Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 22:18

Yom schreef:
Toen wij nog geen eigen vervoer hadden, huurde ik een trailer die ik gevonden had na een fb oproepje en een auto met trekhaak via snappcar
Dure grap voor een wedstrijd ( rond de 35-40 euro per keer)maar ja je moet ergens beginnen

Is dit een beetje te doen?
Had je eerder al eens met een combinatie gereden of ervaring met paarden in de trailer vervoeren?
Zit ook aan zo'n constructie te denken maar vind bijv mijn paardenspullen in een huurauto vervoeren al een naar idee.
En met een trailer rijden trouwens ook. Maar eens moet de eerste keer zijn denk ik dan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:04

Sheran schreef:
Ladygiroc schreef:
Sheran, je kan in de dressuur nog steeds online starten. Je kan dus gewoon thuis proefje rijden, laten filmen en insturen. Problem solved.

Dank je, maar ik rij M, het gaat maar tot L2 :)

Is het eenmalig? Wat is het hoogste wat jij en het paard hebben gereden?

Want dan zou ik toch overwegen om gewoon L2 online te doen.
Waarom wil de eigenaresse niet met jou heen? Of heeft ze zelf ook geen vervoer?

little_birdy

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 14:55

Sheran je schrijft dat en de eigenaar en de instructie nogal terughoudend zijn met helpen,
Kan het misschien zijn dat de eigenaresse het stiekem niet zo ziet zitten?
Ik krijg namelijk altijd alle medewerking en hulp van eigenaren van de paarden die ik rijd.
Zou het nog even goed met hun er over hebbwn anders?
En een oproep op Facebook plaatsen voor wen trailer kan je ook altijd doen

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 15:35

Ik lees het eigenlijk vooral als: de eigenaresse heeft ook geen vervoer en daarom doet zij alle wedstrijden op de eigen stal en op loopafstand. En dat zij het inderdaad niet ziet zitten dat Sheran dezelfde wedstrijd ook nog eens mee doet, omdat dat niet past bij wat het paard aankan. En dat als Sheran dus wedstrijd wil rijden, ze daar qua vervoer dus zelf een oplossing voor moet zoeken.

Overigens zou ik ook niet happig zijn om mijn paard met een vreemd ander paard op een trailer te zetten hoor, dus ik kan me ook goed voorstellen dat zoiets eventueel ook nog wel meespeelt.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:01

Ik heb een (fysiek) boek gekocht, soort cursus. Nu staat er achterin bij copyright dat het niet is toegestaan de cursus achteraf door te verkopen als tweedehands boek.
Hoeveel waarde moet ik hier aan hechten? Als ik dit voor tijd wist had ik het boek namelijk nooit gekocht.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:05

Love_Rosie schreef:
Ik heb een (fysiek) boek gekocht, soort cursus. Nu staat er achterin bij copyright dat het niet is toegestaan de cursus achteraf door te verkopen als tweedehands boek.
Hoeveel waarde moet ik hier aan hechten? Als ik dit voor tijd wist had ik het boek namelijk nooit gekocht.

Volgens mij maakt dat niet zo veel uit.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:32

Macs schreef:
Yom schreef:
Toen wij nog geen eigen vervoer hadden, huurde ik een trailer die ik gevonden had na een fb oproepje en een auto met trekhaak via snappcar
Dure grap voor een wedstrijd ( rond de 35-40 euro per keer)maar ja je moet ergens beginnen

Is dit een beetje te doen?
Had je eerder al eens met een combinatie gereden of ervaring met paarden in de trailer vervoeren?
Zit ook aan zo'n constructie te denken maar vind bijv mijn paardenspullen in een huurauto vervoeren al een naar idee.
En met een trailer rijden trouwens ook. Maar eens moet de eerste keer zijn denk ik dan?

