Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:57

Wauw, dus dan moet je een jaarsalaris van 30.000 bruto hebben ofzo? Grapjassen.

Ik had dat 'probleem' ook Jibbel (eeuwige vrijgezel en al mn vrienden hebben ondertussen een relatie), ik ga nu met m'n neefje. Ben heel benieuwd.

Mandyy

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:11

Probleem heb ik ook, heb nu m'n moeder getrakteerd voor haar 50e verjaardag. :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:15

Hoi!
Zou ik mij mogen melden?

Ik ga 'binnenkort' (september) op mezelf wonen! Samen met mijn vriend een huis gekocht. Nu woon ik nog gewoon thuis. Ik vind het super spannend, maar ook super leuk! Ik hoop hier gezellig mee te kunnen kletsen en hier en daar wat (praktische) tips te kunnen ontvangen :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:19

Nou nu heb ik even gekeken bij sociale huurwoning waar ik me in mijn regio voor heb ingeschreven. Daar moet je zelfs voor een all in huurprijs van 642,- in de maand rond de 30.000 euro zitten als bruto salaris.. Sociale huur?! Hallooo???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:08

:= wat een geld vragen ze :oo

Vandaag lekker even met ouders en broer naar oude vrienden van ouders gegaan , Zaandam is een eind rijden maar ze herkenden mij de verhalenstroom joh :') . Ik ken hun niet , ze waren 50 jaar getrouwd maar we werden zo warm ontvangen , was een mega verrassing voor hun en hun 3 zoons :D . Iets van 10+ jaar niet meer gezien , dus even lekker hoofd leeg vandaag . Wel moe nu maar weer wat indrukken rijker :)

Welkom Jelle!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:21

Welkom Jellee!! Tuurlijk mag je je hier melden! Dan gaan wij rond dezelfde tijd verhuizen :D leuk!

Nathalie.. dat is echt niet normaal... en ontzettend balen voor jou. Hier was t net andersom.. je mocht bij sociale huurwoningen een maximum inkomen hebben van 2400 euro bruto per maand. Maar als je met zijn tweeën bent en allebei fulltime werkt ga je daar zo overheen. En als je alleen bent kun je t maar net bekostigen met de hoogte van de huurprijzen... rare constructie dus.

Wij hebben zondag weer een mooi koopje via marktplaats gescoord! Een mooie servieskast.
Is toch altijd even afwachten bij wat voor mensen je terecht komt, maar dit waren zulke aardige en hartelijke mensen! We moeten nog een keertje terug om de kast uit elkaar gehaald op te halen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:26

Ontzettend veel geld zeg!

Welkom!

Hier gaat het nog niet echt hard, ik ga binnenkort alvast wat handdoeken en washandjes aanschaffen, iemand nog suggesties tot goede?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:41

Wij hadden ze bij Hema gekocht, witte en zwarte, zo van 'dan kunnen we ze altijd nog aanvullen'.
Komen we daar een poosje terug om nog wat meer te kopen, zijn de zwarte uit de collectie... Lekker dan. -O-
Het zijn wel goede handdoeken, maar we kunnen niet meer uitbreiden zonder dat het een bij elkaar geraapt zootje gaat lijken.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:57

Hier ook Hema handdoeken.. ik had ook ene kleur die ze al jaten hadden en nu ineens ook niet meer.. Ach jaa..

Maar de kwaliteit is wel heel goed! Bij mijn ouders ook altijd Hema handdoeken gehad en die blijven echt jaren supergoed!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:23

Welkom!

Jammer zeg! Ik vind het ook het leukst als het hetzelfde is altijd.

Wij hebben de koopakte getekend :D there's no way back haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:26

Gefeliciteerd Aurelia!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:31

Gefeliciteerd Aurelia!

