Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:31

bigone schreef:
Behalve Fvd , pvv en pvdd hebben de anderen zich blijkbaar wel tot doel gesteld om elkaar te steunen . Hoop dat dat in de volgende verkiezingen terug komt .

Dat hoop ik ook, dat zou mooi zijn.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:32

Ik heb wel een soort bak met noodspul. Zaklantaarn die je zelf kan laden door te draaien waterdichte lucifers dat soort dingen heb ik al jaren. Probleem is dat veel leverdatum gaat op den duur. Het is ook maar een kleine bak . De echte voorbereiders hebben kelder vol gok ik .

Goede opvolger met zijn achtergrond. Oovolger Van Bruno Bruins.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:37

Het schijnt ook zo te zijn dat mensen vrijwel niet in staat zijn om nu maatregelen te nemen die pas later hun effect hebben. Dat zie je bv bij de klimaatdiscussie. Ook daar wordt iedereen pas wakker als het bijna te laat is (daar zie je trouwens de goede invloed van Corona :+ ).
Ik denk dus dat dat 'stilstaan bij' mooi is, maar of het op termijn veel effect zal hebben is de vraag.
Onze samenleving is een ingewikkelde constructie (economisch, sociaal, politiek) en heeft meer weg van een oceaanstomer dan van een wendbaar konvooi. Veranderingen gaan zeer geleidelijk of schoksgewijs. Ik vraag me af of de impact van Corona groot genoeg zal zijn om een echte verandering te bewerkstelligen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:39

KleinBoefje schreef:
capopjekop schreef:
Ik vind het bizar dat het nu nog steeds zo druk is in de supermarkten. Ik had verwacht dat de hamsteraars hun huizen inmiddels wel tot de nok toe vol hebben liggen en dat de ergste paniek nu wel wat afgezwakt zou zijn.

Ik was gister aan het werk, maar toen viel de drukte wel weer wat mee. Mensen halen hier nu wel weer de gewone boodschappen. Alleen de vraag om paracetamol blijft hoog.

Hier is de huismerkpasta uitverkocht, maar de duurder zijn er nog volop.
Bij de etos iemand die toch probeerde meer pakjes paracetamol te kopem; ja er is er 1 voor mm schoonzus. Tuurlijk joh. Ze kreeg het gelukkig ook niet mee.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:42

Ik heb het idee dat de supermarkt ook spelletjes speelt. Het schap met de normale zeep was leeg terwijl verder echt helemaal niets leeg was. Ipv hun huismerk hadden ze duurdere waarschijnlijk minder goed verkochte Dove handzeep letterlijk dozen vol neergezet die ze waarschijnlijk normaal niet goed verkopen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:43

Sizzle schreef:
Ik heb het idee dat de supermarkt ook spelletjes speelt. Het schap met de normale zeep was leeg terwijl verder echt helemaal niets leeg was. Ipv hun huismerk hadden ze duurdere waarschijnlijk minder goed verkochte Dove handzeep letterlijk dozen vol neergezet die ze waarschijnlijk normaal niet goed verkopen :+

Haha mooie manier om van de voorraad af te komen wel :')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:44

Loretta schreef:
Karl66 schreef:
Sinds wanneer is een groepje beroepsquerelanten uit alle hoeken?

Maar het is gigantisch onderschat. en die sussende Tweets van het RIVM aan het begin hebben toch wel een hoog "Gaat u toch rustig slapen gehalte"

Ik geef wel toe dat het iets is wat je in veel Westerse landen terug ziet. Dat heeft er misschien ook wel mee te maken dat wij nooit eerder met iets dergelijks te maken gehad hebben.

Ik kan het alleen maar toejuichen dat een organisatie als het RIVM maatregelen neemt en adviezen geeft op basis van de tot dan toe bekende informatie en dat continue aanpast als de informatie verandert. Zo werkt dat bij crises, je moet honderd procent van de beslissingen nemen met vijftig procent van de kennis. Ik zou het pas ernstig vinden als ze een keer een beslissing nemen en daar niet meer van afwijken.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:44

capopjekop schreef:
Bij de etos iemand die toch probeerde meer pakjes paracetamol te kopem; ja er is er 1 voor mm schoonzus. Tuurlijk joh. Ze kreeg het gelukkig ook niet mee.

