Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:05

Ik had van de week twee A4'tjes en dat was 16 gram.. Dus denk dat als je er een kaart bij doet, je er inderdaad wel overheen zit :j

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:12

Moet je perse een wereldzegel of kan je ook meerdere 1 zegels doen (voor uiteraard het juiste bedrag)?

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:15

Kaartje, foto, ja hoor :j Zowel bij de brief als apart. Je wordt op een gegeven moment zelf wel creatief. Wij waren altijd druk bezig met elkaar keihard te dissen := Ik heb een keer een brief geschreven op tig kleine post-it briefjes.... Wel genummerd, maarreh: succes met uitzoeken! Vervolgens zat hij een keer in the hole, maar zijn recht op papier/potlood en post versturen bleef gewoon bestaan. Dus ik kreeg een brief van 45 kantjes. Wel genummerd, maar alles door elkaar aan elkaar geplakt. Thanks :+ Vervolgens heb ik hem een brief geschreven op een stuk papier van A1 formaat. Moest ie helemaal moeilijk staan doen in zijn cel om alles te kunnen lezen. We hebben het er nu nog over, zulke dingen zijn echt zo leuk om te doen :D

Ik plak liever een postzegel teveel dan te weinig. Doe ook wel eens een gewone postzegel plakken naast de wereldzegel, dat scheelt wel.

djuulsie

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:17

_O- Maaike! Das wel super leuk... hahahahaha!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:45

Jpay wordt niet op de post gedaan, maar rechtstreeks geprint in de gevangenis zelf. Jamie heeft mijn Jpays doorgaans binnen 48 uur.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:04

Maaike schreef:
Kaartje, foto, ja hoor :j Zowel bij de brief als apart. Je wordt op een gegeven moment zelf wel creatief. Wij waren altijd druk bezig met elkaar keihard te dissen := Ik heb een keer een brief geschreven op tig kleine post-it briefjes.... Wel genummerd, maarreh: succes met uitzoeken! Vervolgens zat hij een keer in the hole, maar zijn recht op papier/potlood en post versturen bleef gewoon bestaan. Dus ik kreeg een brief van 45 kantjes. Wel genummerd, maar alles door elkaar aan elkaar geplakt. Thanks :+ Vervolgens heb ik hem een brief geschreven op een stuk papier van A1 formaat. Moest ie helemaal moeilijk staan doen in zijn cel om alles te kunnen lezen. We hebben het er nu nog over, zulke dingen zijn echt zo leuk om te doen :D

Ik plak liever een postzegel teveel dan te weinig. Doe ook wel eens een gewone postzegel plakken naast de wereldzegel, dat scheelt wel.

O dat is wel een grappig idee!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:16

Isegrim schreef:
Jpay wordt niet op de post gedaan, maar rechtstreeks geprint in de gevangenis zelf. Jamie heeft mijn Jpays doorgaans binnen 48 uur.

Hoe is het daar?

Ik heb nog nooit gehoord van Jpay, klinkt wel als een mooi systeem!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 08:36

Hoe is het Isegrim?

Kijk nu al elke dag met spanning in de brievenbus :=

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 08:43

Hihi, duurt wel een week of 2-3 voordat je antwoord hebt hoor djuuls :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 08:52

;(

En wacht ook nog op inside-outside he... dat zou toch sneller moeten zijn :P

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 08:53

Morning allemaal!

Ook hier wachten op post;-)
Was ook iemand bij die corrlinks heeft, daar wel zelf account aangemaakt maar nog geen reactie. Komt vast vanzelf maar ben gewoon zo nieuwsgierig naar reactie;-)

SteffiiY jij kreeg toch adressen? Wanneer was dat ook alweer?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:52

Jpay ken ik ook niet, hoe werkt dat?

