Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 11:11

Roodvos schreef:
Ik heb bijna 2 jaar geleden een 5-jarige vosruin gekocht <3.

Zo blij mee. Ik zeg doen!

Zo doen we dat hier niet hè? >;)

Je hebt al een rijpaard, en dat is wel genoeg. Anders ga je je altijd schuldig voelen over dat je de ene of de andere te weinig aandacht geeft.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 11:19

Kaplaars schreef:
Roodvos schreef:
Ik heb bijna 2 jaar geleden een 5-jarige vosruin gekocht <3.

Zo blij mee. Ik zeg doen!

Je hebt al een rijpaard, en dat is wel genoeg. Anders ga je je altijd schuldig voelen over dat je de ene of de andere te weinig aandacht geeft.

:')

Dat is het hele punt, dat ene rijpaard is niet genoeg, die kan niet alles in z’n eentje aan :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 11:32

Winged schreef:
Dus je hebt er al 3!

Het is herfst. Wil je echt zo graag nog een nummer 4 verzorgen in regen, wind, kou en blubber?

En denk eens aan de arme kindjes in Afrika. Die hebben niet eens 1 paard! En dan moet jij er zo nodig 4 hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 11:38

billy3105 schreef:
Kaplaars schreef:

:')

Dat is het hele punt, dat ene rijpaard is niet genoeg, die kan niet alles in z’n eentje aan :')

Wil je daarom die bijrijder?

MizzMontana

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 11:51

Een levend paard houden is zo 2023, dat kan echt niet meer. Vandaag de dag is het stokpaard trending. Die stokpaarden zijn ook wel te krijgen met voskleurige manen.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 12:02

MizzMontana schreef:
Een levend paard houden is zo 2023, dat kan echt niet meer. Vandaag de dag is het stokpaard trending. Die stokpaarden zijn ook wel te krijgen met voskleurige manen.

Maar ook wel 5 jaar oud?
Ze zullen in ieder geval een stuk goedkoper zijn.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 12:30

billy3105 schreef:
Oké komt ie weer. Zonder context. Praat me af van de aanschaf van een 5-jarige vos ruin

Als je 'm voor jezelf koopt niet doen, maar als je hem voor je paard koopt, dan ja! Natuurlijk :j

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:27

Ik ga stuk :') _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:51

Waarom eigenlijk een vos, dat bekt toch lang niet zo lekker als 'ik heb schimmel tussen mijn benen'
Nee, vos klinkt niet. Diep in je hart weet je dat je liever een schimmel wilt hebben.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 14:07

knollentuin schreef:
billy3105 schreef:
Oké komt ie weer. Zonder context. Praat me af van de aanschaf van een 5-jarige vos ruin

Als je 'm voor jezelf koopt niet doen, maar als je hem voor je paard koopt, dan ja! Natuurlijk :j

Haar paard heeft al twee ponies, die willen er geen concurrentie bij.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 14:44

Kaplaars schreef:

Meer wortels voor rijpaard 1!

En er zijn nooit wortels genoeg voor 1 paard!

quote van mijn oude shetlander-met-paard-ego

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 15:10

Telpeva schreef:
Waarom eigenlijk een vos, dat bekt toch lang niet zo lekker als 'ik heb schimmel tussen mijn benen'
Nee, vos klinkt niet. Diep in je hart weet je dat je liever een schimmel wilt hebben.

Maar ik heb al een schimmel _/-\o_ :') En nee ik wil er echt geen 2

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 15:59

billy3105 schreef:
Telpeva schreef:

Er zijn maar weinig mensen die meerdere soorten schimmels tussen hun benen hebben. Ga voor dat unicum :j

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 16:06

billy3105 schreef:
Telpeva schreef:

Als je al een schimmel hebt, dan kan je die toch in elke gewenste kleur verven? Geen enkele reden om een nieuwe te kopen, gewoon de bestaande een update geven.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 16:16

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 17:33

MizzMontana schreef:
billy3105 schreef:

Als je al een schimmel hebt, dan kan je die toch in elke gewenste kleur verven? Geen enkele reden om een nieuwe te kopen, gewoon de bestaande een update geven.

Pimp your horse :j

Dàt is pas 2025!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 17:56

Maar als de ene geen schimmel meer is is die z’n inkomsten bron kwijt, die verdiend z’n geld tussen eind november en begin december. De andere zal ritten gaan voorrijden waar ie z’n geld mee gaat verdienen. Als ik nou die ene upgrade naar een ander kleurtje heb ik en geen ozosnel meer en geen voorrijpaard :')

Ze moeten wel iets doen voor hun hooi hè! Voor niks gaat de zon op

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 17:57

#Paard met nieuw frontje

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 18:40

Femke_Tweety schreef:
#Paard met nieuw frontje

Ik zie een nieuw businessmodel, hoesjes voor om je paard. Van die pyjama achtig pakken, maar dan met echt paardenhaar in verschillende vachtkleuren.

En iedereen die er dan een wil, kunnen we er dan in dit topic weer vanaf praten :D

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 19:00

MizzMontana schreef:
Femke_Tweety schreef:
#Paard met nieuw frontje

Ik zie een nieuw businessmodel, hoesjes voor om je paard. Van die pyjama achtig pakken, maar dan met echt paardenhaar in verschillende vachtkleuren.

En iedereen die er dan een wil, kunnen we er dan in dit topic weer vanaf praten :D

Maar dan kom je weer uit op de HIDEZ pakken die ook uit mn hoofd gepraat zijn :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 20:07

billy3105 schreef:
Maar dan kom je weer uit op de HIDEZ pakken die ook uit mn hoofd gepraat zijn :')

Wat goed dat je dat aanhaalt. Als je nou eens niet zo decadent doet en genoegen neemt met alle dieren en spullen die je al hebt wordt het leven een stuk makkelijker. Scheelt een hoop overpeinzingen.
Boek een leuke vakantie van het geld dat je overhoud, betaal je huis af, doneer het aan minder bedeelde.

En die vakantie praten we je dan ook weer vanaf. Maar das het volgende punt wat je inbrengt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 21:32

Nou idd het lijkt meer op een gevalletje ik weet niet waar ik met m’n geld heen moet ipv ik wil graag me met veel liefde op een nieuw paard storten….

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:05

Ho, zelfspot is prima, maar deze gaat net 1 tikje te ver alja. Paarden krijgen hier juist de meeste liefde (en als het beter voor ze is de duurste ) beste spullen aangemeten/ gepast. Ze hebben alle 3 een spa bestaan van een een of ander hoge dressuur knol, maar staan wel lekker de hele dag buiten op een uitdagende track. Zonder modder, want ook daar is ruim in geïnvesteerd ipv de meeste tracks die ik zie.
Ze krijgen dus alle liefde en inderdaad al het geld voor handen wat ze verdienen / nodig hebben. Zelfspot prima, maar deze toon is nou eerder onaardig als een potje sarcasme

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:10

Zelfspot is als het over jezelf gaat, niet over een ander. ;)

Dit topic moet je echt met een dikke knipoog lezen. De vraag is namelijk praat met er vanaf. ;)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:14

Roosch schreef:
Zelfspot is als het over jezelf gaat, niet over een ander. ;)

Dit topic moet je echt met een dikke knipoog lezen. De vraag is namelijk praat met er vanaf. ;)

Daarom! De andere opmerkingen hilarisch :') heb mezelf kostelijk vermaakt hahaha! Eventuele aankoop gaat ook niet over 1 week ijs. Beslissing zal op z’n vroegst in het nieuwe jaar pas genomen worden *D en is ie weg dan is het pech :+ eigen schuld van een wel overwogen keuze hahaha