Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:03

Topsporters worden van allerlei maatregelen uitgezonderd idd las ik al eerder. Blijkbaar vindt men dat heeeel belangrijk, topsport. Belangrijker dan andere sectoren. Ik vind het belachelijk.

Kabinet: uitzondering op corona-inreisverbod, onder meer voor topsporters - https://nos.nl/l/2347806

karuna
Drukke kabouter

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:09

Daarom vind ik de beslissing voor de baanwielrensters verstandig

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:12

Marie_Anne schreef:
Topsporters worden van allerlei maatregelen uitgezonderd idd las ik al eerder. Blijkbaar vindt men dat heeeel belangrijk, topsport. Belangrijker dan andere sectoren. Ik vind het belachelijk.

Kabinet: uitzondering op corona-inreisverbod, onder meer voor topsporters - https://nos.nl/l/2347806

Ik ook!

Duizenden mensen hun baan ligt stil, of heeft stil gelegen (horeca) en alleen de topsporters zouden niet in hun portemonnee geraakt mogen worden?

Als er even totaal onbelangrijk is, is het wel topsport op het moment.

Snap daarom ook echt niet waarom de tour de France door mag gaan.... -:(-

Ook hier in de gemeente al 5!!! Wielerwedstrijden gehad de afgelopen 2 maanden -:(- 8)7 normaal al zwaar irritant dat 5x de hele gemeente alle wegen worden afgesloten voor die PIEP fietsers, nu met corona helemaal.....

(Ja, ik heb een verschrikkelijke schijthekel aan wielrenners! Vooral omdat ze denken GOD himself te zijn op de weg)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:16

Maar even serieus: Topsporters hebben vaak alleen hun sport als inkomen. En er is ook een hele hoop andere zaken mee gemoeid.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:20

Mensen die bv in de horeca werken hadden toch ook alleen die baan als inkomen?!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:22

opisop_shop schreef:
Mensen die bv in de horeca werken hadden toch ook alleen die baan als inkomen?!

Maar die konden indien nodig en mogelijk was terugvallen op bepaalde regelingen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:22

purny schreef:
Maar even serieus: Topsporters hebben vaak alleen hun sport als inkomen. En er is ook een hele hoop andere zaken mee gemoeid.

De horecaondernemer heeft alleen zijn zaak als inkomsten, lag 6 weken plat....

De evenementen branch leeft van inkomsten gegenereerd via evenementen, ligt al heel 2020 stil...

Waarom mogen deze mensen wel in de oliebol komen en mag de topsporter absoluut niet in de oliebol komen.

Die topsporters verdienen normaal gesproken bakken met geld, ze kunnen vast wel wat maanden overbruggen en anders is er de NL overheid die bijspringt. Want topsporters zullen waarschijnlijk ingeschreven staan als ZZP, of in loondienst werken en dan hebben ze recht op ww.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:27

Topsporters zijn niet ontslagen dus geen recht op ww. En er zullen vast wel andere regels zijn voor deze groep. En ze betalen ook wel belasting naar het inkomen wat ze krijgen.
Bovendien hebben de voetballers ook salaris ingeleverd.
Heel rot maar je kunt niet iedereen te vriend houden. Er gaan echt nog meer klappen vallen.
Een horeca ondernemer kon terugvallen op regelingen.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:38

Lang niet alle topsporters verdienen een heel ruim salaris. Veel kunnen er net of niet van rondkomen. Die top verdieners zijn het meest opvallende maar is maar een klein gedeelte

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:48

En al die sporters worden elke wek preventief getest, dat werkt gezien er nu bij Vitesse weer een hoop besmet zijn in de begeleiding. Dit zijn meestal mensen zonder klachten waarbij het virus toch word gevonden dus alleen maar goed dat ze die vinden. Het ontdekken van corona bij topsportorganisaties heeft volgens mij nog echt nergens tot heel veel besmettingen geleid omdat ze er zo snel bij zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:53

De UFC is al heel lang aan de gang.. wordt allemaal in een bubbel georganiseerd en iedereen daar wordt getest. Dat doen ze met sneltests die binnen een zeer korte tijd een uitslag geven.

Ik vraag me af of de Nederlandse topsporters ook zo'n sneltest gebruiken..

Overigens, de Entertainmentindustrie is echt op sterven na dood... daar zijn volgens mij weinig regelingen voor (veel zelfstandigen) en er is geen enkel zicht voor die mensen om iets te kunnen doen. Ik hoop echt dat er iemand zich bezig houdt met onderzoek oid voor die branche.. echt heel heel sneu..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 13:17

Jammer dat er zo wordt gereageerd op topsporters.
Die hebben ook maanden stilgelegen. Afhankelijk van het land waar ze woonden, konden ze enkel op hun balkon of in de tuin nog wat trainen.

De Tour de France telde vorige maandag trouwens geen enkele positieve test onder de renners en de staff. Dat gaat zo ongeveer om 800 man. :+
Dus zo slecht doen ze het helemaal niet. Er worden heel strikte maatregelen geëist en die worden ook nauwkeurig opgevolgd. Wat een helse organisatie is voor iedereen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 13:18

Ben alleen maar blij dat er nog gesport kan worden ( yep fietser en amazone hier en ja er zijn verschikkelijke fietser idem voor verschrikkelijke paarden mensen ).