Tja er gaat wel veel tijd inzitten want je moet eerst de auto ophalen, dan de trailer en dan naar stal. Ik huurde zoveel mogelijk dezelfde auto en die dame wist waarvoor en vond dat superleuk
Ervaring met rijden, nee totaal niet dus de eerste wedstrijden werden zo dichtbij mogelijk om ervaring op te doen. En ik werd een ster in zo parkeren dat we ook vooruit weer het terrein af konden rijden
En al doende leer je snel bij

Gelukkig al redelijk snel een andere auto en een trailer kunnen kopen. Het fijnste vond ik daaraan dat het zoveel tijd scheelde

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 00:01

Bnet schreef:
Ik lees het eigenlijk vooral als: de eigenaresse heeft ook geen vervoer en daarom doet zij alle wedstrijden op de eigen stal en op loopafstand. En dat zij het inderdaad niet ziet zitten dat Sheran dezelfde wedstrijd ook nog eens mee doet, omdat dat niet past bij wat het paard aankan. En dat als Sheran dus wedstrijd wil rijden, ze daar qua vervoer dus zelf een oplossing voor moet zoeken.

Overigens zou ik ook niet happig zijn om mijn paard met een vreemd ander paard op een trailer te zetten hoor, dus ik kan me ook goed voorstellen dat zoiets eventueel ook nog wel meespeelt.

Dit is het inderdaad. Ik ben het ook niet gewend - ik kreeg ook altijd veel support van de eigenaren (totdat het paard weer verkocht werd). Maar ik merk dat ik erg graag wedstrijden rij en ergens voor train, dus ik moet nog maar eens goed nadenken. Ook omdat ik bijdraag: het voelt nu een beetje alsof ik betaald voor iemand anders train. Voelt uit balans :) Voor anderen wellicht niet hoor :)

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 00:18

Sheran schreef:
Bnet schreef:

Dit is het inderdaad. Ik ben het ook niet gewend - ik kreeg ook altijd veel support van de eigenaren (totdat het paard weer verkocht werd). Maar ik merk dat ik erg graag wedstrijden rij en ergens voor train, dus ik moet nog maar eens goed nadenken. Ook omdat ik bijdraag: het voelt nu een beetje alsof ik betaald voor iemand anders train. Voelt uit balans :) Voor anderen wellicht niet hoor :)

Jij rijdt M en eigenaar rijdt B? Ik dacht eerst dat t andersom was, maar meestal als bijrijder hoger rijdt houdt die of het paard op niveau of verbetert ie het, dus wordt ie ervoor betaald of is t gratis wat ik tegen ben gekomen, als je dan ook nog betaalt snap ik dat t krom is, dan vind ik zelf eigenlijk dat eigenaar wel wat water bij de wijn mag doen. Is t niet een optie dat jullie de wedstrijden die wel gereden kunnen worden om en om doen, of zij 2 wedstrijden en dan jij 1, zij weer 2, jij weer 1? Ik weet natuurlijk niet hoe de dagen dat jullie rijden normaal verdeeld zijn en op welke dagen de wedstrijden vallen, maar het is van beide kanten beetje geven en nemen toch

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 01:09

Klopt, ik rij M, eigenaar B. Helaas geen optie voor de eigenaar, wat natuurlijk haar goed recht is... maar ik moet me dus zelf nog even achter de oren krabben hier. Verder wel erg fijn paard en zij is verder ook erg fijn hoor, dat staat buiten kijf! Maar misschien niet wat ik zoek. Ik ben toch te ambitieus hiervoor denk ik :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 06:54

Ik denk inderdaad dat het dan niet helemaal in verhouding is op dit moment en je zelf moet nadenken of dit inderdaad is wat goed werkt voor jou

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 08:34

@Yom dankje voor je reactie! Ik ga het even verder uitzoeken want heb zo'n fijne hybride, maar die mag niks trekken. Doet nog teveel pijn om hem in te ruilen :+

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:28

Ladygiroc schreef:
Kookaburra schreef:
Knaagt het wel eens bij meer mensen dat een dressuurjury meer punten geeft dan dat de proef waard was? Dat je dan je protocol terugziet en je een 'het knaagt'-gevoel hebt?

Gister tweede geworden op wedstrijd, en echt iedereen had hoge punten. Onderaan stond 'nette proef'. Mijn hoofd: 'dit kon beter, die volte was te klein, ponylief sjeesde door de hoek'.

