Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:52

Let op, dat gaat over de groene lijst vanuit Sloveens perspectief!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:23

Wij zijn afgelopen donderdag naar Riga, Letland gevlogen. Hier hebben ze geen enkele maatregel meer. Geen mondkapjes, geen afstand houden, geen desinfectie wat je over al tegen komt. Wij lopen dus steeds met open mond (no pun) ons te verbazen dat dit allemaal kan/mag.
Her voelt pre corona. Wij houden afstand,maar dat hoeft hier helemaal niet meer. Wij hebben mondkapjes mee, hoefde alleen op het vliegveld even. Echt heel gek. Maar als reiziger super fijn. Het is hier namelijk uitgestorven. Over al waar wij komen zijn ze heel.blij ons te zien, want ze hebben al maanden geen toerist meer gezien. Zo hebben we bijna alle rondleidingen een privé gids gehad, simpelweg omdat er geen andere toeristen zijn. :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:00

Ik heb hier hard geroepen dat ik gewoon zou gaan maar wij hebben Mallorca toch geannuleerd. 15 augustus. Wij hadden via Prijsvrij geboekt en krijgen maar 50% terug dus 350€ in het prullenbakje gegooid wat voor mij als student gewoon echt een flinke bak geld is. Toen we hoorde dat het 50% was wilden we bijna toch gaan maar toch besloten dat 700€ voor een vakantie wat niet is wat je wilt veel is. Hoofdreden is dat Prijsvrij amper te bereiken is nu en mocht er wat misgaan staan we daar mooi dan. En dan heb ik het niet over als er handdoeken missen: Ik red mezelf prima als het hotel rot is want ik ben reisleider geweest maar als er opeens niet meer gevlogen wordt omdat Mallorca op oranje zou gaan, is dat wel anders, en dan zou het zuur zijn als je reisorganisatie niet reageert. Ook een reden is dat er veel dicht blijft waarvoor we zouden gaan zoals sommige Nederlandse clubs. We wilden eerst omboeken naar een ander land of naar een andere datum volgens jaar, maar dat kan niet naar een andere locatie dan mallorca en alleen tot juni. Echt heel raar allemaal.

Misschien gaan we nog met de auto ergens heen die week. En dan volgend jaar poging 2 Mallorca.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:10

Maar hoezo ben je dat geld kwijt? Je kon niet omboeken of iets?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:23

LadyMadonna schreef:
Maar hoezo ben je dat geld kwijt? Je kon niet omboeken of iets?

Nee dat zeg ik, of tot juni (wat niet gaat ivm tentamens van mij in mei - juni & werk van de andere drie in de zorg en we willen niet in april al gaan) of een ander hotel in Mallorca. Maar niet naar een andere plek ..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:27

Sorry, ik zit te slapen...
Zijn er geen wettelijke regels voor omboeken? Ik kon bij sunweb omboeken naar álles wat op de website stond...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:33

LadyMadonna schreef:
Zijn er geen wettelijke regels voor omboeken? Ik kon bij sunweb omboeken naar álles wat op de website stond...

Ja ik moet er nog even goed voor gaan zitten, want mam zei dat het ook bij Max vakantieman was en dat je het kan proberen te aanvechten, maar Sunweb heeft het allemaal wel echt super goed geregeld. Wij hebben dit geboekt toen er nog geen sprake was van COVID en dachten, wij hoeven toch niet te annuleren. :+ dus dachten gaan met een goedkope organisatie maar das nu dus wel even flink balen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:35

Ik zou denk ik in Augustus gewoon gaan. Sowieso voor 350 euro extra is aan zwembad/zee liggen met vrienden al erg lekker. Maak je zelf denk ik leuk. :j

Ik baal ook wel want heb dus geen vakantie aangevraagd want het zag er niet zo rooskleurig uit haha.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:15

Prijsvrij is inderdaad een drama. Kennis van mij had haar vakantie in augustus naar Samos geannuleerd, en kon zelfs 60 % van de reissom dokken. Rechtsbijstand ingeschakeld maar ze staan in hun recht. Ze werken met andere partijen waardoor er op 1 reis zomaar 3 verschillende voorwaarden van toepassing kunnen zijn: ANVR, Prijsvrij én die van de reisorganisatie. En daar gaat je geld.
Nooit bij Prijsvrij boeken dus ...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:22

Ik hoop toch dat het weer beter wordt in Nederland :')
Zo gaan we niet kamperen maar ik wil toch wel even weg zodat we toch het gevoel van vakantie hebben.
Hier thuis heb ik net al de ramen gewassen :')
En ja er zijn 1000 meer belangrijke dingen maar door het thuiswerken (al was dat al even weer op school) heb ik thuis nog minder het gevoel van vrij.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:28

lenaa_tje schreef:
Ik hoop toch dat het weer beter wordt in Nederland :')
Zo gaan we niet kamperen maar ik wil toch wel even weg zodat we toch het gevoel van vakantie hebben.
Hier thuis heb ik net al de ramen gewassen :')
En ja er zijn 1000 meer belangrijke dingen maar door het thuiswerken (al was dat al even weer op school) heb ik thuis nog minder het gevoel van vrij.

