Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:55

Mensen.

Ik was net bij de action om een tuinslang en koppelstukken te halen. Ze verkopen tuinslang + koppelstukken als 1 set voor 6,95 en als je alleen koppelstukken wilt dan liggen die in het vak ernaast voor nog geen 3 euro.

Werkelijk, de koppelstukken zijn gewoon uit de sets gejat. Pakketten van 7 euro zijn daarmee ongeschikt voor de verkoop gemaakt omdat ze te belazerd zijn om 3 euro neer te leggen voor losse koppelstukken?
Wat voor mensen zijn dat die zoiets doen?

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:02

Telpeva schreef:
Mensen.

Ik was net bij de action om een tuinslang en koppelstukken te halen. Ze verkopen tuinslang + koppelstukken als 1 set voor 6,95 en als je alleen koppelstukken wilt dan liggen die in het vak ernaast voor nog geen 3 euro.

Werkelijk, de koppelstukken zijn gewoon uit de sets gejat. Pakketten van 7 euro zijn daarmee ongeschikt voor de verkoop gemaakt omdat ze te belazerd zijn om 3 euro neer te leggen voor losse koppelstukken?
Wat voor mensen zijn dat die zoiets doen?

Hoe bedenken ze het uberhaupt.. Kansloos.. -O-

wyoming

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:15

Wasmachine blijft hangen in het programma. Al verschillende dingen geprobeerd maar elke keer blijft hij wel ergens hangen. Hij doet wel alles nog, draaien, spoelen, afpompen, centrifugeren. Alleen de ene keer blijft hij hangen bij het wassen en de andere keer bij het centrifugeren. Alles al nagelopen wat er te vinden is op internet. Maar hij blijft het doen. Als hij nou een foutmelding gaf, dan wist ik waar het vandaan kwam.

En ik had iets gereserveerd voor mijn zoon bij de bibliotheek op dinsdag, kreeg op donderdag een mail dat ik het op kon halen. Dus ik vandaag naar de bibliotheek, nergens te vinden. Dus ik naar de balie, maar die kon de hele reservering niet vinden. Nu nog maar een keer gereserveerd, hopen dat het nu wel goed gaat.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:48

Klinkt stom maar is het proberen waard: stekker uit de machine. 1 minuut wachten. Stekker er ondersteboven weer in doen. Machine starten.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 17:05

Ik las hier het woord bibliotheek en het schiet me net te binnen dat mijn zoon zijn boek 19 juni ten laatste terug ingeleverd moest zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 17:10

Aan t te weinig zuurstof in de overvolle trein.... toen ik ging zitten en er nog geen kip was volle bak airco aan dat ik m'n vest aan moest doen van de wind, en nu 0 airco of windje terwijl t overvol is als sardientjes in een blik. En fijn een intercity zonder te open ramen... gelukkig nog maar 1 station

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 18:37

"En, vindt de baby het winkelen ook leuk?"
"Wat bedoelt u?"
"Nou, de baby, of die het winkelen ook leuk vindt".
"Welke baby?"
"Die in jouw buik zit".
"Meneer, ik ben niet zwanger".
"Oh.... dat dacht ik".
"Ik ben veel te oud om nog een baby op de wereld te zetten".
"Nou, je bent nog geen 30 dus dan kan het toch nog?"
"Was het maar zo'n feest dat ik nog geen dertig zou zijn, maar ik ben bijna 50". (Oké, duurt nog even, maar voor het 'dramatische' effect was het wel leuk om te zeggen).
"Niet! "
"Wel".
"Oh, nou.... dag dan maar".

Geen excuus, gewoon 'dag dan maar'. Mensen hebben echt geen idee wat een nasleep zo'n opmerking heeft. Mijn huisarts, die mij al doorverwezen heeft voor een buikwandcorrectie (wat wederom nog steeds niet vergoed wordt -:(- ), vindt het ook echt niet kunnen dat mensen dit soort opmerkingen maken. Oké, ook hij zegt dat ik bij lange na niet oog als mijn biologische leeftijd (daar ben ik wel blij mee), maar dan nog hoor je dit niet te zeggen. De zwangerschapsopmerkingen-bingo-kaart is vol, dus ik ga nu geld vragen voor deze opmerkingen. :$ Misschien spaar ik zo wel een ingreep bij elkaar. :P

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 18:40

Dat kan inderdaad echt niet, hoe halen mensen het toch in hun hoofd.. :n

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 18:56

Wat ontzettend stom!
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 24-06-24 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 18:56

Wat een waus Shenavallie.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 19:28

nevica schreef:

Omdenken: deze meneer had niets kwaad in de zin. Dacht dat je zwager was. Pijnlijk? Ja. Stom van hem? Nee. Vervelend voor jou? Ja.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 19:31

rien10 schreef:
nevica schreef:

Omdenken: deze meneer had niets kwaad in de zin. Dacht dat je zwager was. Pijnlijk? Ja. Stom van hem? Nee. Vervelend voor jou? Ja.

Nee, niet mee eens. Ik vind het wel stom als mensen aan onbekenden gaan vragen of ze zwanger zijn. Het gebeurt regelmatig dat iemand niet zwanger is. Het is écht poedersuiker als dat aan je wordt gevraagd terwijl je niet zwanger bent.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 19:36

rien10 schreef:
Klinkt stom maar is het proberen waard: stekker uit de machine. 1 minuut wachten. Stekker er ondersteboven weer in doen. Machine starten.

