Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:27

Ik had vandaag een man aan de kassa die stond te kletsen met de vrouw na hem.
Ik vroeg: 'Wilt u het bonnetje nog?' (en dat 2x na elkaar omdat meneer het niet verstond)
Uiteindelijk had die vrouw hem door en zei met zo'n nepzeurderigestem: 'Piet, je moet wel opletten he!'
Daarna was die vrouw aan de beurt (die ondertussen in gesprek was met de klant achter zich), ik noem het bedrag 3x achter elkaar en geen reactie, dus ik zeg met precies dezelfde stem: 'Joehoe, mevrouw, u moet wel opletten hé!'
Gelukkig kon ze er wel om lachen, maar dan denk ik, zeur dan niet zo over een ander als je t zelf ook niet doet.

Ook nog een verschrikkelijke uitbrander gehad van een vrouw die mijn oma kent, mijn opa ligt namelijk in het ziekenhuis en heb de laatste dagen geen tijd gehad om langs te gaan (afhankelijk van ouders met auto, veel werken, leren voor examens etc.), ik wist dus niet precies hoe het met hem ging en die vrouw begon te schreeuwen tegen mij dat het niet normaal was. Heb haar gezegd: 'En hoe vaak bent u dan wel niet bij hem op bezoek geweest? Inderdaad nog niet, en ik weet wel zeker dat mijn opa daar ook niet op zit te wachten.'
Sommige mensen, zo associaal. :n

Musiess

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:47

vd week een klant: 'Mag ik een Panini mozzarella/pesto/tomaat.
Wat zit daar eigenlijk presies op?'

:roll:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:48

:') en wat zei je? Kip, ham en ei?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:51

verootjoo schreef:

_/-\o_

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:53

verootjoo schreef:

haha, dan zou ik niet meer bijkomen !

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:17

Nou na de 5e in dat uur (altijd buitenlandse toeristen)..
Was ik erg geirriteerd en heb gezegt:" lees het nog eens op"

dus klant leest weer.

ik:'Dat zit er dus op"

klant:'IEwwl maar ik wil geen mozzerela.."
geef de hete kip maar..

pff wad t wel ff beu

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:25

Haha, zo'n reactie zou ik ook geven! Zooooo irritant! Of mensen die denken het beter te weten dan degene achter de toonbank...

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:25

idd!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:40

Ben blij dat de vakantie weer over is. Onze winkel wordt dan vaak gezien als een speeltuin ofzo. Gruwelijk irritant. Heb van de week ook 3 jongens de winkel uitgeschopt. Ze konden zich gewoon niet gedragen.

En een heerlijke actie gehad.
Klant spreekt collega aan dat er een muntje in zijn kar zit en hij die er niet meer uitkrijgt. Mijn collega vraagt aan mij 50 cent en geef het aan die man.
Ik zie die man weglopen en vraag aan mijn collega wat er aan de hand was. Mijn collega legt het uit en ik zeg dat ik twijfel aan zijn verhaal. Maargoed, geld is gegeven dus prima.
Komt er een andere collega van mij aan en die zegt 'oh staat die kar er weer'. Bleek het dus een buitenlands muntje te zijn die er al een week in zit.

Dus mijn gevoel klopte. Kijk ik naar de kassa's zie ik die meneer staan. Ik ben er heen gegaan en heb verhaal gehaald. Zijn lach verraadde hem en ik heb het geld teruggevraagd. Hij wist niet hoe hard die weg moest rennen.

Het ging me echt om het principe. Het gebeurt schrikbarend vaak hoeveel mensen zeggen 'ik heb 2 euro in de kar gedaan, maar krijg het er niet uit'. Ga je kijken zit er een muntje in of 50 cent. 'Oh, verkeerd gezien dan.' Tuurlijk!

