Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:51

Hoewel ik als stoker benoemd wordt in een zojuist gekregen pb,wil ik even reageren:Wijk kennen Lotte en haar vader al zo'n 3 jaar.Tot een 1/2 jaar geleden zijn er niet tot nauwelijks problemen geweest tussen Lotte en haar vader.De vader was een man uit duizenden die echt alles voor zijn dochter overhad.Lotte hoefde maar te kikken en het gebeurde.Toen hij Jamy verkocht is de hele stal in opstand gekomen om hem tegen te houden en zijn we zelfs bezig geweest de pony terug te kopen voor Lotte.Lotte moest toen wel bedenken dat ,als de pony terugkwam zij een deel van de kosten moest betalen door een baantje te gaan zoeken voor in de weekeinden.Wekenlang zijn er verschillende mensen gaan praten met haar vader en met Lotte.Met als resultaat helemaal 0 Ze heeft diverse keren aangeboden gekregen om een time out te nemen en even tot rust te komen door bij vriendinnen van stal te logeren.Dit deed ze dan 1of 2 dagen en dan wilde ze terug naar huis.Afgelopen week heeft ze nog contact gehad met een vriendin(een oudere van 40)die haar op het hart gedrukt heeft dat als ze niet meewilde ze haar kon bellen en dat ze haar dan direct zou ophalen.Op het moment supreme( de nacht van de reis) heeft ze Nathalie gebeld waarvan ze van tevoren wist dat die niets kon uitrichten vanwege de afstand.Als ze naar deze andere vriendin gebeld had of naar iemand anders van stal ,had deze binnen 10 minuten op de stoep gestaan om haar weg te halen.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:57

Dienstmededeling

Mensen, pb aub NIET naar sjokkemeule

De beste man wil NIET lief, steengoed, ... gevonden worden. Hij is een normaal mens dat naar zijn beste beoordelingsvermogen gereageerd op de situatie zoals die hem op zijn bord geworpen heeft, en die liever onnodige voorzorgsmaatregelen neemt dan niets te doen en dat er dan iets ernstigs aan de hand blijkt te zijn.
Dat is nu gebeurd en ook hij wacht nu gewoon af wat de politie verder met de zaak doet, en welke stappen Lotte nog onderneemt. 06nummers pb'en en hulp aanbieden is dus niet nodig. (hij kan ondertussen wel een harem beginnen...)[/b]

(ik heb hem op mijn msn)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:01

Idd, dat is zeker zo FlairS!!
Het is idd een beetje vaag dat ze mij belde, ik zit aan de andere kant van NL en ik kon niets anders doen dan 112 bellen wat wij ook gedaan hebben.
Ze schreeuwde wel tegen me dat ik Chanel moest bellen.
Dus ik vraag me een beetje af waarom ze dat zelf niet heeft gedaan.
Het kan zijn dat mijn nummer het makkelijkst te vinden was in haar telefoon, aangezien we van te voren nog gesmst hebben, ik met de telefoon van mijn vader, waarop zij ook belde. (die ik gelukkig dus langs mijn bed had liggen zodat ik haar eventueel kon bellen/smsen)
Het is allemaal een beetje vaag. Maar hier valt nu niks meer aan te doen, het is allemaal gebeurt.
Ik denk ook zeker dat Lotte over 2,5 week weer thuiskomt en lichamelijk niets mankeert, maar ik ben bang dat ze er geestelijk aan onderdoor (kan?) gaat(n)
Het maakt mij gewoon heel erg bang als ik lees dat ze naar huis wil, dat ze bang is enz enz..
Ik denk dat dit ook minder zou zijn wanneer zij mij die nacht niet had gebelt. Ik ben toen zo erg geschrokken.
Als ik 's avonds in mijn bed lig dan herken ik de hele situatie hier thuis weer. Het is net alsof ik er een soort "trauma" aan over heb gehouden.
En dat maakt mij gewoon heel erg bang en daardoor heb ik het liefst dat Lotte zo snel mogelijk weer in Nederland is.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:06