Net geprobeerd maar helaas :n

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 19:36

K u t

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 19:38

rien10 schreef:
nevica schreef:

En een vet compliment omdat ie haar zoveel jonger schatte.. :j

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 19:54

rien10 schreef:
nevica schreef:

Stom van hem? Ja. Hij hoeft helemaal niet te denken dat iemand zwanger is, hij hoeft het al helemaal niet uit te spreken. Volgens mij genoeg voorbeelden van mensen die bijvoorbeeld al jarenlang bezig zijn maar waarbij het niet lukt. Leuk om dan zo'n opmerking te krijgen. Hou dat soort gedachtes lekker bij je, dan doe je er niemand kwaad mee, ookal was dat niet je bedoeling. :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 19:55

Beide opmerkingen krijg ik meerdere keren per week te horen, zowel over het zwanger zijn als dat men niet gelooft dat ik echt al ouder ben dan ik er (schijnbaar) uitzie. Dat laatste is niet vervelend, zeker niet. Maar wat zou het fijn zijn als mensen sommige dingen nou eens niet zouden benoemen.
Na 19 jaar ben ik onder begeleiding e-i-n-d-e-l-i-j-k mijn medicatie aan het afbouwen, maar aan de vergroeiing in mijn rug kan ik helaas niets veranderen en aan het werkelijke, 24 jaar oude zwangerschapscadeautje (lees: aardappelzak door gescheurde buikspier tijdens de bevalling) ook niet. De verzekering vindt het niet erg genoeg om het te vergoeden, vandaar dat ik tot de dag van vandaag met een 11,5 kg 'rudementair aanhangsel' rondloop dat enorm aan mijn toch al kromme rug trekt. Dus linksom en rechtsom ben ik 'chronisch zwanger'. :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:23

Ik dacht dat het redelijk common sense was om mensen niet te vragen of ze zwanger zijn ten alle tijden :o

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:28

daantjuhhh schreef:
daantjuhhh schreef:
Net mijn sollicitatiegesprek gehad.

Ik weet het niet.. gesprek ging niet slecht.
Maar ik ben bang dat ik toch iets mis.

Nog anderhalve week geduld en dan hoor ik of ik door ben naar een 2de gesprek.
Dus ik kan er ook nog wel even over nadenken.

Ik ben uitgenodigd voor een 2de gesprek!

Ditmaal met 3 mensen.
Het is wel een strenge commissie hoor.

2de gesprek achter de rug.
Goed gevoel, beter en leuker gesprek gehad.

Waarschijnlijk hoor ik begin volgende week meer.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:30

Shenavallie schreef:
"En, vindt de baby het winkelen ook leuk?"
"Wat bedoelt u?"
"Nou, de baby, of die het winkelen ook leuk vindt".
"Welke baby?"
"Die in jouw buik zit".
"Meneer, ik ben niet zwanger".
"Oh.... dat dacht ik".
"Ik ben veel te oud om nog een baby op de wereld te zetten".
"Nou, je bent nog geen 30 dus dan kan het toch nog?"
"Was het maar zo'n feest dat ik nog geen dertig zou zijn, maar ik ben bijna 50". (Oké, duurt nog even, maar voor het 'dramatische' effect was het wel leuk om te zeggen).
"Niet! "
"Wel".
"Oh, nou.... dag dan maar".

Geen excuus, gewoon 'dag dan maar'. Mensen hebben echt geen idee wat een nasleep zo'n opmerking heeft. Mijn huisarts, die mij al doorverwezen heeft voor een buikwandcorrectie (wat wederom nog steeds niet vergoed wordt -:(- ), vindt het ook echt niet kunnen dat mensen dit soort opmerkingen maken. Oké, ook hij zegt dat ik bij lange na niet oog als mijn biologische leeftijd (daar ben ik wel blij mee), maar dan nog hoor je dit niet te zeggen. De zwangerschapsopmerkingen-bingo-kaart is vol, dus ik ga nu geld vragen voor deze opmerkingen. :$ Misschien spaar ik zo wel een ingreep bij elkaar. :P

Dit kan echt niet.
Wat een afschuwelijke man.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:58

daantjuhhh schreef:

Dat is al een mooi bericht, dat het een beter en leuker gesprek is geweest en vooral dat je er een goed gevoel bij hebt. Ik blijf voor je duimen! :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:06

Shenavallie schreef:
daantjuhhh schreef:

Dat is al een mooi bericht, dat het een beter en leuker gesprek is geweest en vooral dat je er een goed gevoel bij hebt. Ik blijf voor je duimen! :j

Nou zeker!
Dit gesprek was met seniors waar ik meer mee te maken ga krijgen dan die 2 coördinatoren uit mijn eerste gesprek.
Dus ook wel belangrijker dat het klikt.

Dank je wel
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 24-06-24 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:06

rien10 schreef:
nevica schreef:

Zelfde energie als wanneer mensen zeggen dat je gefluit en gesis van wildvreemde mannen moet zien als een compliment

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:07

Spannend Daantjuhhh, ik duim voor je!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:30

Ik had op mijn Facebook geschreven dat ik vandaag een maand geleden ben geopereerd en er nu al 10,5 kilo af heb. (ik heb een maagverkleining gehad)
Komt er eentje....
Gastric Bypass ga ik doen misschien wat voor jou?
Mijn antwoord:
1. Je gaat niet zomaar tegen iemand zeggen dat ze een maagverkleining nodig heeft, dat komt best beledigend over.
2. Zou ik zonder een gbp 10,5 kilo afvallen dan heb ik deze helemaal niet nodig aangezien ik deze al een maand geleden heb gehad zoals ik had aangegeven.

Zou ik dan toch maar vertellen dat een gbp alleen voor intelligente mensen is? :+