Het voor-en-na foto topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Re: Het voor-en-na foto topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 13:33

Heel tof!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 13:34

Heel mooi inderdaad!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 14:08

Hele mooie vloer, sjiek met dat randje erin! :j

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 14:39

Voor

Afbeelding

En na

Afbeelding

Het gespuis kan weer een half jaartje eten :Y)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 18:36

Afbeelding
Voor

Afbeelding
Na.

De stam gaan we een houtbewerker voor zoeken om iets moois in te zagen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:02

Oooh van die dressing zou ik heel blij worden haha! Maar als je een slaapkamer nodig hebt, moet die eruit natuurlijk :)

Hier nog een tussendoortje, door de week moeten we helaas gewoon werken en kunnen we maar een klein beetje verder werken, maar we komen er wel :)

Afbeelding

De 4 hoekpanelen zijn bevestigd, de andere staan er los bij voor het zicht haha.
De kachel staat ook los momenteel, om de hoekpanelen en sierlijst te kunnen bevestigen straks.
TV-kast was pittig om in elkaar te zetten, en de boxen en subwoofer overzetten was dat ook haha.

Ik ben van de firma "komt goed", maar onze achterbuur vind nù een geschikt moment om te gaan zeuren over de haag, dus hebben we tussendoor ook een tuinman laten komen.
Dat zal ook nog leuke voor en na foto's geven, ik kan huilen bij het idee hahaha.

Ik post alvast even een voor:

Afbeelding

Oké, ik geef het toe - de haag is een beetje ontploft :') Conifeer van bijna 40 jaar oud, dik 4m hoog, op zijn breedste 1.5m. Ze moet ingesnoeid en getopt worden - maar de achterbuur eist "max. 2m hoog", en daar ga ik niet mee akkoord. Hij en zijn buren zouden dan van hun bovenverdieping in onze tuin kunnen kijken - nee bedankt, gaan we niet doen.
Er moet zeker een stuk af, we lopen in de winter tegen het gewicht van de sneeuw aan - maar gezien ik de rekening van het snoeien betaal, heb ik zoiets van "3m kan je krijgen".
Insnoeien klinkt ook simpeler dan het is - bij een conifeer zit je al heel snel in de takken, en ik ga niet de komende jaren op een takkenbos kijken.

Afbeelding

Waarom ik wil huilen :') Ik moet heel mijn kippenren gaan verplaatsen.
De tuinman kan er wel achter om in te snoeien, maar heeft niet genoeg ruimte om te toppen. Dus alles moet naar voor - en over de gehele omranding zijn rollen wilgentenen in de grond gehamerd. De sluis in het midden staat op palen die een halve meter in de grond zitten.

Ik heb gelukkig een grote familie die van bier en koffiekoeken houdt, dus we gaan zeker hulp krijgen, maar ik zie er ZO tegenop haha.

Plan B is: alles eruit, en een schutting in de plaats.
Ik stem tegen, want een schuttig mag maar 2 meter zijn. Hij heeft de woorden "politie" en "advocaat" in de mond genomen, en ik vrees ergens dat hij wel een paar punten kan halen.
Plan C is dan: schaduwdoeken die omhoog geplaatst worden over de gehele breedte, I need my privacy hahaha.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:51

Zonde, het is een mooie haag! Wettelijk gezien staat de buurman wel sterk, een haag mag maximaal 2 meter hoog zijn. Kan bij de kippenren ook niet enkel het dak tijdelijk verwijderd worden?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 10:06

Plan a klinkt als dubbel werk en kosten op je nek halen....

Ik zou kiezen voor b en vervolgens van die bomen die bovenin in de breedte groeien (kan even niet op de naam komen) terug zetten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 11:02

Leibomen bedoel je? Op zich een prima idee, even nagaan wat de regels zijn. Veelal moeten bomen minimaal 2 meter van de erfgrens staan.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 11:08

Oh wat een ellende lwdaisy dat is ook mijn grote vrees ..

Wij hebben ook zo’n immense conifeerhaag en de buren zouden er eigenlijk graag een schutting hebben.

