Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:32

Ik ken 1 bevestigd geval, zonet vd beademing af maar wel op IC nog was zeer dichtbij de dood.
1 onbevestigend geval die alle verschijnselen had, jonge man 20 jaar 2 weken echt stront ziek geweest en hele tijd in isolatie.
Zelf zou ik graag getest willen worden op wel/geen antistoffen. Ben ziek geweest toen ik uit Nederland kwam, niet ernstig wel hardnekkig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:32

Ik ken echt niemand die het heeft of heeft gehad. En ken veel mensen, woon in een grote woonplaats.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:33

@rien10, heb ik gelezen. De vraag is welk nieuwmedium? Zijn er secundaire bronnen die dit bevestigen? Want als er 1 ding is wat ik deze crisis geleerd heb is hoe ongelofelijk suggestief nieuwmedia is met het brengen van informatie.

In een Brabantse krant heeft 2 dagen gelden wel het volgende artikel gestaan: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/319 ... ons-zorgen (ging over een toename van 30 mensen, of deze toename significant te noemen is laat ik aan de statistici over, maar een eenmalige toename of structurele toename is heel wat anders, maar wordt door de nieuwmedia niet zo gebracht.

@pien: ik ben het er zeker mee eens dat we voorzichtig moeten zijn. Maar als je informatie naar buiten brengt zorg dan dat deze onderbouwt is. Anders krijg je met de tijd en averechts effect: "ik geloof niks meer wat er gezegd wordt, dus ik ga mijn eigen plan maar trekken".

Voor de mensen die het interessant vinden: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~beac33ff/

https://mrc-ide.github.io/covid19estima ... etherlands
(let vooral niet op de suggestieve titel :+ ). maar opzicht wel een interessant artikel over wat de R0 waarde inhoudt, en op welke basis deze bepaald wordt, en de relevantie van de waarde. Als mensen nu zeggen dat de R-waarde gestegen is, dan gaat het in feite over 2-3 weken geleden (paasweekend?), maar de waarde zegt niets over de meest recente dagen).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:34

Maar wat is kennen?
De mensen hier in het topic ken je misschien niet persoonlijk, maar je bent er wel begaan mee

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:35

Ik ken ook niemand die het heeft gehad.

Zelf goed ziek geweest begin februari met luchtwegklachten (en die heb ik normaal nooit), wat ook wel een week of 2 heeft aangehouden, terwijl ik er normaal binnen 2-3 dagen wel weer bovenop ben. Maar of het corona was is moeilijk te zeggen zonder testen :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:39

Marcella schreef:
Neonlight schreef:
Hier is het ook al weken raak bij de milieustraat. Buurman werkt er, de aantallen liggen sinds de maatregelen iedere dag zeker 3 keer zo hoog. Wij zijn er 1 keer geweest omdat we nog een berg bladafval hadden, maar moeten eigenlijk weer want we komen om in groenafval. Kliko is veels te klein (120 liter en wordt 1 keer per 2 weken geleegd). Met een tuin van 900 m2 en gras wat als een tierelier groeit (onkruid overigens ook :') ) schiet dat niet op. Woensdag is ie geleegd, er is al weer 2 keer gemaaid en hij zit nu al vol. En achter de schuur ligt een fikse berg van tuinieren aan onkruid, en de voortuin moet nog. Buurman maar lief aankijken of het bij hem op de aanhanger mag, hij rijdt af en toe met aanhanger naar het werk.

Misschien compostbak een optie dan zeker grasmaaisel is perfect zeker in combinatie met bepaald bladafval (sommige bladeren wil je er dan weer niet in wegens bepaalde stof dat afbreken voorkomt). :j

Echt? Ik heb wel een compostbak maar juist gras doen we in de groene die we aan de weg zetten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:39

De meeste mensen die begin februari ziek zijn geweest hebben waarschijnlijker mexikaanse griep gehad, die was toen op zijn hoogtepunt dit jaar.
Wij zijn er ook erg ziek van geweest (en zo ongeveer de hele wijk).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:44

rien10 schreef:
Nee popstra, niet verplicht. Wel verstandig. Besmetting ligt weer boven 1.
Er gaan dus zieken bijkomen. Het getal aan zieken gaat naar boven. Het worden er meer.

Waar lees je dat de besmetting boven de 1 ligt?

