Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:19

Ja, dat heb ik ook gewoo ook standaard inmmijn ad staan. Prijs verzenden is 3,84 :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:20

Inderdaad, als ik twijfel wat verzenden kost, weeg ik het eerst!
(en de tarieven zijn gewijzigd, dus vandaar dat je al gauw op de 3,zoveel zit! Het is nu van 250 tot 2 kilo 1 tarief, voorheen zat er nog een tarief tussen!)

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:21

Kentaro: Ik ben van België ;) Hier is alles boven de 50 gram niet meer normaal tarief en ga je over een speciaal tarief -.-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:31

Hier een verkoper die er bij blijft dat een trui niet door de brievenbus kan en dat verzenden €6,75 is, ben ik raar als ik dan zeg laat maar?

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:31

Alja schreef:
ik ga dus nooit naar het postkantoor, daar is het altijd zo n gemiereneuk!
ik weeg zelf en gooi ze dan in een brievenbus :)

Doe ik ook altijd. Prijzen verschillen namelijk een hoop. Laatst 2 x een neusriem verzonden via post. De ene met een zegel van het postkantoor. Kwam uit op 2,65 en de andere 2 dagen later zelf gewogen en kwam uit op 4 postzegels, dus 2,56. Waren beide dezelfde neusriemen, zelfde maat en zelfde envelop. Ik werk eigenlijk altijd met normale postzegels, maar blijf dat in het vervolg ook echt zelf doen.

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:33

dees_daan schreef:
Hier een verkoper die er bij blijft dat een trui niet door de brievenbus kan en dat verzenden €6,75 is, ben ik raar als ik dan zeg laat maar?

Om wat voor trui gaat het dan als ik vragen mag? Dikke wollen witertrui of longsleeve?
Laatst bijgewerkt door moonwolf op 27-02-14 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:33

Een longsleeve is geen trui ;)

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:35

Alles wat lange mouwen heeft en geen voorsluiting met rits of knopen oid wordt vaak bij mensen als een trui gezien :o

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:36

GC weer terug van vakantie?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:36

dees_daan schreef:

Dat is net hoe graag je hem wilt!
Ik weet natuurlijk niet wat voor 'n trui het is, maar ik heb ook eens een vest gehad die er echt niet door ging.

demolenhoek, oohhh, dan is dat bij jullie dus heel anders :o

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:37

Is de eerste keer dat ik dat van iemand hoor. Een longsleeve is gewoon een shirt met lange mouwen, iedereen weet toch dat dat erg dus is (en dus door de brievenbus kan) :j
Een dikke trui lijkt me ook sterk dat dat past. Ze zijn wel flexibel, maar zo erg ook weer niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:37

Ik kan me best voorstellen dat als het een flinke trui is (dus heb ik het niet over een babytruitje) dat de verkoper het risico niet gaat lopen dat het via de brievenbuspost beschadigd aankomt. Als het een geval van net wel/net niet passen wordt, en het raakt beschadigd, kan de verkoper er niks aan doen maar is het wel weer een vervelende ervaring voor beide partijen. Kan de verkoper dus wel begrijpen, misschien heeft deze het ook al een keer eerder geprobeerd en werd er toen gezegd dat het niet kon, bij sommige postpunten zijn ze ook wel ontzettend zeurderig..

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:43

Daarom gooi ik mijn spullen altijd zelf in de brievenbus. Bij het postkantoor moet het heeeeeel makkelijk passen anders doen ze het niet, terwijl het vaak met een beetje proppen er ook in past

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:49

moonwolf schreef:
Daarom gooi ik mijn spullen altijd zelf in de brievenbus. Bij het postkantoor moet het heeeeeel makkelijk passen anders doen ze het niet, terwijl het vaak met een beetje proppen er ook in past

Dat is helemaal waar!
Maar als het bij mij thuis niet door m'n brievenbus gaat, verstuur ik het niet als brievenbuspost :P
Ik had het een keer met slippers van Crocs. Koper was overtuigd dat het kon, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Eerst in een airbubble envelop. Kreeg het er niet door. Toen in een scheurvaste. Ook niet. Dan gaat het dus niet. Ik ga niet het risico nemen dat ik het op het postkantoor af geef en dan extra kosten moet gaan betalen :P

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:51

Heb ik nog nooit meegemaakt. Alles wat door de brievenbus kon is ook aangekomen. Ook al moest ik het min of meer erin proppen. Heb zelf ook wel eens dingen besteld dat door de brievenbus paste, en als de postbode het dan te dik vond, bellen ze gewoon aan.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:55

Op het sorteercentrum wordt het niet gepropt bij de voorbeeld gleuf, als het niet makkelijk er doorheen gaat, gaat ie naar een gleuf groter, en dst m oet dan betaald zijn...

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:57

Heb er anders nog nooit moeite mee gehad. En pakjes via brievenbus gaat niet door de sorteermachiene, dus weet niet of die dan wel door de gleuf gaan. In ieder geval nooit problemen gehad. Nooit pakjes terug gekregen of iemand bij moeten betalen

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:07

Ja dan moeten ze in een aparte bak, en ze worden eruit gehaald als er dan te weinig opzit, maar dat alleen als het te zwaar is.

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:11

Ja juist, en dat heeft niks met proppen te maken. Doe er altijd netjes het aantal postzegels op wat voor dat gewicht nodig is.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:22

Waar ik momenteel een hekel aanhheb is dat verkopers niet reageren op mijn berichtjes. Als ze niet blij zijnvmet mijn bod, wil ik day hraag horen wie weet bied ik dan wel hetbbedrag dat ze in hu gedachtwn hebben. Maar zelfs als ik naar hun richtprijs vraag, krig ik geen antwoord terug.

Nou dan niet eh? :wave:

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:25

Ik merk ook dat vaak mijn berichten niet beantwoord worden als ik met een bod akkoord gaat, maar het schijnt dat vaak mails niet aankomen via mp

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:35

Idd wordt er met enige regelmaat niet gereageerd via mp. Maar of dat het nu te maken heeft of de berichtjes niet aankomnen of dat ze geen interesse meer hebben? Geen idee

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:37

kiki1976 schreef:
Idd wordt er met enige regelmaat niet gereageerd via mp. Maar of dat het nu te maken heeft of de berichtjes niet aankomnen of dat ze geen interesse meer hebben? Geen idee

Ik hou mezelf dan maar voor dat het door het eerste komt :+ Dan erger ik me er minder aan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:44

Vind het wel apart dat MP blijft ontkennen dat er nog problemen zijn met het mailverkeer, terwijl het me opviel dat de laatste tijd steeds meer mensen hun prive mailadres in de advertentie plaatsen i.v.m. vermoeden dat mailtjes via MP niet aankomen }:0

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:52

Die mailtjes wbt problemen komen vást niet aan bij MP :P Zo kun je makkelijk ontkennen _O-