Leuk als ik van de zomer eindelijk in mijn bak kan rijden en dan zo met mijn kop boven de schutting uit steek :')

Gelukkig hebben ze het er niet meer over gehad en hebben we hem nu al 2 jaar op rij iets getopt..

Sterkte met alles.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 12:43

Saul hahaha ik zie echt jouw hoofd in draf hop-hop boven die schutting uit komen :')

Ik zie het niet zitten hoor haha. Ik wil géén schutting, omdat die gewoon te laag gaan uitvallen.
Met een haag kan ik me nog een beetje van de domme houden, "oh is die nu wéér gegroeid?" :')

Bomen willen we absoluut niet.
800 euro uitgegeven om de notenboom een kopje kleiner te maken, dan ga ik nu niet opnieuw planten :')

De tuin ziet er nu vrij leeg uit, maar dat is de winter-modus.
In de zomer staat aan de ene kant van de dals een giga zwembad, aan de andere kant onze tuintafel, onder zo'n gezellige tent met lampjes (we wisselen om het jaar van kant zodat het gras kan herstellen).
Alsook staan er suuuuuper veel bomen in onze wijk - en ik hou ervan hoor! Maar ik kreeg net nog een tak op mijn auto toen ik terug thuis kwam van de winkel, en we lopen sowieso elk jaar al super veel bladeren op te ruimen van de oprit, en de kippen kunnen er ook maar zoveel weg werken :')

De kippenren moet sowieso een stuk naar voor komen om aan de haag te kunnen, en ik ben dan achteraf wel van plan een meter ruimte te houden voor toekomstig snoeiwerk.
De ren in een L-vorm in de rechterhoek kan ook nog, maar dat kost dan weer centjes omdat de sluis in het midden dan op een andere manier gebouwd zal moeten worden. En die sluis is nog geen jaar oud :')
Ik moet en zal een sluis hebben, omdat ik kippen apart wil kunnen plaatsen àls dat nodig is. Ik heb die brede deur ook nodig voor de kruiwagen. Ik heb er jaar om moeten zeuren, en ik geef ze niet meer af hahaha.

Als we dan 2 meter van de erfgrens moeten blijven met bomen, komt de ren in het midden van de tuin te staan, en dat zie ik niet zitten.
Mijn vriend wilt dat sowieso niet, die vind de tuin nu al te vol :')

We wachten nog even komende maandag af, dan worden er koppen bij elkaar gestoken.
Niet mijn kop, niet mijn vriend zijn kop - wij moeten gewoon werken; en er is aan ons niets gevraagd of die timing past, dus dat is niet mijn probleem denk ik dan.
Ik hoor achteraf wel of we gaan snoeien (op onze kosten) of de haag er uit gaat (niet op onze kosten).

We zitten met een kleine 50m aan haag - en over heel die lengte zit ook Bekaert draad, tot een flink stuk in de grond.
Dus "gewoon uitgraven" gaat hem ook niet worden.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 12:53

noviceh schreef:
Zonde, het is een mooie haag! Wettelijk gezien staat de buurman wel sterk, een haag mag maximaal 2 meter hoog zijn. Kan bij de kippenren ook niet enkel het dak tijdelijk verwijderd worden?

Helaas niet zonder schade - alles staat vrij strak gespannen, en is aan elkaar gezet met spanbandjes.
Links is ook overdekt met eerst waterdicht en zonwerend zeil, en overtrokken met camouflagenetten.

Dat open knippen gaat achteraf problemen geven om het weer aansluitend te krijgen.
Enkel in de sluis mag van mij geknipt worden, omdat die apart is bijgebouwd en ik nog voldoende gaas over heb om dat kleinere deel te herstellen.

Ik ben al héél veel geld kwijt geraakt aan die ren.
Ik doe het met plezier voor mijn beesten hoor - maar die zijn hier ook maar per ongeluk verzeild geraakt haha. Iets met vrienden die naar het buitenland gingen verhuizen :+ De linkse ren heb ik erbij gekregen, maar die vond ik te klein. De sluis en rechtse ren - en een nieuw hok - heb ik zelf betaald. Alsook ongediertebestrijding, duur eten, supplementen, ... De dals komen ook uit onze eigen zakken.

Dit is een huurhuis - het mag gaan ophouden hoor hahah.

