Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:53

Ging mij er meer om dat ik geen verdubbeling zie tov februari.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:54

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:54

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:00

Needje schreef:

12 februari 26 opnamws per dag tov 44 opnames gisteren.
Nog geen volledige verdubbeling, maar scheelt weinig meer.
Ik heb het over een verdubbeling in opnames he, niet in bezetting.
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... re-opnames

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:09

Hier hoor ik voornamelijk basisscholen die dicht zijn of veel klassen thuis hebben.
Wij 1 besmetting via sport en daardoor echte veel klassen thuis. Dat was wel weer wat overdreven maar snap het wel ivm. Naderende examens. Beter voorzichtig. Signaal naar buiten is dan wel dubbel dat is geen Corona uitbraak natuurlijk.

@sheran geen andere praktijk ondersteuner beschikbaar? Collega vertelde dat haar man bij een buurtpraktijk gesprek kon hebben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:13

Daarnet eerst in het tuincentrum geweest, scheelt veel met op afspraak winkelen. Daarna nieuwe bril ophalen in het winkelcentrum, was iets te vroeg en heb even rondgelopen. Toch wel winkels open waar je zonder afspraak kunt binnenlopen. Onder andere een schoenenwinkel en een beddengoedzaak. Dacht dat al het niet noodzakelijke op afspraak moest?
Verder een paar dagen geleden de broer van mijn 2de moeder aan corona overleden. Wel ouder (86) en het een en ander aan kwalen. Geen idee of hij geënt was.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:16

Ik hoor dat ook veel besmettingen bij kappers vandaan komen. Veel kappers zijn na de heropening door klanten besmet en hebben dat per ongeluk weer doorgegeven aan andere klanten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:19

Karl66 schreef:
Ik hoor dat ook veel besmettingen bij kappers vandaan komen. Veel kappers zijn na de heropening door klanten besmet en hebben dat per ongeluk weer doorgegeven aan andere klanten.

Toen mijn man 13 maart jl. bij de kapper zat, gaf deze aan te verwachten binnen 14 dagen weer dicht te moeten door oplopende besmettingen. Besmettingen niet perse door de kappers zelf, maar in zijn algemeenheid.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:21

Hier in België zijn ook de kappers al een tijdje weer open en de niet-medische contactberoepen pas sinds kort.
De besmettingen zijn hier gestegen met ongeveer 40%.

Noord-Frankrijk gaat vanaf middernacht ook weer in lockdown.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:25

Vandaag was er een besluit over horeca, maar ook hier vanwege stijging (1700 vandaag, vorige week nog 1100) gaat dat uiteraard niet door.
Met pasen mag mag er wel weer met 10 personen binnen afgesproken worden (nu 5 binnen, 10 buiten). Maar ik geloof niet dat ik veel mensen ken die zich nog perse aan de 5-mensen regel houden dus dat zal het verschil niet maken.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:30

Needje schreef:

Volgens de cijfers die ik volg lagen er 19 feb 510 covidpatienten op de IC en vandaag 582, het is meer, maar het is geen verdubbeling. Het laatste laagste punt was op 27 feb, er is dus best nog wel veel beweging in de cijfers.

Veel interessanter is het percentage positieve tests, dat is vooralsnog duidelijk gedaald. Daarom is het niet zo heel zinvol om naar dagcijfers te kijken. De vorige keer dat de cijfers met een 7 begonnen, werd er aanmerkelijk minder getest. Daarom is een 7000 van begin januari niet hetzelfde als een 7000 vandaag.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:30

Zo snel kan een volledige productie eenheid dus platliggen

Citaat:
De productie bij Dovy Keukens in Roeselare, ’s lands meest bekende keukenbouwer dankzij de reclamespotjes met grondlegger Donald Muylle, ligt plat door een stevige corona-uitbraak. Dat wordt ons bevestigd door twee bronnen binnen het bedrijf.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:57

Vandaag is een bekende van mij opgenomen op de ic :( het wordt nog spannend

Volgende week moet ik voor het eerst sinds tijden weer naar school om toetsen te maken maar de rest van de dag is ook vol gepland met lessen. Ik kijk er enorm tegenop, ik ben best wel bang om besmet te raken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 19:09

Sterkte Moonsparkle!

