Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 15:24

Saga schreef:
Ik heb een vest gekocht dat echt een enorm sterke 'parfum' geur heeft.
Heb hem al een keer gewassen, maar de geur is niet echt minder geworden.
Het is deels wol, heeft iemand een idee hoe ik die geur neutraler krijg?

Buiten hangen doet wonderen, hier een wintermantel binnen gekregen wat stonk naar rook. Wassen met wasmiddel en daarna met wasspul speciaal tegen zweet enz hielp niet. Dag buiten gehangen en de geur is eruit.

Saga

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 15:29

Ja, hij hangt nu buiten en anders was ik hem nog een keer met wat azijn. :j

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 16:58

In de vriezer wil ook nog wel eens helpen :j

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 21:04

Blue_flower schreef:
Ik heb voor het eerst dat ik denk 8)7 :evaw: _-:( ...

Wij wonen op een boerderij, dus dat kun je ruiken. Even wassen en het is eruit. Dus ik gaf dat aan. Eerst even wassen en anders lossen we het daarna op.

Mevrouw doet dat niet en meld probleem. Dus ik heb gekozen voor retour op eigen kosten.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, om een artikel van €4,-

Ze zegt dat een boerderij geur niet wenselijk is voor een baby van 3 maanden. Nou dan ben ik wel een hele slechte mama. Zoon lief gaat al vanaf een paar weken oud mee de boerderij op, liggend in de wei of in de draagzak tussen de koeien. :') }>

Dit pakket is retour, direct in de auto open gemaakt. Maar ik ruik dus niks geks. Mevrouw zegt dat het haast chemisch rook.
Zo vreemd. Maar ben blij dat ik het niet op mijn kosten terug heb laten sturen.

Ik weet trouwens dat je van Vinted niet mag wassen. Maar in dit geval had ik dus aangegeven dat ze dat even moest doen. Als dat niet voldoende was had ik gewoon gezorgd dat ze haar €4 terug kreeg. Nu is ze 2x verzendkosten van DPD kwijt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 21:13

Nou ik heb het nu ook.
Pakketje binnen en door jullie berichtjes erop gaan letten. Jurk was wat vochtig en rook op de ene plek naar iets wat ze erop gespoten heeft en andere deel vies muf rook. Hup in de wasmachine met de andere jurk. Nu ruikt alles naar die lucht. Het is niet mijn ding maar ik hoop niet te storend.

Dus leerpunt: aangeven dat ze er niks op moeten spuiten?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:17

Vanmiddag heeft iemand een pakketje van het afhaalpunt opgehaald en goedgekeurd, maar het geld heb ik nog niet in mijn portemonnee. Dat staat nog op saldo in behandeling. Is dat normaal? Anders heb ik het altijd dezelfde dag wel, daar zit nooit veel tijd tussen. Volgens mij heb ik het al wel vaker in het weekend gehad, dat iemand opgehaald en goedgekeurd heeft. Ik heb er nog nooit op hoeven wachten.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:45

Hoe snel jij je geld krijgt ligt eraan hoe snel je verzend en dat wordt maandelijks geupdatet geloof ik. Misschien is die iets gezakt?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:20

Texas02 schreef:
Vanmiddag heeft iemand een pakketje van het afhaalpunt opgehaald en goedgekeurd, maar het geld heb ik nog niet in mijn portemonnee. Dat staat nog op saldo in behandeling. Is dat normaal? Anders heb ik het altijd dezelfde dag wel, daar zit nooit veel tijd tussen. Volgens mij heb ik het al wel vaker in het weekend gehad, dat iemand opgehaald en goedgekeurd heeft. Ik heb er nog nooit op hoeven wachten.

Het valt mij op dat het wisselend is, de ene keer staat het gelijk in mijn portemonnee, de andere keer pas na uren.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:49

Contemplate schreef:
Hoe snel jij je geld krijgt ligt eraan hoe snel je verzend en dat wordt maandelijks geupdatet geloof ik. Misschien is die iets gezakt?

Ik verzend altijd binnen 2 dagen, dus dat lijkt me dan sterk.

C_arola schreef:
Texas02 schreef:

Het valt mij op dat het wisselend is, de ene keer staat het gelijk in mijn portemonnee, de andere keer pas na uren.

Het staat er nu wel op, maar deze keer was het wel heel laat! Om 13.00 uur al afgerond gisteren, en dus vandaag ergens pas in mijn portemonnee. Nu is het mooi onderweg naar de bank :)

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:56

Hebben jullie ook dat de zoekresultaten maar 10 pagina's zijn en je dan niet verder kunt?
Ik los het nu op door bijv. op prijs te selecteren en die dan steeds aan te passen, maar ik vraag me af of dit anders kan.