Ik koop ook vaak van die glitter kids stickers. Gewoon om kleur aan te brengen en ik wissel ook regelmatig van kleur pen. (geel is leuk, kon Michael altijd enorm om vloeken kon ie zo moeilijk lezen en dan was ie heel lang bezig met een brief van mij te ontcijferen maar he wel tijdverdrijf dus dat vond ie wel weer ok) Ik probeer bij elke brief fotoś te doen, al is het alleen maar van hoe de tuin er nu uitziet in de zon,regen,sneeuw,groen,herfst etc

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:59

Goed idee Nimber... :D Die ga ik onthouden

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:13

@Risje: ik verwacht dat ik de adressen lijst met 1.5-2 weken heb!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:14

Geel op wit papier is ook wel echt heel naar lezen :))
Ik deed ook wel op de ene kant van het papier in een bepaalde kleur schrijven, andere kant andere kleur, etc. Of elke regel een andere kleur. Ook wel eens van dat uberfoute briefpapier gekocht, roze met vlindertjes ofzo. Leverde altijd geweldige reacties op :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:15

Goed idee Maaike!

Met Tony schrijf ik via Jpay, gewoon omdat hij het fijner vind dat hij ze dan snel krijgt, en opzich gaat de communicatie ook gewon sneller via Jpay.
Ik heb sinds kort een andere gevangene erbij, en daar kan ik ook wel eens zulke grapjes uithalen :=

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:56

Ik kreeg ook hele tekeningen. De inmate waar Maaike mee schreef heeft eens een enorm mooie Unicorn voor mij gemaakt, die heb ik nog steeds.Als ik op vakantie was beschreef ik echt stap voor stap wat ik deed. Hoe iets eruit zag, rook en voelde. Michael vond dat echt zo fijn dan kon hij dat stukje helemaal voor zich halen en voelde het voor hem net alsof hij die dag ook een beetje vakantie in zijn cel had schreef hij.En ik kocht natuurlijk tig kaarten van zoń land en die stuurde ik dan weer mee :D

Ik heb nu bijvoorbeeld kaarten gekocht van t nieuwe dorp waar ik woon van die vreselijke 'groeten uit 'kaarten met een molen, koe en wat plaatjes van oude gebouwen uit t dorp.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:50

Wat mooi is dat eigenlijk he, dat ze kunnen genieten van de kleine dingen, zelfs (of juist) als je op een plek bent waar de positiviteit ver te zoeken is. Veel mensen buiten de gevangenis kunnen daar nog veel van leren. Het zijn zoveel kleine geluksmomentjes.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:56

Tony maak ik ook altijd blij met printjes van wikipedia :j

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:00

De kleinste, normale dingen zijn inderdaad opeens heel bijzonder. Je gaat er zelf ook over nadenken vind ik, het is echt niet zo dat alleen de inmates iets hebben aan jouw brieven :)

SteffiiY wikipedia doet het inderdaad ook altijd goed. Ik heb jaren terug eens hele uitleg gestuurd over Sinterklaas enzo, hartstikke leuk :j

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:13

Mag je dat zomaar allemaal sturen?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:19

Ligt er natuurlijk aan wat voor onderwerp je neemt :j maar het meeste mag hij gewoon ontvangen hoor!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:45

Het meeste mogen ze inderdaad ontvangen, ik stuur ook wel eens kruiswoordpuzzels, sudoku (dat kende hij niet grappig joh) woordzoekers (en dan meestal Nederlandse woordzoekers).

Er is ook een bibliotheek in zijn gevangenis en ik geef hem vaak tips voor mooie boeken, gelukkig hebben wij dezelfde smaak.

Monty komt over 6 maanden vrij *\o/* (vanwege opruiming in de gevangenissen daar word hij 1,5 jaar eerder vrijgelaten)

Net een mailtje van hem gehad dat hij mijn tekening heeft ontvangen, hij was echt onwijs blij ermee.
Hij begint nu eindelijk wat los te laten over zijn leven in de gevangenis, daarvoor had hij het alleen over vroeger en over zijn bezoek.
Zijn ouders hebben een fokkerij/ranch gehad met Quarter horses, hij had het graag overgenomen maarja, toen veranderde zijn leven en overleden zijn ouders en is de ranch dus verkocht :(

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:55

Wel fijn dat hij al zo snel vrij mag zijn :D!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:18

Nant wat tof dat hij al zo snel vrij komt!! Hoe lang heeft hij dan gezeten in totaal?