Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Rennie89 schreef:Maar waarom is met een baan ertussen rechts inhalen opeens wel geaccepteerd? Als jij van veraf al iemand links ziet rijden zonder verkeer naast of voor zich dan kan je wedden dat daar niet opeens verandering in zal komen als jij in de buurt komt. Tuurlijk sein je eerst even maar krijg je geen reactie dan is het tjalla ik ben weg, en nee, niet om asociaal te doen, maar ik heb wel iets beters te doen dan in een treintje te rijden omdat iemand anders besluit langzaam links te rijden.
Nayomie schreef:[ [url=m/muILjI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zag gisteren deze actie. Auto met aanhanger moest invoegen, dus geeft netjes knipperlicht aan en rijdt voor de Mitsubishi. Die Mitsubishi wilde pertinent geen ruimte geven. Die ging nog liever de berm in dan ruimte geven. Waar zit je dan met je asociale hoofd?
Ineke2 schreef:Rijden ze nou echt samen op 1 rijbaan?
Nayomie schreef:Ineke2 schreef:Rijden ze nou echt samen op 1 rijbaan?
Ja, dit is op de Afsluitdijk dus met werkzaamheden moet je dus invoegen. Maar een wilde de ander écht geen ruimte geven dus reden ze samen op 1 wegdeel. Al reed de Mitsubishi eerst nog even een stuk door het gras heen want indd wat Marjo zegt, zolang je maar de voorste bent.
Ik snap dat dus echt niet, geef elkaar gewoon wat ruimte, maakt het voor iedereen veiliger en prettiger. Stond ik laatst ook in de file, zelfde principe. Vrachtwagen moest naar links en niemand gaf hem ruimte. Ik ben netjes gaan wachten en ruimte gaan geven, maar zo veel mensen die dat niet doen. Gaat er bij mij echt niet in.
AmyII schreef:Als ik erop zoek staat er een artikel bovenaan waarin gesteld wordt dat Belgische bestuurders behoren tot de agressiefste bestuurders van Europa![]()
Dan heb ik echt een totaal verkeerd beeld want als ik ze hier in Nederland zie rijden vind ik de agressie wel meevallen en zijn ze vaak zelfs ‘traag’.
Ineke2 schreef:Als ik een Belgisch kenteken zie, zorg ik er het liefst voor dat ik zo snel mogelijk uit de buurt ben of extra goed op let / afstand hou. Ik heb niet zo’n hoge pet op van de rijstijl van de Belgen![]()
Met dat ritsen valt mij ook wel op. Vorige week een vrachtwagen wagen die er maar niet tussen gelaten werd. Uiteindelijk zag ik hem aan het einde van de rijstrook voor mij er maar echt dwingend schuin ervoor gaan gooien in de al bestaande file. Hoe moeilijk is het om eventjes niet aan te sluiten maar iemand die duidelijk ( al 3x eerder! ) met richting aangeeft er tussen te willen ook ruimte te geven.
Optiwolk schreef:Ik denk dat het ook stuk gewoonte is. Ik ben veel in de grensstreek en een aantal dingen worden toch echt anders aangeleerd.
Belgen gaan later invoegen dan Nederlanders bvb, maar dit wel meer op snelheid doen.
Pinken - knipperlicht voor jullie - op een rond punt naar links als je rond moet, doen wij ook niet.
Ineke2 schreef:Mwah die knipperlicht word vaker niet dan wel gebruikt op een rotonde heb ik het idee.
Ook bij mijn rijlessen ( dat is toch al wel 20 jaar geleden ) werd geleerd als je linksaf moet bij een rotonde dan doe je de knipperlicht naar links aan en wanneer je de rotonde dan verlaat de knipperlicht naar rechts.
Exitium schreef:Het is geen verplichting (rotonde is gelijk aan een (oneindig rechtdoorgaande) eenrichtingsweg, je hoeft enkel richting aan te geven als je afslaat), maar wordt wel regelmatig als tip meegegeven bij rijlessen. In diverse andere landen is knipperlicht naar links op een rotonde overigens verboden, dus op vakantie is dat wel iets om rekening mee te houden.