Wij hebben hier in Heiloo ook graag dat Lotte weer zo gauw mogelijk op stal is en wij hebben daar alle vertrouwen in!We hopen hier dat Lotte zich,nu ze in Brazilie is, er het beste van maakt en dat ze haar heimwee een beetje onder controle kan houden.Probeer jij een beetje aan jezelf te denken OK dan!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:23

Denk ook wel dat chanel het beste voorheeft, maar dit stukje klopt niet:

Riant schreef:
Chanel, ik vind dat je het goed doet. Iemand persoonlijk kennen is anders dan via een forum met geschreven tekst werken waarbij geen gezichtsuidrukkingen mogelijk zijn enzo. Je bent een vriendin van Lotte en bent op de hoogte van de situatie. Ik vind dat best wat meer mensen dit mogen aannemen. Ik weet dat dit waarschijnlijk een zinloos bericht is.. maar ik wilde Chanel even een hart onder de riem steken.. haar PB box zit vast al vol.

Juist voor veel mensen is bokt en internet een uitlaatklep. IRL wordt te persoonlijk en je bent snel bang dat je verkeerde reacties krijgt of voor gek uitgemaakt wordt. Als je die reacties op tekst krijgt is dat veel minder erg.
Juist als mensen de vader ook persoonlijk kennen en verder nooit iets raars hebben gemerkt is dit een vreemd verhaal wat veel mensen IRL niet zullen geloven. Ik denk dat Lotte vandaar ook naar bokt gekomen zal zijn. Zoals ik zelf persoonlijk denk ik ook eerder zou doen.
Laatst bijgewerkt door Sypheron op 05-06-04 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:23

Riant"]
Dit staat los van wat nou wel en niet waar is "wat dat zou beteken" wil je weten??
[/quote]

Dat was bedoelt aan FlairS:

[quote="FlairS schreef:
Is er niemand die er al achter is dat de mensen die Lotte echt kennen en haar vader ook dat juist deze mensen heel weinig reageren in dit topic?Er zijn er genoeg aangemeld bij Bokt!

Ben eigenlijk nog steeds wel nieuwsgierig.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:26

ik zit nu op msn met een vriendin van Lotte, en zij bevestigd dit...

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:27

kimmy schreef:

wat?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:27

kimmy schreef:

bevestigt wat?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:29

Ga hier nou geen ruzie maken Scheve mond

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:30

Wat wordt er bevestigd?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:32

Sypheron schreef:
Denk ook wel dat chanel het beste voorheeft, maar dit stukje klopt niet:

Juist voor veel mensen is bokt en internet een uitlaatklep. IRL wordt te persoonlijk en je bent snel bang dat je verkeerde reacties krijgt of voor gek uitgemaakt wordt. Als je die reacties op tekst krijgt is dat veel minder erg.
Juist als mensen de vader ook persoonlijk kennen en verder nooit iets raars hebben gemerkt is dit een vreemd verhaal wat veel mensen IRL niet zullen geloven. Ik denk dat Lotte vandaar ook naar bokt gekomen zal zijn. Zoals ik zelf persoonlijk denk ik ook eerder zou doen.

Hier ben ik het ook mee eens!
Ik vertel op bokt ook veel meer over problemen e.d. dan ik in het echt doe, zelfs tegen mijn beste vriendinnen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:34

Daar ben ik het ook mee eens. Het is voor veel mensen veel makkelijker om het op bokt te zetten dan erover te praten met bekenden om je heen.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:34

Deze mensen lezen wel mee,maar vinden het allemaal dat het een beetje uit de hand aan het lopen was.Alleen Chanel en ik reageren en vertellen ook af en toe het verhaal van de andere kant.Dit werd in het begin al niet erg in dank afgenomen.Natuurlijk is er een groot deel van wat Lotte op bokt zet waar en wij zijn er al heel lang(vanaf januari)mee bezig.Lotte komt zeker terug en wij hopen dat ze van de ,,vakantie,, evengoed iets gaat maken.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:39

dat ze in brazillie zit, en dat haar vader wat 'overspannen' is... liever gezegd, dat die vader bezeten is van een sekte.

