Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:08

Ik ben reuze benieuwd naar de foto's, Rianne. :D

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:57

Vandaag weer eens even wat fotootjes gemaakt! :)AfbeeldingAfbeelding

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 06:55

Super gaaf Rianne & Power ^^

Kwam deze tegen op google, ter aanleiding van mijn 17e verjaardag :D
Afbeelding

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:41

Gefeliciteerd Martin!

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:51

Gefeliciteerd met je verjaardag ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:03

Mijn eerste shoot is een feit! :D

Een vriendin van me wilde me als model voor haar kunstproject. Dit zijn de eerste resultaten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips zijn zeker welkom, brand los! :)

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:05

Ik vind persoonlijk de 2e het mooist. De andere vind ik te gemaakt.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:55

Sluit me aan bij Orthos. Al vind ik in de 2e foto je voet wel een beetje maf staan.

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:35

Ik vind jou een heel mooi gezicht hebben, maar de fotografie had imo beter gekund. De eerste had wat mij betreft bijvoorbeeld een stuk feller gekund. De derde en vierde zijn fototechnisch gewoon niet geweldig en wat mij betreft ook iets te gemaakt. De tweede vind ik daarentegen wel heel mooi.

Ben het dus eens met mijn voorgangers, maar dat ligt niet aan jou :) Ik vind je op Cara Delevingne lijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:04

Ik ben het zelf ook met jullie eens! :) Jet was m'n eerste shoot ooit en ik wist nog niet echt wat ik moest doen, en de vriendin die fotografeerde had ook nog nooit zoiets gedaan, en fotografeert nog niet zo lang. We wisten dus nog niet echt waar we mee bezig waren, haha.

Ik vond het trouwens wel heel leuk, en wil dit zeker vaker gaan doen. En dat van dat ik op Cara Delevingne lijk, hoor ik vaker! :D Ik vind haar echt geweldig, dus dat vind ik helemaal niet erg. :+

Vriendin gaat nu met haar moeder (die fotografe van beroep is) de foto's bewerken, dus ik ben wel benieuwd hoe dat resultaat is. Ik zal het hier dan ook nog even laten zien.

Edit: Die ene foto is nu zo

Afbeelding

Ik vind hem nu zelf een beetje overbelicht.

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:11

Ik vind de positie van je handen ook wat gek, je hand in je oksel enzo.. Verder altijd goed om dingen uit te proberen :) Soms pakt het een beter uit dan het ander ;) Blijven oefenen!

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 06:54

Hehe, ik heb weer even rust en tijd voor wat anders ^^
Nog bedankt voor de felicitaties !, het was sowieso de leukste verjaardag van mijn leven :D

Kort verslagje van de KABK show, 26 juni:

Om 11:00 werden we verwacht in de Elektriciteitsfabriek in Den Haag.
Nog toen we in de trein zaten, druk aan het appen waren met elkaar deed het eerste probleem zich voor.
Brand ! , boven het spoor van de trams, die dus niet reden totdat alles opgelost en veilig was.
Na een tijdje konden we via een ander station met de tram mee en zogezegd zo gedaan stapte ik in die tram.

Eindelijk in de tram dacht ik, nu alleen op de haltes letten.
Maar nee hoor...Opeens was er in Den Haag een stroomstoring dus vielen ook de trams stil.
En daar sta je dan, hartje Den Haag, zonder kaart...met geen flauw idee welke kant je op moet.
Dus ik maar nagevraagd en de goeie kant op, hele stukken gerend want ik moest en zou op tijd aanwezig zijn :')

Om 10:45 kwam ik daar helemaal kapot en moe aan, maar ik was er :D

Alle modellen die aankwamen konden gelijk de haar & make up in.
Dus daar zaten we dan met zeker 100 modellen + stylisten en hulpjes van stylisten in een ruimte waar het wel 40 graden leek en geen windje waaide...bloedheet :')

Toen kwam het leukste...Boven mocht ik gelijk kleding door passen en kon ik daarna weer naar haar & make up omdat alles helemaal verknalt was :')
Die dag heb ik trouwens meer dan 4 keer make up op gekregen en is mijn haar meer als 5 keer gedaan ( even voor het idee :') )

