bigone schreef:Behalve Fvd , pvv en pvdd hebben de anderen zich blijkbaar wel tot doel gesteld om elkaar te steunen . Hoop dat dat in de volgende verkiezingen terug komt .
Dat hoop ik ook, dat zou mooi zijn.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KleinBoefje schreef:capopjekop schreef:Ik vind het bizar dat het nu nog steeds zo druk is in de supermarkten. Ik had verwacht dat de hamsteraars hun huizen inmiddels wel tot de nok toe vol hebben liggen en dat de ergste paniek nu wel wat afgezwakt zou zijn.
Ik was gister aan het werk, maar toen viel de drukte wel weer wat mee. Mensen halen hier nu wel weer de gewone boodschappen. Alleen de vraag om paracetamol blijft hoog.
Sizzle schreef:Ik heb het idee dat de supermarkt ook spelletjes speelt. Het schap met de normale zeep was leeg terwijl verder echt helemaal niets leeg was. Ipv hun huismerk hadden ze duurdere waarschijnlijk minder goed verkochte Dove handzeep letterlijk dozen vol neergezet die ze waarschijnlijk normaal niet goed verkopen
Loretta schreef:Karl66 schreef:Sinds wanneer is een groepje beroepsquerelanten uit alle hoeken?
Maar het is gigantisch onderschat. en die sussende Tweets van het RIVM aan het begin hebben toch wel een hoog "Gaat u toch rustig slapen gehalte"
Ik geef wel toe dat het iets is wat je in veel Westerse landen terug ziet. Dat heeft er misschien ook wel mee te maken dat wij nooit eerder met iets dergelijks te maken gehad hebben.
capopjekop schreef:Hier is de huismerkpasta uitverkocht, maar de duurder zijn er nog volop.
Bij de etos iemand die toch probeerde meer pakjes paracetamol te kopem; ja er is er 1 voor mm schoonzus. Tuurlijk joh. Ze kreeg het gelukkig ook niet mee.
amber15 schreef:Ik heb de huisarts gesproken over de nsaid's. Zij adviseert om geen nsaid's te gebruiken als het niet hoeft, omdat er inderdaad een link lijkt te zijn en er nog niet veel over bekend is.
Géén medisch advies, bel je huisarts als je twijfelt uiteraard.
Raamzicht schreef:capopjekop schreef:Hier is de huismerkpasta uitverkocht, maar de duurder zijn er nog volop.
Bij de etos iemand die toch probeerde meer pakjes paracetamol te kopem; ja er is er 1 voor mm schoonzus. Tuurlijk joh. Ze kreeg het gelukkig ook niet mee.
Dat kan toch prima waar zijn? Er zijn wel meer mensen die nu ook voor anderen winkelen. Due bijvoorbeeld in quarantaine zitten. Des te beter ook, minder mensen in de winkels..
Tiggs schreef:Raamzicht schreef:
Dat kan toch prima waar zijn? Er zijn wel meer mensen die nu ook voor anderen winkelen. Due bijvoorbeeld in quarantaine zitten. Des te beter ook, minder mensen in de winkels..
En dan toevallig zelf ook twee pakjes nodig hebben? Tja...
Photograph schreef:In Denemarken kost de eerste handzeep 5,50 en de tweede 134 in de supermarkten om het hamsteren tegen te gaan
Destination schreef:Photograph schreef:In Denemarken kost de eerste handzeep 5,50 en de tweede 134 in de supermarkten om het hamsteren tegen te gaan
Bron?
Destination schreef:Photograph schreef:In Denemarken kost de eerste handzeep 5,50 en de tweede 134 in de supermarkten om het hamsteren tegen te gaan
Bron?
Beieren komt nu met een Ausganssperre, wat betekent dat je alleen nog maar over straat mag als je in bezit bent van papieren. Saarland wil dit eventueel ook gaan invoeren. Ik vraag me af hoe effectief het gaan zijn als het maar in enkele deelstaten gebeurt...
https://www.spiegel.de/politik/deutschl ... 616b536b48
Bron?
Beieren komt nu met een Ausganssperre, wat betekent dat je alleen nog maar over straat mag als je in bezit bent van papieren. Saarland wil dit eventueel ook gaan invoeren. Ik vraag me af hoe effectief het gaan zijn als het maar in enkele deelstaten gebeurt...
https://www.spiegel.de/politik/deutschl ... 616b536b48
Kendra schreef:Het schijnt ook zo te zijn dat mensen vrijwel niet in staat zijn om nu maatregelen te nemen die pas later hun effect hebben. Dat zie je bv bij de klimaatdiscussie. Ook daar wordt iedereen pas wakker als het bijna te laat is (daar zie je trouwens de goede invloed van Corona).
Ik denk dus dat dat 'stilstaan bij' mooi is, maar of het op termijn veel effect zal hebben is de vraag.
Onze samenleving is een ingewikkelde constructie (economisch, sociaal, politiek) en heeft meer weg van een oceaanstomer dan van een wendbaar konvooi. Veranderingen gaan zeer geleidelijk of schoksgewijs. Ik vraag me af of de impact van Corona groot genoeg zal zijn om een echte verandering te bewerkstelligen.