En een andere klant.
klant: Jongedame, wat een gezeur is het altijd met die karren hier. Ik doe er een muntje in en de kar komt niet los.
Ik: oh dat is vervelend meneer. Waar staat uw kar?
Klant: hele diepe zucht: ja bij de karren natuurlijk
Ik: Ja maar waar (we hebben namelijk 2 plekken met karren).
Klant: Ja bij de ingang natuurlijk
Ik: (dacht: ja natuuuurlijk). Dus ik loop er heen en kijk naar de kar. Zit er helemaal geen muntje in. Meneer er zit geen muntje in.
Klant: echt wel, dat doe ik er net in
Ik: er zit geen muntje in, maar wel hier in de volgende kar
KLant: dat kan niet, ik heb het muntje in de eerste kar gedaan
Ik: Het muntje zit toch echt in de tweede kar. Dus ik maak alles vast en los en meneer heeft zijn kar.
Klant: Jij zit mij zeker te flessen (bloedserieus en boos), want ik ben echt niet dom en ik weet prima wat ik doe
Ik: tja, ik kan er niet meer of minder van maken.
Klant: ik ken jullie wel. Jullie nemen de klanten gewoon in de zeik om je gelijk te halen
Ik: fijne dag meneer!

Aibelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:02

Vandaag had ik ook zoiets. Iemand had drie opberghoezen voor kleding, waarvan er twee 60x100 waren en eentje 60x150. Het scheelde 1 euro in de prijs. Ik had per ongelijk 3 keer 60x100 aangeslagen. Mevrouw komt later terug met het bonnetje met een geirriteerd gezicht: 'Je hebt de prijs verkeerd aangeslagen. Ik heb teveel betaald.'

Dus ik kijk het bonnetje na, waarop inderdaad staat 3x 60x100. Mevrouw moest dus nog 1 euro extra betalen. Die baalde, want ze dacht natuurlijk dat ze geld terugkreeg := . Gaat natuurlijk niet om de grootte van het geldbedrag maar om het idee :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:04

Van mij mogen mensen dat verschil houden. Ik heb het immers verkeerd gedaan. Mazzeltje voor de klant :). Overigens krijg ik ook mensen die nog willen betalen voor producten die ze de vorige keer bijvoorbeeld niet gescand hadden (zelfscan). Dan voelen ze zich zo rot en komen ze alsnog betalen. Schattig :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:04

Ik begin volgende week hier bij de bakker in de buurt. Ben benieuwd wat ik ga meemaken :p

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:07

ik heb eens gehad een buitenlandse mevrouw kwam geld terug brengen want wij hadden (4 WEKEN) geleden teveel aan haar terug gegeven.
Dit ging om 2,-. ze was na een boodschapje direct op vakantie geweest en toen ze thuis was direct terug naar de winkel gekomen!
Ik was stom verbaasd maar vond t bijzonder netjes!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:52

Hier ook pas een meneer die een pak luiers af kwam rekenen. Mocht er 2 aanslaan, want de vorige keer was het pak niet aangeslagen en meneer vond het niet eerlijk een gratis pak luiers te krijgen. Die man heeft echt mijn dag goedgemaakt, eindelijk eens een vrolijke en vooral eerlijke klant!

Vanmiddag op een vreselijk drukke zaterdagmiddag. Volwassen dochter met moeder kwamen een doos Merci was 7,50 afrekenen. Meteen al geïrriteerd 'dat kan niet, gisteren heb ik er 5 euro voor betaald'. Uitgelegd dat we idd ook dozen van 5euro hadden, maar die waren kleiner en inmiddels uitverkocht. Nee, hoor, dat was écht deze grote. Heb mevrouw nog uitgelegd dat dat pak een rij minder had en dus wat kleiner was. Word niet geloofd, dus leidinggevende zegt precies hetzelfde als ik zeg en dan is het ineens wel goed :roll:
Zo vervelend dat er mensen zijn die alleen de manager geloven. Prachtig is het als mijn nieuwe collega's, met hogere functie, het uiteindelijk weer aan mij moeten vragen voor de ogen van de klant die mij niet geloofde. Rood dat ze dan worden :D

