Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:50

Fitzroy schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb in mijn persoonlijke leven van de maatregelen nu echt geen last (behalve het thuiswerken dan :+ , maar dat is inmiddels al normaal.)
Boeiend dat er handgel staat, ik zie het niet eens meer. En pijlen op de grond, so what? Dat is echt een stukje dat tussen je oren zit imo.

Dat zeg je goed. Dat ligt inderdaad aan jou :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:51

Zouden de instanties eigenlijk zelf wel weten hoeveel mensen precies gevaccineerd zijn ? Al dan niet volledig.

Ik lees hier bij ons artikels van wetenschappers waarin de ene stelt dat meer dan 93% van Vlaanderen volledig gevaccineerd is.
Een week later stelt een andere dat we in Vlaanderen bijna 82% volledige vaccinatie halen en gister las ik dan weer dat ongeveer 79% van de vlaamse bevolking volledig gevaccineerd is.
Zoek de verschillen :Y) :D

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:52

Ik heb m’n familie al 2 jaar niet gezien,
Mijn ouders ook niet: dochter, kleinkinderen….
Is dat ook verwend kleuter gedrag?
Allemaal ingeënt maar reizen UK is toch redelijk klote hoor.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:53

ingedebruijn schreef:
Fitzroy schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb in mijn persoonlijke leven van de maatregelen nu echt geen last (behalve het thuiswerken dan :+ , maar dat is inmiddels al normaal.)
Boeiend dat er handgel staat, ik zie het niet eens meer. En pijlen op de grond, so what? Dat is echt een stukje dat tussen je oren zit imo.

Dat zeg je goed. Dat ligt inderdaad aan jou :j

Ik ben een gelukkig mens op dit vlak :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:53

Popstra schreef:
Ja want die in hun laatste fase zitten willen ook echt nog naar een nacht club :roll:
Joh, ik weet als geen ander hoe het is om al jaren chronisch ziek te zijn dus ja gezond zijn is het aller, aller belangrijkste wat je je maar kunt wensen!! Maar dat besef je dus pas als je zelf beperkt raakt door een ziekte.

Genoeg die nog graag een festival, vakantie of iets doen hoor als je weet dat je niet lang meer hebt. Beetje kortzichtig om te zeggen dat die mensen er niet zijn. Ik weet ook heel goed hoe het is om beperkt te zijn door een ziekte alleen hang ik er dan dus extra waarde aan om dit soort dingen nog te kunnen. Want dit geeft mij, net als een hele hoop andere, ontzettend veel plezier in het leven.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:54

Pandora2 schreef:
Zouden de instanties eigenlijk zelf wel weten hoeveel mensen precies gevaccineerd zijn ? Al dan niet volledig.

Ik lees hier bij ons artikels van wetenschappers waarin de ene stelt dat meer dan 93% van Vlaanderen volledig gevaccineerd is.
Een week later stelt een andere dat we in Vlaanderen bijna 82% volledige vaccinatie halen en gister las ik dan weer dat ongeveer 79% van de vlaamse bevolking volledig gevaccineerd is.

Volgens mij niet inderdaad. Sowieso staat er altijd in de kleine lettertjes dat sommige data niet of niet goed wordt doorgegeven. Daarom.. Waar sturen we nou eigenlijk op. Maargoed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:55

Al die maatregelen en beperkingen zijn oliebol, zonder meer. De één heeft er meer last van dan de ander, ook waar.
Echter, wanneer mensen nu denken stik er maar in want ondanks spuit krijg ik niet mijn leven terug vind ik wel heel erg kortzichtig. Wat denken diegenen dan wat er gebeurt was zonder vaccins?
Met alle regels en vooral vaccins hebben we vanaf het begin en oversterfte van ongeveer 20.000 mensen, bijna code zwart gehad vorig jaar en een gigantische berg aan uitgestelde zorg. Zonder vaccins zaten we net als bvb delen van Australië voor de zoveelste keer in een complete lockdown. Landen die veel te traag zijn met vaccineren ( of een bevolking hebben die niet wil) hebben nu met de veel sneller verspreidende Delta variant grote problemen. Kijk naar sommige Amerikaanse Staten, daar loopt het wederom compleet uit de hand.
Dus je bekocht voelen omdat je wel die prikken heb gehaald is imo erg kortzichtig.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:58