Hier gaat het hard. Natuurlijk in de klas van mijn dochter een besmet kind. Deze heeft een klasgenootje besmet en die weer zijn moeder (beide a-symptomatisch) en broer (beetje koorts en wat keelpijn). Deze moeder heeft voordat zij wist een vriendin, diens man en hun dochter aangestoken (man lichte keelpijn, andere twee symptomatisch).
En nu blijkt het neefje van de bron ook besmet te zijn, maar dit is ook weer een oude a-symptomatische besmetting. Diens klas is één dag thuis moeten blijven, maar mocht van de ggd weer naar school omdat het een oude besmetting betrof.
En de kapster is positief getest. Die baalt nu ze net weer aan het werk kon.

Het valt mij hier op dat veel mensen in het dorp amper tot weinig klachten hebben en gelukkig weer enorm snel terug op de been zijn. Ik ken gelukkig nog niemand die in het ziekenhuis terecht is gekomen of erger. Gelukkig ook niemand met restklachten. Ik denk dat hier de teller echt tussen de 45 en 50 zit van mensen die ik goed ken die besmet zijn (geweest).

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 19:13

purny schreef:
Ik vermoed ook dat het gedrag van de Thierry aanhang aandeel is geweest van het aantal hoge besmettingen

Heeft hij zoveel schoolkinderen onder zijn aanhangers dan?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 19:18

Bloodymary schreef:
purny schreef:
Ik vermoed ook dat het gedrag van de Thierry aanhang aandeel is geweest van het aantal hoge besmettingen

Zijn aantal aanhangers zijn onder kinderen inderdaad vergelijkbaar met zijn aanhang onder volwassenen :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 19:42

Ann schreef:
Karl66 schreef:

Toen mijn man 13 maart jl. bij de kapper zat, gaf deze aan te verwachten binnen 14 dagen weer dicht te moeten door oplopende besmettingen. Besmettingen niet perse door de kappers zelf, maar in zijn algemeenheid.

Ik ben om die reden ook niet meteen gegaan. Ik weet nog van de vorige keer dat de kapsalon waar ik kom meteen een soort marathon houdt van minimaal 3 weken. Dan staan ze met z'n vieren te werken, de ene naar de andere klant, 6 dagen per week. En zo groot is die salon ook weer niet....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 19:58

Ik ben juist wel meteen gegaan. Uit voorzorg, maar kapper waar ik kom houdt al heel lang rekening met corona door afstand etc, minder klanten tegelijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:08

Bloodymary schreef:
purny schreef:

Maar wel de ouders en die besmetten de kids.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:29

Er zijn allemaal bijeenkomsten en demonstraties geweest waar niets gebeurd is. Maar bij Forum wel. Uhu.
Ik heb ook niets met hem en de manier waarop ie doet. Maar om een verhoging aan hem te koppelen vind ik wel wat bijzonder.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:33

Ik denk dat zijn aanhang het deels veroorzaakt omdat het veel corona-ontkenners zijn. Maar specifiek zijn bijeenkomsten geloof ik ook niet in.
Ik denk dat het een onvermijdelijk gevolg is van de versoepelingen waar eigenlijk (te) weinig ruimte voor was in de cijfers.
Het zou mooi zijn als de zkh niet teveel stijgen en het houden tot het omkeerpunt. Maar zoals Rutte zei, we nemen meer risico nu.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:35

SusanH schreef:
Ik ben juist wel meteen gegaan. Uit voorzorg, maar kapper waar ik kom houdt al heel lang rekening met corona door afstand etc, minder klanten tegelijk.

Wat ik al schrijf, veel klanten in een kleine ruimte, dus een ander verhaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:07

Versoepelingen in België gaan voorlopig niet door , pretparken en terrassen blijven tot 1 mei dicht. Denk dat wij dezelfde boodschap gaan krijgen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:51

Joh, het was toch al waar de leraren bang voor waren namelijk het besmettings gevaar op school.
Niet voor niks wilde velen nog niet open.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:00

Popstra schreef:
Joh, het was toch al waar de leraren bang voor waren namelijk het besmettings gevaar op school.
Niet voor niks wilde velen nog niet open.

Toch is dat niet zo zwart-wit. Ook in landen waar geen schoolsluiting plaatgevonden heeft kom nu pas weer een stijging. Het lijkt toch ook op een bepaalde manier met het seizoen samen te hangen of zo.

Rond Parijs staat nu trouwen 350 km file omdat mensen nog snel de nieuwe lock-down willen ontvluchten :=