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 09:29

Ik vind dat ook echt schattig, als mensen terug komen omdat ze een komkommer niet hebben afgerekend!
Ik zei dan wel eens: wat eerlijk van u! En heel vaak krijg je dan een antwoord in de trant van: ik zou echt niet met mezelf kunnen leven als ik iets had gestolen hoor. Lief :D

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 09:34

Zo fijn, eerlijke mensen!
Over niet afrekenen gesproken. Gister was er een moederdagmok uit de verpakking gejat. Je zou het maar krijgen als moeder :')

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:07

Ik heb een advertentie waarin ik ritten aanbied met mijn ijslander.
Alles wat je moet weten staat erin. Waar, wanneer, hoe, hoelang, hoeveel het kost, wat er wel en niet aanwezig is hier, alles.
Krijg ik een mailtje:

"Kan er 1 tegelijk rijden of heb je meerdere paarden? Wat kost het en hoe lang duurt een rit?"

Zucht.. Als het nou ergens verstopt stond had ik het begrepen, maar het betreffende stukje staat er zo:

Je rijd op een boomloos, stevig zadel, op een schapenvacht of op de blote rug, naar je eigen keuze!
Ritten varieren van een halfuur tot anderhalf uur, ritten langer dan anderhalf uur zijn bespreekbaar en altijd voorzien van een pauze, en voor wat verfrissing wordt dan gezorgd.
Afhankelijk van de ervaring en de lengte van de rit ga ik of lopend, of met de fiets mee.

De opbrengst voor de ritten gebruik ik voor het onderhouden van Thom.
Interesse in een ontspannen rit op het leukste ras dat er bestaat?
Stuur een mailtje!

Prijzen:
30 minuten: 10.00
60 minuten: 15.00
90 minuten: 20.00
Langere ritten in overleg.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:25

Dat is wel een beetje dom als ik dat zo mag zeggen haha.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 22:10

Deze week ook mijn portie klanten gehad.
Ik werk dus in een dierenspeciaalzaak, zijn ook open op zon en feestdagen.
Normaal sta ik bij de knaagdieren (knaagdierverantwoordelijke) , maar bij gebrek aan personeel val ik regelmatig in in de winkel (heb er al 4 jaar kassa en winkel gedaan, nu 3 jaar KV).
Mijn afdeling heeft 24 kleine knaagdierbakken (hamsters, muizen, etc), 30 middelbakken (1.2*0.5m, konijnen en cavia's), 5 grote bakken (1*1*2 m) en een hele grote bak (2 m hoog, 4 m², chinchilla's) + een quarantaine.
er wordt altijd begonnen met controle van de dode/zieke dieren, vegen, fretjes worden de hoeken uitgekuist en gevoedert, dan doe ik mijn quarantaine (hier zitten dieren die bv ziek zijn, drachtig, jongen hebben, of dieren die ik "over" heb die wachten tot ze verkocht kunnen worden), na de quarantaine wordt alles in de verkoop gevoederd, zandbaden uitgezeefd, vuile ramen gekuist, etc.
In de namiddag worden de kooien gereinigd (op maandagmiddag mijn lege kooien want op woensdag komen de nieuwe dieren toe, woensdag de kleine knaagdieren, donderdag en vrijdag de konijnen en de cavia's, en om de twee weken doet mijn collega de chinchilla's (zij zitten met relatief weinig dieren op een grotere oppervlakte en zijn minder vuil)

Deze week was het woensdag een feestdag voor de fransen, donderdag voor de belgen, vrijdag hebben ze hun brug gemaakt.
er waren wat collega's uitgevallen, dus ik moest regelmatig tussen mijn gewoon werk door invallen in de winkel of aan de kassa, plus het feit dat er meer klanten dieren wilden en in mijn weg liepen, heb ik er twee namiddagen over de kleine knaagdieren gedaan ipv een, en ging ik niet zo goed vooruit. (mijn humeur was dus al wat minder of anders, maargoed, altijd vriendelijk blijven tegen klanten, kwam er wel op neer dat ik al iets gepikeerder was)