Heb het al gelezen.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 27-04-20 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:45

Verre neef van mij overleden,neefje van mij milde variant

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:45

Tuurlijk gewoon gras kan er gewoon erin. Onkruid ben ik niet zo'n fan van om in de compostbak te doe, maar ken zat mensen op het complex die het wel doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:55

Marcella schreef:
Tuurlijk gewoon gras kan er gewoon erin. Onkruid ben ik niet zo'n fan van om in de compostbak te doe, maar ken zat mensen op het complex die het wel doen.

Even opgezocht het is belangrijk om het gevarieerd te doen. Dus met veel gras staat dat niet in verhouding.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:58

PSvanLot schreef:
rien10 schreef:
Nee popstra, niet verplicht. Wel verstandig. Besmetting ligt weer boven 1.
Er gaan dus zieken bijkomen. Het getal aan zieken gaat naar boven. Het worden er meer.

Waar lees je dat de besmetting boven de 1 ligt?

Heb het al gelezen.

Waar dan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:59

Tja, het kan wel zo zijn dat je niemand kent die het heeft(gehad) maar aangezien er zo veel verschillende symptomen zijn, keelpijn of kuchje of diarree , dan denk ik dat er naast de positief geteste personen er nog vele duizenden rondlopen die op dit moment gewoon corona hebben maar in hele lichte mate.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:00

@purny: partykouse heeft het een paar dagen geleden gepost dat ze dat op het nieuws gehoord had. Mijn vraag daarbij blijft: welk nieuwmedium, wie zei dat. Is er bewijs, of is het puur een suggestie. (niet direct naar partykouse bedoeld, maar meer in het algemeen, want er wordt momenteel heel veel in het nieuws gezegd zonder onderbouwing)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:02

Dinopino schreef:
Nou we kunnen het ook gewoon vragen aan de bokkers. Hoeveel mensen zitten er op bokt en hoeveel daarvan van overleden of liggen op ic. En dan niet ik heb gehoord. Die je daadwerkelijk kent . Hebben we hier op een groot forum ook gedaan. Resultaat was op zijn zachst gezegd verassend.

Waarom wil je dat weten?

Buurvrouw (25) van mijn dochter heeft het gehad, werkt in de zorg.
Schoonmoeder van mijn zus, zat sinds kort in een verzorgingshuis ivm beginnende dementie heeft het.
En meerdere collega's hebben het (ggz). Niemand op IC of overleden. Maar op 1 na, allemaal jonger dan 50 jaar.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:04

Sizzle schreef:
De meeste mensen die begin februari ziek zijn geweest hebben waarschijnlijker mexikaanse griep gehad, die was toen op zijn hoogtepunt dit jaar.

Januari/februari was er inderdaad een hardnekkige griep.
Blijkbaar dus de Mexicaanse?
Wist wel al dat die endemisch geworden was, net als sars1.
Maar wat ik me dan afvraag: bij de eerste uitbraak van de Mexicaanse griep was het ook paniek, dan wel nog in mindere mate dan nu.
Daarna hoorde je er niets meer over en was het 'gewoon' griep.
Hebben ze de Mexicaanse variant dan gewoon standaard in het griepvaccin gestopt?
Covid is ook een blijver dus die zal ook niet eeuwig paniek veroorzaken.

Persoonlijk ken ik ook niemand met covid, niet bij vrienden, niet bij familie en buiten hear say ook niet hier in de omgeving.
Maar de verhalen en getuigenissen oa in dit topic zijn duidelijk en aangrijpend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:04

_Cathalijne schreef:
@purny: partykouse heeft het een paar dagen geleden gepost dat ze dat op het nieuws gehoord had. Mijn vraag daarbij blijft: welk nieuwmedium, wie zei dat. Is er bewijs, of is het puur een suggestie. (niet direct naar partykouse bedoeld, maar meer in het algemeen, want er wordt momenteel heel veel in het nieuws gezegd zonder onderbouwing)

Daarom kan ik daar best geïrriteerd over raken. Er word gezegd door diverse bokkers over de besmettingsgraad terwijl het nergens is terug te vinden

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:06

Mijn stand van zaken:
Ik ken 5 aan covid overleden mensen

Ik ken een aantal positief geteste collega’s met weinig klachten.