Op school zijn ze bang dat ze ontvoerd is.

Ik heb nu de telefoonnummer van 1 van haar betere vriendinnen.

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:40

Georgette schreef:
Daar ben ik het ook mee eens. Het is voor veel mensen veel makkelijker om het op bokt te zetten dan erover te praten met bekenden om je heen.

Idd dat denk ik ook.
Ik kan me veel beter uitdrukken vaak via internet (bokt, msn enz.) dan als ik met iemand IRL praat. Dat zal heus niet voor iedereen gelden, maar ik vind het zo veel makkelijker om met mensen te 'praten' en kan echt veel beter mijn verhaal kwijt. Ik ben al gauw bang dat mensen denken dat ik me aanstel als ik het IRL vertel. En dit is ook wat anoniemer Knipoog

Maar om on topic te blijven: Ik denk dat het niets zegt dat ze aan haar omgeving niet veel gezegd heeft, dat was wat ik bedoelde Knipoog

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:46

kimmy schreef:
dat ze in brazillie zit, en dat haar vader wat 'overspannen' is... liever gezegd, dat die vader bezeten is van een sekte.

Op school zijn ze bang dat ze ontvoerd is.

Ik heb nu de telefoonnummer van 1 van haar betere vriendinnen.

als je belt, blijfaub KALm en houd je aan feiten. ik bedoel, ontlok geen speculaties, zo van wat denk jij ?

Feiten zijn het mest belangrijk, paniek ontstaat door vermoedens.

bedoel ut niet gemeen hoor

labje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:47

Ik heb nu de telefoonnummer van 1 van haar betere vriendinnen.[/quote]

Wie is dat dan?

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:48

sjokkemeule schreef:
als je belt, blijfaub KALm en houd je aan feiten. ik bedoel, ontlok geen speculaties, zo van wat denk jij ?

Feiten zijn het mest belangrijk, paniek ontstaat door vermoedens.

bedoel ut niet gemeen hoor

Ik wil alleen weten wat zij weet, meer niet...

wie die betere vriendin is, wil ik liever niet hier zeggen, voor het geval ze er niks mee te maken wil hebben

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:50

Ik blijf dit topic wel met een schuin oog volgen, maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer.. Scheve mond

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:51

Misja schreef:
Ik blijf dit topic wel met een schuin oog volgen, maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer.. Scheve mond

Kijk es OM de bomen heen ? zie je dan een bos ?

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:53

sjokkemeule schreef:
Kijk es OM de bomen heen ? zie je dan een bos ?

Nee, ook niet.. Knipoog

Hoe meer ik lees, hoe vager de hele toestand wordt.

labje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:01

Ik ken Lotte persoonlijk vrij goed en ik heb dit hele topic nog niet gereageerd omdat ik geen zin had om me in deze discussie te mengen. Op verzoek van iemand anders doe ik dat toch even. Wij (een andere vriendin van Lotte zit naast me, gomagje op bokt) denken dat 't wel mee valt, aangezien Lotte's vader haar laat bellen en internetten, ons heeft laten weten wanneer ze terug komt en Lotte op andere topics op dit moment gewoon vrolijk babbelt over kleren en andere dingen. Lotte heeft heel veel mogelijkheden gehad om niet mee te gaan. Ze heeft zelf besloten mee te gaan, ze is van de week zelfs met haar vader gaan winkelen voor deze vakantie. Wij geloven wel dat Lotte het niet naar haar zin heeft, maar ontvoering e.d. vinden wij erg ver gaan. Dit is onze mening je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik zit niet te wachten op 100 PB's waar dat in staat.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:02

Citaat:
Hoe meer ik lees, hoe vager de hele toestand wordt.

Die toestand wordt vaag vanwege die spekulaties en dat gekakel door elkaar heen.
[/quote]
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 05-06-04 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:02

labje schreef:
en Lotte op andere topics op dit moment gewoon vrolijk babbelt over kleren en andere dingen.

Scheve mond Scheve mond Scheve mond