Nu mag ik blij zijn, als ze iedereen wat realistischer had gepunt was ik vast ook tweede geworden. Maar afijn :D

Toevallig vandaag zoiets gehad. 2 proeven bij 2 jury´s. Geen noemenswaardige fouten of dat ik dacht dat was slecht in 1 van de proeven. toch zat er 32 punten verschil tussen de proeven. :7

Zal het weekend zijn geweest, ik had ook al een enorm verschil xD

Maar wij hadden het daardoor thuis er ook over en het is een ook beetje een mind-set waar we in zijn gedwongen in de jaren. Wij vinden het al jaren vreemd dat in de topsport 70% rijden de normaalste zaak van de wereld is, maar als je 70% rijdt in de breedtesport is dat een prestatie van jewelste. Daardoor lijken de jury die over de 70% gaan hoog, maar naar ons idee zijn dat jury's die de 6jes los durven laten en durven te punten wat ze zien. Als de ene fout van een oefening is dat de volte te klein was, dan is dat toch geen 4 punten aftrek? Dus nee, als dat de enige fout is, maar je paard wel contant in aanleuning blijft, goede impuls, netjes zittende ruiter etc., dan zou een 8 toch ook geen gek cijfer zijn?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:59

Dat vind ik wel een interessante insteek Bowo! Want inderdaad, wat als het enige 'foutje' de ei-vorm is van een 'volte'.
Al zit er ergens wel een verschil in topsport en breedtesport qua uitvoering van oefeningen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:24

Kun je, als het zo heet is als nu, een badpak aan onder je spijkerbroek? Shirt is zo warm :')

Is dat fatsoenlijk of zie ik er uit als een Duitser in Egmond aan zee?

Asking for a friend.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:26

Ligt aan je figuur en wat je gaat doen..
Met mijn figuur zou ik het afraden haha

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:27

Ik ben niet slank, maar ik kleed me naar het weer :=

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:28

Interessant idd. En toch is objectief jureren zo lastig. Een paard wat van zichzelf loopt, en een ruiter die er nagenoeg perfect op zit, dan ga je zoeken naar fouten. Terwijl je bij een simpel basispaard anders naar de proef kijkt. Jaren geleden hadden we op bokt wat ruiters die een proef reden en konden bokkers jureren. Kwamen toen ook leuke verschillen in.

Ik heb liever een jury die een 4 of 9 geeft dan een jury die tussen de 5 en 7 blijft geven. Maar als ik mijn eigen protocollen zie dan tref ik vaak dezelfde fijne jury's die durven punten maar ook durven zeggen dat is niet zo goed gegaan.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:31

Urbanus schreef:
Ik ben niet slank, maar ik kleed me naar het weer :=

Dan gewoon doen!

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:26

Kookaburra schreef:
Dat vind ik wel een interessante insteek Bowo! Want inderdaad, wat als het enige 'foutje' de ei-vorm is van een 'volte'.
Al zit er ergens wel een verschil in topsport en breedtesport qua uitvoering van oefeningen.

Hoe bedoel je dat verschil tussen topsport en breedtesport precies?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:37

Toptrainers, toppaarden, topruiters. (Of naja, wat je 'top' vindt met de huidige manier van rijden op de internationale wedstrijden.) Het moet allemaal kloppen. De oefeningen, de aanleuning, de zit van de ruiter. Dat is toch anders dan hoe wij rondhobbelen in de L.
Al, eerlijk is eerlijk, daar zijn de oefeningen ook naar.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:37

Urbanus schreef:
Kun je, als het zo heet is als nu, een badpak aan onder je spijkerbroek? Shirt is zo warm :')

Asking for a friend.

Oh bah, een plakpak.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:39

Urbanus schreef:

Asking for a friend.

Bikini bovenkant.... Hoppaaaa

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:42

Ik ben straks weer de enige die niet in driekwart legging op het schoolplein staat en dat is oké.

Güten Tag!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:43

Urbanus schreef:
Ik ben straks weer de enige die niet in driekwart legging op het schoolplein staat en dat is oké.

Güten Tag!

Guten Tag heißt es :Y)

Hahaha
T is warm zat.... Dus aantrekken waar je zin in hebt *\o/*