Hier handdoeken gespaard met een spaaractie van de coop. Zou eens moeten kijken wat voor merk het is. Zijn in ieder geval fijne handdoeken :-)

Wat een belachelijk hoog loon wordt er gevraagd voor sociale huur.
Hier is t maximum geloof ik 30.000 op jaar basis. Alleen kom ik hier niet aan. Samen met mn vriend wel. Al scheelt het dat ik hier nu alleen woon. Mocht hij bij mij intrekken dan kunnen we hier blijven zitten.
Moet zeggen dat het prima te betalen is van een fulltime loon.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:32

Gefeliciteerd!!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:40

Ik heb ook hema handdoeken. Witte en antraciet.
zag vandaag nog zwarte bij ons liggen in het filiaal :o maar weet niet welke maten etc.

ik ga vanmiddag de kasten en eettafels etc etc bestellen (woonkamer meubels met uitzondering van de bank en stoelen)

Zondag hebben we 3 boekenkasten gekocht bij Vissers Meubelen voor in de inloopkast :)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:59

Ik heb handdoeken van de action, maar die zijn wel erg dun hoor. Die hoef ik niet opnieuw.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:35

Ik heb badlakens vd Action, kleine en grote handdoeken vd Wibra en nog wat krijgertjes.
De badlakens zijn wel fijn, niet te dik of dun, niet te groot of klein en waren toen voor ong €7,- per stuk in de aanbieding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:55

Ik heb van alles :+ , blokker ee action en zeeman.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:04

Hmm ik zit in dillema

Staat een huisje online , 602 huur en ongeveer 296 subsibie . Huur nu voor 356 en krijg 127 subisdie , in totaal is het 70 extra elke maand. Ben net jarig geweest , en krijg 150 ongeveer meer uitkering .

Het ligt niet echt in het centrum , maar is opzich wel een leuke casa. De buurman ken ik al , is 4 slaapkamers maar paar kleine kamertjes. En natuurlijk een tuin met berging , is dit te duur of zal ik dit gewoon doen?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:24

Je klinkt niet super enthousiast. En je moet er natuurlijk wel weer een hele tijd wonen. Ik zou er eens goed over na denken. Wie weet wat het volgende week weer is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:27

Met opzet niet , heb vlinders in mijn buik zegmaar van deze woning :P

Dichtbij tropisch zwemparadijs , de mc :') . Maar ook rustige wijk en niet te dichtbij ouders , en kan rustig verhuizen .

http://wrb.edwa.nl/aanbod/huuraanbod/de ... s/#ID12956

Ik zie me er wel oud worden , niet te groot niet te klein. Ben best gelukkig ermee

Ik wil voor 22 juli weg , deze is 18 juni leeg dan heb ik een maand zeg maar :)

*\%/* Ik wil niet meer wachten , ik wil trouwen met dit huis

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:18

Heb je genoeg financiële ruimte om de hogere huur te betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:22

Ja de ruimte is er , krap zou ik niet zeggen maar als ik mijn absurde telefoonrekening al aanpas (vaak 60 euro per maand , 30 euro max moet lukken kan bijna verlengen) ik wat minder met geld smijt. En heb nog een spaarrekening voor slippertjes , moet prima kunnen :)

En ga nog kijken voor een bijbaantje , wil niet mijn hele leven teren op een uitkering

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:23

_sharonnn schreef:

Welkom!

Hier gaat het nog niet echt hard, ik ga binnenkort alvast wat handdoeken en washandjes aanschaffen, iemand nog suggesties tot goede?

Wij hebben onze handdoeken met zo'n 2+1 gratis actie bij de Hema gehaald. Donkergrijze. Ook dezelfde washandjes en gastendoekjes. Deze actie is er wel vaker, dus wellicht de moeite waard om in de gaten te houden.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 07:30

Jelleee schreef:
_sharonnn schreef:

Welkom!

Wij hebben onze handdoeken met zo'n 2+1 gratis actie bij de Hema gehaald. Donkergrijze. Ook dezelfde washandjes en gastendoekjes. Deze actie is er wel vaker, dus wellicht de moeite waard om in de gaten te houden.

in de nieuwe folder hema op hol 3+ 1 :p

mam heeft ze gisteren ook gehaald. Een paar om te proberen. Maar paps vond ze nu al beter als van de action.

nog 163 dagen tot de sleutel.... wachten duurt lang....

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:06

Je moet ze wel een paar keer wassen voor je ze gaat gebruiken, ze pluizen als een ongeluk :D
In ieder geval, de hotelserie :P