Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:Ieuw… Zorg dat je een tas bij je hebt of een jas met zakken en een ( mini ) deo bus bij je.
Zo’n persoon kan dan de volle laag krijgen wanneer hij dat nog eens probeert.
Urbanus schreef:Meteen je deo als pepperspray gebruiken is ook wat fanatiek.
Waarom zit hij in je vriendengroep als het zo'n griezel is? Weet iemand dat hij fysiek zo over je grens is gegaan?
[***] schreef:Ik vind je echt veel te lief en begripvol tegenover die gast.Urbanus schreef:Meteen je deo als pepperspray gebruiken is ook wat fanatiek.
Waarom zit hij in je vriendengroep als het zo'n griezel is? Weet iemand dat hij fysiek zo over je grens is gegaan?
Hij is verder aardig en zat al bij deze vriendengroep voordat ik er 10 jaar geleden bij kwam. Ja, een paar mensen weten het en laatst bij een feestje waar hij ook was hebben ze me subtiel geholpen als ik niet van hem af kwam. Blij dat ik zo'n vrienden heb!
Sowieso is het gehalte autisme in die groep vrij hoog, ik vermoed dat ik er ook onder valwe zijn op zich wel gewend dat mensen zich niet altijd sociaal wenselijk gedragen maar hij is de enige die op dit gebied soms moet worden bijgestuurd. De hele groep is wel van het fysiek contact waardoor het voor hem soms ook onduidelijk lijkt te worden wat hij wel en niet mag.
De meesten zijn extra voorzichtig en vragen naar mijn grenzen vanwege mijn ptss, maar hij lijkt het niet in de gaten te hebben...
[***] schreef:Ik ben al blij als hij gewoon op een afstandje van mij blijftik ben denk ik niet goed genoeg in mijn grenzen aangeven, ik zeg het 1x en daarna blokkeer ik als het verder gaat. Dat is geen handige combinatie met zo iemand
![]()
Het is alleen heel erg jammer dat ik net op het punt was dat ik fysiek mensen wat beter toe kon laten, en nu schrik ik weer sneller van aanrakingen. Gaat ook wel weer over en er zijn een paar mensen die ik wel vertrouw, dus ik kan eraan werken. Maar het is gewoon even stom en vanavond ben ik het/hem even helemaal zat.
[***] schreef:Snap ik, en dat is onwijs vervelend.Ik ben al blij als hij gewoon op een afstandje van mij blijftik ben denk ik niet goed genoeg in mijn grenzen aangeven, ik zeg het 1x en daarna blokkeer ik als het verder gaat. Dat is geen handige combinatie met zo iemand
![]()
Het is alleen heel erg jammer dat ik net op het punt was dat ik fysiek mensen wat beter toe kon laten, en nu schrik ik weer sneller van aanrakingen. Gaat ook wel weer over en er zijn een paar mensen die ik wel vertrouw, dus ik kan eraan werken. Maar het is gewoon even stom en vanavond ben ik het/hem even helemaal zat.
Kookaburra schreef:[***] schreef:Ik ben al blij als hij gewoon op een afstandje van mij blijftik ben denk ik niet goed genoeg in mijn grenzen aangeven, ik zeg het 1x en daarna blokkeer ik als het verder gaat. Dat is geen handige combinatie met zo iemand
![]()
'Ik snap dat je het lastig vindt om grenzen te zien bij anderen. Maar ik houdt niet van fysiek contact. Dus geen knuffels, geen zoenen, geen aai. Gewoon geen aanrakingen. Dat is mijn grens en ik wil niet dat je daar overheen gaat. Want dat vind ik niet leuk.
Je mag, als we elkaar zien, natuurlijk wel een praatje maken. Maar je mag mij niet aanraken'.
Mkango schreef:[***] schreef:Snap ik, en dat is onwijs vervelend.Ik ben al blij als hij gewoon op een afstandje van mij blijftik ben denk ik niet goed genoeg in mijn grenzen aangeven, ik zeg het 1x en daarna blokkeer ik als het verder gaat. Dat is geen handige combinatie met zo iemand
![]()
Het is alleen heel erg jammer dat ik net op het punt was dat ik fysiek mensen wat beter toe kon laten, en nu schrik ik weer sneller van aanrakingen. Gaat ook wel weer over en er zijn een paar mensen die ik wel vertrouw, dus ik kan eraan werken. Maar het is gewoon even stom en vanavond ben ik het/hem even helemaal zat.Juist daarom zou ik je vrienden vragen om wat meer voor je op te komen als dat jou zelf niet lukt op zo'n moment.
[***] schreef:Ik ben niet zo'n heldik heb wel in zijn arm geknepen, maar dat maakte niet zoveel indruk. Hij schijnt zich vaker zo te gedragen bij vrouwen en vindt dat hij ook recht heeft op vrouwelijke aandacht, dus ik ga het er even over hebben met iemand in de vriendengroep die weet hoe ze met hem om moet gaan en die hem vaker heeft bijgestuurd
Urbanus schreef:Dat is natuurlijk makkelijk gezegd als het hypothetisch is.
Urbanus schreef:Meteen je deo als pepperspray gebruiken is ook wat fanatiek.
Ineke2 schreef:Urbanus schreef:Meteen je deo als pepperspray gebruiken is ook wat fanatiek.
Als iemand niet luistert naar nee dat wil ik niet en toch doorgaat, dan vind ik dat niet wat fanatiek maar gewoon terecht.
Ik zelf heb een judoworp uitgevoerd bij iemand die niet luisterde naar een nee. Was ook effectief
Urbanus schreef:Ineke2 schreef:Heb de rest ook gelezen. Hij heeft het lastig met grenzen. Nog meer reden om uit de buurt te blijven, zeker omdat Sushi aan geeft te blokkeren als er na een nee toch door wordt gegaan door die persoon.
Zeker. Maar deo in z'n ogen spuiten is dus overdreven. Ze kan het anders oplossen.