Benzz schreef:Ik had zelf stamppot zuurkool met een gehaktbal
Jaaa dan had ik ook sushi voor mezelf besteld.
Doen wij hier regelmatig, sushi delen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roosch schreef:Ja, mee eens.heb wel eens overwogen voor mezelf een hoera-wij-willen-nooit-een-baby-shower te organiseren maar dat is ook zowat.
Sheran schreef:Ik merk ook vaak dat alleen dergelijke mijlpalen vieren mensen zich slecht over zichzelf doen voelen. Sommigen vinden door omstandigheden gewoon geen geschikte partner, kunnen geen kinderen krijgen, verliezen hun baan... Niet fijn om er dan steeds in te peperen dat dat het enige is dat telt.
Nikass schreef:Verootjoo dat kan, maar op je werk hoef je er waarschijnlijk niet mee aan te komen, en is er geen budget voor.
Nikass schreef:Ja dat ken ik bij ons ook, maar daarnaast is er budget vanuit de organisatie.
En puppy verlof staat niet, zoals ouderschapsverlof wel, in de cao.
verootjoo schreef:Maar hebben jullie daar dan geen feestjes voor? Bij ons in de groep is er eens een vrijgezellenfeest georganiseerd voor een vriend die 40 werd eeuwig vrijgezel bleef (zoals het er naar uit zag) Paar jaar later ging ie wel trouwen, maar goed.
Ook wel eens een ‘feest’ voor een vriendin gehad die idd de relatie verbroken had en er best doorheen zat.
Je kan toch zelf kiezen wat je wil vieren? Deze UO begrijp ik niet helemaal goed denk ik.
Nikass schreef:Oh dat zou kunnen verootjoo, dat het wettelijk is en niet persé in de cao. Het ging er mij om dat het officieel geregeld is.
Dus de collega die ging samenwonen met man met deeltijd-kind van 6 jaar, kreeg drie maanden ouderschapsverlof. Dat betaal je inderdaad gedeeltelijk zelf. Niet volledig.
Een andere collega die drie maanden ging reizen in Zuid Amerika, betaalde drie maaanden onbetaald verlof dus wel volledig zelf.
Hoezo heb je recht op drie maanden ouderschapsverlof voor een kind dat niet van jezelf is, dat maar gedeeltelijk bij je woont, en dat al naar school gaat?
[***] schreef:Een andere uitzondering kan zijn dat je collega het kind heeft geadopteerd? Daarvoor geldt (deels) doorbetaald ouderschapsverlof ook.