Dat kan toch prima waar zijn? Er zijn wel meer mensen die nu ook voor anderen winkelen. Due bijvoorbeeld in quarantaine zitten. Des te beter ook, minder mensen in de winkels..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:48

amber15 schreef:
Ik heb de huisarts gesproken over de nsaid's. Zij adviseert om geen nsaid's te gebruiken als het niet hoeft, omdat er inderdaad een link lijkt te zijn en er nog niet veel over bekend is.
Géén medisch advies, bel je huisarts als je twijfelt uiteraard.

Dit zegt een huisarts-vriendin van mij inderdaad ook.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:49

Raamzicht schreef:
capopjekop schreef:

Dat kan toch prima waar zijn? Er zijn wel meer mensen die nu ook voor anderen winkelen. Due bijvoorbeeld in quarantaine zitten. Des te beter ook, minder mensen in de winkels..

En dan toevallig zelf ook twee pakjes nodig hebben? Tja...

Photograph

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:49

In Denemarken kost de eerste handzeep 5,50 en de tweede 134 in de supermarkten om het hamsteren tegen te gaan

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:53

Tiggs schreef:
Raamzicht schreef:

En dan toevallig zelf ook twee pakjes nodig hebben? Tja...

Ik had niet gelezen dat ze er 3 probeerde te kopen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:57

Photograph schreef:
In Denemarken kost de eerste handzeep 5,50 en de tweede 134 in de supermarkten om het hamsteren tegen te gaan

Bron?

Beieren komt nu met een Ausganssperre, wat betekent dat je alleen nog maar over straat mag als je in bezit bent van papieren. Saarland wil dit eventueel ook gaan invoeren. Ik vraag me af hoe effectief het gaan zijn als het maar in enkele deelstaten gebeurt...
https://www.spiegel.de/politik/deutschl ... 616b536b48

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:58

Laatst bijgewerkt door _Penotti op 20-03-20 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:58

Photograph schreef:

De mensen die boodschappen doen voor hun oudere medemens moeten zo wel onnodig meerdere winkels in. Dat is dan weer het nadeel natuurlijk.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:59

Destination schreef:
Photograph schreef:

Bron?

Beieren komt nu met een Ausganssperre, wat betekent dat je alleen nog maar over straat mag als je in bezit bent van papieren. Saarland wil dit eventueel ook gaan invoeren. Ik vraag me af hoe effectief het gaan zijn als het maar in enkele deelstaten gebeurt...

https://www.hln.be/geld/consument/een-h ... ~affa2643/

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:01

Destination schreef:
Photograph schreef:

Bron?

Kijken of ik hem kan vinden, zag hem gisteren namelijk

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:01

Yes thanks @laurievc

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:02

30 patiënten overleden, 534 nieuwe patiënten, in totaal 2994 positief geteste personen

bron rivm

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:03

Kendra schreef:
Het schijnt ook zo te zijn dat mensen vrijwel niet in staat zijn om nu maatregelen te nemen die pas later hun effect hebben. Dat zie je bv bij de klimaatdiscussie. Ook daar wordt iedereen pas wakker als het bijna te laat is (daar zie je trouwens de goede invloed van Corona :+ ).
Ik denk dus dat dat 'stilstaan bij' mooi is, maar of het op termijn veel effect zal hebben is de vraag.
Onze samenleving is een ingewikkelde constructie (economisch, sociaal, politiek) en heeft meer weg van een oceaanstomer dan van een wendbaar konvooi. Veranderingen gaan zeer geleidelijk of schoksgewijs. Ik vraag me af of de impact van Corona groot genoeg zal zijn om een echte verandering te bewerkstelligen.

Misschien kan thuiswerken wel een goed effect hebben voor het klimaat. Lijkt me effectiever dan veel van de maatregelen die we de laatste jaren voorbij hebben zien komen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:04

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:06

@raamzicht, had ik er inderdaad even bij moeten zetten :j

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:08

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:08

mariekeoo schreef:
30 patiënten overleden, 534 nieuwe patiënten, in totaal 2994 positief geteste personen

bron rivm

Waar wanneer? Ik neem aan dat je 30 in de afgelopen 24 uur in Nederland bedoelt?

Weet er ook iemand of er ergens bekend gemaakt word hoeveel mensen er nu in NL op de IC liggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:09

Testcapaciteit coronavirus in gevaar door tekort aan laboratoriummateriaal - https://nos.nl/l/2327746
Er is een tekort aan allerlei materialen voor het testen. En er wordt nu al weinig getest...