bigone schreef:
Al die maatregelen en beperkingen zijn oliebol, zonder meer. De één heeft er meer last van dan de ander, ook waar.
Echter, wanneer mensen nu denken stik er maar in want ondanks spuit krijg ik niet mijn leven terug vind ik wel heel erg kortzichtig. Wat denken diegenen dan wat er gebeurt was zonder vaccins?
Met alle regels en vooral vaccins hebben we vanaf het begin en oversterfte van ongeveer 20.000 mensen, bijna code zwart gehad vorig jaar en een gigantische berg aan uitgestelde zorg. Zonder vaccins zaten we net als bvb delen van Australië voor de zoveelste keer in een complete lockdown. Landen die veel te traag zijn met vaccineren ( of een bevolking hebben die niet wil) hebben nu met de veel sneller verspreidende Delta variant grote problemen. Kijk naar sommige Amerikaanse Staten, daar loopt het wederom compleet uit de hand.
Dus je bekocht voelen omdat je wel die prikken heb gehaald is imo erg kortzichtig.

Ik voel me ook genaaid maar zou de derde zo weer nemen omdat ik weldegelijk geloof in de werking en dat het onze uitweg is. Maar dan moet die uitweg er ook wel komen. Dus voor mij is het niet of of.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:03

Die uitweg was er allang geweest wanneer de Delta niet veel besmettelijker was. Zelfs de beleidsmakers konden een half jaar geleden, toen we begonnen met prikken, niet voorspellen dat die zou komen. En bij een hogere besmettingsgraad heb je een hogere vaccinatiegraad nodig. Vandaar dat het bij ons, met al een behoorlijk goede vaccinatiegraad veel minder uit de klauw loopt dan bvb in landen waar nog maar 20, 30 % geprikt is.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:03

Pandora2 schreef:
nienke555 schreef:

Ooh hmm, welke dierentuin is dat?

Ik was ook nieuwsgierig en heb even gezocht.
Voor bijv Planckendael en Zoo Antwerpen moet je alleen een masker op in de gebouwen, buiten niet. Wel vooraf reserveren als je komt want nog steeds beperkte capaciteit.

Voor Pairi Daiza moet je overal een masker op blijkbaar en ook online reserveren.

Bijzonder weer dat dit zelfs verschilt van dierenpark tot dierenpark.

Pairi daiza inderdaad
Je kan online reserveren maar er is geen limiet

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:04

bigone schreef:
Die uitweg was er allang geweest wanneer de Delta niet veel besmettelijker was. Zelfs de beleidsmakers konden een half jaar geleden, toen we begonnen met prikken, niet voorspellen dat die zou komen. En bij een hogere besmettingsgraad heb je een hogere vaccinatiegraad nodig. Vandaar dat het bij ons, met al een behoorlijk goede vaccinatiegraad veel minder uit de klauw loopt dan bvb in landen waar nog maar 20, 30 % geprikt is.

Maar lopen we dan zo enorm achter op het VK waar alles los is en de delta nog steeds rondraasde toen ze los lieten?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:06

Pandora2 schreef:

Omdat er nog steeds overal verschillende percentages worden doorgegeven
Volledige bevolking of volwassen bevolking

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:08

3 de prik doe ik zowieso niet
Vind 2 prikken (voor mezelf) genoeg geweest

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:25

ingedebruijn schreef:
bigone schreef:

Maar lopen we dan zo enorm achter op het VK waar alles los is en de delta nog steeds rondraasde toen ze los lieten?