De kosten van de verbouwing van de schouw komt ook uit onze zakken.
Snap ik hoor, wij wilden die schouw weg! Maar die panelen kan ik achteraf niet meer netjes van de muur krijgen, en gezien ze ook isolerend werken zijn ze zeker een meerwaarde voor het huis.
Al de uren werk hebben wij gratis en voor niks gedaan - nee wacht, dat is niet waar: niet voor niks! Voor ons eigen woonplezier :) Maar ik kan je garanderen: het kost handenvol geld.
We moeten de stenen van die schouw ook nog (betalend) weg werken, dus we zijn er nog lang niet, qua kosten. Sierlijsten, bezetsel, verf, ... Het tikt wel aan.

En terwijl we daar nog mee bezig zijn, komt die kerel zeuren over de haag :')
Ik was bezig een reis te boeken, maar durf nu niet goed meer ivm aankomende kosten.

En ik kan nochtans wel een vakantie gebruiken :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 13:02

Ik heb ook nog wel een leuke voor hier... Al was het wat minder leuk toen de schade er zat maar gelukkig weer goedgekomen :')

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 13:03

Ach die is weer helemaal nieuw, wat een opluchting zal dat geweest zijn!

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 13:03

Auwww waar heb je die aan te danken cursebreaker?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 13:27

Auw! Die auto! Maar wel echt supernetjes gemaakt zegt. :wow:

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 13:49

Mijn man was daar hoofdverantwoordelijk voor :o
Hij en deze 'boosdoener':

Afbeelding

Echt bizar hoeveel schade zo'n paaltje (& mijn man) kan veroorzaken want hij is er niet keihard langs gereden verder. En dan zit die auto volgebouwd met sensoren en camera rondom :') Maar net niet aan de zijkant zo precies.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 14:54

Oh jeetje, ik dacht echt dat je bruut aangereden zou zijn of zo. Dat een paaltje meenemen bij het inparkeren zoveel schade geeft had ik niet verwacht.

Wel keurig gerepareerd, je ziet er niets meer van!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 16:01

Ja dat dus LWdaisy licht rijden hoi-doei-hoi-doei _O-

Gelukkig netjes gemaakt cursebreaker. Altijd zo zuur schade aan de auto.

En fijn zoveel hooi voorraad!

Hier de muurkast in de bijkeuken maar weer eens onder handen genomen.

Nog vol. Maar voor nu prima te doen.
De luiers gaan niet meer zo hard. En ik heb/had nog zoveel voorraad maarja bij 1 per dag slinkt dat niet echt hè :P

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Deze draaiplateaus zijn wel echt ideaal.
Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 16:26

Netjes opgeruimd!
Waar heb je die draaiplateaus gekocht? Zien er inderdaad heel handig uit!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 17:54

Je kan proberen bij 'hoi' telkens een ander, heel raar gezicht te trekken :')

Netjes opgeruimd hoor!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 18:18

Ik ga altijd heel goed op die opruim foto's haha. Ziet er netjes uit!!
Ik ben ook gek van die draai plateaus & gebruik idd ook veel vakjes in mijn kasten zo.

@Konstantine
Ja, hebben ze netjes gemaakt weer.

@Saul
Ja, 'gelukkig' is het niet echt onze eigen auto maar lease. Als het 'mijn' honden auto was geweest, had ik gehuild (ook al is die all risk verzekerd)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 02:12

LWDaisy schreef:
Je kan proberen bij 'hoi' telkens een ander, heel raar gezicht te trekken :')

Netjes opgeruimd hoor!

Ik heb beeld _/-\o_ _O- _O- _O-

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 11:50

noviceh schreef:

Dat is per gemeente verschillend volgens mij.

Aan jouw kant hoeft hij toch niet in gesnoeid te worden. Laat hem maar tegen een kale heg aankijken.

Kan de hoogte niet aan de kant van de buurman gedaan worden? Hij wil hem gesnoeid hebben. Ze zullen toch ook aan zijn kant moeten zijn om hem in te snoeien.

Staat hij op jouwe erf of is hij mandelig?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 12:48

20 januari versus vandaag :Y)

Afbeelding

Afbeelding