Heel de middag was het gewoon wachten tot ongeveer half 7 want toen begon de show met de 1e jaars.
Zelf liep ik in de collectie van de 4e jaars ( examen ) dus wij hoefden pas als laatst :o
Dus na een tijdje lag er gewoon een model te slapen, in de line up stond er een model over te geven en ook waren er nog modellen die pillen stonden te slikken ( ja , super idioot ook ... )
Al met al was het een super leuke en leerzame dag!
Zou het zo weer doen, ondanks alle hectiek die het met zich mee bracht :+

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:08

Vanmiddag foto's gemaakt met een vriendin, ik twijfel altijd wel als ik me eens ergens moet aanmelden of niet.. Volgens mij ben ik namelijk te klein, en heb ik de maten niet :+

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog wel meer foto's voor als iemand benieuwd is :o

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:32

Hier toevallig iemand die uit de buurt komt en morgen vrij is??

Even gekopieerd van m'n Facebook :P

Citaat:
Oké very very last minute! Maar wij zijn voor morgen op zoek naar een model voor dit moodboard!! Helaas reageert ons model niet meer op berichten voor het "native" moodboard. Dan gaan we opzoek naar wat anders! En omdat het zo warm wordt, gaan we maar lekker met water spelen! :D

We zijn, het liefst, op zoek naar meisje met een donkere haarkleur, maar andere kleuren zijn ook welkom! Bekend zijn met je expressies en niet bang zijn voor de camera zou een hele enorme plus zijn! Dus verschillende uitdrukkingen kunnen geven.

De locatie is hetzelfde als de vorige oproep, het bosje bij de Grevelingen, waar het fietspad doorheen loopt. Tussen Oude Tonge en Bruinisse in.

We hadden een ander idee, een Native inspired shoot. Maar helaas reageert het model niet meer op de berichten. Dus we gaan er maar vanuit dat ze niet komt.

Moodboard voor nu:

Afbeelding

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:56

Gister weer fotos gemaakt. En er staan nu nog shoots gepland met 2 fotograven alleen de datum moet nog even geprikt worden.en dan misschien eens kijken of ik me kan aanmelden bij een bureau.
hierbij de foto's, mensen met tips?
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
en nog een vrolijke als afsluiting Afbeelding

Weten jullie nog goede modellenbureaus in het noorden van het land?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:47

9/10 Bureau's zitten in Amsterdam omdat dat gewoon lekker bij schiphol ligt en goed bereikbaar is.
Reizen zal je in alle gevallen toch wel moeten, ik sowieso elke keer 3 uur totaal en soms wel 4 uur met file naar een shoot :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:29

Martinklok schreef:
9/10 Bureau's zitten in Amsterdam omdat dat gewoon lekker bij schiphol ligt en goed bereikbaar is.
Reizen zal je in alle gevallen toch wel moeten, ik sowieso elke keer 3 uur totaal en soms wel 4 uur met file naar een shoot :)

Meneer expert er zitten ook bureaus in het noorden.

Wij zijn een fotografie en film bedrijf en vanuit die vraag start ik een modellenbureau. Wij boeken veel via echtemensen.com (in Heerenveen) maar dat aanbod zijn we onderhand doorheen. Ik scout gewoon op straat, zoekt de klant een leuke jongen om model te staan ga ik maar een roc omdat de doelgroep daar zot kan ik daar ook iemand vinden.

Ik zoek mensen men een leuke commerciële "kop" geen modellenmaten maar de afspiegeling van de samenleving. Net wat de klant, soms reclamebureau soms rechtstreeks de communicatie of marketing afdeling van die landelijke verzekeraar, een ROC, of een fashion bedrijf met een collectie voor het najaar. Deze bedrijven hebben een concept uitgedacht en de doelgroep onderzocht waar die graag naar kijkt.

Wij zitten in Leeuwarden maar rijden door het hele land, buitenland shoots door Europa en gaan naar USA voor een grote producent van scheerapparaten, die gebruiken ook modellen, dus mannen met een goede baardgroei!, en behalve fotografie richten we ons op film. De eerste commercial is al van onze bucketlist. Wij richten ons dus vooral op grootzakelijke landelijke klanten. En die zitten zeker in het noorden.