Vaccinatiegraad in de UK ligt 10 % hoger bij iedereen boven de 18, volledig gevaccineerd. Op het moment dat ze in de UK freedom alles open deden gingen de scholen net dicht, scholieren waren voor een groot deel verantwoordelijk voor de besmettingen.
En de test bereidheid is er hoog en mensen houden zich aan de quarantaine wanneer ze positief testen. Ook hun omgeving moet thuisblijven.
Ook daar lopen de besmettingen wel weer op, gisteren 30.000, ze zitten op 300 per 100.000. Ook ziekenhuisopnames en doden vertonen weer een licht stijgende lijn. En er zijn veel Engelsen die voorzichtig blijven en op blijven letten.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:27

ingedebruijn schreef:
Vind het ook echt schokkend om te zien hoeveel mensen nog geen tweede prik hebben gehaald want dat is dan toch echt eigen keuze.

Beetje kort door de bocht!
Er zijn redenen genoeg ( die geen wappie reden zijn) waarom mensen ( nog) niet gevaccineerd zijn
Bv bepaalde ziekten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:31

tokedri schreef:
ingedebruijn schreef:
Vind het ook echt schokkend om te zien hoeveel mensen nog geen tweede prik hebben gehaald want dat is dan toch echt eigen keuze.

Beetje kort door de bocht!
Er zijn redenen genoeg ( die geen wappie reden zijn) waarom mensen ( nog) niet gevaccineerd zijn
Bv bepaalde ziekten

Dat is dan toch nog steeds eigen keuze?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:34

Nou ik vind dat wanneer je het vaccin niet kan nemen door ziekte geen eigen keuze hoor.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:36

purny schreef:
Nou ik vind dat wanneer je het vaccin niet kan nemen door ziekte geen eigen keuze hoor.

Ik bedoel meer dat het geen zin heeft om te gaan wachten op een hogere vaccinatiegraad als mensen er om wat voor reden dan ook voor kiezen om zich niet (volledig) te laten vaccineren. Dan is dit gewoon wat het is.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:52

Fitzroy schreef:

Klopt inderdaad!
Globaal is het leven weer normaal maar zonder alle maatregelen zou ik mijn vakanties veel verder weg hebben gevierd en ook vaker, zou ik al naar meerdere concerten en festivals zijn geweest en zou mijn vrijwilligerswerk voor een evenement en vereniging niet op een laag pitje staan. Daarnaast zou ik mij ook geen zorgen maken over de banen van vrienden of met ze meeleven dat ze hun bruiloft al meerdere keren hebben moeten verzetten.
Zijn dat essentiële dingen in het leven? Nee natuurlijk niet, maar er zijn dus wel veel dingen die ik normaal wel zou doen maar nu niet kan of mag.
Ik weet heus wel waarom het niet kan en ben het daar ook deels mee eens maar het beïnvloedt dus zeker veel van mijn leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:53

In Engeland houden mensen zich heel strikt aan thuisblijven met klachten en meteen isolatie inclusief de hele familie ook dragen veel nog mondkapjes en houden alsnog afstand de basisregels worden daar veel beter nageleefd dan hier. En ook daar loopt het nu wel weer op en neemt de druk op de zorg steeds meer toe.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:57

Spenk schreef:
In Engeland houden mensen zich heel strikt aan thuisblijven met klachten en meteen isolatie inclusief de hele familie ook dragen veel nog mondkapjes en houden alsnog afstand de basisregels worden daar veel beter nageleefd dan hier. En ook daar loopt het nu wel weer op en neemt de druk op de zorg steeds meer toe.

In de grafieken is het anders echt heeeel minimaal qua stijging. Hoe weten we eigenlijk dat mensen zich zoveel beter aan de regels houden daar? Zijn daar officiële bronnen van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:59

Ik weet het van mensen die er wonen :) maar je leest het veel meer.

