Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:Neonlight schreef:Hier is het ook al weken raak bij de milieustraat. Buurman werkt er, de aantallen liggen sinds de maatregelen iedere dag zeker 3 keer zo hoog. Wij zijn er 1 keer geweest omdat we nog een berg bladafval hadden, maar moeten eigenlijk weer want we komen om in groenafval. Kliko is veels te klein (120 liter en wordt 1 keer per 2 weken geleegd). Met een tuin van 900 m2 en gras wat als een tierelier groeit (onkruid overigens ook) schiet dat niet op. Woensdag is ie geleegd, er is al weer 2 keer gemaaid en hij zit nu al vol. En achter de schuur ligt een fikse berg van tuinieren aan onkruid, en de voortuin moet nog. Buurman maar lief aankijken of het bij hem op de aanhanger mag, hij rijdt af en toe met aanhanger naar het werk.
Misschien compostbak een optie dan zeker grasmaaisel is perfect zeker in combinatie met bepaald bladafval (sommige bladeren wil je er dan weer niet in wegens bepaalde stof dat afbreken voorkomt).
rien10 schreef:Nee popstra, niet verplicht. Wel verstandig. Besmetting ligt weer boven 1.
Er gaan dus zieken bijkomen. Het getal aan zieken gaat naar boven. Het worden er meer.
Dinopino schreef:Nou we kunnen het ook gewoon vragen aan de bokkers. Hoeveel mensen zitten er op bokt en hoeveel daarvan van overleden of liggen op ic. En dan niet ik heb gehoord. Die je daadwerkelijk kent . Hebben we hier op een groot forum ook gedaan. Resultaat was op zijn zachst gezegd verassend.
Sizzle schreef:De meeste mensen die begin februari ziek zijn geweest hebben waarschijnlijker mexikaanse griep gehad, die was toen op zijn hoogtepunt dit jaar.
Wij zijn er ook erg ziek van geweest (en zo ongeveer de hele wijk).
_Cathalijne schreef:@purny: partykouse heeft het een paar dagen geleden gepost dat ze dat op het nieuws gehoord had. Mijn vraag daarbij blijft: welk nieuwmedium, wie zei dat. Is er bewijs, of is het puur een suggestie. (niet direct naar partykouse bedoeld, maar meer in het algemeen, want er wordt momenteel heel veel in het nieuws gezegd zonder onderbouwing)
bigone schreef:Tja, het kan wel zo zijn dat je niemand kent die het heeft(gehad) maar aangezien er zo veel verschillende symptomen zijn, keelpijn of kuchje of diarree , dan denk ik dat er naast de positief geteste personen er nog vele duizenden rondlopen die op dit moment gewoon corona hebben maar in hele lichte mate.
Thioro schreef:Sizzle schreef:De meeste mensen die begin februari ziek zijn geweest hebben waarschijnlijker mexikaanse griep gehad, die was toen op zijn hoogtepunt dit jaar.
Wij zijn er ook erg ziek van geweest (en zo ongeveer de hele wijk).
Januari/februari was er inderdaad een hardnekkige griep.
Blijkbaar dus de Mexicaanse?
Wist wel al dat die endemisch geworden was, net als sars1.
Maar wat ik me dan afvraag: bij de eerste uitbraak van de Mexicaanse griep was het ook paniek, dan wel nog in mindere mate dan nu.
Daarna hoorde je er niets meer over en was het 'gewoon' griep.
Hebben ze de Mexicaanse variant dan gewoon standaard in het griepvaccin gestopt?
Covid is ook een blijver dus die zal ook niet eeuwig paniek veroorzaken.
Persoonlijk ken ik ook niemand met covid, niet bij vrienden, niet bij familie en buiten hear say ook niet hier in de omgeving.
Maar de verhalen en getuigenissen oa in dit topic zijn duidelijk en aangrijpend.