De Achmea toren is daar wel het bewijs van ;) ook het hoofdkantoor van Menzis Zit in Groningen, Boomsma, Philips Drachten dus ik zou niet zoeken naar die bureaus in Amsterdam maar kritisch kijken naar jezelf. Waar zie jij jezelf in passen? En probeer uit te zoeken door welk bedrijf die commercial, reclame of foto is gemaakt en welk modellenbureau daaraan is gekoppeld. Heb je een leuke kop kaar ven je te klein voor high fashion, zijn je benen te gespierd door het paardrijden geen probleem dan ben je super geschikt voor een reclame uiting zoals een verzekeraar. Ben je dan ook nog divers in je mimiek ben je misschien ook nog wel geschikt voor een commercial!

Blijf bij jezelf en licht ook je ouders in wat je gaat doen. Ik ben transparant en neem vaak via de ouders contact op met een model mocht hij/zij minderjarig zijn. Ik nodig ouders en model uit in onze studio en vertel wat voor klus het is.

Voorbeelden van ons werk: stuur even een pb en krijg je de website en die van ons!

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:55

Oh er zullen best andere bureau's zijn maar dat zijn of geen goeie bekende bureaus met veel contacten of ze zijn niet heel erg actief...waarom gaan anders steeds meer bureaus naar amsterdam..Precies...daar zijn de meeste studio's ( NL Studio's // studio 13 etc ) en het is gewoon een beetje centraal.

En ik weet niet of je het door hebt, meneer Kroket maar de meeste hier zijn Meisjes Zonder baardgroei en die willen bij een modellenbureau en niet zomaar een keer een reclame doen, nee die willen misschien wel verder komen als model, naar fashion weken toe en shows lopen.
Tevens start je een modellenbureau niet zomaar, daar heb je enorm veel contacten voor nodig in zowel binnen en buitenland anders word het niets.
Heb je geen verstand van mode ( behalve baarden ) dan kom je ook niet ver...lijkt mij dan.

En het ontdekken van mensen op straat werd 20 jaar geleden al gedaan, zo bijzonder is het niet.
De meeste mensen melden zichzelf aan of worden via social media ontdekt. :))

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:37

Jeetje Martin, je mag dan misschien in het wereldje zitten, maar je bent niet de enige met verstand hierover ;)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:46

Jennifuur schreef:
Jeetje Martin, je mag dan misschien in het wereldje zitten, maar je bent niet de enige met verstand hierover ;)

Zoveel verstand heb ik niet, alleen ik kan er niet tegen dat mensen worden voorgelogen of commentaar gaan geven wat nergens over gaat.
Ik heb gezegd dat de meeste bureaus in Amsterdam zitten en dan is zo, heb niet gezegd dat er nergens anders zijn _/-\o_

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:03

En ik zeg ook niet dat jij zegt dat er nergens anders bureau's zitten :') , maar je doet alsof iedereen jou maar moet geloven omdat je naar eigen zeggen in het wereldje zit. Jouw eigen referentiekader bepaalt niet de realiteit.
Je bedoelt het vast goed, maar je posts schieten soms onbedoeld in het verkeerde keelgat van mensen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:08

Tsja, het klopt wel dat er inderdaad veel bureau's in Amsterdam zitten omdat dat praktisch is, maar er wordt hier niemand voorgelogen hoor. Er zitten inderdaad ook gewoon bureau's in het Noorden en op andere plekken in Nederland, dat klopt gewoon.
Ik ben het wel met Jennifuur eens, soms lijkt het net alsof je vindt dat jij de enige bent die er verstand van heeft. Er zitten hier ook andere mensen die er wat vanaf weten. Ik ben zelf ook geen fashion model en ik sta ook niet ingeschreven bij een bureau, maar ik vind het wel leuk om op de foto te gaan en ik weet ook wel wat af van de 'echte' modellenwereld. Daarvoor hoef je geen contract te hebben.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:12

Martinklok schreef:
Jennifuur schreef:

Zoveel verstand heb ik niet, alleen ik kan er niet tegen dat mensen worden voorgelogen of commentaar gaan geven wat nergens over gaat.
Ik heb gezegd dat de meeste bureaus in Amsterdam zitten en dan is zo, heb niet gezegd dat er nergens anders zijn _/-\o_

Sorry dat ik kom binnen vallen, maar hoe weet jij zo zeker dat er gelogen wordt?