Kijk ook maar eens wat de eisen zijn als je er vanuit het buitenland heen wil. Vaccinatie verplicht. Testen vooraf en 2 dagen achteraf verplicht. En als je niet gevaccineerd bent quarantaine en ook nog eens testen. En omdat je enkel per boot trein of vliegtuig naar Engeland kunt komen wordt dit heel goed nageleefd. Hier is het allemaal niet zo streng voor toeristen en de meesten kunnen zo de grens over kachelen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 11:02

Spenk schreef:
Ik weet het van mensen die er wonen :) maar je leest het veel meer.

Kijk ook maar eens wat de eisen zijn als je er vanuit het buitenland heen wil. Vaccinatie verplicht. Testen vooraf en 2 dagen achteraf verplicht. En als je niet gevaccineerd bent quarantaine en ook nog eens testen. En omdat je enkel per boot trein of vliegtuig naar Engeland kunt komen wordt dit heel goed nageleefd. Hier is het allemaal niet zo streng voor toeristen en de meesten kunnen zo de grens over kachelen.

Waar lees je het dan want ik lees het nergens? Ik zie hier in mijn omgeving en ken verder ook niemand die zich niet aan de corona regels houdt bij klachten dus ik vind het kennen van iemand niet echt een betrouwbare bron voor het grotere geheel. Dus als je artikelen hebt, graag.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 11:16

Spenk schreef:

Klinkt mooi hoor, maar ik geloof er niks van. ook de Britten zijn gewoon mensen, en net als in elk ander land zullen er genoeg zijn die minder of niet aan de regels houden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 11:18

Popstra schreef:
Dus jij laat je enkel vaccineren omdat je leuke dingen wil doen en bent zuur omdat dit nog niet kan!?

Je kan ook positief denken, dat je blij bent gevaccineerd te zijn en zo minder risico loopt op ernstig ziek worden.
Dat zuur zijn heeft geen enkele nut want wat anderen wel of niet doen heb je toch niet in de hand

Uhhhh nee, dit vul jij volledig onterecht in. Ik heb me laten vaccineren om mijn cliënten en ouders te beschermen en omdat ik van mening was dat dit de enige weg was om hieruit te komen.
Dat ik soms twijfel om mezelf weer te laten vaccineren is omdat nu iedere kwetsbare om mij heen zichzelf kan beschermen. Tot nu toe heb ik nog weinig profijt gehad van het feit dat ik gevaccineerd ben en het is toch weer een vaccin in je lijf. Ik weet niet of ik er wel 100% achter sta mezelf nogmaals te laten vaccineren. Een griepspuit heb ik ook nog nooit gehaald. Maar waarschijnlijk doe ik het gewoon wel. Puur om niet de 1,5 m afstand van vrienden en familie te hoeven houden, geen Corona maatregelen in privé leven meer te nemen en om gewoon in groepen met familie en vrienden bij elkaar te komen. En ik geloof ook nog steeds dat dit de weg eruit is, alleen moet dit wel een kans krijgen en moeten ze de boel open gooien.

En minder risico om ernstig ziek te worden … ik ben jong en gezond en dit risico is al enorm laag. Om mij heen zoveel leeftijdsgenoten die amper ziek waren of gewoon een weekje griepklachten. Ik acht de kans op een ernstig verloop van deze ziekte bij mij heel erg klein. Daar doe ik het niet voor.

En ik ben verder helemaal niet zuur of echt enorm teleurgesteld. Ik zit ook niet in een hoekje te huilen. Het gaat mij erom dat het prima zou kunnen en het gewoon afgeblazen moet worden. Dat slaat gewoon nergens op. Er zijn zoveel domme fouten gemaakt en loze beloftes. Ik sta gewoon totaal niet achter het beleid momenteel en dan is het soms gewoon erg vervelend dat sommige dingen opgedrongen of verboden worden. Niet meer en niet minder. En ik vermaak me wel. We organiseren gewoon gezellig een feestje of verjaardag bij iemand thuis of een gezellige bbq.