1.ik ben bezig een rattenkooi te reinigen, buig mij wat opzij achter mijn vuilblik, moment dat ik rechtkom kom ik tussen 2 klanten terecht die zich naast mij geperst hadden om in mijn kooi te kunnen kijken naar de ratten (terwijl ik die kooi aan het reinigen ben). kijken ook rustig verder terwijl ik half tegen de grond moet hangen want ik kon niet weg.

2. klanten duwen zich rustig tussen mijn kooien en mijn voederkar, dat ze daarbij mijn emmer graan omstoten maakt hun niet uit, zelfs een excuseer was te veel gevraagd.

3. klanten zien dat ik aan het vegen ben, lopen/schoppen expres door mijn hoopje vuiligheid, en dankjewel ...

4. ik ben bezig knaagdiervoer aan het uitzetten, zet twee kartondozen langs de grond. Klant passeert, pakt een doos op, ik zeg vriendelijk dat hij gerust die doos mag gebruiken. Klant bedankt me, en loopt ermee weg.
Ik draai met mijn kar de hoek om, en zie mijn baas met dezelfde doos op me toe lopen. Ik vraag vanwaar die doos kwam, zegt hij: "ja, die klant heeft hem daar op de grond gegooid en is aan de kassa gaan staan". ik kijk en zie klant smerig naar me staan kijken :?

5. Klant wil een konijn kopen, en heeft een tralieskooi mee van 60 cm. Ik leg uit de die kooi veel te klein is. Waarop ze zeggen dat zon konijn toch niet groeit. ik leg uit dat dwergkonijnen tot 3.5 kilo kunnen worden, toon de grootte van het konijn op de kooi, en geef uitleg van de juiste maten. Klanten zeggen dat ze toch die kleine kooi nemen en een bepaald konijn. Ik zeg, zoals u wenst. En ga naar de achterkant achter het konijn. Klanten kloppen plots keihard op de ramen van de betreffende kooi, roepen dat ze het konijn niet meer hoeven, en lopen weg, onderwijl al hun materiaal achterlatend.

6. Klant staat aan de kassa met een grote zak hondenvoer, scant aan 64 euro.
Klant beweert dat het maar 56 is, ik ga samen met de klant gaan kijken in de rayon. Daar waar het voer ligt hangen inderdaad drie prijzen
Lam en rijst 64 euro
rund Original 56 euro
kip Original 56 euro
de zak dat hij mee heeft is een lam en rijst, ik leg uit dat wij van dat merk de zaken mengen (van die soorten hebben we bv een of twee zakken per soort binnen, die liggen op een stapel, met van iedere zak de prijs eronder. Namen staan duidelijk op de zakken en op de prijsticketjes).
Klant vliegt uit tegen mij dat we die zakken maar elk een aparte plaats moeten geven (tuurlijk, we hangen ze even in de lucht, we mengen die dingen niet voor de lol). En dat we de ticketjes moeten duidelijker maken (hoe duidelijk kan RUND, KIP of LAM EN RIJSt zijn?) dat hij normaal een andere smaak neemt maar dat we ze niet meer hebben, en ik die L&R moet meegeven voor 56 euro ipv 64.
Niet dus....

6. Klant wordt boos op mij dat er op het einde een paar cavia's zonder drinken zitten. Het is net 10 uur geweest (we openen om 9.30) en ik sta met mijn voeder en waterkar aan het begin van de kleine knaagdieren, overduidelijk dat ik er dus mee bezig ben ...