En 2 mensen met covid zonder zkh opname die weer beter zijn geworden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:07

bigone schreef:
Tja, het kan wel zo zijn dat je niemand kent die het heeft(gehad) maar aangezien er zo veel verschillende symptomen zijn, keelpijn of kuchje of diarree , dan denk ik dat er naast de positief geteste personen er nog vele duizenden rondlopen die op dit moment gewoon corona hebben maar in hele lichte mate.

Tja ik woon ook gewoon in een provincie waar het niet (gelukkig) tot een echte uitbraak is gekomen.

Natuurlijk zijn hier meer zieken dan geschreven wordt maar is dat erg? Dat iemand ziek is en thuis uitziekt?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:10

Hier veel eikeblad en noteblad, niet geschikt om te composteren.

Verder, 1 buurvrouw op de IC, diverse collega's met onbevestigde corona (4 stuks) die goed ziek geweest zijn, 1 collega met bevestigde corona en haar man is op de IC gestorven aan corona, 2 kennissen met bevestigde corona die in het ziekenhuis hebben gelegen (niet op de IC), en een oud buurman (vorig jaar naar verzorgingstehuis gegaan) die is overleden met coronaverschijnselen (onbevestigd).

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:11

Ik ken 4 geteste positieve mensen. En ikzelf.
2 zijn minder dan een week geleden getest.
Begin nu zelf ook weer klachten te ontwikkelen. Het zal wel iets anders zijn. Maar zit weer braaf binnen. Vieze smaak is ook terug.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:13

Thioro schreef:
Sizzle schreef:

Januari/februari was er inderdaad een hardnekkige griep.
Blijkbaar dus de Mexicaanse?
Wist wel al dat die endemisch geworden was, net als sars1.
Maar wat ik me dan afvraag: bij de eerste uitbraak van de Mexicaanse griep was het ook paniek, dan wel nog in mindere mate dan nu.
Daarna hoorde je er niets meer over en was het 'gewoon' griep.
Hebben ze de Mexicaanse variant dan gewoon standaard in het griepvaccin gestopt?
Covid is ook een blijver dus die zal ook niet eeuwig paniek veroorzaken.

Persoonlijk ken ik ook niemand met covid, niet bij vrienden, niet bij familie en buiten hear say ook niet hier in de omgeving.
Maar de verhalen en getuigenissen oa in dit topic zijn duidelijk en aangrijpend.

https://www.ad.nl/binnenland/het-corona ... ~af840f5b/. Dus heel moeilijk om retrospectief te kijken of er al besmettingen waren, maar de kans is klein, aangezien de toeloop in de ziekenhuizen pas vanaf half maart begon (besmettingen van eind februari)

Over de mexicaanse griep: die bleek achteraf een stuk minder ernstig uit te vallen dan aanvankelijk gedacht. Ik heb de informatie van wikipedia (dont shoot me), maar daar staat het volgende: De "Wereldgezondheidsorganisatie was bezorgd, omdat bij eerdere pandemieën is gebleken dat de agressiviteit van griepvirussen kan veranderen.[13] Dit is bij de Mexicaanse griep niet gebeurd. Vanaf 11 augustus 2010 werd Mexicaanse griep niet langer een pandemie genoemd". (https://www.who.int/csr/disease/swinefl ... 090511/en/).

bij Corona gebeurde precies omgekeerd, waar eerst werd verwacht dat het een griepje was, vielen mensen opeens bij bosjes neer, en niet enkel mensen met onderliggende aandoeningen, maar ook jongere mensen. Daarnaast met en hele snelle spreiding waardoor er opeens een enorme toeloop was in de ziekenhuizen. Dat bij elkaar leidde tot een heel andere situatie dan bij de mexicaanse griep

@raket oliebol zeg -O- beterschap

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:14

verootjoo schreef:
Mijn stand van zaken:
Ik ken 5 aan covid overleden mensen

Ik ken een aantal positief geteste collega’s met weinig klachten.

En 2 mensen met covid zonder zkh opname die weer beter zijn geworden.

Pff, dat is nogal wat. Heftig.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:15

raket schreef:
Ik ken 4 geteste positieve mensen. En ikzelf.
2 zijn minder dan een week geleden getest.
Begin nu zelf ook weer klachten te ontwikkelen. Het zal wel iets anders zijn. Maar zit weer braaf binnen. Vieze smaak is ook terug.

Beterschap Raket!

Bo_Y

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:19

Ik ken 1 iemand die is besmet en ook overleden. Dit is al 1 te veel...