Voor sporters is het makkelijker te regelen dan de volledige horeca en evenementen branche. Echt super rot, maar ik sport evenementen dan ook niet meer door te laten gaan uit solidariteit met anderen gaat me wat ver.

Ik ben m'n baan kwijt door Corona, super balen, maar vind wel weer wat ( ben kostwinner dus er moet wel snel wat komen)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 13:19

Pandora2 schreef:
Jammer dat er zo wordt gereageerd op topsporters.
Die hebben ook maanden stilgelegen. Afhankelijk van het land waar ze woonden, konden ze enkel op hun balkon of in de tuin nog wat trainen.

De Tour de France telde vorige maandag trouwens geen enkele positieve test onder de renners en de staff. Dat gaat zo ongeveer om 800 man. :+
Dus zo slecht doen ze het helemaal niet. Er worden heel strikte maatregelen geëist en die worden ook nauwkeurig opgevolgd. Wat een helse organisatie is voor iedereen.

Heerlijk dat de tour er is.Ik doe ook stiekem of het half juli is nu ( want de tour is er :D.)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 13:20

Lekkere lange zomer :j zeker met dit weer er bij.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 13:39

Ja hé :D De Tour staat voor mij ook voor het begin van de zomer {:}
En wat hebben ze een geluk met het weer nog.

Dat de baanwielrensters niet naar Bulgarije gaan is wel logisch ook. Die baankoersen zijn binnen en de slaapplekken ook. Allemaal kleine hokjes dicht op elkaar.
De voetbal is buiten. Dat scheelt een hoop.

En dat de Tour nu door oranje gebied rijdt, kan toch geen probleem zijn. Auto's en vakantiegangers rijden al de hele zomer door oranje en rood gebied :+

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:40

1753 nieuwe besmettingen
Bizar

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:50

tokedri schreef:
1753 nieuwe besmettingen
Bizar

En maar 14 opnames en 6 doden...
Ik ga voortaan alleen naar de ziekenhuisopnames en doden kijken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:52

tokedri schreef:
1753 nieuwe besmettingen
Bizar

Niks bizar, word nog wel hoger. Maar zolang de oudere garde uit blijft kijken en de jongeren nog wat meer verantwoordelijk gedrag gaat tonen komt het wel goed. Met het drama in maart april hadden ze er nog honderden per dag meer gevonden wanneer ze toen alles getest hadden, misschien wel duizenden . Regering moet nu echt het testen op orde krijgen anders is er zo meteen wel een groot probleem .

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:53

purny schreef:
tokedri schreef:
1753 nieuwe besmettingen
Bizar

Maar dat vind ik ook een lastige. Want onder de 1000 nieuwe besmettingen waren de ziekenhuisopnames beperkt, maar hoe zit het nu er zoveel elke dag bijkomen? Over 2 weken zeggen de ziekenhuisopnames dan toch wat pas?

En er worden nu al patiënten overgeplaatst in Noord- en Zuid-Holland door het toenemende aantal...

Telegraaf post zojuist dit over de mogelijke maatregelen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2003242 ... n=whatsapp

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:59

purny schreef:
tokedri schreef:
1753 nieuwe besmettingen
Bizar

De opnames komen vaak wat later

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:25

Het gaat weer helemaal de verkeerde kant op. Ik reed net terug van school naar huis en geen wonder dat het in Groningen zo oploopt. Als ik keek naar hoe jonge mensen nog net niet bij elkaar op schoot zitten en helemaal met de fietsers niks en nergens houden mensen afstand.

Zo was ik nog even in de dechatlon voor een fietspomp die ik echt nodig was en ook 2 jonge gasten die gewoon midden in het pad bleven staan ik heb ze even geïrriteerd aangekeken en ben omgelopen. Had mijn portie ergenissen al gehad daarvoor om wat anders dus was al niet zo te genieten.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:23

Ik lees vooral mee, maar reageer nu toch weer eens.
Vandaag de mail in een van onze verpleeghuizen dat 2 afdelingen toch weer in quarantaine
Bij beide afdelingen Covid geconstateerd bij personeel.
Nu eerst overig personeel en bewoners testen.
Ik hou mijn hart vast.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:32

tokedri schreef:
De opnames komen vaak wat later

Op 3 september waren er 601 positief besmette mensen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:35

Zebrastreep schreef:
Het gaat weer helemaal de verkeerde kant op. Ik reed net terug van school naar huis en geen wonder dat het in Groningen zo oploopt. Als ik keek naar hoe jonge mensen nog net niet bij elkaar op schoot zitten en helemaal met de fietsers niks en nergens houden mensen afstand.

Zo was ik nog even in de dechatlon voor een fietspomp die ik echt nodig was en ook 2 jonge gasten die gewoon midden in het pad bleven staan ik heb ze even geïrriteerd aangekeken en ben omgelopen. Had mijn portie ergenissen al gehad daarvoor om wat anders dus was al niet zo te genieten.

Dit is overal gewoon een probleem. Ik ervaar dit in Drenthe ook zo. En ook daar lopen de besmettingen op. Ik doe voorlopig niks meer dan werk. Winkelen, horeca andere dingen. Ik sla echt even over.