Dat heb ik ook inderdaad -O- Ik schrijf thuis mijn scriptie ipv in de universiteitsbibliotheek en zit dus de hele dag op 70m2. Gelukkig wonen we nog niet zo lang in Koblenz, dus zijn nu elk weekend druk bezig met de omgeving verkennen. Ik heb dan ook echt de behoefte om ergens heen te gaan :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:57

Ik ga de 11e een dagje naar Nordhorn met twee vriendinnen. Kijk er nu al naar uit. _O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:01

Ik werk deze zomer bij een vakantiebaan, dus ben elke dag naar kantoor.
Maar we gaan eind juli een weekendje naar de Achterhoek , logeren bij familie, heb daar echt zin in!

En september (als Corona het toelaat) toch een klein weekje weg. Idee van echt helemaal geen vakantie tussen 2x afstuderen in werd me iets te gek :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:04

Ben blij om te horen dat ik niet de enige ben die toch wel behoefte heeft om er even uit te gaan haha. Voel mij nu wel wat minder alleen. _/-\o_

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:05

Ja leuk is dat he haha er even er tussenuit.

Afgelopen week ook weer voor het eerst wat leuks gedaan.
Wezen suppen was echt leuk.
17 juli staat mijn eerste etentje gepland *\o/*

Wij zouden in oktober naar Turkije gaan.
Wij gaan ook omboeken.
Misschien volgend jaar ergens in Europa.
Even kijken nog omdat wij alleen van oktober t/m november kunnen en van januari t/m halverwege april.
Het moet er wel mooi weer zijn en leuk zijn voor kinderen.
Even zoeken nog.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:28

lenaa_tje schreef:
Ben blij om te horen dat ik niet de enige ben die toch wel behoefte heeft om er even uit te gaan haha. Voel mij nu wel wat minder alleen. _/-\o_

Nouja, vakantie hebben en thuis blijven ga je vaak toch wel klussen in huis doen, misschien stiekem wel even werken (thuiswerken kan hier), en je hebt je eigen huis. Heel fijn, maar soms is een andere omgeving wel lekker.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:30

Es_ther schreef:
lenaa_tje schreef:

Nouja, vakantie hebben en thuis blijven ga je vaak toch wel klussen in huis doen, misschien stiekem wel even werken (thuiswerken kan hier), en je hebt je eigen huis. Heel fijn, maar soms is een andere omgeving wel lekker.

Dat heb ik dus inderdaad extreem. Ik kan moeilijk stil zitten en thuis ga ik dan dus ramen wassen, kastjes op nieuw in delen, tuinieren en dat is hartstikke prima maar dat zijn dingen die ik in het weekend al doe. Ergens anders ontspan ik dan meer.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:30

Hoop dat Turkije in september dan toch inmiddels wel op veilig/groen staat hoor.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:31

@lenaatje, ik heb nog wat ramen die gezeemd mogen worden hoor, als je je verveeld :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:35

Es_ther schreef:
@lenaatje, ik heb nog wat ramen die gezeemd mogen worden hoor, als je je verveeld :D

Ben ik er wel even uit :))

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:40

LadyMadonna schreef:

Wij ook goede ervaring met Sunweb. Voorjaarsvakantie werd door hun net voor ons vertrek geannuleerd,
15 maart kwam de mail binnen met alle info inclusief bericht over de voucher.
Via mail en app steeds goed op de hoogte, wat en waar er mogelijk is en alle evt. maatregelen in het land van bestemming.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:18

SdaphneS schreef:
Wij zijn afgelopen donderdag naar Riga, Letland gevlogen. Hier hebben ze geen enkele maatregel meer. Geen mondkapjes, geen afstand houden, geen desinfectie wat je over al tegen komt. Wij lopen dus steeds met open mond (no pun) ons te verbazen dat dit allemaal kan/mag.
Her voelt pre corona. Wij houden afstand,maar dat hoeft hier helemaal niet meer. Wij hebben mondkapjes mee, hoefde alleen op het vliegveld even. Echt heel gek. Maar als reiziger super fijn. Het is hier namelijk uitgestorven. Over al waar wij komen zijn ze heel.blij ons te zien, want ze hebben al maanden geen toerist meer gezien. Zo hebben we bijna alle rondleidingen een privé gids gehad, simpelweg omdat er geen andere toeristen zijn. :+

Klinkt heeeeeeelijk!! Geniet ervan!

En Booooo, dat hoop ik met je mee!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:27

SdaphneS schreef:

Klinkt goed !

Ze hebben wel nogal wat restricties mbt toeristen. Wij belgen moeten bijv al eerst 14 dagen in quarantaine alvorens we Letland binnenmogen. En zo zijn er nog een paar landen.
Trek je automatisch al minder toerisme aan natuurlijk :+
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06/03 ... coronaloc/

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:59

Wij waren niet van plan om te gaan maar hebben net voor 4 nachtjes Tecklenburg in Duitsland gereserveerd.

Appartement met alles er op en aan. Hoeven dus niets daar en kunnen doen waar we ons fijn bij vinden, fietsen, wandelen, terrasjes enz.

Maar geen boodschappen, met zijn allen 1 toiletgebouw of mondkapjes in het restaurant. Dat stond ons tegen aan veel andere landen en de camping wat we normaal doen.

Voor ons is het 100km van huis, dus mocht er echt wat zijn, zijn we zo weer thuis.

Herken heel veel van hier boven. Toch de behoefte om even er uit te zijn omdat je anders alleen maar door dendert....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:53

Afbeelding
Voor als je nog niet weet waar je heengaat met vakantie :')
Bron: NRC