7. ik ben bezig aan de kleine knaagdieren, en doe een hok dicht maar nog niet op slot om iets te gaan bijhalen. Als ik een halve minuut later terugkom hebben er klanten mijn kooi open gedaan en zitten er in te roeren.
ik zeg excuseer en steek mijn hand uit om de kooi terug dicht te doen, en vraag hun om uit de kooien te blijven.
Ik hoor ze mompelen: "amai, zo onbeleefd zeg, zomaar die kooi voor onze neus dichtdoen!!!"
euh, wtf?

8. klant vliegt tegen mij uit dat zijn bankkaart geen saldo heeft ...

9. klant beschuldigen me van dierenmishandeling omdat ik cavia's kaalgeplukt heb ... (het waren naaktcavia's)

10. klant die cavia's willen staan te wachten, ik ben bezig met klanten voor een konijn, en dat duurt enkele minuten. Klant voor de cavia's gaat gaan klagen bij mijn baas dat het veel te lang duurt, ik hun negeer, ik hun niet WIL bedienen, en eisen dat hij die cavia pakt voor hun.
ik heb ze allemaal gehad deze week. En ik ben nochtans altijd vriendelijk tegen klanten, geef met plezier alle uitleg, maar voor sommige is het niet goed.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:34

Nummer 9. :') :')
Wat een volk zeg.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:45

Whoa Duhelo, ik hoop dat de komende week toch een beetje lichter is voor jou!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:52

Optiwolk schreef:
Whoa Duhelo, ik hoop dat de komende week toch een beetje lichter is voor jou!

dat hoop ik ook, het is sowieso al rennen en vliegen op dergelijke dagen (de zaterdag als oppas gestaan bij drie kassa's met nieuwe mensen erop die nog niet alles kunnen, dus (we hebben maar 4 kassa's) die drie open, en ik van de ene naar de andere om te helpen, overal kijken of ze niks missen of vergeten en doen, tussendoor prijzen opzoeken, telefoons beantwoorden, klanten van de knaagdieren informatie geven (daar stond er een jobstudent die ook nog niet alles weet)
ik was blij dat ik zaterdagavond er van af was :P

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:30

goldenarrow schreef:
Bij de McDonald's ook. Kwam ik achter toen een klant ermee wilde betalen.

Dit verschild per restaurant. Elke McDonald's heeft een andere eigenaar en mag zelf bepalen of er mee betaald kan worden of niet.
Bij mijn restaurant kan het niet, maar in een ander weer wel. Heel verwarrend voor de gasten.

Om maar even verder te gaan op de McDonald's.
Stond raam 1, (bestelling opnemen en afrekenen van de drive). Vroeg die meneer, hoe laat ik klaar was en of ik daarna wat te doen had. Of ik misschien met hem een drankje wilde drinken in de stad. "Uh nee meneer, niet aan mij besteed." Scheef gezicht en hij vroeg waarom dan niet. Toen heb ik het raam maar dicht gedaan. Wat een engerd was dat. :=

En ook een Engels man, die niet met creditcard kon betalen. Hij had verder ook alleen Ponden mee.. Of hij daar dan mee kon betalen. :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 00:43

Handig :') wij hebben op 200 meter ofzo wel een wissel punt zitten (centraal station) dus ik kan ze nog doorsturen eventueel.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 01:00

Vreemdste wat ik ooit gehoord heb was toen ik in een prullenwinkel (héél goedkope, "de zeeman" (belgië) weet niet of dat in Nederland ook is) werkte en er een buitenlander vlakaf aan mij vroeg of hij niet met mij mee naar huis mocht gaan want ik had een hete poep en hij zou leuk gezelschap zijn voor in de nacht (dat laatste minder beleefd uitgedrukt). Toen heb ik mijn geweldig "stille" stem aangesproken en heb gezegd (dat heel de winkel het hoorde :D ): "Sorry ik heb mijn vergrootglas niet mee dus het zal zelfbediening worden voor u". Je had die zijn gezicht moeten zien :D Geweldig gewoon _O- Hij was meteen :evaw:
(ik heb er niet lang meer gewerkt :') )