zwanenkoppel heeft geschonken aan het kasteel, en dat wij die op onze trouwdag mochten wij hen loslaten! Echt ontzettend bijzonder <3 <3 <3

Het was echt een gigantische verrassing, want ik ben normaal gesproken een enorme controlfreak, maar iedereen wist hiervan, behalve ik _O- Ook toen ik alle mensen rond de slotgracht zag staan, had ik nog niet door dat het voor ons was _O-

Hierna hebben we de taart aangesneden en foto's gemaakt. Ik was echt blauw van de kou (hallo, witte vingers!) en aansluitend zijn we gaan eten, wat echt heerlijk was. Het feest was ook helemaal geweldig :+: Bij het verlaten van het kasteel stond er weer een erehaag van mensen met gekleurde lichtjes en sterretjes. Zo gaaf!

Het was echt onze mooiste dag en precies zoals we wilden! Ik heb (behalve toen ik hoorde dat mijn vader zijn bed niet kon uitkomen) verder bijna geen stress gehad. De locatie en de mensen hebben ons volledig 'ontzorgd' en alles liep steeds naadloos in elkaar over. Hulde aan hen en onze geweldige ceremoniemeester/vriendin etc. Zonder hen hadden we dit nooit zo beleefd. Het enige wat we hebben hoeven doen is 'ja' zeggen en genieten. Precies zoals we wilden!

De terugkeer van het koppel zwarte zwanen staat ook online en in de kranten :+:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/23797 ... swijk.aspx

Blijkbaar had mijn toen-nog verloofde het in augustus al geregeld, maar ik heb echt niets door gehad. Ook dit artikel op Omroep Brabant heb ik volledig gemist _O-
http://www.omroepbrabant.nl/?news/23515 ... nther.aspx

Alvast een voorproefje van onze fotograaf!
(Op sommige foto's heb ik even een bolero aan om weer op te warmen :P )
Afbeelding

Afbeelding

Het te water laten van de zwanen. Ook voor de mensen van het kasteel was dit een erg emotioneel moment na het verlies van het vorige koppel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-10-15 07:33, in het totaal 2 keer bewerkt

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:14

Mootje wat zien jullie er prachtig uit en het klinkt als een hele mooie dag! <3

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:26

Zo te horen een prachtige dag!! En wat super gaaf met die zwanen! Zo blijft jullie prachtige dag ook nog erg tastbaar, geweldig!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:27

Wat zien jullie er prachtig uit zeg. Wat een super mooi verhaal van de zwanen. Bijzonder om deze ook los te mogen laten samen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:51

Hey, wat leuk! Ik heb dat artikel nog op FB zien circuleren gisteren, grappig dat het om jullie ging! Gefeliciteerd enneh, mooie jurk hoor!!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:05

Cayenne, prachtige jurk en foto's!
Mooi beschreven, nu nog heerlijk nagenieten !! :j

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:37

Proficiat! Wel mooi van die zwanen, een leuk verhaal om na te vertellen.
Vraag me wel af.. is een stel zwanen dan echt zo duur?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:49

Hebben jullie de taart nu aangesneden met een zwaard? :D
Wat een mooie foto’s! En je ziet helemaal niet dat zo regenachtig was gisteren! En dat van die zwanen, wat een mooi idee van je man <3 Gelukkig en genoten gisteren zo te zien :D Maar waarom ben je nou al weer zo vroeg op? _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:53

Fjordhorse, ik heb geen idee van de prijs (wil het ook niet weten eigenlijk :P ) maar de zwanen komen uit Frankrijk omdat ze hier in Nederland bijna niet te vinden zijn en uit bepaalde bloedlijnen komen die goed gezond zijn en met liefde worden groot gebracht. Het was ieder geval wel een pittig bedrag, geloof ik.

Sammie, ja klopt. Dat zwaard was wel leuk maar ook erg zwaar. Ik was bang dat ie dwars door de taart zou zakken _O-
Tijdens het foto's maken was het droog! Pas in de avond ging het wat motregenen, maar verder gelukkig geen regen gehad!
Ik werd om 06:00 uur wakker en dacht 'jemig, dit is wel erg vroeg :') )
Mijn haar had ik gisteravond laat al gewassen. Dat stond na het uithalen van tig speldjes en 2 bussen haarlak echt recht overeind _O-