Over de mensen die nu met allemaal basic/niet echt denderende fotografen een shoot doen, en dan vooral op tfp basis wil ik graag mede delen dat je daar uit eindelijk vrij weinig aan hebt. Investeer liever in een paar goede fotografen die jouw beste kant naar voren brengen, daarna heb je gewoon veel meer mogelijkheden.
Ik shoot zelf ook veel met onervaren fotografen maar nooit op tfp basis, en die foto's gooi ik zelf ook niet bij mijn eigen portfolio omdat ik heel kritisch ben op de hoeken en de nabewerkingen.

Voor de liefhebbers die mijn werk willen zien kun je mij een berichtje sturen, dan geef ik je mijn fb pagina! :) zit nu al bijna op de 5.500 likes!
Oh ja en facebook is echt je grootste netwerk, en probeet vooral fotografen/opdrachtgevers en prive zoveel mogelijk gescheiden te houden! :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:30

Jennifuur schreef:
En ik zeg ook niet dat jij zegt dat er nergens anders bureau's zitten :') , maar je doet alsof iedereen jou maar moet geloven omdat je naar eigen zeggen in het wereldje zit. Jouw eigen referentiekader bepaalt niet de realiteit.
Je bedoelt het vast goed, maar je posts schieten soms onbedoeld in het verkeerde keelgat van mensen.

Precies, zeker je gebrek aan ervaring. Je bent als model een gebruiksvoorwerp die een doelgroep moet aanspreken.

De supermodellen die we nu kennen bestaan straks niet meer. Merken hechten meer waarde aan iemand met een bepaalde achtergrond of uitstraling. Kijk maar naar parfum. Zeker de damesluchtjes worden gerepresenteerd door filmsterren. De herenluchtjes nog wel door modellen. Maar dat verschuift de laatste generaties topmodellen lopen nu rond maar een nieuwe doutzen zien we niet zo snel meer. Want er zijn genoeg mooie filmsterren die de bekendheid al hebben. Daarnaast word er steeds meer afgeweken van de "ideale" maat.

Dat Martin zijn neus nu al optrekt voor een reclame klus blijkt wel aan gebrek van verstand van deze wereld. Juist aan die klussen valt geld te verdienen. Wat dacht je van de royalties? Wij hebben modellen in het bestand die leven van hun werk. En wij leven er samen erg goed van.

Onze klanten zijn o.a. De drie grootste verzekeraars van Nederland. En zit daar om tafel en praten over budgetten waar je oren van suizen.

Dus alsjeblieft Martin, houd je bij je leest. Beetje advies prima maar je weet Niet alles. Ik ook niet maar ik loop dat niet rond te bazuinen.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:10

Als jij mij wilt beschijven als het model zonder ervaring van de 'wereld" dan mag dat, al klopt er weinig van.
Als ik er geen kennis van heb zou ik ook mensen niet willen helpen aan een bureau te komen.

Als het goed is doet een model het niet voor het geld maar voor het plezier in het werk.
De passie om met goeie fotografen en een goed team ( make up // haar ) een mooi resultaat neer te zeggen daarvoor zou je moeten gaan.
Er zullen vast modellen zijn die het enkel voor het geld doen, of voor de bekendheid, of voor fans...etc.
Dat is volgens mij, als ik ook nog een mening mag hebben, de verkeerde instelling.
De nieuwe Doutzen is er al ( zijn er al ) : Maartje verhoef & Romee Strijd.

Ik kan ook over elk dingetje een geweldig groot probleem maken maar dat doe ik ook niet.
Zo werd er boos gereageerd toen ik mijn hulp aanbood aan iemand hier die onzeker was en haar foto's niet graag wilde delen, ik stelde voor dat ze een mailtje mocht doen en toen werden anderen boos omdat ik zogezegd niets wilde meedelen ?
Ik bedoel...we willen elkaar toch helpen of niet, anders zit je hier niet ? -O- :=

Was ik als afsluiting aan mijn post nog toe zou willen voegen:

Voor anderen help ik misschien wel, aangezien al zeker 4 meisjes mij gemaild hebben en we gewoon leuk contact hebben, zo kreeg ik gister nog een mailtje van iemand en we hebben hele leuke gesprekken en ik hoop dat ze bij een goed bureau te recht gaat komen want ze heeft echt een WAUW factor.