Dit is wat ik bedoel, ik kan ook niet op het pijltje klikken naast de 10.
Afbeelding

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:35

Ja, dat heb ik ook, ik los dat ook op door steeds de prijs aan te passen.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:43

Ja, zo doe ik het ook.
Dan ligt het dus niet aan mijn computer.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:14

Kreeg ik vorige week een Blond Amsterdam stamppot stamper met mini laagje bubbels eromheen in een dun verzendzakje nog heel aan...nu had ik minder geluk.

Aantal glazen besteld. Zat in een super stevig doosje. Glazen waren echt helemaal dik in de bubbels gezet. Ook binnenkant doosje nog extra bubbels. Toch een glas kapot. In overeenstemming met verkoper probleem bij Vinted gemeld. Zij zeggen dat het de schuld is van de verkoper. En nu moest ik alles maar retourneren dan moest ik zelf de retourkosten voorschieten en dan zou ik die later weer van Vinted terug krijgen. Wat een gedoe. Dus ik nog gevraagd of ik niet een vergoeding kon krijgen voor dat ene kapotte glas omdat de rest gewoon goed was. Nee het was dit of gewoon bestelling accepteren. Ik heb me maar weer gemeld bij de verkoper en we hebben afgesproken dat ik het geld gewoon vrij zou geven en ze heeft me via tikkie een vergoeding gegeven. Maar echt wat hopeloos waardeloos van Vinted deze oplossing. Ook niet duurzaam ofzo. Nou ja "gelukkig" had ik een glas dubbel gekocht en was het net 1 van de twee dubbele die gesneuveld is dus ik zie het maar als een soort geluk ofzo :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:16

Maar als ze het goed verpakt heeft vind ik het ook een deel eigen risico als je zoiets laat verzenden. Maar misschien ben ik daar makkelijk in.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:48

Zonnetje81 schreef:
Maar als ze het goed verpakt heeft vind ik het ook een deel eigen risico als je zoiets laat verzenden. Maar misschien ben ik daar makkelijk in.

Nou dat vind ik eigenlijk ook. Zeker als de glazen zo goed waren verpakt :)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:18

Jullie hebben gelijk, maar vinted zegt zelf dat ze bescherming bieden als iets beschadigd aan komt. Dus ik kon het wellicht proberen. Het is gewoon jammer dat ze niet aan gedeeltelijke terugbetaling doen in zo'n geval. Lijkt me duurzamer als het allemaal terug sturen. En je betaalt tenslotte koperbescherming. Ik heb de verkoper gezegd dat ik het terug mocht sturen, maar dan zou zij helemaal niks krijgen. Dat is dan toch ook niet eerlijk in dit geval? Dus ik denk dat het zo netjes opgelost is.
Als ik deze glazen in de winkel had kunnen kopen had ik dat natuurlijk gedaan, maar daar zijn ze niet meer te koop. Vandaar via Vinted. Zelf zou ik idd om de reden wat jullie noemen zelf nooit breekbaar spul versturen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:54

Zojuist een zadeldekje via Vinted binnengekregen.
Sowieso is de kleur echt heel anders dan op de verkoop foto. Daar lijkt hij Camel bruin. En in het echt is hij soort geel groenig.
Daarbij staat erbij dat hij z.g.a.n. is. Hij is echter super vies. Binnenkant vol haren en huidvet.
Aan de buitenzijde zitten zwarte zadelvegen.

Stom dat ik niet om meer foto’s gevraagd heb. Heb enkel 1 zijde op de foto gekregen en die ziet er inderdaad het beste uit.

Kan ik hier iets mee denken jullie?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:25

@Fiore, ik zou melding maken bij Vinted. Dekje is in een andere staat dan in de advertentie vermeldt staat. Dekje is overduidelijk njet zgan. Balen.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 55 min geleden

Ik heb mokken verkocht die net op het pakketpunt aan zijn gekomen, had mijn best gedaan ze goed te verpakken maar ik begin na alle berichten hier te vrezen :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 55 min geleden

Hun noemen het goede wil maar het is toch gewoon de kopersbescherming??

Afbeelding

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14 min geleden

Alja schreef:
Hun noemen het goede wil maar het is toch gewoon de kopersbescherming??

[ Afbeelding ]

Wat raar! Lijkt me dat dit precies is waarvoor je aankoopbescherming betaalt. Heb dit ook nog nooit gezien van ze. Wel dat ze weigeren te betalen maar dit niet.